Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:39

Ik vind die van de jumbo (zonder pit) wel lekker hoor, die van de AH zijn veel droger. Dat stroperige vind ik juist lekker :9 maar ze kunnen niet tippen aan de echte verse dadels.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:47

Hm ik kan de 'verkeerde' dadels op zich wegkrijgen maar ben er niet dol op, toch binnenkort maar is verse meenemen dan! :)

Vandaag, veel snaaidrang, hele dag gestudeerd maar geen slechte dingen gesnoept :)
D: koffie met geklopte melk
T: paar overgebleven stronkjes broccoli van gister
B: 30 DS lv 1
O: bakje met zo'n 70 gr magere kwark, 60 gr biogarde, 15 gr havermout, 30 gr dv aardbeien, 100 gr witte druiven, 4 gr hennepzaad, 1 dadel, 10 gr rozijnen, kaneel
B: 5.5 km hardlopen
T: appel
L: 65 gr havermout, 1 appel, 7 gr rozijnen, 4 gr chia, 10 gr bessenmix, half wentelteefje met wat suiker en kaneel
T (over paar uur verdeeld): appel, 15 gr cranberry notenmix, plakje zalm met een likje kruidenkaas, 2 dadels met geitenkaas, blokje 86% chocola
D: glas versgeperste sinaasappelsap, koffie met geklopte melk
A: volkoren wrap met vulling van mais, kidneybonen, spinazie, dv doperwten, creme fraiche
T: sinaasappel

Schat zo'n 2000/2100 (2285 verbrand) kcal, 74 gr eiwit, 256 khd, 55 gr vet
Verder over de hele dag een paar 0.5l flesjes water gedronken

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:42

Dadels :9 wij hebben hier zo'n leuk zelf-schep miniwinkeltje zitten waar ze heerlijke dadels en ander spul verkopen. Ik ben er vanmiddag naartoe gewandeld en heb een klein zakje gekocht, dan mag het hele zakje ten minste leeg :+

O: 60g havermout, 200mL kokosmelk, banaan en cacao
T: bakje vetvrije kwark, appel, kopje koffie
L: sla met tomaat, paprika, komkommer, wat tonijn uit blik, gekookt eitje
T: witte grapefruit, klein blokje 90% chocola, klein zakje dadels (verspreid over de hele middag :) )
A: aubergine, groene linzen, tomaat, gekookt eitje
T: bakje yoghurt met aardbeien

B: uur krachttraining, 25min cardio, half uurtje fietsen, 40min wandelen, zo nog 20min yoga
D: water, 1 glas kokosmelk en thee

Verder de hele dag gestudeerd, snaaidrang hier ook :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:06

Ik ben ook geen dadel fan, geblend in een beslag gaat het nog, maar zakjes dadels kan je mij prima in bewaring geven.

O: smoothie, zelfde ingrediënten als gister
T: appel
L: een Sub, veggie delight en een koekje van de Subway (traktatie omdat ik t verschrikkelijke tentamen gemaakt had)
T: appel, 2 mandarijnen
A: 100 gram aardappel uit de oven, 150 gram tofu en 400 gram sperziebonen (tofu en bonen, gewokt met een uitje en sojasaus)
T: waldcorn beschuit met oude kaas

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:37

Iets aangepast lijstje gister:

horse1984 schreef:
Kan het me voorstellen VogeltjeM, is ook aan de weinige kant, maar zo'n dag hebben we allemaal wel eens, komt goed!
Veel mooie lijstjes weer!

Vandaag:

O: 2 paleo chunky monkey muffins (met oa banaan/dadel/ cacao/ noten)
T: appel met zonnebloempastadip 2 gebakken lijnzaad/hennepcrackers
L: salade met een klein stukje bio rookworst
T: 1 paleo chunky monkey muffin
D: grote kom verse tomatensoep + 2 vega burgers
T: 2 kleine stukjes 92% chocolade met een beetje notenpasta erop.

