Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Ik heb mijn eerste aardappelen geoogst. En het mooie is nog dat ik zelfs geen aardappel gepoot heb in deze speciale zak voor aardappelen van Ali.
Ik had het vorig jaar geprobeerd, maar overal kwam de aardappelziekte in. Dus had geen oogst. De zakken laten overwinteren buiten in de tuin en ineens kwam er wat op in het voorjaar. Dus ik heb dat laten groeien, beetje extra grond in de zak en toen kwamen de slakken.
Dus er was geen stengel met blad meer, en bovendien begonnen ineens in 2 dagen tijd de paar bladeren die er nog waren af te sterven. En daarmee kon Germie de nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en dus werd er geoogst.
En voila, een maaltje verse aardappelen.
Ik heb nog een paar aardappelplanten, maar die hebben nog blad. En die zijn op 1 andere na gewoon gepoot. Ik weet dus ook niet welk ras het is, maar dat maakt me niet uit. Het zijn verse onbespoten aardappelen.
[ [url=m/IMT4wk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Autumnn schreef:Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan want ik heb een vraagje.
Waar halen jullie goede kruidenzaadjes? Ik keek bijvoorbeeld op Tuindreef.nl maar die heeft meer dan de helft niet op voorraad van wat ik wil
(munt, basilicum, peterselie, koriander, etc.)