Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:44

Weet iemand hier het verschil tussen gewoon 'wit' brood en ciabatta?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:52

Ik weet alleen dat ciabatta een veel hogere hydratatie heeft dan gewoon witbrood, vandaar dat er grote luchtgaten ontstaan. Verder worden er dezelfde ingredienten voor gebruikt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:12

O: 100 g havermout, 300 ml Alpro rijstmelk, water, chiazaad; Nespresso met scheutje sojamelk
T: Zakje Plop-koekjes
L: 2 sneetjes vk brood met light roomkaas en tomatensoep; bakje ongesuikerde aardbeienkwark, blokje chocolade
B: 2 x 20 min. wandelen
T: Appelkokosnootwater (300 ml)
B: Paarden verzorgen, grondwerken
T: Schaaltje magere kwark met 3 el muesli en ananas, el kokos
B: BR Workout 4
A: Bord volkoren pasta met verse saus van tomaat, paprika, wortel, kruiden; wat kaas
T: Watermeloen

Wat vinden jullie van dit lijstje?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:13

O: 400gr magere kwark / yoghurt met 25gr whey, superfoods, krokante muesli en een passievrucht
T: grapefruit
L: spelt broodje met halve avocado en plak geitenkaas (smullen!) En een halve kom linzensoep met tomaat en paprika (en linzen hihi)
T: lang vol dus geen t
A: hand krulsla met tomaten, beetje roquefort en een gekookt eitje en een opscheplepel zilvervlies rijst met wat champignons, broccoli en restje wokgroenten
T: post workout shake
T: tijdens nachtdienst 250gr magere kwark met 25gr whey en theelepel chia
En 3/4 ananas

B: uur kracht training

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:28

Prima toch Bhris! Tussen je lunch en avondeten misschien wat weinig maar volgens mij was je druk ;)

Vandaag pas achteraf ingevuld op fatsecret, normaal doe ik het direct en heb ik dus wat meer inzicht. Nu wat teveel, maar ook veel boterhammen gegeten.

Vrijdag
O: 150g yoghurt, 50g cruesli, bh met 17g appelstroop
L: 1x bh met 2 gebakken eieren, appel
T: 2x bh met 24g appelstroop, liga yoghurt duo, 70g cashewnoten, 2 blokjes rittersport met noten
A: cup-a-soup Chinese tomaat, 3 schijfjes stokbrood
T: 100g Griekse yoghurt 0%, 100g aardbeien

Kcal 2323
Vet 80
Koolh 316
Eiwit 85

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:07

Die extra kcal zullen komen door cashewnoten, maar maakt niet uit toch, je kan het vast hebben :)

Thanks voor je commentaar! Het was inderdaad druk; in en uitpakken van op kamers, naar de bib, paard longeren, sporten. Maar ik had er dus geen idee van of dit nu veel of weinig was. Thanks!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:02

Is toch goed, Bhri? Ik zou er niet zo onzeker over zijn steeds, het gaat toch gewoon goed? :)

O: geitenyoghurt met banaan, peer, aardbeien, chia, lijnzaad, kokosrasp, amandelschaafsel en cacao nibs
T: gekookt ei
T2: schaaltje rode druiven
L: salade van veldsla, rode biet, tomaat, avocado, komkommer, puntpaprika, pijnboompitten, walnoten en wasabimayonaise. Paar radijsjes, paar rauwe worteltjes
T: twee quinoacrackertjes met roomboter en 30+ komijnkaas
T2: nog meer radijsjes en stuk komkommer
A: boekweitnoodles met varkenshaasreepjes, champignons, paprika, bosui, koriander, gember, rode peper, limoen, kurkuma, klein beetje sojasaus
T: dadelballetjes met kokos (dadels, rauwe cacao, amandelmeel, kokosolie en kokosrasp) <3

D: 1,5 l spa, veel groene thee, 1 blond biertje
B: 30DS level 1, 20 min wandelen, 20 min fietsen

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:38

Bhriseis schreef:
Thanks voor je commentaar! Het was inderdaad druk; in en uitpakken van op kamers, naar de bib, paard longeren, sporten. Maar ik had er dus geen idee van of dit nu veel of weinig was. Thanks!

