Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:10

Saskiaatje dat is dan wel heerlij kdat je om af te vallen/gewicht te blijven juist een lekkere snack dag kunt hebben juist om het te stimuleren!

En beschuit in de yoghurt? Hmm weet niet wat ik er van moet vinden :P

Sonja lekker die geitenkaas bij de lunch. Dat vind ik ook zo heerlijk :) !

Laat o/l gehad en late dienst gewerkt. Net thuis :)
O/L: Brocolli soep met 2 gekookte eieren met 1 tomaat en 2 donkerbruine boterhammen
T: Kwart kleine meloen en 1 kiwi + 1 grote plak 30 + kaas.
A: Chicken tonight met 3 flinke lepels rijst en extra toegevoegde groente + schaaltje half magere yoghurt/half optimel vanille yoghurt en 2 eetlepels appelmoes
T: Kwart kleine meloen en 1 kiwi + chocorijstwafel

B: uurtje fietsen, Jillian shred les 2

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:25

O1: (8.50) Paar happen Baked Oats, glas soja intens
B: Hardlopen: in totaal 1 uur bezig geweest, waarvan 25 minuten gerend; lang in- en uitgestapt
T: Latte macchiato met 2 espresso's
O: (11 uur) 80 g haver, 200 ml melk, water, lijnzaad, kop groene muntthee
L: (14.30 uur) Punt quiche met ui, knoflook, paprika, courgette, spinazie en tomaat, ei, ricotta, beetje parmezaan. Deeg gemaakt van spelt.
T: Kersen, aardbeien, wilde perzik
B: Paarden verzorgen
A: ?
T: Half cantaloupe meloentje

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:31

O: 50 gr havermout/melk
T: 1 DB boterham met houmous
L: druiven met 3 DB boterham met casselrib
T: Fruit? (even halen nog)
A: Paprika soep en ga deze gezonde 'quiche' proberen te maken denk ik. Doe er los wat noorse zalm bij. http://allrecipes.nl/recept/6983/vegeta ... uiche.aspx
T: Magere yoghurt

B: ik ga meedoen met een uurtje yoga en daarna nog wat in de fitnessruimte kijken waar ik zin in heb. + 40 minuutjes fietsen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:56

B: Killer buns, level 3
O: 500 gram roeryoghurt, 115 g Banaan, een appel en 20 gram tarwekiemen, 10 gram proteine poeder
L: 200 gram bami groenten, een pitabroodje, 2 gekookte eieren, 10 Gr kokosnoot olie
A: 200 gram sperziebonen, 150 gram broccoli, 150 gram bloemkool, 2 pita broodjes, 200gr tofu, 10gr kokosolie, 1 tomaat, 150gr komkommer, 40ml chili saus

1859kcal

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:04

Mooie lijstjes iedereen! Komen een hoop lekkere recepten voorbij. :9

Gister granola gemaakt en volgens mij is het erg lekker. Straks eens wat proeven. :)

O: baked oatmeal
B: 50 minuten abs&cardio work outs van fitnessblender
L: bakje amandelmelk met 4 el granola, appel
T: ?
A: kipfilet en een gemengde rucolasalade met iets van tomaat, mozzarella, paprika, pijnboompitten
B: 80 minuten fietsen, mesten

Als iemand nog lekkere salade recepten heeft? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:09

Je moeder lijkt helemaal in de ban van gezond koken Cheetah :)) Klinkt heerlijk, jouw avondmaal!

Wat ik erg lekker vind:
watermeloen/feta/olijven
mozzarella/cantaloupe meloen/geschaafde amandel/limoensap
tomaat/basilicum/witte wijnazijn/ui
sperzieboontjes/azijn/ui/zachtgekookte- of spiegeleieren :9

En dan overal sla, olijfolie, etc er bij.
Ook erg lekker is sla, tomaat, ui, veel knoflook, tomaat, paprika, pasta, olijfolie en azijn!

Edit: sla - tomaat - komkommer - koude aardappeltjes - gekookt ei - maïs - walnoot - spekjes - beetje olijfolie - azijn

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:46

Ja dat dacht ik ook even.Tot er net weer ruzie was en ze besloot dat ik niet meer mag koken omdat mijn zusje het niet lekker vind en ik teveel met eten bezig ben. -O- Ben benieuwd wat het wordt vanavond...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:05

:(:) Cheetahfan

Wat vinden jullie van Griekse yoghurt? Is naar wat ik gelezen heb gezond en aangezien ik misschien toch wat anders als ontbijt wil proberen.. Hoe zit het met de suikers/koolhydraten en het vet etc? :) weet nml niet goed te gokken of het nou echt als 'gezond' word gezien haha.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:08

Griekse yoghurt is lekker, lekker dik en romig.
Vaak bevat het 10% vet, AH heeft een variant met 0% (Yogood).
Khd zijn gewoon laag, net als andere yoghurt, er zitten immers geen toevoegingen als smaakjes ed in. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:22

Heh bah Cheetah, wat een gedoe. Laat het even rusten, en misschien kan je voorstellen dat jij een dag kookt, je mams samen met jou een dag (dan kan je samen iets lekkers uitzoeken maar kan jij het een beetje pimpen tot iets gezonds }:) ) en dat je zusje een dag iets kiest? Zo laat jij je familie zien dat je best nog steeds 'gewone dingen' durft mee-eten, zodat er geen sprake is van eventuele obsessies vanuit hun standpunt... En de rest van je familie (incl je zusje) leert gezonde voeding meer appreciëren.

