Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Loveshorses

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:28

Oke, ik zal even kijken, komen daar veel verzendkosten bij?
Ohja, hoe zijn jullie begonnen met het vele bakken, gewoon gekeken naar anderen hoe zij het doen of workshops gevolgd?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:30

Voor zover ik weet kan hij niet op re magnetronstand zomaar... maar het was al laat... Staat nu Iig een nieuwe plaat te drogen om zo de oven jn te gaan, volgens het recept wat ik s eerste postte.. Ben benieuwd!

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:33

Ik wens je veel succes Patricia!
Hopelijk word deze wel goed ;)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:36

_Loveshorses schreef:
Oke, ik zal even kijken, komen daar veel verzendkosten bij?
Ohja, hoe zijn jullie begonnen met het vele bakken, gewoon gekeken naar anderen hoe zij het doen of workshops gevolgd?

Ik pruts gewoon zelf wat, en vraag hier in het forum tips etc.
Ik wil graag een workshop volgen maar ik vind dat erg prijzig :o
Misschien zijn hier dames die 1 op 1 iets willen uitwisselen :=

Maar ervaring moet je toch echt zelf opdoen.
Bij mij is het probleem meer dat ik niet weet wat ik moet maken, welk thema enzo.

En ja er zitten verzendkosten aan maar das wel te doen :j
Zeker als je wat meer besteld.
K weet niet waar je woont maar misschien is er wel een taartshop in de buurt :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:37

Fondant en marsepein van de xenos is niet fijn :n sommige kleuren zijn best aardig, andere zijn echt prut := zitten gewoon echt nog hele stukken in :=
die van de makro is prima volgens mij :)

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:50

Ja, het fondant wat ik heb van de xenos vind ik ook echt prut :=
Het was rood & ik had een keer voor halloween een raar beestje gemaakt, maar het was echt niet mooi :=
(offtopic; hoe kun je hier foto's plaatsen, welke site?)

edit;
deze rode fondant:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Loveshorses op 27-06-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:59

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:34

De fondant van de Sligro is super, en niet duur bovendien. Wel opletten dat je het juiste emmertje meeneemt want ze hebben ook vloeibare fondant! Je moet dus de rolfondant nemen ;)
MssMaris...ik schilder inderdaad met de cacaoboter op fondant.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:42

Erg mooi!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:14

Zo de eerste ronde cupcakes is gedecoreerd, zal morgen foto's plaatsen.
Kan ik ze nu een nachtje aan de lucht laten drogen? Of kan ik ze beter direct luchtdicht verpakken en in de kelder zetten? Ze worden zaterdag opgegeten. Zijn ze dan nog wel lekker?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:17

ik zou ze niet zo lang laten staan en in de vriezer doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:22

Zoveel ruimte heb ik helaas niet in de vriezer:( het zijn er 48...
En de koele kelder zou ook niet kunnen? Over invriezen lees ik nl. Ook wel veel dat de marsepein en fondant ervan gaat condenseren en zacht wordt na het ontdooien... ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:26

Decoraties die hard moeten blijven kun je inderdaad beter niet invriezen. Die kun je later dan nog aanbrengen. Maar voor de rest gaat dat prima. Wat ik in de vriezer doe, daar doe ik zo'n 'pedaalemmerzak' omheen (van dat witte ondoorzichtige plastic) en dan in een kartonnen doos. Bij het ontdooien het plastic loshalen zodat het kan ademen en de condens opdroogt. Niet aanraken totdat het droog is, anders krijg je er vingers in :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:56

Invriezen is dus geen optie, afgezien van het feit dat ik niet de ruimte heb voor 48 gedecoreerde cupcakes. Kaal zouden ze wel opgestapeld kunnen worden in een vriezerlade. Maar ik was genoodzaakt om vandaag het eerste deel al te decoreren. Het zit nu in een afgesloten bak en een deel op een bakblik met folie eromheen in de kelder. Deze is koel en donker dus ik verwacht geen ingezakte cc's en/of decoratie en anders merk ik het zaterdag wel ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:36

Linda, gefeliciteerd met je verjaardag!!! *\o/*

Omg Kinke :wow: Je taart is echt ge-wel-dig!!! Echt prachtig! Ik hou van die stijl!!

Suuz maakt prachtige dingen.. Heb haar hele verhaal gevolgd op DLT.. Wat erg zeg hoe dat is gegaan...

Lovehorses, ik heb me een ongeluk over het web gesurfd := Youtube, fora, site's van anderen bekeken en ga zo maar door. Daar leer je echt HEEL veel van!! En natuurlijk ervaringen en tips delen!

