Gelukkig doen ze het wel

Mijn eerste tomatillo's zijn de guacamole in gegaan, was erg lekker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Ik gooi ze in het bos aan de overkant van de weg of in de groenbak. Maar normaal raap ik ze dus niet omdat het echt geen doen is met deze hoeveelheden. Ik zou uren bezig zijn als ik ze allemaal zou rapen en dan misschien wel weken lang. Terwijl ik juist wil dat er een natuurlijke balans ontstaat op den duur. Maar ik was nu wel benieuwd om hoe veel het nou echt gaat.
Citaat:Voorheen waren er per jaar gemiddeld 2 generaties slakken. Tijdens de natte zomers van de laatste 5 jaar zijn dat er makkelijk 3 of 4.
Maar het zijn niet alleen de inheemse slakken waar we last van hebben. Er zijn een paar soorten van buitenaf die zich de laatste 10 jaar razendsnel aan het verspreiden zijn.
Zoals de Spaanse slak die goed tegen droogte kan, en per keer maar liefst 400 eitjes legt. Omdat deze soorten zich kruisen met de slakken van hier, zijn de nakomelingen nóg beter bestand tegen ons klimaat. De eitjes zijn dan bijvoorbeeld én goed bestand tegen droogte maar óók tegen kou.
black_kelpie schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met olifantenknoflook? Ik heb vandaag een aantal tenen gekregen, ik hoop dat ik ze tot september goed kan houden, ze liggen nu onderin de kelder![]()
[ [url=m/7K28d6.jpg]Afbeelding[/url] ]