Lijstje vandaag:

O: 2 carrotcake wafels
T: 1 appel met notendip
L: salade met 2 lijnzaad/hennepcrackers
T: op verjaardag, neem een pompoenpittenreep mee voor bij de koffie
D: paleo chili con carne over plakken gegrilde aubergine
T: hopelijk nog tijd om paleo double choc cupcakes te bakken

Hier trouwens ook nog een dadelfan. Maar omdat gedroogde dadels zoveel suiker bevatten eet ik ze niet zo als tussendoortje maar gebruik het ipv suiker in baksels. Wel alleen de goede dadels niet die vieze plak dingen. Trouwens dadelstroop is ook heerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:51

Ik eet ook liever vijgen en abrikozen dan dadels ivm de GI-waarde..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:51

MelissaV schreef:
Heeft er hier trouwens iemand tips? Vanochtend stond ik om 9 uur op en dan krijg ik brood/beschuiten wel weg maar als ik om kwart voor 7 op moet staan om naar school te gaan, heb ik absoluut geen honger.

shake maken van havermout, water, banaan en wat honing? (of zoals in onderstaand ontbijt met een schepje jam?)

Gisteren:
O: havermoutshake van havermout,water,banaan en schepje rozebotteljam. daarnaast 2 koppen thee en een advocado
T: handje nootjes en kop thee
L: 4 biologische wortels met zelfgemaakte hummus (over van gisteren), 2 rijstwafels met ketjap en zeewier, kleine gevulde koek
T: 2 bekers koude thee en 1 kopje warme thee + plakje ontbijtkoek, minneola
A1: Klein handje ovenpatatjes met beetje saus
A2: Quinoa, roerbakgroentes (broccoli, ui, wortel) en satesaus.
T: 2 glazen water en een sinasappel
B: 36 km gefietst, paardenpaddock uitgemest
Laatst bijgewerkt door minikatje op 30-04-14 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:01

O: 45gr havermout met ongezoete sojamelk, beetje honing, kaneel, eetlepel chiazaden
T: 1 appel
L: salade van groene linzen, bladspinazie, veldsla, paprika, 2 gekookte eieren, groene kruiden en wat yoghurtdressing
T: 1 mango
B: milde stalwerkzaamheden
A: ovenschotel van vis, flink wat groenterestjes en mozarella, lekker veel kruiden
B: 60 min op flink tempo wandelen
T: 2 mandarijnen of wat gedroogd fruit

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:19

Anoniem schreef:
Ik eet ook liever vijgen en abrikozen dan dadels ivm de GI-waarde..

De wá..?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:20

De impact dat een voedingsmiddel heeft op je bloedsuikerspiegel.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:23

Gisteren toch nog flink wat bijgekomen op mijn lijstje dopr verjaardag en zin in eten :+

Vandaag dus weer netjes! Ga wel uit lunchen maar dat komt wel goed met een broodje ofzo.

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en appel.
T: banaan
L: uit lunchen
T: 2 kiwis
A: nog geen idee

B: 2 paarden rijden en door de stad slenteren.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:52

Dadels heerlijk! En al het gedroogd fruit eigenlijk. Op dinsdag haal ik op de markt altijd een nieuwe voorraad en kan er dan op het werk echt niet vanaf blijven, wat dus ook terug te zien is op mijn defintieve lijstje van gisteren :o
SkyLWG schreef:
Vandaag:
O: 35 gram gierst met kokoscrème en lepeltje lemon curd met aardbeien en druiven
T: Aardbeien, druiven en 10 gram noten
L: Pad Thai en een beker Optimel Puur + misschien een mandarijn als het restje Pad Thai niet genoeg blijkt te zijn Flinke hand gedroogd fruit (pruim, abrikoos, dadel, appel, vijg)
T: Rijstwafel met humus en wortels+augurkjes
A: Stamppotje van zoete aardappel met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, walnoten op een bedje van spinazie
T: Of een aardbei-rabarber crumble of een half vijgen-amandelmeelkoekje, stukje aardbei-rabarber baked oats om te proeven en nog wat gedroogd fruit

Planning vandaag:
O: Stuk aardbei-rabarber baked oat en klein beetje magere kwark met kaneel
T: Mango en vijgenkoekje
L: Restant van avondeten van gisteren, dus stamppotje van zoete aardappel met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, walnoten op een bedje van spinazie
T: 2 mini kikkererwtenpannenkoekjes met diverse groenten (door het beslag gedaan)
A: Spaghetti met tartaar en alle groenten die op moeten
T: Magere kwark, schepje eiwit, rabarber
D: Water, thee en ranja
B: 1 uur personal training, 30 minuten wandelen en fietsen

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:57

Ben ook niet zo'n fan van gedroogd fruit.

Tayga schreef:
O: volle yoghurt, havermout, lijnzaad en cacao
T: 2x banaan
L: volle yoghurt, havermout en whey
A: kikkererwten, wortel, quinoa, ui en broccoli
T: kwark

Ik ga zo nog iets te eten scoren, al mijn eten tot A op en een hard knorrende maag.