Maar ik zou wel een paar dagen wachten, tot iedereen afgekoeld is.

En merk je dat ze er écht niet voor openstaan, kan je eventueel overal een zakje sla en een bakje kerstomaten bijgooien, dat heb ik ook erg lang moeten doen hier, terwijl de rest aan de friet met frituursnacks zat :')

Mandy: Ik vind Griekse yoghurt echt heerlijk! Ik kies standaard de volle variant; er is niets mis met roomvet, hij is lekkerder en ik kom niet altijd aan een voldoende percentage vet in mijn voeding. Met Griekse yoghurt wel natuurlijk :p Het heeft een hoog eiwitgehalte en past goed in een gezond sportdieet.
Ga ik 's avonds pizza, pasta met kaas of iets dergelijks eten, kies ik magere yoghurt.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:27

Wat jammer Cheetahfan! Hopelijk draait ze nog een beetje bij :(:) Wat Bhriseis voorstelt is misschien wel een goed idee! Misschien kunnen jullie elkaar zo een beetje tegemoet komen.

Griekse yoghurt is lekker! Zo lang je een 'pure' variant pakt, dus zonder smaakjes, is dat een prima gezonde keuze.

Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, lijnzaad en cacaopoeder, appel
T: banaan, half gekookt ei (de andere helft lag geplet in mijn tas :') )
L: quinoa met avocado, tuinbonen, radijsjes, citroen en tofu
T: 12 cherrytomaatjes
A: pilav (tomatensaus met perzik en paprika) met zilvervliesrijst en misschien cashewnoten
T: niks, of anders een nectarine

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:43

Wat jammer Cheetahfan. Toch maar op zoek naar de gulden middenweg dus.

Griekse yoghurt heb ik nog nooit gehad :oo

Vandaag:
O: 2 vk bth parmezaanse kaas / cervelaat, glas sinaasappelsap
T: -
L: 2vk crackers sojaboter, parm. kaas en cervelaat (beiden moesten op :'))

Planning:
B: 8km fietsen
T: Pruim
A: Stamppot ijsbergsla met spekjes, tomaat en crème fraiche
B: 1u bodybalance
T: Magere kwark met 2el lijnzaad

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:09

O : Yoghurt met Smacks (cornflakes van Kellogs)
L : 1/3 pizzastokbrood + thee
T : Softijsje met spikkeldip
T : Puddingbroodje met thee
T : Waterijsje + ranja
A : Tosti kaas - ?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 16:12

Oké dankjullie! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:27

kimfeline schreef:
O : Yoghurt met Smacks (cornflakes van Kellogs)
L : 1/3 pizzastokbrood + thee
T : Softijsje met spikkeldip
T : Puddingbroodje met thee
T : Waterijsje + ranja
A : Tosti kaas - ?

Eet je geen groenten en fruit?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:43

Het is erg lastig om hier in Kreta op vakantie genoeg groente binnen te krijgen zeg. In restaurants krijg je meestal tomaat
bij het vlees, dat lust ik niet. Van de Griekse salade lust ik alleen komkommer, dus eet dat maar zoveel mogelijk en bij de rekening krijg je vaak watermeloen en hele lekkere druiven.
Blijft lastig zo op vakantie!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:05

O1 - banaan
B - hardlopen
O2 - banaan, 150 ml yoghurt
T - koffie met melk, bastognekoekje
L - tortilla, eetlepel creme fraiche, groene peper, halve ui, 20 g geraspte oude kaas
B - 45 minuten fietsen
T - granny smith appel
T - halve komkommer
D - 50 gr volkoren spaghetti, 25 gr creme fraiche, halve ui, 2 tenen knoflook, 250 gr broccoli
T - tiramisu :+:

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:53

Bhriseis schreef:
O1: (8.50) Paar happen Baked Oats, glas soja intens
B: Hardlopen: in totaal 1 uur bezig geweest, waarvan 25 minuten gerend; lang in- en uitgestapt
T: Latte macchiato met 2 espresso's
O: (11 uur) 80 g haver, 200 ml melk, water, lijnzaad, kop groene muntthee
L: (14.30 uur) Punt quiche met ui, knoflook, paprika, courgette, spinazie en tomaat, ei, ricotta, beetje parmezaan. Deeg gemaakt van spelt.
T: Wilde perzik, banaan
B: Paarden verzorgen
A: 150 g aardappelen, veel gestoofde witlof, Alpro-spinazieburger
T: Half cantaloupe meloentje, glas soja intens

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:21

Lijstje van vandaag, wel een raar lijstje, want had een begrafenis (andere opa van vriendlief nu overleden, vorige was 3 weken geleden)

