Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:52

(laat uit bed 12.00)
L: 2 zuurdesem broodjes met 2 gebakken eitjes
T: sinaasappel
M: kwark met bosbessen en aardbeien
T: sinaasappel
A: rijst met kip

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:55

Pilav maak ik zo ook inderdaad :j Lekker! Doe er alleen zelf wel allemaal extra groentes bij omdat ik alleen perzik zo weinig vind :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:22

phormicola schreef:
Zo heb ik pilav ook leren kennen, maar pilav is eigenlijk gewoon een rijstgerecht waarbij de rijstkorrels eerst worden aangebakken en daarna worden gekookt ik bouillon. Maar bovenstaande is wel superlekker :9

Dat is risotto, van arboriorijst die na kort aanbakken alle vocht opneemt.
Pilav is volgens mij van origine een Turks gerecht en is oorspronkelijk met abrikozen en amandel.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:39

Sterkte Laura!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:40

O (08.00): 100g havermout met peer, lijnzaad, chia en rijstmelk
T: -
L (12.00): harde donkere bol en een vk-cracker met geitenkaas en komkommer
T1 (1500): wilde perzik, appel
T2 (17.30): halve witte harde bol met pindakaas, wilde perzik
A (nu): salade van veldsla, spinazie, tomaat, paprika, komkommer, wortel, olijven en pijnboompitten

B: 20 min fietsen, 45 min paardrijden, 30DS level 3
Laatst bijgewerkt door FCSA op 12-08-13 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:43

Gast7391, ik zie jou soms wel eens iets van suiker eten; hoe doe jij dat precies?
Schoonmoeder maakt morgen pasta. Ze doet voor mij al groenten in de saus, dus als ik nu nog eens met een eigen portie volkoren pasta kom aanzetten, gaat ze dat niet zo leuk vinden denk ik. Maar ik ben bang dat als ik nu al witte pasta eet, ik mijn lichaam verkeerde signalen geef waardoor ik niet meer 'clean' ben.

(Oh my, wat klinkt dat stukje tekst serieus :+ )

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:44

Ik heb mijn glazen koek pot in mijn woonkamer geleegd en alle oude taai geworden koeken eruit gegooid en gevuld met verse. Die is normaal voor visite en kom daar nooit aan. Nooit behoefte aan. Ben meer van chips (daarom die nooit in huis :P ) Nu heb ik toch 1 koekje gepakt en blijf ik snaaien :') . Misschien toch de pot maar even verstoppen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:45

Plien91 schreef:
phormicola schreef:
Zo heb ik pilav ook leren kennen, maar pilav is eigenlijk gewoon een rijstgerecht waarbij de rijstkorrels eerst worden aangebakken en daarna worden gekookt ik bouillon. Maar bovenstaande is wel superlekker :9

Dat is risotto, van arboriorijst die na kort aanbakken alle vocht opneemt.
Pilav is volgens mij van origine een Turks gerecht en is oorspronkelijk met abrikozen en amandel.

Pilav is wel echt die manier van rijst bereiden zoals Phor die omschrijft :j Lijkt inderdaad qua bereiding wel op risotto.

Sterkte Laura! Niet niks, twee overlijdens in de familie zo vlak achter elkaar :(:)

Many schreef:
Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, lijnzaad en cacaopoeder, appel
T: banaan, half gekookt ei (de andere helft lag geplet in mijn tas :') )
L: quinoa met avocado, tuinbonen, radijsjes, citroen en tofu
T: 12 cherrytomaatjes
A: pilav (tomatensaus met perzik en paprika) met zilvervliesrijst en cashewnoten
T: niks, of anders een nectarine

B: 40 minuten fietsen, halfuur paardrijden zonder zadel (voornamelijk stappen), halfuur yoga

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:52

Wat komen er een hoop creatieve lijstjes voorbij!