Geen eten gehaald i.c.m. slaaptekort leidde nog tot 150 gr cashewnoten en een belachelijk grote bak griekse yoghurt 's avonds. Toen zaten we op 3800 kcal. *oeps* Maar al 5 dagen geen chocola en cola light op. Ooit raak ik van mijn verslaving af.

Vandaag hopelijk netjes:
O: 4 kiwi's
T: volle yoghurt, havermout en whey
L: zwarte bonen, witlof, rode ui, en geitenkaas + 2 x roggebrood
T: banaan en appel
A: zvrijst, zwarte bonen, wokgroente en gehakt
T: bakje kwark

B: uurtje combat
Laatst bijgewerkt door Tayga op 30-04-14 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:58

phormicola schreef:

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:59

Tayga schreef:
Ben ook niet zo'n fan van gedroogd fruit.

Tayga schreef:
O: volle yoghurt, havermout, lijnzaad en cacao
T: 2x banaan
L: volle yoghurt, havermout en whey
A: kikkererwten, wortel, quinoa, ui en broccoli
T: kwark

Ik ga zo nog iets te eten scoren, al mijn eten tot A op en een hard knorrende maag.

Geen eten gehaald i.c.m. slaaptekort leidde nog tot 150 gr cashewnoten en een belachelijk grote bak griekse yoghurt 's avonds. Toen zaten we op 3800 kcal. *oeps* Maar al 5 dagen geen chocola en cola light op. Ooit raak ik van mijn verslaving af.

Ik denk niet dat je met bovenstaande op 3800 uitkomt hoor!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:01

phormicola schreef:

Oh dadels ook? Is dat niet zo'n geval als met fruit? Wat in de voedingszandloper staat..

Goed om te weten anders :j

O - havermout met ongezoete sojamelk, chiazaad, cranberry's, frambozen en kaneel
T - 2 rijstwafels met hummus
L - Stukjes komkommer, tomaat, paprika met geitenkaas. Blauwe bessen en een mineola
T - 3 volkoren crackers met kipfilet en pindakaas, amandelen, suikerloos mueslireepje
T - 1 banaan
A - ?
T - Rijstwafels met pure hagelslag (Echt verslaving := )

B - Paard, fietsen, stuk lopen
D - Thee en water (Groen en Marokkaans)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 30-04-14 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:02

Vind dadels eigenlijk alleen echt lekker met veel spek of geitenkaas uit de oven :+

Vandaag:
O: 30 gram havermout, 100 ml yoghurt, lepel lijnzaad, 20 gram Eat Natural Muesli
T: Pruim
T2: Gekookt ei
L: Linzensalad met 100 gram Hüttenkäse (linzen, limabonen, tomaat, komkommer)
T: Banaan
A: ??

Beweging: Uur Bodypump + 4 x 15 min fietsen

En Tayga dat lijken me echt geen 3800 kcal. En je cola light verslaving, daar moet je echt even doorheen. Ik werkte jarenlang (fulltime) in de horeca, toen dronk ik echt wel 6 tot 8 glazen cola light per dag. Kocht het nooit voor thuis. Ben toen gestopt met werken daar en moest echt wel even afkicken, maar ben blij dat ik nu niet meer de hele dag zin heb in cola light.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:03

GI-waarde van dadels is 55, vijgen 35, abrikozen 30, rozijnen 65, dus het verschilt wel erg per gedoogde vrucht..

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:08

Anoniem schreef:
Tayga schreef:

Ik denk niet dat je met bovenstaande op 3800 uitkomt hoor!

Serieus, heb het op valtaf ingevuld. Zowel de pinda's als yoghurt was 900 en mijn normale lijstje rond de 2000.

Thnx Oliver, ik heb het ook met 6 jaar werken in de horeca opgelopen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:30

Dat kan idd heel goed, je zit er zomaar ver boven als je veel noten eet :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:33

Klopt, maar in het weekend wat losser eten (meer vlees en aardappelen als groente) en er komt een zak chips bij, dan tik je het ook vrij makkelijk aan. Althans ik.