Jolien, dat komt vast wel goed :j Volgende keer misschien wat later maken?? (of de decoraties wel maken, maar de cc's pas op t laatst bakken)

Nou, pak van m'n hart, oven is prima in orde :) Vanavond herkansing gedaan met de macarons en het waren de allermooiste tot nu toe!! (die anderen waren allemaal te bol geworden, had het beslag íets langer moeten spatelen) Heb ook een spuitmondje gehaald vanmiddag en zo'n bevestigingsstuk voor de spuitzakken. Ideaal, had ik véél eerder moeten doen! :=
Morgen flink biscuits bakken, en poedersuiker halen want ik wil verder met de macarons.. Ik vind dat zoooooo leuk!! (jammer dat het amanelmeel zo duur is :P )
Lekker oefenen, voor 15 okt (dan is mijn macarons-liefhebbende-oom jarig :P ) DE macaron kegel-toren van masterchef maken, en wel die van 60 cm hoog :):)

Nu slapen, morgen vroeg eruit :+

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:22

Bedankt Patricia!
Fijn dat je oven niet kapot is zeg, dat scheelt een hoop geld!

@ Kinke, wat een prachtige creatie. Heel knap gedaan!

Van het weekend weer lekker een taartje bakken! Voor het eerst met chocoladebiscuit, die moet je langer mixen las ik hier ergens toch? Die ganache van jullie ga ik ook eens proberen en dan met witte chocolade, lijkt me echt heerlijk! Moet ik wel even terug in het topic het recept opzoeken. hihi

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:56

Mijn spulletjes zijn gisteren binnen gekomen!!! *\o/* Hopelijk wordt het niet te warm van het weekend en kan ik lekker knutselen met mijn taartje!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:16

Ik meld me ook ! Heb tm pagina 25 ong. gelezen en toen een tijdje afwezig geweest. Jullie gaan veels te snel haha.
Ik ben Cindy, 18 jaar en bak gek, net als vele van jullie haha.

Ik ben nog echt nog een newbie wat betreft bakken, maar doe het wel graag. Gister weer mensen blij gemaakt met cupcakes.
Mijn opa en oma zijn in sept. 50 jaar getrouwd en ik mag dan voor de gasten vh feest cupcakes maken. Nou kwam ik per toeval bij de hema een setje van 'maak je eigen cupcakes' tegen. Aangezien ik nog niet zoveel ervaring had met fondant, wou ik dat gewoon even proberen voordat ik me aan de grotere dingen waag.

Volgende week ga ik dus van alles in slaan om zelf alles te maken.

Dit waren de cupcakes die ik van de week gemaakt had. Gewoon zelf geprutst met een aardappel schilmesje, puur om te kijken van hoe of wat. Ik ga na mijn vakantie echt uitstekers aanschaffen etc. Dit ziet er zo niet uit haha, maar het ging meer om het idee.
Afbeelding

Deze taart heb ik een jaar geleden samen met mijn tante gemaakt, die ook helemaal gek van bakken is (en van paarden, als enige in de familie. hehe /3 )
Afbeelding

Mochten jullie nog tips hebben en weet ik het allemaal, hoor ik het graag! ondertussen ga ik me weer even verder inlezen vanaf pagina 25. :+

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:20

Mooie paardentaart!!!
Die fjord is echt leuk gelukt :j

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:21

LindaV schreef:
Bedankt Patricia!
Fijn dat je oven niet kapot is zeg, dat scheelt een hoop geld!

@ Kinke, wat een prachtige creatie. Heel knap gedaan!

Van het weekend weer lekker een taartje bakken! Voor het eerst met chocoladebiscuit, die moet je langer mixen las ik hier ergens toch? Die ganache van jullie ga ik ook eens proberen en dan met witte chocolade, lijkt me echt heerlijk! Moet ik wel even terug in het topic het recept opzoeken. hihi

http://suikertaartjes-wavy-taart.blogsp ... nache.html

Het ganacherecept!!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:21

vind de fjord ook leuk gelukt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:45

_Michelle__ schreef:
Oke bedankt! En dan donderdagavond uit de vriezer halen of zou vrijdag ochtend ook volstaan? Het is voor vrijdagavond.

Volledige veilige ontdooitijd is 24 uur in de koelkast.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:46

Jolien87 schreef:
Trekt de condens niet in de fondant en marsepein als je het ingepakt in de koelkast laat ontdooien?

Het condenseert nog niet in de koelkast, pas bij het uit de koelkast halen gaat het 'zweten'

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:47

dancertje & branka16
Dankjullie! Hij had alleen een beetje een vage kleur gekregen in het echt door de kleur die eronder zat die erdoor heen was gekomen. Beetje jammer haha.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:37

Oke, aangezien in dus echt inspiratieloos ben...
Vriendin van me wordt 25.
Nu wil ik voor haar een leuke taart maken, maar ze heeft geen hobby's...
Weten jullie iets leuks?