Ziet er prima uit hoor! Weet je na zoveel tellen niet ongeveer wat je eet als je het niet invult?

Qua hoeveelheden voor een ander is altijd lastig inschatten. De een heeft meer nodig dan de ander.

Ik heb vanavond een soort pompoenquiche op, was erg lekker! S avonds nog wat mm's.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:46

Eetschema is een beetje naar de klote.

O - 6 pannekoekjes van 2 eieren, 1 banaan, havermout, ongezoete sojamelk, cacao en kaneel. Met honing en frambozen
L - twee bb met tapenade, sla, rosbief, tomaat en augurk
T - snoepjes en chocolaatjes
A - 2 bb, omelet van twee eieren met veel spinazie, ui, tomaat en geitenkaas
T - warme choco met toefje slagroom en bak vol witte druiven

Te weinig gedronken en amper bewogen. Even bedenken voor morgen zodat ik niet zomaar wat eet:

O - havermout met sojamelk, kaneel, chiazaad, stukjes dadel en frambozen
T - blauwe bessen, rijstwafel pindakaas
L - crackers met spinazie, kipfilet, tomaat, augurk, hummus en ansjovis
T - blauwe bessen, rijstwafel pindakaas of amandelen?
A - Groente!
T - Griekse yoghurt met fruit

Als ik het zo een beetje kan doen..
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 03-05-14 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:56

Mijn afgelopen 2 dagen gingen niet zo lekker..
Gisterenavond na een dag prima eten, paar handjes chips, en 2 koeken op..
Vanmiddag ook iets in die trant.

Ik heb nu nachtdienst en ik had gezondere dingen ingeslagen er lagen alleen wat dropjes op kantoor die zijn nu op.
Ik heb 500 gram wortels bij me, 250 gram aardbeien, 2 mandarijnen, 1 appel en 2 mariakaakjes, verder drink ik veel thee.
Snachts is het vooral kantoorwerk dus qua bewegen is het niet zoveel, ik heb wel altijd megatrek snacht vandaar dat ik aardig wat bij me heb.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 05:55

Iemand nog tips? Weer zo'n last van mn darmen gekregen vannacht, ik loop dan ook leeg waardoor ik nu nog steeds trek heb..
Ik heb op:
om 22:00 muesli met melk

en vanaf 23:00-5:00
paar dropjes
500 gram wortels
250 gram aardbeien
2 mandarijen
2 mariakaakjes
en uiteindelijk maar zakje (40 gr) naturel chips.

Ik heb komende nacht weer dienst, geen idee wat ik dan mee moet nemen..

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:44

Eliana schreef:
Iemand nog tips? Weer zo'n last van mn darmen gekregen vannacht, ik loop dan ook leeg waardoor ik nu nog steeds trek heb..
Ik heb op:
om 22:00 muesli met melk

en vanaf 23:00-5:00
paar dropjes
500 gram wortels
250 gram aardbeien
2 mandarijen
2 mariakaakjes
en uiteindelijk maar zakje (40 gr) naturel chips.

Ik heb komende nacht weer dienst, geen idee wat ik dan mee moet nemen..

Misschien niet heel erg gezond, maar ik vind het in mijn nachtdienst wel lekker om een klein blikje soep te eten.. En toch ook wel een hard broodje erbij.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:23

Gister genoten van uit eten gaan, vandaag weer ff netjes en morgen onze verjaardag vieren, raar weekend hebben we dus. Maar eerst vandaag maar eens even op de rails:

O: flinke smoothie van magere kwark, bramen, bessen en frambozen
T: /
B: milde stalwerkzaamheden
B: 60-90 min op flink tempo wandelen
L: roerei van 2 biologische eieren en wat groene kruiden, 2 geroosterde rogge-zuurdesemboterhammen
B: 2 uur tuinieren
T: rest van smoothie
A: kom zelfgemaakte verse aspergesoep, 200gr gebakken bloemkool, paar aardappeltjes in schil uit de oven, moot gebakken zalm
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 03-05-14 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:37

Gisteren:

