Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lekker! Doe er alleen zelf wel allemaal extra groentes bij omdat ik alleen perzik zo weinig vind
phormicola schreef:Zo heb ik pilav ook leren kennen, maar pilav is eigenlijk gewoon een rijstgerecht waarbij de rijstkorrels eerst worden aangebakken en daarna worden gekookt ik bouillon. Maar bovenstaande is wel superlekker
)
) Nu heb ik toch 1 koekje gepakt en blijf ik snaaien
. Misschien toch de pot maar even verstoppen. Plien91 schreef:phormicola schreef:Zo heb ik pilav ook leren kennen, maar pilav is eigenlijk gewoon een rijstgerecht waarbij de rijstkorrels eerst worden aangebakken en daarna worden gekookt ik bouillon. Maar bovenstaande is wel superlekker
Dat is risotto, van arboriorijst die na kort aanbakken alle vocht opneemt.
Pilav is volgens mij van origine een Turks gerecht en is oorspronkelijk met abrikozen en amandel.
Lijkt inderdaad qua bereiding wel op risotto.
Many schreef:Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, lijnzaad en cacaopoeder, appel
T: banaan, half gekookt ei (de andere helft lag geplet in mijn tas)
L: quinoa met avocado, tuinbonen, radijsjes, citroen en tofu
T: 12 cherrytomaatjes
A: pilav (tomatensaus met perzik en paprika) met zilvervliesrijst en cashewnoten
T: niks, of anders een nectarine
B: 40 minuten fietsen, halfuur paardrijden zonder zadel (voornamelijk stappen), halfuur yoga
Morgen moet ik wel koken omdat ze laat thuis is, maar het mag geen sla zijn.
Ik verzin wel iets. 
Dus ik heb wat naturel couscous gepakt en er rucola, mango en pijnboompitten doorgegooid. 
Cheetahfan schreef:O: baked oatmeal
B: 50 minuten abs&cardio work outs van fitnessblender
L: bakje amandelmelk met 4 el granola, appel
T: -
A: couscous met mango, rucola en pijnboompitten
B: 80 minuten fietsen, mesten
T: kleine appel, waterijsje
Bhriseis schreef:Gast7391, ik zie jou soms wel eens iets van suiker eten; hoe doe jij dat precies?
Schoonmoeder maakt morgen pasta. Ze doet voor mij al groenten in de saus, dus als ik nu nog eens met een eigen portie volkoren pasta kom aanzetten, gaat ze dat niet zo leuk vinden denk ik. Maar ik ben bang dat als ik nu al witte pasta eet, ik mijn lichaam verkeerde signalen geef waardoor ik niet meer 'clean' ben.
(Oh my, wat klinkt dat stukje tekst serieus)
Maar ik was zondag echt beroerd... Erge hoofdpijn en futloos. Ik had het verband niet gelegd maar zou dit door de suiker kunnen komen? Anoniem schreef:O (08.00): 100g havermout met peer, lijnzaad, chia en rijstmelk
T: -
L (12.00): harde donkere bol en een vk-cracker met geitenkaas en komkommer
T1 (1500): wilde perzik, appel
T2 (17.30): halve witte harde bol met pindakaas, wilde perzik
A (nu): salade van veldsla, spinazie, tomaat, paprika, komkommer, wortel, olijven en pijnboompitten
B: 20 min fietsen, 45 min paardrijden, 30DS level 3

(maar man, wat heb ik al tijden zin in een McFlurry!)
Een zoete smaak alleen kan ook een afgifte van insuline triggeren bv.
Als ik iets neem kan ik het meestal wel bij 1 a 2 stuks houden; ik ben érg blij dat ik er niet zo'n last van heb. Lijkt me echt supermoeilijk. En als vrouw zit je sowieso tussen de boodschappen, leg je de dingen voor je man/vriend klaar... Dus er is altijd wel verleiding.