Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:28

O: Bakje bio yoghurt met havermout, lijnzaad, goji bessen en snufje kaneel
T: Kersen, banaan
L: 2 speltboterhammen met pindakaas
T: Banaan, mango, 1 speculaasje
A: Quinoa met roerbakgroentes, cassave kroepoek
T: Mango

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:30

KarinvdM schreef:
Vandaag netjes begonnen met m'n havermout en straks neem ik nog wat meloen, maar verder ga ik vandaag lekker van lekkers genieten. :)
We zijn vandaag 12 jaar getrouwd en we gaan een dagje uit met tussen de middag ergens lunchen, vanmiddag vast een lekker ijsje en vanavond heerlijk uit eten. :9 http://www.pacificplaza.nl/download/ck20131.jpg

L: Vissalade met rauwkost, veel zalm, garnalen en paling en ik heb 1 sneetje toast genomen
T: Forelle peer en een klein softijsje.
A: Proeverij bij orientaals restaurant; tomatensoep, stukje zalm, kip, garnaal, gamba, reuzenarnaal, tonijn, meerval, heilbot, salade met ossenhaas, sate, lamsrack, ribeyerolletje met heeeel veel knoflook. We hebben van alles besteld en ook van elkaars porties geproefd, dan heb je dus echt van alles om te proeven, heerlijk. :9
En omdat het kon heb ik ook nog een dame-blanche genomen :D ik denk dat ik dat al zeker 8 jaar net gegeten had, ik neem namelijk nooit toetjes in een restaurant.
Nu zo nog even een lekker borreltje. :)

Morgen maar een balansdagje. :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:57

Ja, ziet er alleen nog wel een beetje vreemd uit hoor Bris :o
Kracht- en buikspieroefeningen gaan sinds kort aardig maar zodra ik bij de cardio aankom val ik wel een beetje door de mand, springen kan ik namelijk nog echt niet dus ik vervang veel door boxen of sta te touwtjespringen op 1 been (wat stiekem nog niet zo prettig voelt aan de aangedane kant) :P
Moet ook nog wel een beetje opletten maar vind het zo moeilijk om rustig aan te doen O:)

O: 144 gram mineola, 75 gram havermout, 5 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 180 ml ongezoete sojamelk (451kcal)
L: 2x zuurdesem cracker (10 gram cereal jam, 10 gram kip-kerrie), 1 beschuit met 10 gram kaas, 55 gram rode besjes, 1 appel, 10 gram pompoenpitten (401 kcal)
A: Frietjes met curry, 1 kroket (denk rond de 700 kcal? Altijd zo moeilijk te schatten vind ik.)
T: 200 gram magere kwark, 1/2 eetl cacaopoeder, 80 gram wortel (121 kcal)
D: 1x koffie, 2x groene thee, veel water, glas spa rood, 2x glas cola light

Ik dacht dus dat we gingen BBQ'en maar het werd ietwat anders.. Begonnen met cake en taart
die ik maar overgeslagen heb en toen na de fietstocht stond er een frietkraam waar je onbeperkt friet/snacks/ijs kon halen.
En er was gewoon geen enkel gezond iets te vinden :Y) Maar ik heb me ingehouden.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:06

10;45 - 2 appelflappen,
13;00 - wat druiven met melk
17;30 - pannekoek met banaan + naturel pannekoek.

B- op een dag van 8;00 - 17;00 werken
-----
weinig honger door stress, gevolg is een slecht eetpatroon en weinig eten.
Laatst bijgewerkt door naomi_mickey op 10-08-13 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:07

Geen idee Phor, als ik een keer een dag veel eet zie ik daar niet direct een negatief effect van op de weegschaal, maar ik val er ook niet van af.
Ik zal morgen eens kijken wat de weegschaal zegt na mijn overdadige dag van vandaag. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:14

Thanks Gast7391! In de recepten online deden ze er bijvoorbeeld rum doorheen, maar dat leek me niet zo Montignac-erig :P
Ik ben wel tevreden over lijnzaad. Ik ga regelmatiger naar toilet, en mijn nagels zijn sterker dan vroeger (hoewel dat ook aan de vitamientjes kan liggen). Om één of andere reden smaakt mijn havermout niet compleet zonder lijnzaad :) Volgens dat boek van Sonja Kimpen stilt het één van de drie hongers, namelijk die naar aminozuren ofzoiets.

