[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:23

Mag ik misschien weer 'meedoen?' Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:27

@NieneWiep: ik kan dat echt niet joh Haha! maar wie weet ga ik het wel een keertje proberen. Haha!
@SannevdM: Natuurlijk kan dat Haha! welkom!

Hoe gaat het met je? Ik las een topic dat 't niet zo lekker met je ging? Ach gut

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:30

Je kunt alles leren toch Flevogirl? Ik vind het in ieder geval heel erg leuk, die paar lessen die ik gehad heb dan. Huilen van het lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:34

@NieneWiep: ik denk dat ik het ook gewoon ga proberen, ik bedoel... voor 2750 euro heb je dus western zadel, 'engelse' hoofdstel en een leuke merrie van 8. Waarom dan inderdaad niet is proberen?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:34

@ Flevogirly: Thanks. Klopt inderdaad. Voor een week of 7 terug, epilepstisch insult gehad op school. Helemaal fout gegaan, erg verkeerd terecht gekomen.
Poosje in het ziekenshuis gelegen, met hersenkneuzing.
Zelf weet ik niet zoveel er meer van, althans niet van de hele dag. Daarna ook nog vlagen kwijt.
Uhmm. Insulten zijn nog niet onder controle, wordt ingesteld op mediactie.
Daarom, even gezegd dat ik hier niet meer kwam. Want door mediactie en hersenkneuzing, alleen maar overgeven etc. Weken bijna niks kunnen eten.
En ik was potje chagerijnig. Bloos Dus ik dacht ik zal jullie die ellende besparen.
Nu ben ik weer wat meer voor rede vatbaar. Knipoog

Vanaf nu ga ik ook weer bijlezen, want ook dat kon ik niet met mijn hoofd. Knipoog

Edit: Om jullie gelijk maar even helemaal op de hoogte te brengen... Mijn studie moest ik stoppen.
Dus dat was ook een behoorlijke klap voor mij. Aangezien ik helemaal weg was van mij studie.
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 30-06-08 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:39

@SannevdM: jeetje wat vervelend voor je! Ach gut Vriendjes zijn?

Ben je alleen niet zeg maar al veel afgevallen doordat je zoveel overgaf? *Even in je profiel gespiekt: jij bent wel verre van stevig! Maar voor iedereen is 't natuurlijk goed om te bewegen en gezond te eten. Het is ook totaal niet aanvallend bedoelt natuurlijk! Meer als complimentje Knipoog*

En als je beetje chagarijning was vanwege dit voorgeval en omdat je niet lekker was, zouden wij wel begrijpen Lachen

Maar ik snap dat je wel even rust wilde hebben! Sterkte/beterschap!
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 30-06-08 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:42

Ja ik ben toen bijna 10 kilo afgevallen, in die paar weekjes...
Maar die zitten er nu al weer bijna allemaal aan, althans 8 an de 10...
Want toen ik weer een beetje kon eten en drinken, hupsakee, vloog het er weer aan.
En ik at/ eet echt niet veel. (Hiermee bedoel ik dat ik gewoon gezond eten, dus geen vette hap ofzo.)

En bedankt voor je begrip. Lachen

Edit: Aanpassing
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 30-06-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:50

Citaat:
*Even in je profiel gespiekt: jij bent wel verre van stevig! Maar voor iedereen is 't natuurlijk goed om te bewegen en gezond te eten. Het is ook totaal niet aanvallend bedoelt natuurlijk! Meer als complimentje Knipoog*

Haha, de foto's zijn gewoon vanuit een goede hoek genomen. Clown
Uhm, nee ik ben niet heel stevig. Maar mijn buik(je) mag wel één en ander vanaf + bovenbenen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:10

Sanne, fijn dat het weer beter gaat met je. Wat vervelend dat je met je studie moet stoppen! Is dat vanwege je epilepsie of door iets anders?

Flevogirl, Wat een leuke hond! Echt een schatje! Ook een leuk paard. Maar er staat toch niet in de advertentie dat hij western gereden wordt? Of is dat via de mail vertelt? Want in de advertentie staat alleen dat er een westernzadel bij zit en een engels hoofdstel... Maar een paard is wel om te scholen hoor.

Blesje, lijkt me best ingewikkeld hoor geen koolhydraten eten... bedoel normaal eet je toch brood, rijst/aardappelen oid... wat moet je dan als ontbijt, lunch of avondeten eten? En als je dingen mee moet nemen (ontbijt/lunch?)?

Hump, gaaf hoor backpacken in noorwegen! mn opa en oma gaan vaak naar noorwegen, en op de foto's te zien is het er erg mooi!
Veel plezier!

