Van appels krijg ik ook altijd trek, maar ik vind ze te lekker om ze daarom te laten staan. Volgens Amber Albarda komt het geloof ik door de relatief hoge GI, en als je een gevoelige bloedsuikerspiegel hebt, krijg je dus snel weer trek.
ChantalSmook schreef:Many, ik zie dat jij ook yoga hebt gedaan. Hoe beschouw jij yoga. echt als 'sport' of als ontspanning? Ik heb het vandaag gedaan voor het eerst een uur maar wist niet goed of ik het echt als sport moet zien en wat je er mee verbrand. Zaten wel kracht oefeningen bij en bv best wat planking enzo. Maar heb er daarna expres nog 25 minuten cross training achteraan gedaan omdat ik conditioneel niet moe was en voel mijn spieren ook niet super.
Hangt heel erg van de soort yoga af denk ik. Poweryoga is heel anders dan yoga die puur op ontspanning gericht is. Gisteravond heb ik die laatste gedaan, was ook voornamelijk gericht op stretchen. Daar word je inderdaad niet echt moe van, het is niet te vergelijken met een halfuur krachttraining. Maar van poweryoga (en sowieso yoga voor iets meer gevorderden) kun je wel flink moe worden, dan is het voor mij wel sport