Sterkte Laura!
Bhris: Ja ik denk dat het zo maar moet ja. Ze raakt alleen telkens zi geïrriteerd als ik me met het eten bemoei. Nouja, ik vind wel een manier. :P Morgen moet ik wel koken omdat ze laat thuis is, maar het mag geen sla zijn. :') Ik verzin wel iets. :)
Chantal: ze had couscous met varkensvlees gemaakt. :r Dus ik heb wat naturel couscous gepakt en er rucola, mango en pijnboompitten doorgegooid. :P

Cheetahfan schreef:
O: baked oatmeal
B: 50 minuten abs&cardio work outs van fitnessblender
L: bakje amandelmelk met 4 el granola, appel
A: couscous met mango, rucola en pijnboompitten
B: 80 minuten fietsen, mesten
T: kleine appel, waterijsje

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:54

Many, ik zie dat jij ook yoga hebt gedaan. Hoe beschouw jij yoga. echt als 'sport' of als ontspanning? Ik heb het vandaag gedaan voor het eerst een uur maar wist niet goed of ik het echt als sport moet zien en wat je er mee verbrand. Zaten wel kracht oefeningen bij en bv best wat planking enzo. Maar heb er daarna expres nog 25 minuten cross training achteraan gedaan omdat ik conditioneel niet moe was en voel mijn spieren ook niet super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:06

Bhriseis schreef:
Gast7391, ik zie jou soms wel eens iets van suiker eten; hoe doe jij dat precies?
Schoonmoeder maakt morgen pasta. Ze doet voor mij al groenten in de saus, dus als ik nu nog eens met een eigen portie volkoren pasta kom aanzetten, gaat ze dat niet zo leuk vinden denk ik. Maar ik ben bang dat als ik nu al witte pasta eet, ik mijn lichaam verkeerde signalen geef waardoor ik niet meer 'clean' ben.

(Oh my, wat klinkt dat stukje tekst serieus :+ )

Ik eet idd zo nu en dan wel eens suiker (ijs/taart) of geraffineerde kh (witte pasta/wit brood). Probeer het zoveel mogelijk te vermijden, maar het moet wel gezellig blijven ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:10

Ik had trouwens zaterdag, na een lange tijd niet snoepen, een chocofondue gehad met de nodige koekjes/spekjes. :Y) Maar ik was zondag echt beroerd... Erge hoofdpijn en futloos. Ik had het verband niet gelegd maar zou dit door de suiker kunnen komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:11

Anoniem schreef:
O (08.00): 100g havermout met peer, lijnzaad, chia en rijstmelk
L (12.00): harde donkere bol en een vk-cracker met geitenkaas en komkommer
T1 (1500): wilde perzik, appel
T2 (17.30): halve witte harde bol met pindakaas, wilde perzik
A (nu): salade van veldsla, spinazie, tomaat, paprika, komkommer, wortel, olijven en pijnboompitten

B: 20 min fietsen, 45 min paardrijden, 30DS level 3

+ een oberlander boterham met pindakaas. En nu shredden!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:14

Vermoedelijk wel Cheetah :j
Vergelijk het met hoe beroerd je je voelt na het eten van MacDonalds

Thanks Gast7391! Ik zag mezelf al kronkelend op tafel liggen, smachtend naar meer witte pasta :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:15

In GI-termen: dingen met een lage GI (zoals groenten) halen de GI van geraffineerde kh omlaag. Wat het met je bloedsuikerspiegel (en dus insuline-afgifte) doet, hangt samen met de gemiddelde GI. Vroeger at ik daarom weleens eerst een bak sla en daarna een bak B&J ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:21

Mac Donalds. Oef.
Voel me af en toe best schuldig als ik dan weer eens koekjes e.d. eet terwijl ik het eigenlijk niet wilde, maar als je ziet wat je binnen krijgt als je een MAC menu'tje tussen door 'snackt'. ik denk dat je dan een hele rol koekjes kunt opeten en dat het dan nog gezonder is :P

Ik eet trouwens wel altijd witte rijst/pasta. Zilvervlies rijst bv wel geprobeerd, vind dat echt veel minder lekker. Pasta weet ik eigenlijk niet. Als mijn voorraadje op is eens proberen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:25

Oh boeiend Gast7391! Als ik een keertje ongewild witte dingen moet eten, zal ik het proberen compenseren met flink wat groentes :)
Maar het moet inderdaad wel een beetje leuk blijven. Misschien ga ik ooit wel weer gewoon elke dag suiker eten, en sowieso wil ik af en toe van iets lekkers genieten, maar ik vond het gewoon een beetje vroeg na 6 dagen, het leek me zo riskant. Maar nu ben ik wel gerustgesteld!