O: magere vla met speltmuesli + 1 kiwi + 1 el lijnzaad + 2 el tarwezemelen. En 2 roggecrakcers met appelstroop.
T: banaan, + koffiekoekje en in de kerk 2 hoestpastilles
L: 3 broodjes na de uitvaart, 2 met fricandeau en 1 met rookvlees. Had echt mega-trek!
T: 2 roggecrackers met rookvlees
A: ? ( we eten bij de ouders van vriendlief en ik denk dat we wat gaan halen, dus zal geen gezond voedsel worden)

D: water en (groene thee
B: heel weinig, veel in de auto gezeten en in de kerk gezeten

Hopelijk vanaf morgen weer wat meer input van mij, maar was afgelopen dagen beetje druk met overlijden van de opa.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:22

O: smoothie banaan, kiwi, aardbeien, yoghurt en lijnzaad
T: appel
L: 2 volkoren crackers met kalkoenfilet en 1 gekookt ei, magere bosvruchten yoghurt
T: banaan, 2 crackers, 2 stukjes pure chocola
A: volkoren spaghetti bolognese met gehakt, groenten en kaas
T: mini magnum

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:42

O: 50 gr havermout/melk
T: 1 DB boterham met houmous
L: druiven met 3 DB boterham met casselerib
A: Gezonde quiche van groente, Feta, Magere kwark, eieren en los 1 tomaat en 100 gr. Noorse zalm Deze: alleen ietswat andere verhoudingen. (http://allrecipes.nl/recept/6983/vegeta ... uiche.aspx)
T: Magere yoghurt + Meloen

B: 25 minuten cross trainer, uur gefietst en uurtje power yoga (Weet niet helemaal wat ik er van vond als ‘sportles’, soms wat lastige oefeningen maar ook veel ontspanning/balans)

Jammer Cheetahfan! Wat is het uiteindelijk geworden?

Griekse yoghurt ook lekker ja? Nog nooit gehad. Ook maar ’s proberen binnekort :P

Many hoe maak jij Pilav saus? Ik vind dat zo lekker! Ik gebruik altijd het recept van mijn stiefvader maar nog nooit gehoord dat iemand anders het maakt.

Esksekgirl, jammer maar gewoon lekker even genieten van je vakantie! Na je vakantie kun je de draad weer oppakken :) .

Jezzi geniet van je tiramisu! Die zou ik ook nog wel eens op een gezonde variant willen eten. Als dat al mogelijk is smaakt die vast niet zo lekker. :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:21

Chantal, pilav maak ik van kipfiet, twee uien, groot blikje tomatenpuree, blik perziken op siroop en sambal en ketjap.
Kip bakken, ui meebakken, sambal+ketjap+tomatenpuree doorroeren en dan beeje bij beetje perziksiroop toevoegen. Op het laatst nog de perziken in blokjes meewarmen en klaar is kees :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:39

Zo heb ik pilav ook leren kennen, maar pilav is eigenlijk gewoon een rijstgerecht waarbij de rijstkorrels eerst worden aangebakken en daarna worden gekookt ik bouillon. Maar bovenstaande is wel superlekker :9

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:49

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 5 gram zemelen, 190 ml ongezoete sojamelk & 220 gram perzik
L: mousse (van 32 gram avocado, 19 gram banaan en 4 gram cacaopoeder), 200 ml magere yoghurt met 15 gram bio-muesli, 1 beschuit en 83 gram banaan, 1 groene appel
T: halve rode paprika, 10 gram pittenmix
A: half bord met vk pasta met schepje rode saus met zeevruchten, bakje erwtjes met worteltjes, 1 cherrytomaat, stukje rode paprika, 5 schijfjes komkommer en als toetje een waterijsje
T: 200 gram magere yoghurt, misschien paar worteltjes als ik straks nog erge honger krijg
D: 1x koffie, 4x groene thee, veel water
B: 20 minuutjes fietsen

Lastig Cheetah!
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie wanneer ik bij mijn vader ben (momenteel ook).
Tegenwoordig haal ik mijn eigen fruit/rauwkost/zuivel enzovoorts, alleen avondeten is nog wel eens lastig.
Vandaag bijvoorbeeld ook maar dan eet ik gewoon minder en voeg ik zelf wat groentes toe, zoals Bhri ook als idee had :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:08

O: Kwark en Alpro vanilledrink met chia, havermout en DV zomerfruit. Klein mini-kapje met rozenbotteljam.
T: Galia
L: Prei/courgettesoep en salade van kropsla, paprika, komkommer, tomat en gerookte kipfilet. 4 dadels en een halve snee roggebrood met cottage cheese.
T: Galia
A: Prei, zoete aardappel en roergebakken champignons met paprika, beetje kwark en een stukje 85% chocolade na.
T: 2 dadels en misschien nog wat galia, dat bakje moet leeg, wordt al zacht.
D: Groene thee, water, Alpro vanilledrink en slimpie.

Hebben ze nergens fruitstalletjes EskeGirl?