Welkom voor de nieuwe Lachen

Mijn dag:

O: 2 vk boterhammen peperpate
T: 1 vk theeworst, kiwi, klein trosje druiven
L: yoghurt/vanille vla (half om half), muesli, tarwezemelen, aardbeien
T: 2 zonnebloempitten boterhammen met kip/kerrie salade (was bij gezin aan t werk, hadden alleen maar salades voor op brood of een of andere spek ofzo)
T: banaan
D: nasi (kipfilet en groentepakket erdoor heen) met wat appelmoes
T: ? fruit

beweging: 30 min fietsen, 40 min wandelen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:35

Sanne, wat een lastige periode voor je zeg!! Hopen dat het nu allemaal weer beter gaat! Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:41

@Sanne: hihi ik snap het Haha! Ik vind 't toch knap van je hoe je nu alles weer oppakt. *Weet het niet zo goed te brengen, sorry*
@Pivanti: ja dat dacht ik zelf ook Knipoog en vooral dat hij al zadelmak is (of het nou western of dressuur is) scheelt natuurlijk al een hoop. En het is een super brave merrie wat ik van de advertentie begrepen heb. Maar ik heb een mailtje gestuurd en gevraagd of dit paard alleen western kan, zo ja, ben ik denk ik nog teveel geïnteresseerd in dit paardje, en wil ik hem alsnog is bekijken! Ach gut Schijnheilig

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:51

@Pivantie, eigenlijk zijn er heel wat andere dingen die je ook kan meenemen. Een salade is zo klaar als je daar wat gewoon in bent. Maar ook eiergerechten, 3 gekookte eitjes, selderstengels, rolletjes ham, ... Geen werk past in een doos (heb je wel een grotere doos nodig) is even snel klaar als bammetjes smeren. In het begin was dat heel hard zoeken, want toen kwam ik niet verder dan een blad sla met een stukje vlees. Haha! Maar ook quiche (zonder deeg!) is perfect in orde, in een ander bakje wat rauwkost ... Die quiches kan je trouwens invriezen, dus smorges gewoon uit de vriezer vissen. Als er een microwave is opwarmen, maar koud ook lekker. Al bij al valt het heel hard mee, het is alleen vervelend als je ergens anders meeeet. Ik ben heel makkelijk daarin, maar sommige mensen willen je dan toch "iets extra's" voorzetten en dan maken ze twee groentengerechten enz. Van mijn moeder krijg ik ook geen aangepaste kost Clown . Enige wat ik echt niet mag zijn echte pastaschotels, rijstschotels (zo waar het er al onder zit) of pizza. Voor de rest kan je me overal mee naartoe nemen. Zelfs als iedereen na het uitgaan een kebap wil gaan eten eet ik er eentje zonder broodje.

En al bij al je kan die dingen wel eens eten, maar niet elke dag. Volkorendingen op zich wel. Maar ik ben er gewoon geen fan van Clown

En ik ga donderdag paardjerijden!!!!! Vork

Verder lezen doe ik dadelijk nu even de kat vangen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:17

Misschien kan iemand even helpen hier. Hoelang is custard poeder nog goed na verloop van houdbaarheids datum. Nou weet ik wel dat ze zeggen dat je het kan blijven gebruiken tot dat er diertjes in komen maar is dit echt zo?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:18

he meisjes!
SANNE! wat fijn om weer wat van je te horen meisje!
paulien: leuk dier en western lijkt heel erg op engels hoor...
he niene! je hebt me geinspireerd met dat topic van laatst. mocca had je ook al aangestoken zag ik Clown

wie was er nou gestopt met roken? goed hoor!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:19

ukje schreef:
Misschien kan iemand even helpen hier. Hoelang is custard poeder nog goed na verloop van houdbaarheids datum. Nou weet ik wel dat ze zeggen dat je het kan blijven gebruiken tot dat er diertjes in komen maar is dit echt zo?

hm, ik heb echt een fobie voor alles wat over de datum is. dan gaat het bij mij direct de kliko in Ja

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:24

ben, Dat heb ik dus ook daarom vraag ik het want ja ik heb nog een moeder die tegen me begint te schreeuwen als ik weer wat weggooi.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:27

benangelique schreef:
oh? zit in die madsaus minder dan in mayo? wij zijn tegenwoordig helemaal aan de lightmayo van calve (in zo'n knijpfles). daar zitten echt weinig kcal in (11 per eetlepel) en hij is lekker fris van smaak.

mijn planning van morgen:
o: yoghurt met fruit 'n fibre
t: appel, mandarijn
l: 3 vb aardbeien
t: radijsjes
a: aardappel anders ovenschotel

beweging: 20 min. fietsen, 30 min. dressuren, 4 boxen mesten

is geworden:
o: yoghurt met fruit 'n fibre
t: appel, stukje appelkruimelvlaai
l: 3 vb aardbeien
t: 8 koekjes, banaan
a: chicken tonight

wat een geren vandaag zeg! kwam om 5 uur uit mijn werk, toen direct door naar stal. daar was ik om 17.45. Staat noob met zijn zomerdeken op in de paddock terwijl de rest lekker in het land loopt! niemand thuis, niemand per telefoon te bereiken, dus paard gauw gezadeld en 25 minuutjes gereden. Beest harstikke sjaggo natuurlijk en het barste van de dazen en vliegen in ene.
vervolgens uitgemest, paarden binnengehaald en gevoerd. 19.00 zat ik weer in de auto en 19.35 rende ik het examenlokaal voor mijn DRO binnen Clown
net dus ook pas gegeten...