Hihi af en toe aan de koekjestrommel zitten moet kunnen Chantal! In vergelijking met een Mac menu is een rol koekjes volgens mij haast gezond :+ (maar man, wat heb ik al tijden zin in een McFlurry!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:27

Geldt bv ook voor appels: pectine haalt de GI omlaag. En voor choc: cacao heeft een heel lage GI en compenseert voor de suiker.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:34

Hm en daarom is een stukje pure chocolade beter dan een koekje. Vreemd van die appels; appels is een fruitsoort waar ik altijd enorme honger van krijg; ik dacht dat dat door mijn suikerspiegel kwam, maar blijkbaar dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:35

Geen idee hoe dat komt.. Ze hebben een lage GI iig. Maar er speelt vast meer mee dan GI alleen :) Een zoete smaak alleen kan ook een afgifte van insuline triggeren bv.

Mocht je ergens de GI van willen opzoeken trouwens: http://www.montignac.nl/

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:39

Bedankt voor de link! Fruit als bananen, ananas etc kan dan weer ik prima even mee verder. Maar appels, oei oei oei!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:59

Na een appel heb ik ook heel snel weer trek, na meloen trouwens ook, maar dat is ook bijna alleen maar water...

Ik heb het 's avonds voor het naar bed gaan altijd het moeilijkst...
Brood uit de vriezer halen voor manlief en in de la leggen. Daar ligt dan chips, vaak wel een aangebroken zak, m'n chocolade... De koelkast roept me ook altijd voor een plakje rookvlees, worst, kaas of een handvol met dadels. Hoe leer ik die verleiding te weerstaan?
Ja, eerst via de badkamer gaan en vast de tandenborstel mét tandpasta in m'n mond stoppen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:04

Ik vind de avonden ook het lastigst! En de namiddag. Ik probeer gewoon altijd wortels en hummus in huis te hebben, dat werkt goed :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:09

Flinke porties eten helpen me wel, zodat ik echt vol zit. Ook bij opkomende honger tussen maaltijden neem ik een substantieel tussendoortje, zoals een schaaltje fruit. Blijf ik een licht hongergevoel hebben, weet ik dat ik de snoepjeskast induik. Ik sluit ook wel eens deals met mezelf als: ofwel neem ik één koekje, ofwel mag ik zo veel boterhammen eten bij de lunch eten als ik wil, of mag ik én ananas én banaan én kersen... Meestal helpt zo'n redenering me wel :o

Rond mijn laptop liggen 2 dozen met pralines, 1 doos chocolaatjes en naast mijn bed een lading chips; allemaal vriendlief z'n persoonlijke voorraad :)) Als ik iets neem kan ik het meestal wel bij 1 a 2 stuks houden; ik ben érg blij dat ik er niet zo'n last van heb. Lijkt me echt supermoeilijk. En als vrouw zit je sowieso tussen de boodschappen, leg je de dingen voor je man/vriend klaar... Dus er is altijd wel verleiding.

Als ik ongesteld ben, dan ken ik echter geen rem qua koekjes en ijsjes :o

Ik heb het meeste last van snaaigedrag in de namiddag. Ook nu schrap ik mijn toetje van vanavond; ik eet nooit erg veel avondmaal, maar toch zit ik de rest van de avond vol sinds ik meer kcal eet. Mijn lunch daarentegen mag nog reusachtig zijn, ik krijg sowieso trek 's namiddags.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:33

Dat kan ik dus niet, het bij 1 of 2 stuks houden.
Ik moet er niet aan beginnen, want als ik wel wat neem, dan ga ik al snel los. :D
Daarom moet ik bepaalde dingen dus ook gewoon niet in huis halen...