Iemand die zich vlees onthoudt maar vis nuttigt wordt pescotariër genoemd. Veel mensen zijn niet bekend met dit begrip en dus komt het regelmatig voor dat pescotariërs zeggen: ik ben vegetariër, maar ik eet nog wel vis. Je kunt je voorstellen dat dit verwarring veroorzaakt en er bijvoorbeeld toe leidt dat volledige vega's vis geserveerd krijgen, dat is ook geen pretje.
Ik ben zelfbenoemd vagetariër, wat voor mij inhoudt dat ik buitenshuis altijd vegetariër ben, dat ik maandenlang vegetarisch en relatief vaak veganistisch eet, heel soms een stukje lokaal geschoten gans of eigen kip. Vis alleen nog maar als ik op de honden van vrienden pas zoals afgelopen week. Zij hebben altijd zoveel in de koelkast, vaak op of over de houdbaarheidsdatum, dat ik de koelkast leeg eet om voedselverspilling te voorkomen

Dat hoeft echt niet elke dag, we eten hier in dit topic graag toetjes, taartjes en ander zoets, evenals een lekkere vette vega hap, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden. Zie het als een heerlijk avontuur