Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Misschien wel, ik heb haar al heel lang niet gezien hier!
Het logische antwoord is dat ik meer verbrand dan ik uitreken en dat op de dagen dat ik 'overeet' m'n lichaam daar dankbaar gebruik van maakt door m'n verbranding op te schroeven. Maar kom op, op m'n drukste dagen verbruik ik in totaal 2800kcal, dat kan toch niet nog meer zijn?
Saskiaatje schreef:phormicola schreef:Misschien wel, ik heb haar al heel lang niet gezien hier!
Het logische antwoord is dat ik meer verbrand dan ik uitreken en dat op de dagen dat ik 'overeet' m'n lichaam daar dankbaar gebruik van maakt door m'n verbranding op te schroeven. Maar kom op, op m'n drukste dagen verbruik ik in totaal 2800kcal, dat kan toch niet nog meer zijn?
Volgens mij gaat het niet zozeer om dat je meer verbrand dan wat je uitrekent. Volgens mij val je af, omdat je lichaam natuurlijk als constante het gezonde voer kent en krijgt. Op het moment dat je lichaam ineens een kh/calorie/vet-bom te verwerken krijgt, zal die daar veel meer moeite voor (moeten) doen, waardoor je verbranding omhoog gaat, je lichaam het overige vet ook sneller verbrandt en je dus afvalt.
Als ik op dieet ben en ik sta al een tijdje op hetzelfde gewicht stil hou ik echt een snackdag, dus lekker koek, chips, snackbar voor 't avondeten. Zo schud je je lichaam weer wakker, en daarna ga je weer afvallen.
Maar het werkt niet voor iedereen, voordat iedereen ineens slecht gaat eten.
En heel gezond is het natuurlijk ook niet.