[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:28

Sizzy schreef:
Chubby, ik kom op dik 800 kcal uit Knipoog Jij weet mijn hoeveelheden niet namelijk, dus kun je ook geen conclusie trekken Lachen

Klopt, ik ben uitgegaan van standaard schaaltjes.. Als je wilt kun je je zelfs dik eten van gezonde dingen Knipoog

Juval, ik loop na maanden zelf aanmodderen inderdaad bij een dietiste.. Maar wat een fijne mijlpaal heb je nu bereikt, onder de 90 dat moet goed voelen! OK dan!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:30

Chubby, wat doet zo'n diëtiste eigenlijk voor je? ga je er vaak heen? Heb je het idee dat het helpt?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:30

Ik vind standaard schaaltjes dus geen normale hoeveelheden, maar dat zal wel aan mij liggen. Maar ik vind dus niet dat ik te weinig eet, jij nog steeds?

Als je bedenkt dat er bij die 800 kcal nog de sinaasappel van 's avonds bij komt, avondeten en een toetje, kan ik me dat niet voorstellen namelijk...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:31

ladyjoy schreef:
Midasje schreef:
ik wil graag te buiten gaan bij de mac Bloos

Hihihihihi Duivel duivels lachje Duivel

de dichtstbijzijnde Mac is hier ruim 20 km vandaan.. dus ik kan me wat dat betreft goed inhouden. Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:31

Chubby schreef:
Overigens Sizzy, qua kcal zit je niet zo heel hoog. Maar wat ik opvallender vind is dat je zoveel makkelijk verteerbare producten hebt. Is geen kritiek, want je bent eigen baas, maar meer een constatering van mijn kant. Ik zou de hele dag honger hebben als ik wat yoghurt en crackers eet Bloos

Ik ben het met Chubby (en Sok) eens, ik vind dat je ook niet heel veel eet Siz. Ja met de meeste hier vergeleken eet je super! Maar om nou echt 'gezond en genoeg' te eten.. Nee. Ik zou het ook niet overleven op yoghurt, crackers & soep (wat je vaak eet), jij gelukkig wel, maar dan toch. Ik vind 1500 ook niet echt genoeg, ook al wil je afvallen. We sporten toch ook extra, dus dan mag je echt wel aan de 1800 calo's komen hoor!

Ik had me op de huishoudbeurs laten testen (gewicht, diverse percentage's e.d.) en daar kwam uit dat ik 1469 calo's nodig had in rusttoestand. Dat bedoel ik maar, dan doe je helemaal niks. Terwijl ik toch wel een paar x (denk aan gem. 8x) in de week 'sport' (fitness, paardrijden, salsa), ik af en toe ergens naar toe loop/fiets, trappen loop, huishoudelijke taken doe.. Dus ik kom gerust aan de 1800/2000 calo's per dag (en dan reken ik mijn koekjesbuien niet mee).

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:32

juval schreef:
de dichtstbijzijnde Mac is hier ruim 20 km vandaan.. dus ik kan me wat dat betreft goed inhouden. Clown

Hahahaha zo wow! 20 km?!?! Dan woon je echt uuh.. afgelegen? Tong uitsteken
Er zit een KFC aan het einde van m'n straat Knipoog

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:33

de mac is bij ons om de hoek *zucht*

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:34

Nee hoor Sizzy, maar ik zei al dat ik ergere dagmenu's tegen kom.. Het kwam op mij nogal light over, maar als jij goed vol zit van yoghurt is het toch prima?

Juval, heb eind feb. mijn intake gesprek gehad waarbij ze eetgewoonten en leefgewoonten (beweging, werk, gezinssituatie) in kaart brengt en alvast een advies uitspreekt. Uiteraard ook ff gewogen. Ze had wel wat goede tips, maar zo iemand moet je wel liggen natuurlijk. Kreeg de volgende dag een voorbeeldmenu en lijsten met adviesproducten en andere aandachtspunten.

Ik ga eind maart terug voor het tweede gesprek. Vind dat daar lang tussen zit, maar na 4 weken heeft ze natuurlijk wel een beter beeld of het werkt en weet ik of ik me kan houden aan de adviezen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:35

Ik word hier echt een beetje moe van. Ik heb ook al een aantal keer gezegd dat ik kleiner en lichter ben dan jij, ik verbrand dus ook minder. Als jij niks uitvoerd op een dag, verbrand jij nog dik 2000 kcal, ik zit dan maar rond de 1700/1800.

Dat jij niet vol zit van yoghurt etc, wil niet zeggen dat ik dat niet zit Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:38

Ik heb een mac, KFC, subway, 3 restaurants, Mulicha (LJ jij kent die denk ik wel, bekend om zijn gegrilde kip en cocosijs) en een Baskin Robbins (de B&J van curacao) letterlijk om de hoek Haha!

