Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmes schreef:@sannanasje; wat is raw cacao? Is dat niet gewoon bv den Houter?
ItsMe2 schreef:Ik wil ook eens gaan proberen om koolhydraten te tellen. Maar veel verse producten staat het vaak niet op. Denk aan groenten en fruit, vlees van de slager e.d. Weet iemand van jullie een redelijk betrouwbare lijst met voedingsmiddelen waar de koolhydraten van dit soort producten vermeld staan? Op internet of in een boekje?
gribaldi schreef:Sannanasje, heb je een recept van de mousse? Klinkt erg goed!
Sannanasje schreef:Ter afwisseling maak ik vaak koffie of chocolade mousse.
Dan doe ik een kannetje slagroom opkloppen met een flinke eetlepel mascarpone en dan voeg ik of een flinke eetlepel raw cacao of een kleine theelepel oploskoffie al opgelost met een paar druppels water erdoor. Maar gepureerd fruit kan evt ook. Dit verdeel ik in 3 porties en kan ik dan wel een paar dagen goed houden in de koelkast. Invriezen kan ook. Wel de avond van tevoren eruit halen anders kun je pas tegen de lunch ontbijten. Of stokje erin dan heb je een lekker ijsje
Siamsmeesje schreef:verder ga ik er vanuit dat een koolhydraat een koolhydraat is, polyol of niet. Ze delen een bepaalde chemische structuur waardoor ze een gezamenlijke naam hebben gekregen, en vaak ook een gelijksoortige werking/functie hebben. En dat maakt dat ik ze zoveel mogelijk laat staan.
viphorse schreef:Wat ik het moeilijkst vind is het meer gaan eten van eiwitten en vetten omdat ik nog steeds denk dat ik daarvan juist zal aankomen.
Mag ik mee doen met jullie ?
Sannanasje schreef:Verder gaat het met mij nu wel weer ok. Heb me eergisteren laten gaan met een verschrikkelijke vreetbui. Lang geleden dat ik die heb gehad zeg! En voelde me daarna zo gigantisch beroerd dat ik nu weer weet waarom ik ook alweer geen suiker wil eten. Damn wat was ik moe!
Nu dus maar weer herpakt, en voel me meteen weer beter en helderder in mijn hoofd.
Siamsmeesje schreef:Natuurlijk mag je meedoen
En ik snap helemaal dat je het moeilijk zal vinden met vetten, omdat de industrie iedereen decennia lang heeft ingepeperd dat we daar van zouden aankomen.
Toch zal je meer eiwitten moeten gaan eten, want ik vermoedt dat jouw afnemende spiermassa daardoor wordt veroorzaakt. Veel sporten vergt meer eiwitten voor de opbouw van je spieren immers, en wat meer koolhydraat om te kunnen voorzien in je energie. Als je dus weinig eiwit binnenkrijgt, gaat het lichaam uiteindelijk spiermassa afbreken om het elders in het lichaam te kunnen gebruiken.
Van eiwit is nog nooit iemand echt te dik geworden, de grootste dikmaker is de combinatie van vet + koolhydraat. Dat is waarom bodybuilders vaak veel eiwit consumeren (in drank of als vlees) omdat ze anders nooit die spieren kunnen krijgen.
Een suikerverslaving verliezen is moeilijk, maar te doen. Je weet dat het je gelukt is als je de laan met snoep in de supermarkt vind stinken
Die pannekoekjes klinken ook goed hoor, gerookte zalm vind ik zelf ook erg lekker door salades
viphorse schreef:Dank je wel![]()
Dus als ik je post goed begrijp kan het best zijn dat ik door mijn sporten en te weinig eiwitten mijn spieren op eet en daardoor mijn vetpercentage omhoog is gegaan en daardoor ben aangekomen ?
Ik weet niet hoe jullie eten maar een bak magere kwark met lijnzaad en low carb musli is tussen de middag zo op