Too good to go

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:27

De andere is witte kool.

Koolrabi ziet er anders uit. :o

Tallie1979

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:45

Venkel is lekker als een salade, gewoon over de rasp/mandoline, citroensap en een scheutje olijfolie erover, potje kappertjes erbij en dan bij een gebakken zalmmoot eten. Echt, alsof er een engeltje over je tong piest! :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:47

Witte kool? Ik dacht ook dat het koolrabi was :)) Met witte kool kun je ook lekkere witte kool salade maken. Of de bladeren in reepjes snijden en kort stomen, en dan met een lekkere roomsaus.
Van koolrabi maak ik altijd frietjes.

Venkel doe ik meestal juicen met de slowjuicer, maar is ook lekker in de soep.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:31

Tallie1979 schreef:
Ik ga vandaag ook voor het eerst een box halen bij Lidl. :D

Ik ook *\o/* zag hem vanmorgen vroeg ineens in mijn app dus snel besteld.

Witte kool maak ik altijd pannenkoek van, in hele dunne reepjes snijden, prei erbij in dunne reepjes , dan beetje bloem, beetje kaas en een eitje en in de koekenpan, ik vind het heerlijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:37

Letsdunit schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ga vandaag ook voor het eerst een box halen bij Lidl. :D

Ik ook *\o/* zag hem vanmorgen vroeg ineens in mijn app dus snel besteld.

Witte kool maak ik altijd pannenkoek van, in hele dunne reepjes snijden, prei erbij in dunne reepjes , dan beetje bloem, beetje kaas en een eitje en in de koekenpan, ik vind het heerlijk.

oe dat klinkt goed! Maar volgens mij zit er geen witte kool bij, of zou dat het kleine bolletje zijn?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:46

Ik vind het ook meer op koolrabi lijken dan op witte kool, die bol naast de venkel.

Koolrabi vind ik het lekkerst in friet-vorm met een pepersausje er over :9
Vooral bij de pasta vind ik em lekker.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-09-20 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:47

8nnemiek schreef:
Ik vind het ook meer op koolrabi lijken dan op witte kool, die bol naast de venkel.

Ik denk dat het dat is, volgens mij is het massief en geen blaadjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:48

Op het pakket met de venkel is idd een koolrabi ja. Maar het pakket eronder staat dan wel weer een kool op :))

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:50

Heeft iemand hier wel eens een bon van een hotel ontbijt gehad? En hoe beviel dat?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:55

Koolrabi is ook heerlijk in rauw in reepjes met een aioli dipsausje <3

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:25

_AB_ schreef:
Heeft iemand hier wel eens een bon van een hotel ontbijt gehad? En hoe beviel dat?

Ja, hier! 1x van der valk, dat was een super ontbijt. Veel spek, eieren en broodjes, wat sap en melk. Wil eigen bakjes meenemen. Ook eens bij een ander hotel hier in de stad geweest en dat was niks. Je mocht van alles 2 meenemen terwijl er erg veel overbleef. Die doen we dus niet weer :Y)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:19

Ah, thanks! :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:06

_AB_ schreef:

Bij m'n vriend z'n werk hebben ze wel eens bij een hotel gehaald. Terwijl de gasten nog aan het ontbijt zaten mochten ze met een bakje/zak langs het buffet lopen :)) beetje ongemakkelijk.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:20

Afbeelding
Ons eerste Lidl pakket , zitten heerlijke dingen tussen. Het doosje bramen is al op dus staat niet op de foto.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:34

Mooie pakketten van de lidl.
Ontbijtpakket bij hotel heb ik nog geen ervaring mee.
Momenteel gaan alle pakketten hier in de buurt weer erg hard, misschien van het weekend weer geluk dat ik een pakket kan halen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:31

Door jullie tips heerlijk pastasaus gemaakt. Zeker voor 5x pasta met vieren.

Vandaag spruitjes stamppot gegeten van de spruitjes van vorige week. Met een heerlijke vega kaas schnitzel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:13

Venkel eet ik gewoon rauw, zonder iets. Heerlijk! Of eventeel door een chutney halen.
Vandaag weer markt-groenteboer. Vier zakken, nauwelijks te tillen. Denk wel 15 rode paprika's met zachte plekjes (inmiddels verwerkt tot een enorme pan paprikasoep en in veldslasalade), 3 cantaloupe- en 1 gele meloen, stuk of 25 nectarines, een tray vijgen, een kilo goede Elstar en een kilo appels met wat beurse plekken,wat pruimen, een zak losse, gave druiven, een grote bloemkool, 5 citroenen, een paar peren, twee grote perziken ... 16,50 euro. *\o/* Ik = blij. *\o/*

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:02

Gisteren een Lidl doos en bakker Bart pakket gehaald. Beiden op zich prima maar bij bakker Bart vooral Bartjes en stokbroden naast een half broodje. Mijn zoon eet helaas de Bartjes nog niet dus dat wordt extra brood halen want met 3 sneetjes brood per keer zijn er zo door het halfje heen. Vanavond nog een Lidl doos proberen te scoren

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:21

Gem schreef:
Venkel eet ik gewoon rauw, zonder iets. Heerlijk! Of eventeel door een chutney halen.
Vandaag weer markt-groenteboer. Vier zakken, nauwelijks te tillen. Denk wel 15 rode paprika's met zachte plekjes (inmiddels verwerkt tot een enorme pan paprikasoep en in veldslasalade), 3 cantaloupe- en 1 gele meloen, stuk of 25 nectarines, een tray vijgen, een kilo goede Elstar en een kilo appels met wat beurse plekken,wat pruimen, een zak losse, gave druiven, een grote bloemkool, 5 citroenen, een paar peren, twee grote perziken ... 16,50 euro. *\o/* Ik = blij. *\o/*

Ik wil ook zo'n groenteboer! :oo Waar woon jij haha? Prachtige buit voor zo weinig geld, heerlijk zeg. Eet je zo'n grote pan paprikasoep alleen op of deel je (buiten de groenteboer) nog uit?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:19

Prima pakket weer van de mcd.

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:57

Blinnii schreef:
Gem schreef:

Ik wil ook zo'n groenteboer! :oo Waar woon jij haha? Prachtige buit voor zo weinig geld, heerlijk zeg. Eet je zo'n grote pan paprikasoep alleen op of deel je (buiten de groenteboer) nog uit?

Ik heb twee studerende jongens, een varende man en mijn dochter en ik dan nog meest thuis. Dus het is veel vriezer werk.
De jam of moes deel ik wel veel uit. Heb vaak combinaties van fruitsoorten en bijzondere smaken (met restanten drank, of gember of specerijen. Leuk om als presentjes mee te nemen naar visite, familie of vrienden. En soms neem ik een doos mee met allerlei soorten naar stal of het secretariaat van een grote men-wedstrijd. Kunnen ze uitdelen aan vrijwilligers, juryleden, organisatie ...

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:40

Afbeelding
Plus in Udenhout! E4. 99

Een vegetariër zou er niet blij mee zijn. Ik wel haha

_Wen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:10

Dat wordt BBQ met de temperaturen die er aan komen volgende week ;)

Ik heb eindelijk weer een bon bemachtigd voor plaatselijke groenten- en fruitwinkel!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:39

Dayanara schreef:
[ [url=m/AXaXUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Plus in Udenhout! E4. 99

Een vegetariër zou er niet blij mee zijn. Ik wel haha

Wat een pakket! Daar zou ik ook heel blij mee zijn met die allesverslinders (ehhhh hongerige studenten) hier in huis :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:55

Morgen pakketje ij de Vomar ophalen. Lidl is bijna onmogelijk hier.