Moet zeggen dat ik er geen last van heb. Als ik een vreetbui met cola en chocola oplos, slaap ik niet en de volgende dag een gigantische dip. Dus dat is dan weer het positieve. Nu nog voorkomen, door toch meer eten mee te nemen overdag.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:09

Zo het gaat hard hier. Vroeger moest je mij echt geen gedroogd fruit geven, jakkie. De laatste paar weken heb ik een beetje een rozijnenverslaving := mik ze echt overal doorheen, door de noten, havermout, yoghurt of een handje los. Gebruik dan wel geen suiker in mn havermout oid trouwens. Die rozijntjes maken het zoet zat. Dadels vind ik ook wel lekker, ik heb gedroogde uit de biologische winkel van mn oom, die vind ik prima te doen! De abrikozen daarvan zijn ook echt yummie :9 Maar eet ze niet teveel, ivm de GI waardes inderdaad. Kun je beter wat extra vers-fruit pakken.

Gister nog 2 paaseitjes en een paar speltkoekjes extra bij mn lijstje gekomen. En een extra banaan door mn yoghurt 's avonds. Erg tevreden, ben ook alweer ruim een kilo lichter sinds koningsdag, wat betekent dat de boel weer een beetje normaal functioneert. Mn lijf was niet echt blij met me geloof ik na al die rotzooi :=

Planning vandaag:

O: 60 gr havermout, 80 gr zomerfruit DV, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml sojamelk + water, schepje suiker bij gebrek aan honing/agavesiroop
T: eiwitshake
L: rode bietensalade: 200 gr rode bieten, 100 gr zoete aardappel, halve appel, paar schijfjes augurk, gekookt eitje, lepeltje mayonaise
T: dubbele snee speltvruchtenbrood met biologische roomboter + evt een appel of banaan
A: zelfgemaakte broccolisoep: 250 gr broccoli, halve ui, groente-bouillon (pakje gevonden zonder e-nummers en troep *\o/* ) kruiden e.d. + dubbele speltboterham met hummus
T: weet ik nog niet

D: water, thee
B: 10 km fietsen, 3 uur met de oppashond wandelen (echt dat beest moet veel lopen :') ) , 1 uur work-out, rug, armen, core

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:19

Planning
O: 20gr havermout, 25gr bambix, 5gr lijnzaad, 10gr haverzemelen, 1 ei, 1 banaan, 150ml melk, cacao, 1el palmsuiker
B: Naar de 20-weken echo fietsen en weer terug
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: 110gr gekookte rijst, 100gr hummus, 65gr tonijn op water, 40gr geitenkaas, ijsbergsla, 1 tomaat, komkommer
B: 12km fietsen
T: 1 sinaasappel, 200ml halfvolle melk
A: 2 braadworstjes, 250gr aardappels, 300gr broccoli, halve ui, curryketchup
T: 1 ijslolly

2300kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:48

Mijn schema gister:

O: Twee volkoren boterhammen besmeerd met een beetje kwark, 1 plakje 30+ kaas, komkommer en tomaat + vitamine C-1000 bruistablet
T: /
L: Twee volkoren boterhammen besmeerd met een beetje kwark, 1 plakje 30+ kaas, komkommer en tomaat
T: 1 reepje Kinderchocolade :o
A: Vier opscheplepels sperziebonen, twee opscheplepels aardappelen, jus van verse worst en een stukje verse worst

Dranken: water en zwarte koffie
Beweging: heen en weer lopen op het werk, geen specifieke sport gedaan

Planning vandaag:

O: Twee volkoren boterhammen, één met pindakaas en één met appelstroop + vitamine C-1000 bruistablet + calcium/magnesium/zink/vitamine D tablet
T: /
L: Salade van rucola, ijsbergsla, gekookt ei en dressing + volkoren boterham met appelstroop
T: Volkoren boterham met pindakaas bij erge trek
A: Frietjes, het is weer woensdag... :D

Dranken: zwarte koffie, water, IceTea green tea (1 blikje)
Beweging: grote buitenrit vanavond

Ga vanavond naar de supermarkt om opnieuw komkommer te kopen en fruit voor tussendoor.
Ben eindelijk weer een kilo kwijt!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:51

Oliver schreef:
Vandaag:
O: 30 gram havermout, 100 ml yoghurt, lepel lijnzaad, 20 gram Eat Natural Muesli
T: Pruim
L: Halve portie Linzensalade met 100 gram Hüttenkäse (linzen, limabonen, tomaat, komkommer) +Banaan
T: Gekookt ei
T2: Andere helft linzensalade
A: Witvis met rijst en groenten

Beweging: Uur Bodypump + 4 x 15 min fietsen

En ik heb mega spierpijn van twee dagen achter elkaar intensieve krachttrainging, is het dan verstandig om vanavond weer te gaan sporten?
Ik zou anders een dagje rust inplannen maar donderdag, vrijdag en zaterdag kan ik niet sporten.