Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:26

Zo hoorde ik ook dat er gelatine in paracetamol zit. Tja, daar trek ik dan wel de grens hoor, ik laat het er niet om staan.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:31

De meeste frisdrank is gewoon vegan hoor :j Sommige frisdrank, veel Amerikaanse bieren, sommige heldere appelsap en de meeste wijn worden inderdaad met een soort gelatine van vissen geklaard. Persoonlijk let ik hier niet zo op, als ik het eenmaal weet van een bepaald merk laat ik het wel staan :')

De meeste douchegel is qua ingrediënten wel vegan, alleen dierproefvrij kan nog wel eens lastig zijn.

Medicijnen vind ik sowieso een ander verhaal. Die zijn nooit vegan (aangezien dierproeven verplicht zijn) en ik heb echt nog nooit een veganist horen zeggen dat je die maar niet moet gebruiken als je ze nodig hebt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:20

Moderatoropmerking:
Op de vorige pagina wordt een ander topic op LZP aangehaald. Het bespreken van andere topics is op deze manier niet toegestaan. Vandaar ook mijn vraag om dit in het vervolg niet meer te doen

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:26

Over indoctrinatie en propaganda gesproken := best ironisch

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:31

Grenzen trekken is lastig he? Er zitten zelfs dierlijke producten in verf en cement. Gaat wel ver he?

Gelatine vind ik gewoon vies geworden, dus dat eet ik niet meer. Daarnaast drink ik alleen water, thee en koffie :P frisdranken vind ik niet lekker en is ook nog eens troep. Daarnaast zou ik nooit meer kleren kopen die iets dierlijks hebben!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:33

Ik vind die grenzen heel moeilijk om te bepalen. Achterlijk eigenlijk dat er voor zo veel dingen dierlijke producten gebruikt worden..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:28

Komt mijn schoonbroer zojuist langs.. 'Jullie mogen mijn barbecue hebben'..
'Oh, oke, waarom doen jullie hem weg?'
'We worden vegetariër'..
:))
Ik heb ze een aantal documentaires aangeraden om eens te kijken, en die laatste van netflix, cowspiracy, was toch de druppel volgens mij :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:23

Wat goed annemiek! *\o/*

Coby schreef:
Op de vorige pagina wordt een ander topic op LZP aangehaald. Het bespreken van andere topics is op deze manier niet toegestaan. Vandaar ook mijn vraag om dit in het vervolg niet meer te doen

Nah.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:25

:+
Stiekem wel benieuwd wie er getemd heeft :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:31

Ik ook... Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor een... gezwam (gezwam leek me veganistischer dan bullsh*t :') )

Ik kan ook niet vinden in de boktregels dat het niet toegestaan is om andere topics te linken, om daar een onderbouwde mening over te geven. Kan iemand me helpen? http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:36

Ik vind wel dit: 'het forum moet een plaats zijn waar mensen met verschillende meningen over zeer uiteenlopende zaken met plezier met elkaar discussiëren en ervaringen en informatie delen.'
Check..?
:Y)

Als we nu een bepaalde bokker de grond in zouden boren, oke.. Volgens doen we weinig fout hier..

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:41

Ach, het is rustig op de woensdagavond, je moet iets hebben om over te zeuren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:41

Inderdaad, er wordt totaal geen persoonlijke aanval gedaan, er worden geen andere bokkers besproken, etc. Dus wat het probleem is? Ik zou daar wel graag toelichting over krijgen hier, voor de duidelijkheid. (Misschien kan degene die ook eerder heeft geTeMt, dit berichtje ook even temmen om mijn verzoek onder aandacht te brengen van de moderators? Bij voorbaat dank onbekende meelezer, ik ken je niet, maar je bent een schatje :* )

8nnemiek schreef:
Ik vind wel dit: 'het forum moet een plaats zijn waar mensen met verschillende meningen over zeer uiteenlopende zaken met plezier met elkaar discussiëren en ervaringen en informatie delen.' :Y)

Mijn idee van plezier is niet per se een discussie waar mensen persoonlijk aangevallen worden op hun beroep of word gezegd dat je geen respect toont als je niet liegt tegen kinderen, maargoed... that's me... het is natuurlijk heel persoonlijk wat je plezier oplevert.. :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:27

Haha jullie halen de woorden uit mijn mond. Misschien is een sekte beginnen toch een beter idee, is niet zo openbaar he haha.