O: 3 vk crackers met pindakaas
T: -
L: 250g magere kwark met peer en speltvlokken
T: plak osawacake (suikervrij), peer, speltcracker met pindakaas en komkommer
A (eten bij vrienden): toastje met brie, stukje epoise, 3 vijgen, paar cashewnoten; groene curry met kip, salade met reepjes beef, gewokte groenten in oestersaus, gehakt met ui en thaise basilicum, rijst; aardbeien met mascarpone. Klinkt niet heel ongezond maar er zat echt enorm veel olie en suiker in :=

B: 50 min paardrijden, 20 min wandelen

Comments zijn welkom!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:02

Vandaag en morgen dan mijn verjaardag :)
O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad/kaneel
T: Appel
L: Lunchen in lunchroom :)
T: Peer
A: Taco's bij zus
T: Magere kwark + kaneel
T: Lekkere dingetjes + droge wijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:32

Gefeliciteerd Chantal!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:34

Gisteren geëindigd in een vrij rampzalige dag... (iets met chips, koekjes en een mcflurry)
Vandaag wil ik het toch eens een keer goed doen, helaas is bijna alles op in huis en ook het geld dus ik kan maandag pas echt weer boodschappen doen -O-

O: kopje koffie met koffiemelk (nu net pas wakker en moet zo weg)
T: havermoutreep van quaker
L: 2 vk met pesto en geitenkaas, 1 vk met slankie smeerkaas en een augurk
T: ?
A:?
T: schaaltje vla

B: helaas bar weinig

geen fruit want dat is dus op. zowiezo niet echt een goed lijstje om weer mee te beginnen. Soms wordt ik er zo moe van %) Hopelijk maandaag eindelijk weer zoals ik het echt wel na het doen van boodschappen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:49

Maar Venthe, volgens mij is je post al de zóveelste waarin je het hebt over rampzalige dagen, vandaag nieuwe poging, maandag weer, etc.
En als je 's ochtends haast hebt zou ik toch echt de voorkeur geven aan het maken en eten van ontbijt i.p.v. op bokt opschrijven dat je alleen tijd hebt voor een kop koffie. Onzin, de tijd heb je heus wel, het is maar net hoe je het indeelt.
Als ik overdag weinig eet, is de kans ook veel groter dat ik me 's avonds vergrijp aan de snacks.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:39

Dani, dank je, dat is heel lief :) Ik voel mij tegenwoordig inderdaad wel goed bij mijn lijstjes. Of ik er strakker op word weet ik niet, maar goed in je vel zitten is uiteindelijk het belangrijkste.

Tigra, ik weet het ongeveer, als ik me redelijk vast hou aan vaste eetschema's... Maar dan heb ik weer geen enkel idee hoeveel ik verbrand, en begin ik weer te twijfelen :o
Pompoenquiche, heerlijk!

Eliana, als je last van je darmen hebt is het net goed om 'lege' producten te eten zoals wit brood, een zacht bolletjes, een schaaltje vla, beschuitje oid. Al die vezels uit groenten en fruit maken je darmen overstuur :)

Gefeliciteerd Chantal!! Dat het een schitterende dag mag worden :)

Ik sluit me volledig aan bij Plien, Venthe. Vandaag is je 'nieuwe kans', maar als je je post goed naleest geef je het al bij voorbaat op. Die frustratie is ook nergens voor nodig, als je boodschappen/centen op zijn, dan is het roeien met de riemen die je hebt, dat is heel normaal en hoort ook gewoon bij een normaal eetpatroon :) Als ik overdag veel te weinig eet, heb ik ook snaaineigingen. Gezond eten is niet weinig eten.

