Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:44

Ik had vandaag ook enorme koppijn door het ijsje dat ik gisteren gegeten (en uitgekotst, zo beroerd werd ik :o ) heb... Had er niet aan gedacht dat het van de suikers kon zijn maar dat zou het wel verklaren!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:45

Ik heb vanavond ijs gegeten met mijn Yonanas ijsmachine met mijn broertje.
Meloen, banaan en mango bevroren en dat door de machine.
Met pure hagelslag erover, was jammie. Beetje jammer van de reactie op de suiker van de hagelslag. }:0
Broertje at het zonder morren op, heb hem niet horen mopperen. :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:47

Ik vind alles met suiker tegenwoordig smerig. Het is niet eens echt zoet, niet zoals een zoete vrucht ofzo. Het is vooral zo overheersend dat je verder niks meer proeft. Ik merk het tegenwoordig vooral aan mijn huid als ik slecht eet, blijkbaar werkt het systeem wel goed want de troep wordt er gelijk weer uitgewerkt. Beetje jammer dat ik allemaal van die plekjes heb met jeuk :=

Dat je sneller reageert en heftiger is ergens wel logisch. Je lichaam krijgt ineens iets slecht binnen en valt direct aan, so to speak. Als je de hele tijd slecht eet is je lichaam al constant in de aanvalsmode m weet niet meer wat goed en slecht is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:50

Mijn gezicht is laatste dagen een maanlandschap met het smokkelen met snoep en suiker. -O-
Patat, chips en varkensvlees heb ik het ook mee.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:59

Ik heb (nog) niet zulke heftige reacties (gehad) op suiker, maar het lijkt me wel een goede motivatie om gewoon lekker de suiker te blijven mijden :)) Ik vind wel groente als wortelen en paprika veel zoeter smaken, en laatst at ik een 'gewone' boterham (bak normaal zelf speltbrood) en die vond ik ook ontzettend zoet!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:45

Ik vind het heel raar, ik heb het idee dat sinds ik begonnen ben met meer volgens AA eten, dat ik ben aangekomen?
Het is wel zo dat ik rond diezelfde periode weer begon met mijn studie en minder kon sporten, zou het daaraan kunnen liggen (ik deed alleen yoga)?
Ik ga wel echt weer proberen te beginnen met sporten haha..

Ik had trouwens kokosolie gekocht, maar ik dacht dat die smaakloos moest zijn? Want ik houd echt niet van kokos en daar smaakte deze dus wel naar.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:22

je hebt kokosvet die naar kokos smaakt en geur- en smaakloze..

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:23

Dat had ik ook Tanya. Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik at, onder het mom van ach het is toch gezond, behoorlijk veel meer dan daarvoor. Ik bakte wekelijks koekjes a la Amber en af ze zonder schuldgevoel op. Na een maand was ik 2 kilo gegroeid }:0 Ook voor gezonde calorien geldt dat je ervan aankomt als je er meer van eet dan je verbrandt.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:08

Echte kokosolie smaakt en ruikt gewoon naar kokos. Je hebt wel een bewerkte versie die het niet meer heeft. Persoonlijk vind ik dat niet gezond, toch weer bewerkt dan maar dat moet ieder voor zich bepalen. Ik vind de smaak juist heerlijk :9

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:11

De bewerkte kokosolie die nergens naar smaakt schijnt gemaakt te worden van "slechte""of zelfs rotte kokos. Vandaar dat ze alle smaak eruit halen :Y) -O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:45

Mariska_87 schreef:
Ik heb nu tartaatjes gehaald, dat viel mee met de toevoegingen geloof ik... Weet niet uit mijn hoofd waar wat in zit, maar het valt me vies tegen nu ik erop let. Ik ga zeker vanavond eens kijken op okvlees.nl.

Aikon, dat is inderdaad ook een idee.. :)*

Tara, eet jij dan vleesvervangers of gewoon helemaal niets meer?

Ik eet nog wel wat hoor :P Maar liever ook geen vleesvervangers eigenlijk. Daar zit ook weer zoveel 'troep' in. Tja ik weet niet. Heb net bv wel weer de goedkoopste stroopwafels mee genomen. Ook vol 'troep' natuurlijk. Ik maak wss ontzettend hypocriete keuzes :P Maar liever dus geen vleesvervangers, soms wel als ik er zin in heb. Meestal eet ik groenten + pasta ofzo. Met champignons erbij, kaas erover.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:13

Ik ben redelijk constant in gewicht, al denk ik wel dat ik afgevallen ben want mijn broek zakt af. :Y)
Maargoed ik mag met 58 kg toch niet mopperen, al heb ik nooit teveel gegeten ofzo en nog steeds niet.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:55

Gisteren de chocolade uit het 1e boek gemaakt, echt heerlijk! En super makkelijk.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:23

Willen jullie nog een fijn boek om te lezen, je wordt er alleen niet vrolijker van.
Voeding en fysieke degeneratie van Weston Price, compleet met foto,s van skeletten van aapjes die demineraliseren door simpel zoetigheid te eten, je schrikt je wild.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:59