inmiddels weet ik wat er vandaag gebeurd is met noob. Mirella (stalhoudster) is op vakantie en haar ouders doen niets met de paarden. Afspraak was dat Paul (stalhulp) de paarden 's middags buiten zou zetten en ik ze 's avonds weer binnen + voeren en mesten. Vandaag wilde Paul noob dus zijn halster om doen, maar hij draaide een aantal rondjes in zijn box. Paul weet dat noob erg bang is voor mannen en dat hij dus heel rustig moet blijven. Vervolgens heeft hij noob niet bepaald zachtzinning een klap tegen zijn hoofd gegeven met het halster (hij heeft een schaafwond op zijn jukbeen) en hem snel het halster omgedaan. Vervolgens ging noob richting het land een keer overeind en dus heeft paul hem gewoon in de paddock gedonderd. Hij was de deken vergeten af te halen en heeft noob ook geen drinken of hooi gegeven. Beest heeft zich dus suf staan zweten en vervelen (en dus kuilen gegraven, tot op het doek) en barstte van de dorst toen ik hem kwam halen....
vanaf morgen ga ik dus 's ochtends vroeg (voor mijn werk) naar stal. Dan ben ik er om 5.30 en dan heb ik tot 7.00 de tijd. Dan zet ik ze zelf wel buiten zeg! Betekent alleen wel dat ik 's avonds ook moet, want de paarden moeten weer naar binnen Clown
pff, op deze momenten zou ik wel willen dat noob dichterbij staat dan op een half uur autorijden.

editP typo
Laatst bijgewerkt door benangelique op 30-06-08 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pivanti

Blesje, mag volkoren brood en rijst dan wel?

Spetterlover

benangelique schreef:
wie was er nou gestopt met roken? goed hoor!

Ikkkk Vork
Hou het al de hele dag vol Clown

En heb ook nog eens niet gesnoept, na het eten nog wat yoghurt gegeten en net wat blokjes kaas en wat augurken en cherrytomaatjes Vingers aflikken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:32

wauw SL! zal jij je even ubergezond voelen nu!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:39

@BA: nou ja zeg! Gewoon slaan met de halster??!!! Ik snap dat hij niet goed wist wat te doen, maar je gaat dan toch niet slaan? Jeetje jij hebt een behoorlijke hectische dag vandaag achter de rug Ach gut

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:47

hij wist heel goed wat hij moest doen! hij is een ervaren paardenman (alleen niet zo ervaren met noob) en hij heeft noob ook al vaker buiten gezet. Het is echt zo'n boer, vond dat ik me niet zo moest aanstellen en dat ik stond te drammen als een kind in de peuterpubertijd Clown

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:50

BA, dat is wel schandalig zeg hoe hij met je paard om gaat!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:54

ben ook echt pissed! noob was helemaal van slag toen ik zijn halster afdeed en met het poetsen van zijn hoofd. Gelukkig kan hij van mij een hoop hebben en na 3 klontjes stond hij weer met zijn ogen dicht te genieten van een poetsbeurt aan zijn oren Clown

los van dit alles kost het me gewoon een hele hoop extra tijd deze week. even heen en weer om te voeren en binnen te halen of buiten te zetten kost mij 1,5 uur. en nu moet dat dus ook nog voor mijn werk.
ik ga morgenochtend en woensdagochtend ook maar gelijk rijden, dan is het nog niet zo warm en zijn de vliegbeesten hoop ik ook nog niet zo actief.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:04

Pivanti schreef:
Blesje, mag volkoren brood en rijst dan wel?

Alleen de eerste weken niet, dan doe je echt een volledige afkick van suikers. Dus geen brood, geen rijst, geen pasta, geen fruit, bepaalde groentes zelfs niet, geen dingen uit pakjes, ... Da's echt wel poedersuiker! Clown
Daarna begin je normaal met toevoegen, die periode laat je twee weken, max. drie duren, eerst wat andere groenten evt., dan fruit, dan brood, dan rijst en pasta, ... Maar wel met mate, een maximum per dag aanhouden. Van de moment dat je niet meer wil afvallen kan je ongeveer naar twee maaltijden met carbs gaan. Da's meer dan genoeg voor de meeste mensen. Zolang je wil afvallen schrap je ze wel vrij hard, maar dat hangt ook van persoon tot persoon af. Ik kan zelf vrij veel carbs eten als ik wil en toch afvallen. Maar ik eet gewoon liever andere dingen.
Al bij al steunt lowcarb ook op het principe van een verminderde calorie-inname, als je je boterhammen, koekjes en aardappelen schrapt op een dag zit je gewoon een stuk lager Clown . Ik geloof dus niet echt dat het echt die koolhydratenschrappen is die je doet afvallen, al bij al eet je gewoon minder dan normaal. De vleesporties e.d. zijn groter, maar dat compenseert dus gewoon Knipoog

Dadelijk nog een ijskoffietje maken! Wohow