B: BR Workout 3
O: 90 g haver, 10 g zaden, 10 g lijnzaad, 15 g kokos, 300 g rijstmelk Alpro, water, thee met melk (groot ontbijt ter compensatie van tussendoortjes, aangezien ik pas ontbijt om 11.30 :o )
L: 3 sneetjes volkoren brood met een omelet van 2 eieren; hand cherrytomaatjes, rucola, komkommer; een beetje ananas toe
T: Banaan en een half bakje aardbeien
B: Paarden verzorgen, uur grondwerken
A: Valesse burger met schep aardappelen, broccoli (in saus denk ik) en worteltjes
T: Glas ongezoete sojamelk met iets van fruit

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:00

Dat is ook het hele punt plien en bhri :)
Daarom typ ik het ook voor mezelf zodat ik zelf ook kan inzien waar de punten liggen die ik moet verbeteren. zoals het tijd maken om te ontbijten enz. tuurlijk weet ik dat ik gewoon kan ontbijten als ik er maar tijd voor maak. En dat is het, ik moet dat even inzien en voor mezelf goed plannen en daarom typ ik het ook. bedankt voor jullie tips.

mooi lijstje bhri

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:10

Als je er zo veel moeite mee hebt, zou je dan niet van de dag tevoren drie gevulde (en calorisch 'hogere') maaltijden kunnen bedenken? Dan is er geen ruimte voor overdag te weinig eten en 's avonds snaaien.

Bedankt :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:15

Had je je verslapen Venthe? :(:)

Gister naar de diëtist geweest, hopelijk krijg ik vandaag mijn eetlijst doorgestuurd *\o/*
Ze heeft me ook perfect uitgelegd dat er niks mis is met boterhammen en dat de Voedselzandloper daar wel een fout'je' heeft wat betreft de koolhydraten.
Het wordt alleen wel een flinke eetlijst. Ik vraag me af of ik niet te veel ga aankomen. Het liefst wil ik weer terug naar mijn oude gewicht maar ze sprak zelfs van boterhammen als tussendoortje dus ... :')

Ik heb echt zin in brood, had er zelfs over gedroomd :')

Vandaag volgens de basislijst van proud2bme eten;

O: 2 bth; mosterd+kaas en halvarine+nutella, mok volle melk
B: 30 DS lv.3
T: 1 pakje Fruit&granen biscuits, een kleine appel met kaneel
L: 3 bth; mosterd+kaas+rucola, halvarine+kersenjam, halvarine+bacon, mok volle melk.
T: 1 pakje meergranenbiscuits + 1 mineola
A: ketjaprijst uit de wok met gebakken tofu [klik]
B: Hardlopen, 3x 5 min, 2 min rust.
T: Handje cashewnoten, banaan

Volgende keer als we boodschappen gaan doen neem ik echte boter mee, boterhammen komen nml wel op mn eetlijstje te staan (:
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 03-05-14 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:17

Met een boterham als tussendoortje is niets mis hoor Emily, en je zal niet aankomen in vet, hoogstens iets meer wegen omdat er voedsel in je darmen zit. Maar daar dienen ze ook voor, dus je hoeft niet bang te zijn! Je hebt een mooie instelling, you go girl *\o/*

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:21

Bedankt Bhris :'D
*hug*

Kan eerlijk gezegd ook niet wachten tot mijn cyclus weer terug komt ^.^

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:53

Gefeliciteerd Chantalsmook!
Many; de rijstvellen haal ik bij de toko.

Ik moet inderdaad doordeweeks ook echt mijn maaltijden plannen en grotendeels klaar hebben staan, anders komt er ook niets van terecht. Dus misschien dat je dat eens kunt gaan doen Venthe.

Ik heb me zowaar gisteren aan mijn planning gehouden en dat terwijl ik thuis heb gewerkt! Avondeten is rode curry met bloemkool geworden en 's avonds nog beetje compote met kwark genomen.

Vandaag:
O: 35 gram havermout, 100 ml havermelk, halve appel, cranberries en kaneel
B: 15 km MTB'en en toen ging helaas de rem kapot van fiets van mij zus dus moesten we stoppen
L: 1 afbak speltbroodje met roerei (2 eieren en flink wat groenten + surimi) en smoothie van halve banaan, flinke hand aardbeien en beetje kwark met tl hennepzaad, chia en bijenpollen)
T: 2 crackers met pindakaas
A: massaman curry met basmati rijst en als toetje kokos-rijstpap met mango, panna cotta van vanilleyoghurt en puree van ananas en munt en kletskopjes
T: ga naar de bioscoop dus niks gezonds waarschijnlijk