Wat voor zoetigheid bedoel je dan Lise_pluisje? Echt suiker of ook al zoete vruchten? Ben wel benieuwd, het klinkt alleen niet erg.. ehm.. fijn :+

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:24

Sentido schreef:
Wat voor zoetigheid bedoel je dan Lise_pluisje? Echt suiker of ook al zoete vruchten? Ben wel benieuwd, het klinkt alleen niet erg.. ehm.. fijn :+

Gewoon zoetigheid zoals wij het kennen, pak em beet cupcakes en taart enzo.
Voelen jullie je ook zo elledig als je een keer een dagje wel troep hebt gegeten zoals koekjes enzo?
Ik heb vanmorgen banaan op met gezoete slagroom en kan nu nog wel over mijn nek gaan, dat had ik eerst nooit of ik was het me niet
bewust. :(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:38

Ik had vanmorgen één chocolade biscuitje en daar heb ik een uur hartkloppingen van gehad :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:40

Ik vind peren nu zo vreselijk zoet! Vind het niet eens lekker meer.
Limonade ook, ik doe een ieniemini beetje limo in minstens 0.4 liter water en dat ervaar ik als zoet.
Drink gewoon te weinig met alleen water, dit breekt net even.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:44

Ook herkenbaar Moonfish13 :j als mijn broertje bijvoorbeeld een glas limonade heeft gedronken, en ik pak dat glas zonder 'm om te spoelen en vul 'm met water, heeft dat zelfs al genoeg smaak :=

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:13

Erg eigenlijk hoe gewend we aan zoet zijn he? Ik houd ook niet van water drinken, daarom drink ik veel groene thee met citroen. Dat vind ik dan nog wel weer lekker. Water drink ik eigenlijk alleen als ik heel veel dorst heb of als het heel warm is.
Ik heb vandaag een nieuwe groente soort geprobeerd. Zoete aardappel had ik nog nooit gegeten. Ik heb het net uit de oven gehaald en het is heerlijk! Dat ik dat nog nooit gegeten had, zeg! :o

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:40

Is ook heerlijk :j
Een goedkopere oplossing is aardperen. Als je die kookt smaken ze ook naar zoete aardappelen. Rouw zijn ze als radijs, alleen minder scherp.

Suiker schijnt ook slecht te zijn voor het zenuwstelsel. De aanmaak en onderhoud van de zenuwen worden aangetast door een bestanddeel in het suiker, welke weet ik zo niet meer. Dat is voor mij met mijn aandoening een rede om zo min mogelijk suiker te gebruiken. Alleen honing in mijn koffie vind ik niks :n

Dat wij zo gewend zijn aan zoet komt veelal door de producenten van levensmiddelen. "nu nog lekkerder" Ja, meer suiker.

Dingen als chocopasta, drink yoghurt, cocosbrood, hagelslag, jam. Mij allemaal te zoet :r

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:44

Tagatesse en palmsuiker bevalt mij goed Aikon.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:46

Ik ga van het weekend uit het nieuwe boek de frittata met zoete aardappel maken. Ben benieuwd.

Ik merk ook inderdaad dat ik nu snel dingen te zoet vind. Mergpijpen vond ik eerst heerlijk, nu kan ik me niet meer voorstellen wat ik er ook alweer lekker aan vond.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:48

aikon schreef:
Is ook heerlijk :j
Een goedkopere oplossing is aardperen. Als je die kookt smaken ze ook naar zoete aardappelen. Rouw zijn ze als radijs, alleen minder scherp.

Suiker schijnt ook slecht te zijn voor het zenuwstelsel. De aanmaak en onderhoud van de zenuwen worden aangetast door een bestanddeel in het suiker, welke weet ik zo niet meer. Dat is voor mij met mijn aandoening een rede om zo min mogelijk suiker te gebruiken. Alleen honing in mijn koffie vind ik niks :n

Dat wij zo gewend zijn aan zoet komt veelal door de producenten van levensmiddelen. "nu nog lekkerder" Ja, meer suiker.

Dingen als chocopasta, drink yoghurt, cocosbrood, hagelslag, jam. Mij allemaal te zoet :r

het kan/kon mij niet zoet genoeg zijn. Mijn moeder doet ook overal suiker door (komkommers met suiker, rode kool met suiker, zelfs in de sla doet ze suiker), dan raak je er ook aan gewend en wil je steeds zoeter en zoeter. Nu ben ik al aardig afgekickt! Ik drink al heel lang thee zonder suiker! Daar ga je ook vanzelf aan wennen.
Toen ik laatst een stukje melkchocolade opat, die ik eerst altijd zo lekker vond, merkte ik dat het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is... :o

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:15

Plamsuiker die ken ik nog niet. Hoe zoet is die? En is die bij de reformwinkel te krijgen?

Ik was vroeger ook een zoetekauw :D Heel af en toe neem ik een suikerklontje als ik een erge flauwte krijg, maar daar blijft het bij.

De bestelling voor het AA boek is onderweg *\o/* Kan niet wachten tot ik hem heb.