Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:30

Je hoeft je echt geen olifant te voelen hoor Chantal! Als je 's avonds actief bent heeft je lichaam ook gewoon voeding nodig, vind je lijstje ook absoluut niet te veel eerder andersom! :)

Paardje _2009, je hebt niet echt een uitgebreid lijstje.. Ik mis groente & fruit plus het is gewoon erg weinig.

Gefeliciteerd Eliine! :D Lekker genieten op je verjaardag!

Horse: Ik heb vk roggebrood (49kcal per plakje) of natuurdesem roggebrood (67 kcal per plakje) van de Emte of Jumbo :)

Lastig Fleur_Yen! Heb zo niet echt veel tips behalve toch elke keer bewust nadenken over de redenen waarom je wel of niet dat lekkers wilt pakken. Zelf helpt het me wel om ongezonde dingen niet volledig uit te sluiten, dan heb je wat om naar uit te kijken en als je al weet dat je bijvoorbeeld overmorgen chinees gaat eten motiveert dat weer extra om tot die tijd gewoon net te eten :)

Haha bhri :')

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 184 gram appel (2 kleine) met kaneel
T: 28 gram whey perfection met 100ml ongezoete sojamelk & water
L: 70 gram biomuesli met 290 gram magere yoghurt, 1 mandarijn, 10 gram amandelen, 56 gram tomaat & 43 gram komkommer
T: 1 vk cracker met 10 gram kaas of/en 1 kleine appel met kaneel
A: macaroni met rundergehakt, groente, tomatensaus (ben weer bij mijn vader dus kook niet zelf)
T: Ik denk 100 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt met 1 beschuit
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 25 min fietsen, 7.5 km hardlopen, 15 min poweryoga houdingen oefenen

Hopelijk heb ik snel geld voor eigen fruit & groente want na de mandarijn van net zijn er alleen nog maar appels in huis. Wel lekker maar meer als 3 appels per dag is beetje veel van het goede :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:40

Bedankt Lis en Bhriseis voor het meedenken! :) Is echt even een klein beetje gebrek aan discipline van mijn kant, en net wat extra prikkels van m'n zusjes kant (ik verwijt haar niks, alleen staan onze eetpatronen echt lijnrecht tegenover elkaar). Waar normaal m'n mams er als neutrale factor is om m'n zusje wat te temperen in het snoepen, en mij onbewust wat sociale controle te geven is dat er nu dus even niet. Het zijn ook vooral kleine dingetjes die makkelijk even mee te pikken zijn als ze voor je liggen, zoals een blokje chocola, overigens ben ik na 2 stukjes de rol gaan omdraaien en heb ik m'n zusje mandarijnen zitten voeren :') En daarbij kan ze echt helemaal genieten van samen borrelen ( lees: nachos maken en opeten), en af en toe zo'n gezellig zussenmomentje is ook wel wat voor te zeggen. Bij normale omstandigheden heb ik ook geen moeite om van dat soort dingen af te blijven, dus ik moet mezelf gewoon weer even bij elkaar pakken, en het niet laten verslappen.

Vandaag gaat het nog altijd goed:
O: havermout met appel, handje healthy mix van de action, 6 gestampte pecan/walnoten
L: smoothie met een halve avocado, 1 appel, 1 kleine peer, 2 geperste sinaasappels, gojibessen, muntblaadjes, water (verdeeld over een paar keer een glas)
T: klein bakje zelfgemaakte appel/perenmoes gezoet met kaneel-, vanillestokje en rozijnen + paar amandelen

B: nog niks
D: 2 koppen cappuchino met ongezoete soyamelk, water

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:47

Dani_ schreef:
O: groene smoothie met andijvie, spinazie, banaan, appel, lijnzaad en chiazaad.
T: handje gemengde noten en twee dadels.
L: havermoutpap met havermout, amandelmelk, kokosrasp, kaneel en gojibessen.
T en A weet ik nog niet.

D: groene thee en water.
B: zal wel niet tellen maar ben aan het studderen in huis. :+ Konijnenren schoonmaken, badkamer soppen, schuur opruimen etc.

