) heb... Had er niet aan gedacht dat het van de suikers kon zijn maar dat zou het wel verklaren! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) heb... Had er niet aan gedacht dat het van de suikers kon zijn maar dat zou het wel verklaren! 
Ik vind wel groente als wortelen en paprika veel zoeter smaken, en laatst at ik een 'gewone' boterham (bak normaal zelf speltbrood) en die vond ik ook ontzettend zoet!
Ook voor gezonde calorien geldt dat je ervan aankomt als je er meer van eet dan je verbrandt.
Mariska_87 schreef:Ik heb nu tartaatjes gehaald, dat viel mee met de toevoegingen geloof ik... Weet niet uit mijn hoofd waar wat in zit, maar het valt me vies tegen nu ik erop let. Ik ga zeker vanavond eens kijken op okvlees.nl.
Aikon, dat is inderdaad ook een idee..![]()
Tara, eet jij dan vleesvervangers of gewoon helemaal niets meer?
Maar liever ook geen vleesvervangers eigenlijk. Daar zit ook weer zoveel 'troep' in. Tja ik weet niet. Heb net bv wel weer de goedkoopste stroopwafels mee genomen. Ook vol 'troep' natuurlijk. Ik maak wss ontzettend hypocriete keuzes
Maar liever dus geen vleesvervangers, soms wel als ik er zin in heb. Meestal eet ik groenten + pasta ofzo. Met champignons erbij, kaas erover.
Sentido schreef:Wat voor zoetigheid bedoel je dan Lise_pluisje? Echt suiker of ook al zoete vruchten? Ben wel benieuwd, het klinkt alleen niet erg.. ehm.. fijn
als mijn broertje bijvoorbeeld een glas limonade heeft gedronken, en ik pak dat glas zonder 'm om te spoelen en vul 'm met water, heeft dat zelfs al genoeg smaak

aikon schreef:Is ook heerlijk![]()
Een goedkopere oplossing is aardperen. Als je die kookt smaken ze ook naar zoete aardappelen. Rouw zijn ze als radijs, alleen minder scherp.
Suiker schijnt ook slecht te zijn voor het zenuwstelsel. De aanmaak en onderhoud van de zenuwen worden aangetast door een bestanddeel in het suiker, welke weet ik zo niet meer. Dat is voor mij met mijn aandoening een rede om zo min mogelijk suiker te gebruiken. Alleen honing in mijn koffie vind ik niks![]()
Dat wij zo gewend zijn aan zoet komt veelal door de producenten van levensmiddelen. "nu nog lekkerder" Ja, meer suiker.
Dingen als chocopasta, drink yoghurt, cocosbrood, hagelslag, jam. Mij allemaal te zoet

Heel af en toe neem ik een suikerklontje als ik een erge flauwte krijg, maar daar blijft het bij.
Kan niet wachten tot ik hem heb.