Haha Lis, ocharme, overbelast jezelf maar niet! In BR zegt Jillian dat wanneer je je handen hoger dan je middel houdt, je hartslag ook sneller is, misschien dat die tip je wat helpt? En een keer frietjes kan helemaal geen kwaad.

Klinkt erg geslaagd Karin! Was vast een prachtdag met je man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:16

Ik heb nog even 8 stukjes 72% choc gegeten. Gaat lekker :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:16

Is lekker ja. :j :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:18

:))

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:06

Thanks voor de tip Bhri :) In BFBM zegt ze dat ook inderdaad, maar dat was ik al helemaal vergeten.
Ik probeer mezelf zo rustig mogelijk te houden, maar dat vind ik vrij lastig haha.

Ik merk niet echt een verschil sinds ik lijnzaad gebruik, maar vind het gewoon heel lekker
door de havermout/kwark :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:06

Welke momenten wegen jullie trouwens? Ik in de ochtend als ik Net uit bed ben en geplast heb bij mij thuis gewoon. Maar mij weegschaal is negatiever als andere. Had vanmiddag bij m'n moeder gedouchd na het snaaien zelfs midden op de dag en woog 66.1 terwijl ik dat thuis echt alleen weeg in de ochtend als ik me netjes aan alles gehouden heb en wat meer gesport heb. En op het werk ook 67 me kleren en schoenen aan. Raar zo'n verschil?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:11

Nee, dat is niet raar want die huis-tuin-en-keukenweegschalen zijn niet geijkt.
Gewoon je eigen schaal aanhouden op een vast tijdstip.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:14

ChantalSmook schreef:
Welke momenten wegen jullie trouwens? Ik in de ochtend als ik Net uit bed ben en geplast heb bij mij thuis gewoon. Maar mij weegschaal is negatiever als andere. Had vanmiddag bij m'n moeder gedouchd na het snaaien zelfs midden op de dag en woog 66.1 terwijl ik dat thuis echt alleen weeg in de ochtend als ik me netjes aan alles gehouden heb en wat meer gesport heb. En op het werk ook 67 me kleren en schoenen aan. Raar zo'n verschil?

Kan erger. Ik weeg mij ook altijd 's ochtends na het opstaan en plassen ( :') ) Afgelopen vrijdagochtend woog ik thuis 73,6. 's Middags op mijn werk, direct na de lunch woog ik 76,6!! Op alle weegschalen (4 verschillende)! 3 kg verschil, dat kan toch nooit? (weegschalen op mn werk zijn wel geijkt..)
Ik had natuurlijk wel net gegeten en kleren aan en ook nog een pieper aan mijn broek hangen, maar die pieper is niet zwaarder dan een telefoon, dus dat kan niet zo'n groot verschil geven. Misschien is mijn weegschaal thuis te lief voor me?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:43

CCCCC schreef:
Phor, ik heb precies hetzelfde! Als ik een opgeblazen buik heb en ik eet dus chips of chocolade of een keer patat (of alles op dezelfde dag:')) is mijn buik de dag erna echt super super plat en weeg ik ook minder dan daarvoor. Echt heel apart en ik kan het ook niet verklaren.

Ik ben dus niet de enige :D Jammer dat jij het ook niet weet!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:25

KarinvdM schreef:
Nee, dat is niet raar want die huis-tuin-en-keukenweegschalen zijn niet geijkt.
Gewoon je eigen schaal aanhouden op een vast tijdstip.

en altijd wegen op dezelfde plek. Ik ben in de slaapkamer ruim 2kg! zwaarder dan op de overloop >;)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:33