T: Heb net worteltjes schoon gemaakt, maar die havermout vult zo dat ik geen trek heb nog. Is misschien een tip voor degenen die snaaibuien hebben of de neiging hebben te weinig groente te eten; zak worteltjes kopen, goed schoonmaken, in tweeën snijden en in een bak water op het aanrecht zetten. Dit kun je rustig 2/3 dagen laten staan. En heb je altijd iets gezonds om te knagen. :+
A: pompoen uit de oven met tijm, salie, rozemarijn en zeezout. Stukje gebakken kipfilet.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:48

O: Boterham half volkoren met boter en hagelslag en 2x 200 ML limonade
T: melkchocolade, 100 gram (zo'n goedkope confina reep)
L: 0.5L limonade
T: 0.5L coca cola
A: kibbeling (60 gram), rijst (50 gram) en doperwten (50 gram)

wie wil voor me berekenen hoeveel Kcal ik hiermee binnenkrijg?

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:48

LisErm94 schreef:
Je hoeft je echt geen olifant te voelen hoor Chantal! Als je 's avonds actief bent heeft je lichaam ook gewoon voeding nodig, vind je lijstje ook absoluut niet te veel eerder andersom! :)

Paardje _2009, je hebt niet echt een uitgebreid lijstje.. Ik mis groente & fruit plus het is gewoon erg weinig.

Gefeliciteerd Eliine! :D Lekker genieten op je verjaardag!

Horse: Ik heb vk roggebrood (49kcal per plakje) of natuurdesem roggebrood (67 kcal per plakje) van de Emte of Jumbo :)

Lastig Fleur_Yen! Heb zo niet echt veel tips behalve toch elke keer bewust nadenken over de redenen waarom je wel of niet dat lekkers wilt pakken. Zelf helpt het me wel om ongezonde dingen niet volledig uit te sluiten, dan heb je wat om naar uit te kijken en als je al weet dat je bijvoorbeeld overmorgen chinees gaat eten motiveert dat weer extra om tot die tijd gewoon net te eten :)

Haha bhri :')

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 184 gram appel (2 kleine) met kaneel
T: 28 gram whey perfection met 100ml ongezoete sojamelk & water
L: 70 gram biomuesli met 290 gram magere yoghurt, 1 mandarijn, 10 gram amandelen, 56 gram tomaat & 43 gram komkommer
T: 1 vk cracker met 10 gram kaas of/en 1 kleine appel met kaneel
A: macaroni met rundergehakt, groente, tomatensaus (ben weer bij mijn vader dus kook niet zelf)
T: Ik denk 100 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt met 1 beschuit
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 25 min fietsen, 7.5 km hardlopen, 15 min poweryoga houdingen oefenen

Hopelijk heb ik snel geld voor eigen fruit & groente want na de mandarijn van net zijn er alleen nog maar appels in huis. Wel lekker maar meer als 3 appels per dag is beetje veel van het goede :')

Bij het avondeten heb ik ook nog salade en ik eet tussendoor heel veel groente..

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:58

DeEenhoorn schreef:

Limonade is jouw lunch???

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:04

Dani_ schreef:
DeEenhoorn schreef:
T1: melkchocolade, 100 gram (zo'n goedkope confina reep)
T2: plusminus 20 gram chinese mix (chips)

Limonade is jouw lunch???

ja, had geen zin in wat te vreten ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:04

Je kan het heel makkelijk invullen op valtaf of voedingscentrum, daar kan je dan ook je kcal meteen zien :)

DeEenhoorn

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:08

dankje voor de tip! zal t nu ff doen, zet t resultaat hier wel naar ;)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:10

huh.. ik snap valtaf niet echt.. ik heb geen eccount?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:16

Dan moet je eerst even een account aanmaken, dat moet bij allebei :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 16:20

Oh, roggebrood :9 Ik eet altijd Van Dijk's roggebrood, maar weet eigenlijk niet of dat ook buiten Friesland verkrijgbaar is.

DeEenhoorn, ik mis in jouw lijstje groente en fruit. 50 gram doperwtjes op een dag is echt niet genoeg. Of is deze dag een uitzondering en eet je normaal wel voldoende groente en fruit? Voor Valtaf heb je inderdaad een account nodig, maar dat heb je zo gemaakt.

Fleur_yen, af en toe zo'n zussenmomentje is natuurlijk ook heel gezellig! Maar ik snap dat de verleiding nu wel veel groter is. Bij mij helpt het nog wel eens om na te denken over wat er wel niet in zo'n reep chocola of zak chips zit. Dan heb ik er spontaan minder zin in :))

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, pindakaas, lijnzaad en kaneel
T: banaan
L: 1 kleine bruine pistolet met brie en sinaasappelsnippers, 1 klein pompoenbroodje met kaas, sla en komkommer
T: peer met kaneel
A: zilvervliesrijst met roerbakgroenten, tofu en satésaus

B: 5 km fietsen, 1 uur paardrijden + uitmesten etc.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:24

_Kiki_ laat maar dan :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:29

Is niet veel werk hoor.