Vind het heel jammer hoe er gepraat wordt in dat topic :n Maar ja, ik kan het ook gewoon weer niet laten om me er mee te bemoeien he. :P

Wel onwijs verwarmend om jullie steun er toch in te krijgen <3 Is misschien zoiets kleins, maar zorgt er toch voor dat je samen sterker staat.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 00:02

Subscribe :)

Nu ongeveer 9 maanden vegan, morgen dit topic maar eens doorspitten :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:16

De kop is eraf, vegan challenge is begonnen!
Vanochtend ontbeten met alpro soja kers en muesli/gedroogd fruit van appie. Nu aan het Waldkorn brood met vegan kaas. Vanavond eet ik op mijn werk een Thais groentepotje van Dee's, heb ik al eens eerder gegeten dus komt ook goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:20

Jeeeh Manon! *\o/* Klinkt allemaal erg lekker.

Ik heb vanochtend de alpro mild & creamy voor het eerst gehad, wat fruit erdoorheen geflikkerd :9. Vanmiddag gewoon simpel brood met houmous en komkommer ofzo, en tergend inspiratieloos voor vanavond.. iet met krieltjes.. suggesties welkom ;)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:22

Klinkt ook goed! Ik denk dat ik die alpro ook neem volgende keer, dit was zo met dat smaakje een beetje dubbelop.
Humus moet ik ook even in huis gaan halen, goed plan :))

Als je krieltjes eet zou ik een simpele vegaburger erbij doen(die zijn wel vegan toch??) en iets van broccoli of bloemkool ofzo erbij koken?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:02

Ik ben vanochtend begonnen met havermout met appel, net geluncht met hummus en gegrilde groente (lekker makkelijk kant en klaar van AH bij de salades) vanavond eten we roti met linzen en kikkererwten vulling :9 Gelukkig doet mijn man gezellig mee met het avondeten, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker :)

Die worstjes van Dee's zijn idd echt superlekker, ben heel benieuwd naar de rest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:12

Ik ben ook echt gek op de vegan dingen van Dee's <3 Die worstjes zijn suuuuper lekker en die maaltijdpotjes zijn idd ook echt heel erg goed te doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:14

Klinkt heel lekker allemaal!

Ik had heel saai een boterham van ons zelfgebakken brood met pindakaas }:0
Vanavond maak ik een aardappel ovenschotel met bietjes en misschien boontjes en/of prei.. en dan maak ik er meteen een paar extra om in te vriezen :D
En courgettesoep.. Ik heb een monsterlijk grote courgette uit de tuin gehaald :Y)

Dee's ken ik niet. Waar haal je dat?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:19

Jumbo heeft Dee's.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:26

Hoe maak je die ovenschotel Annemieke? Ik ben gewend daar altijd kaas en crème fraiche in te doen, maar het klinkt wel lekker!

Dee's bij jumbo idd. Ze hadden bij mijn jumbo ook een tijd insectenburgers maar ze verkochten niet goed genoeg dus ze zijn eruit. Ik kocht deze vaak voor m'n vriend want dat at ie dan weer wel. Ikzelf at deze niet, vond dat als vegetariër toch ook niet kunnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:45

Ik doe er soja cuisine in, of sojayoghurt met wat citroensap en zout en daarmee vervang ik de creme fraiche. En kaas vervang ik door willemsburger of gewoon door lekker veel kruiden en uitjes :) alle vulling in een ovenschotel of springvorm, en daar giet ik dan een mengsel van de creme fraiche vervanger met sojamelk (verhouding 1 op 1) overheen. Nepkaas er over, of bv tomatenplakjes, en dan 45 minuten in de oven op 200 graden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:25

Zo ik heb ook even mijn mening geuit in dat topic hoor :P