Planning:
o: magere vanilleyoghurt met muesli en stukje banaan
t: pakje crackers
t2: appel
l: vegetarisch menu
t: pakje crackers
a: twee broodjes met light roomkaas

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:39

Ik heb hier een cafetaria en een shoarma/pizzatent op fietsafstand. Clown + 4 grote supermarkten. Schijnheilig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:40

Ik heb een auto en kan daarmee overal komen waar ze slecht eten verkopen Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:41

Sizzy schreef:
Ik word hier echt een beetje moe van. Ik heb ook al een aantal keer gezegd dat ik kleiner en lichter ben dan jij, ik verbrand dus ook minder. Als jij niks uitvoerd op een dag, verbrand jij nog dik 2000 kcal, ik zit dan maar rond de 1700/1800.

Dat jij niet vol zit van yoghurt etc, wil niet zeggen dat ik dat niet zit Lachen

Siz, je moet je niet aangevallen voelen, ik geef alleen mijn mening en kijk op jouw dagschema's. En je bent nou eenmaal lichter (kleiner valt wel mee), maar ik bedoel, reken je BMI eens uit, volgens mij hoef je niet eens meer af te vallen. Ik wil gewoon niet dat je zo weinig eet, maak me er eerder 'zorgen' om hoor.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:41

heb 1 snoepje genomen...
nu weer over naar crackers en thee...

ohja:

Go jij! Go jij! 62.3 kilo Go jij! Go jij!
Nog 2,3 kilo in 17 dagen... zou dat lukken??

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:42

Ja dat lukt

super gedaan

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:44

IngLio schreef:
Go jij! Go jij! 62.3 kilo Go jij! Go jij!
Nog 2,3 kilo in 17 dagen... zou dat lukken??

Dat ligt er maar net aan of je echt overgewicht hebt of niet. Wanneer je namelijk ónder je ideale gewicht uitkomt zal je lichaam niet meer zo veel kwijt willen..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:45

ladyjoy schreef:
Sizzy schreef:

Siz, je moet je niet aangevallen voelen, ik geef alleen mijn mening en kijk op jouw dagschema's. En je bent nou eenmaal lichter (kleiner valt wel mee), maar ik bedoel, reken je BMI eens uit, volgens mij hoef je niet eens meer af te vallen. Ik wil gewoon niet dat je zo weinig eet, maak me er eerder 'zorgen' om hoor.

Ik voel me ook niet aangevallen Lachen maar ik vind het gewoon vervelend dat ik elke keer hetzelfde verhaal moet vertellen Knipoog
Ik vind het ook vreemd dat je je zorgen maakt om mijn eetgedrag. Mijn dagen zitten vrijwel nooit onder de 1500 kcal (of er moet iets ernstigs zijn Haha! ) en zijn vaak zelfs hoger dan dat. Vooral nu ik veel op m'n gat zit ivm studeren, ga ik echt niet dik 2000 kcal naar binnen werken, dat schiet gewoon niet op. Toevallig heb ik nu weer een cracotte-tik, over een aantal weken zijn dat weer geroosterde boterhammen, dan weer knackebrod etc. Als je naar BMI kijkt, hoef jij wrs ook die paar kilo niet meer af te vallen en dat wil je toch Knipoog Ik wil graag ook gewoon naar m'n streefgewicht toe, omdat ik me daar prettig bij voel Lachen

IngLio

@Chubby, mijn ideale gewicht is 60 kg...

ladyjoy

Oke, bij deze houd ik op en ik zal geen commentaar meer geven. Dat heeft blijkbaar toch geen nut.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:47

Sizzy schreef:
Ik voel me ook niet aangevallen Lachen maar ik vind het gewoon vervelend dat ik elke keer hetzelfde verhaal moet vertellen Knipoog

Sorry, ik begon erover maar wist niet dat je al vaker hebt uitgelegd waarom je deze keuzes maakt..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:47

ladyjoy schreef:
Oke, bij deze houd ik op en ik zal geen commentaar meer geven. Dat heeft blijkbaar toch geen nut.

Dit vind ik dus flauw, waarom heeft het geen nut? Omdat ik er zelf ook een mening over heb? Waarom moet ik toch perse 1800/2000 kcal eten als ik dat niet eens verbrand op een rustige dag?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:48

Chubby schreef:
Sizzy schreef:

Sorry, ik begon erover maar wist niet dat je al vaker hebt uitgelegd waarom je deze keuzes maakt..

Geeft niet Knipoog

IngLio

Midasje schreef:
Ja dat lukt

super gedaan

moet ik wel weer even gaan hardlopen... dat is er nu al 3 weken bij ingeschoten Verdrietig
misschien vanavond dan... als het eens droog wordt!

ladyjoy

Chubby schreef:
Dat ligt er maar net aan of je echt overgewicht hebt of niet. Wanneer je namelijk ónder je ideale gewicht uitkomt zal je lichaam niet meer zo veel kwijt willen..

Dat is volgens mij echt zo.. Ik heb echt zoooveel moeite moeten doen (was nog in aug./sept.) om onder de 67/66 te komen. Uiteindelijk ben ik 3 maanden op de 65 gebleven (was ik super blij mee) maar nu zit ik alweer 2 maanden op de 66/67 (wisselt elke dag). Dus volgens mij vindt mijn lichaam dat prima zo.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:49

IngLio schreef:
@Chubby, mijn ideale gewicht is 60 kg...

Oké, dan zal het misschien niet meer zo gemakkelijk gaan.. Heb je een speciale reden voor die "deadline"?