Vandaag:
O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, water, agavesiroop, cacao
T: Appel
L: 2 meergranenboterhammen geitenkaas/honing, 1 meergranenboterham hüttenkäse, banaan
T: Mandarijn
A: Hutspot met rookworst en spekjes
T: Magere kwark met lijnzaad en ?
B: 30min pilates

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:33

DeEenhoorn schreef:

Veel te weinig iig :7

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:43

quera schreef:
DeEenhoorn schreef:

en als ik vanaaf nog 5 gram banketletter eet, en 0.5L cola neem en 0.5L limonade?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:44

T: banaan
O: 2 vk boterhammen met pindakaas en kaas
L: broodje pastrami :9
T: handje ongezouten amandelen
A: ? (vriendlief kookt)
T: klein schaaltje magere kwark of een cracker of fruit :')

B: 35 minuten hardlopen (interval) en uurtje shoppen.

Beetje veel brood vandaag, maar ach, eerder at ik elke dag zoveel brood, dus eigenlijk valt het wel mee :')

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:46

DeEenhoorn schreef:

en als ik vanaaf nog 5 gram banketletter eet, en 0.5L cola neem en 0.5L limonade?[/quote]

Als het je puur om de kcal gaat kun je dat doen ja. Wil je je lichaam ook nog iets geven waar het echt wat aan heeft, dan zou ik voor wat anders kiezen! Je kiest echt allemaal ongezonde producten! Maar ik weet natuurlijk niet of je bezig bent met gezond eten?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:48

Laura1589 schreef:
DeEenhoorn schreef:

en als ik vanaaf nog 5 gram banketletter eet, en 0.5L cola neem en 0.5L limonade?

Als het je puur om de kcal gaat kun je dat doen ja. Wil je je lichaam ook nog iets geven waar het echt wat aan heeft, dan zou ik voor wat anders kiezen! Je kiest echt allemaal ongezonde producten! Maar ik weet natuurlijk niet of je bezig bent met gezond eten?[/quote]
nah.. wil wel VOOR eind februari (tja.. nieuwjaar +2 maand..) 5 kilo kwijt zijn.. voorheen at ik erbij ook nog iedere dag 1 zak snoep ofzo :') das slechter denk ik?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:48

DeEenhoorn schreef:
quera schreef:

Wat denk je zelf? Je zult dan misschien je aantal kcal wel halen (alhoewel 5g banketletter een minuscuul stukje is), maar...

Even ter illustratie
Afbeelding

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:52

dus met banetletter krijg ik de calorien wel, maar word mn maag niet gevuld?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:54

DeEenhoorn schreef:
Als het je puur om de kcal gaat kun je dat doen ja. Wil je je lichaam ook nog iets geven waar het echt wat aan heeft, dan zou ik voor wat anders kiezen! Je kiest echt allemaal ongezonde producten! Maar ik weet natuurlijk niet of je bezig bent met gezond eten?

nah.. wil wel VOOR eind februari (tja.. nieuwjaar +2 maand..) 5 kilo kwijt zijn.. voorheen at ik erbij ook nog iedere dag 1 zak snoep ofzo :') das slechter denk ik?[/quote]

Dat gaat je op deze manier zeker niet lukken. Als je dat wil moet je echt heel kritisch naar je eigen voedingspatroon kijken. En ja, als je met dit lijstje ook nog een zak snoep erbij eet is het nog slechter, maar nu is het ook verre van gezond...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:00

Kies voor stukjes groente of fruit. Qua calorieën en producten ben je nu echt niet goed bezig.
Veel te veel slechte producten :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:04

ik vervang miss. de banketletter door n peer of appel :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 17:04

DeEenhoorn, vergelijk jouw lijstje eens met andere lijstjes hier. De meesten hier zijn bewust bezig met gezond eten, dus er zitten genoeg voorbeelden van nette eetpatronen tussen. Als je wilt afvallen, zul je je een eetpatroon moeten aanmeten dat vergelijkbaar is met die lijstjes. Dat betekent niet weinig eten (juist niet!) maar gezond eten. Geen of weinig suiker, geen 'prefab' producten (koekjes, snoep, kant en klare sauzen of soepen, etc.). Als je die vervangt door groente, fruit, volkoren producten en gezonde eiwitten, kun je op een gezonde manier afvallen en zul je merken dat je het ook makkelijk volhoudt!