Ik had een vraagje: ik werk regelmatig nachtdiensten, wat is dan handig om te eten?
Als ik dan naar afgelopen nacht kijk :
0:00 1 wortel
2:00 2 wortels en sesamkoekjes en 1 broodje gezond
4:00 2 wortels en 1 broodje gezond
5:00 halve paprika
8:00 glas verse jus en paar druiven
geslapen / in bed gelegen tot 18:00
toen groentesoep gemaakt
om 22:00 muesli met melk.
ben om 23:00 begonnen en heb nu pakje sesamkoekjes op

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 03:56

Je moet je ritme verschuiven. Ii zou kijken van hoelaat tot hoelaat je slaapt want je hebt nu een gat tussen 8 en 6. Heb je zolang geslapen? Vind dat je geen duidelijk ontbijt lunch en avond eten hebt. Als je rond 8 gaat slapen lijkt me dat je rond 3 uur wel echt een maaltijd moet eten?

Ik ben net thuis van stappen. Onverwacht dus nog 25 minuten extra gefietst em hele avond gedansd. 3 wijntjes op en niet gegeten! :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 06:22

Het is heel wisselend hoe lang ik slaap nu wel erg lang geslapen, meestal word ik rond 15:00 wakker en dan ga ik rond 19:00-22:00 ook nog even slapen. Heb vannacht 4 wortels salade en halve zak zoute stokjes.op. Ik neem zo thuis.nog.muesli met.melk en jus d orange.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:57

Ik weeg mij ook 's ochtends na het plassen, altijd op zaterdag - hoewel het nu zeker drie weken geleden is, met dat warme weer had ik geen zin om me te wegen.
Je gewicht is slechts een momentopname van jouw lichaam op die specifieke weegschaal, op die specifieke plek. Maar als jouw weegschaal zegt dat je 2 kg afgevallen bent, zal die van je moeder dat ook wel zeggen (maar het getal op zich kan schommelen, aangezien het startgetal niet hetzelfde hoeft te zijn). Toch?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:05

Ik stond eergister op de weegschaal, nog hetzelfde gewicht, vandaag 2 kg zwaarder := :') :oo

Dus vandaag maar weer netjes eten, beter mezelf in de gaten houden.

O: yoghurt met 3 eetlepels muesli
T: appel

Ik ga zo naar stal, springen :) en dan als ik terug kom wil ik nog lunchen, tussendoortje en vanavond eten we macaroni (wel zelfgemaakt en niet uit pakjes/zakjes).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:10

Eliana schreef:
Het is heel wisselend hoe lang ik slaap nu wel erg lang geslapen, meestal word ik rond 15:00 wakker en dan ga ik rond 19:00-22:00 ook nog even slapen. Heb vannacht 4 wortels salade en halve zak zoute stokjes.op. Ik neem zo thuis.nog.muesli
met.melk en jus d orange.

Ik sliep na nachtdienst vaak tot 17.30. Dan schoof ik om 18.30 aan bij het warme eten. Op het werk at ik vaaak twee stuks fruit, een pistoletje en soms nog een hartig snackje zoals een mini pizza of kleinn zakje chip
Je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:13

Nou ik geloof dat die (gebroken) lijnzaad wel werkt bij mij. Zit echt BOMvol na de havermout. Heb er 2 el in gedaan. Is dat een normale hoeveelheid?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:29

Hmm dan zou ik qua uren ertussen beetje het volgende doen denk ik? Zit je qua ritme ongeveer hetzelfde?
16.00 ontbijt
18.30 tussendoortje
22.00 lunch
12.30 tussendoortje
03.00 avond eten
05.00 tussendoortje?
En dan rond 8.00 naar bed?

Grappig dat er bij jullie ook zo verschil in zit. Het is inderdaad echt een momentopname. Ik doe het meestal op maandagmorgen en die schrijf ik op. Maar soms is dat om half 7 en soms pas 11.00.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:53

O/L: Brocolli soep met 2 eieren met 1 tomaat en 2 BB
T: Kwart kleine meloen en 1 kiwi
A: Chicken tonight met 50 gr. ongekookte rijst en extra toegevoegde groente en magere yoghurt
T: Kwat kleine meloen en 1 kiwi

B: uurtje fietsen, Jillian shred les 2

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:30

Ik strooi er zo wat op, maar denk dat het ook 1 a 2 el is :)