Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Zo heb ik pilav ook leren kennen, maar pilav is eigenlijk gewoon een rijstgerecht waarbij de rijstkorrels eerst worden aangebakken en daarna worden gekookt ik bouillon. Maar bovenstaande is wel superlekker
Plien91 schreef:phormicola schreef:Zo heb ik pilav ook leren kennen, maar pilav is eigenlijk gewoon een rijstgerecht waarbij de rijstkorrels eerst worden aangebakken en daarna worden gekookt ik bouillon. Maar bovenstaande is wel superlekker
Dat is risotto, van arboriorijst die na kort aanbakken alle vocht opneemt.
Pilav is volgens mij van origine een Turks gerecht en is oorspronkelijk met abrikozen en amandel.
Many schreef:Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, lijnzaad en cacaopoeder, appel
T: banaan, half gekookt ei (de andere helft lag geplet in mijn tas)
L: quinoa met avocado, tuinbonen, radijsjes, citroen en tofu
T: 12 cherrytomaatjes
A: pilav (tomatensaus met perzik en paprika) met zilvervliesrijst en cashewnoten
T: niks, of anders een nectarine
B: 40 minuten fietsen, halfuur paardrijden zonder zadel (voornamelijk stappen), halfuur yoga
Cheetahfan schreef:O: baked oatmeal
B: 50 minuten abs&cardio work outs van fitnessblender
L: bakje amandelmelk met 4 el granola, appel
T: -
A: couscous met mango, rucola en pijnboompitten
B: 80 minuten fietsen, mesten
T: kleine appel, waterijsje
Bhriseis schreef:Gast7391, ik zie jou soms wel eens iets van suiker eten; hoe doe jij dat precies?
Schoonmoeder maakt morgen pasta. Ze doet voor mij al groenten in de saus, dus als ik nu nog eens met een eigen portie volkoren pasta kom aanzetten, gaat ze dat niet zo leuk vinden denk ik. Maar ik ben bang dat als ik nu al witte pasta eet, ik mijn lichaam verkeerde signalen geef waardoor ik niet meer 'clean' ben.
(Oh my, wat klinkt dat stukje tekst serieus)
Anoniem schreef:O (08.00): 100g havermout met peer, lijnzaad, chia en rijstmelk
T: -
L (12.00): harde donkere bol en een vk-cracker met geitenkaas en komkommer
T1 (1500): wilde perzik, appel
T2 (17.30): halve witte harde bol met pindakaas, wilde perzik
A (nu): salade van veldsla, spinazie, tomaat, paprika, komkommer, wortel, olijven en pijnboompitten
B: 20 min fietsen, 45 min paardrijden, 30DS level 3