Mooi buikje
Die kilo's vallen toch nog wel mee of niet? En die gaan er echt wel weer af als de baby er is! 
Nee want dan is hij weg in galop... Hij blijft niet zo braaf rustig galoperen... Was al verbaasd dat hij op de heen weg zo rustig bleef galoperen (wel beetje inhouden) Maar terug hoef ik dat al helemaal niet te proberen... en is in galop helemaal geen houden aan he
Ik moet zeggen dat hij zich vandaag niet heel sterk maakte... (deed hij normaal altijd wel) Maar bij hem is het zo dat zodra ik maar iets aan de teugels zit dan gaat z'n hoofd omhoog... laat ik weer los ging z'n hoofd weer meer ontspannen (ja met dribbelen meer in een krulletje...) Als ik in blijf houden omdat ik echt wil dat hij gaat stappen. Dan gaat die kop omhoog en gaat hij er tegen in. Eerder maakte hij zich dus heel sterk, maar dat is wel veel minder nu. Maar hij reageert heel gevoelig om de teugels. Als ik maar een ophouding maak, dan spant hij zich al... hij komt heel snel in verzet daarop..
Het is denk ik echt een paardje dat alleen op de zithulpen gereden zal moeten worden uiteindelijk. Maar ja nu gaat hij echt niet rustiger lopen als ik zwaar ga zitten... Maar terugelhulpen vind hij dus ook echt niet fijn... lastig...
Wil over een poosje wel weer gaan lessen uiteraard (maar is nu nog niet mogelijk voor hem) En wil dan les nemen van een instructrice waar ik les van heb gehad op de haflinger die ik doorrijd. Die ging goed in op de zithulpen (toen qua nageeflijkheid) en dat heb ik ook bij pablo geprobeerd en werkte beter. Dan binnenbeen en buitenteugel.. Beenhulpen, wil hij altijd harder van... teugels wordt hij juist meer gespannen van.. dus die zithulpen is echt een uitkomst voor hem denk ik.
Die haf ook, die kent nog helemaal geen hulpen en het werkte gewoon gelijk die zithulpen! Ben daar echt erg over te spreken! Dus wil met de tijd van die instructrice eens les nemen met pablo.
Laatst bijgewerkt door Pivanti op 26-12-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt