Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:35

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark/muesli/noten/lijnzaad/rozijnen (in 2 delen, tussendoor hardgelopen)
T: 1 stukje toblerone bij de thee
L: 1 boterham met restje pastasaus en kaas, 1 boterham met grillworst. Kopje groentesoep
T: appel/rozijn/kaneel (warm uit de magnetron)
T: ?
A: tomaten groentesoep en kippenbout met wortelstamp (toetje laat ik staan, is ijs)
T: kiwi

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:23

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:25

Netjes lijstje hoor Karin!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:08

Ohhhh wat schandalig he van die ontbijtkoek en voedingscentrum werkt dus gewoon mee? Wat voor nitwit's werken daar dan?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:20

Ja ik vind het niet normaal hoor. Wat is in hemelsnaam nog gezond? Het is toch niet normaal dat mensen moeten gaan zoeken en puzzelen om te kijken wat er gezond is?
Alle etiketten na lezen of ze niet bedrogen worden.

Werkelijk waar

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:36

dat is belachelijk zeg! en ik dacht dat ze, behalve de suikers en de vetten na, behoorlijk gezond waren in vezels. blijkt goed bedacht te zijn zeg...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:49

Dat dacht ik dus ook, ik eet geen ontbijtkoek meer vanwege de suikers (terwijl ik eerst dacht dat het erg gezond was) maar nu blijken de vezels ook een fabeltje te zijn

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:56

Duuk2011 schreef:
Ik heb een tijdje sonja bakker gedaan (echt crap overigens!) en zij beveelde altijd Peijnenburg aan. Nou ontving ik net deze mail via Foodwatch

http://foodwatch.nl/misleid/peijnenburg ... nk=6212150

Wat een troep! en wat een bedrog zeg

Belachelijk!

Goede website ook, kende ik nog niet!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:58

Ik ook niet, die gaat in favorieten ;-)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:18

Ik heb net echt een heerlijke salade op!

Quinoa met een schep cottage cheese, groene appel, paprika, sesamzaad, halve limoen, beetje olijfolie, beetje zout en lekker wat zwarte peper. Mjaaam!!!!

Vanavond wordt vrees ik niet echt gezond.. Mijn vader kookt.. Haha. Hij zei dat het waarsch aardappeltjes uit de oven met zown bakkie vis wordt. Mijn moeder kookt voor haarzelf omdat ze weg moet dus ik vraag wel even of ze iets meer wilt maken.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:20

cottage cheese zie ik vaker voorbij komen, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:22

Oh wacht zie dat dit hetzelfde is als huttenkase? Ik heb het nog nooit gehad, maar er staat dat er weinig vetten en koolhydraten inzitten en veel eiwitten. Klinkt ideaal..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:23

momenteel staat hier een chili op het fornuis staan, mag nog even een tijdje pruttelen
ben alleen bang dat hij ietwat spicy gaat uitvallen :=

ontbijtkoek gate := wat ene troep schotelen ze ons toch voor he

ik lees trouwens veel mee, maar posten schiet er nog wel eens bij in, maar ik lees veel gezonde berichten hier, goed bezig :j
ik ben juist weer een beetje minder goed bezig momenteel , maar de chili is wel redelijk gezond geloof ik
biologisch rundergehakt, uitje, bleekselderij, champignons, bruine bonen, zelfgemaakte kruiden/specerijen mix, paprika tomatenblokjes uit blik en een pakje tomaten passata

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:25

Klinkt lekker die chili!

Cottage cheese is idd hetzelfde als huttekase. Je moet het even goed op smaak maken haha :)

Bij ons op stal maakt de eigenaresse altijd koffie voor iedereen die zich om 10 uur 's ochtends op stal bevindt. Ze geeft er dan ook altijd een dikke plak ontbijtkoek met roomboter bij haha. Heeul erg lekker! Maarja... ongezond dus helaas..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:34

Oh wat gezellig Maartje! En je vader die kookt, maar al 2 mensen die niet mee-eten :') germ! Hoop dat jullie met wat meer dan 3 personen zijn thuis :D

Ik heb een rare dag vandaag. Daarstraks in slaap gevallen toen ik thuiskwam van mijn ongezonde ontbijt, en net pas wakker geworden :oo En heb nu ook totaal geen honger. Lang leve slaapdienst draaien -O- Was ook al wel heel moe voor mn slaapdienst, dan kan ik het ook minder goed verdragen. Nu heb ik een apple crumble met enkel gezonde ingrediënten in de oven die ik in porties wil gaan invriezen. Voor het eten vanavond zie ik wel... Zat te denken aan Japanse pizza! Het vriendje gaat lekker boodschapjes doen gelukkig :D
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 04-04-12 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:35

Jeetje zeg! Dat ontbijtkoek zo slecht was had ik nooit durven denken... schandalig die misleiding!

Mijn lijstje is veranderd, ik heb havermout en speltbrood gekocht. Wat is die speltbrood heerlijk zeg!!! Door de bakker zelf gebakken... dat kan toch bijna niet gezond zijn zo lekker? Begrijp me niet verkeerd, ik vind gezond eten lekker maar ik vond dit brood zo lekker dat ik het haast ongeloofwaardig vind. Ook gewoon de vorm van normaal bakkersbrood....

Havermout vond ik wat flauw. Weeige smaak... werd er niet heel blij van. Had gekookt met water en een lepel honing erdoor maar ik vond het niet smakelijk. Iemand tips om dit wat smakelijker te krijgen?

O: magere kwark met mango, kiwi en chiazaadjes
T: 2 roggebroodjes met eigengemaakte honing
L: havermout gekookt in water met een lepel honing.
T: 2 speltboterhammen, één met pindakaas en één met pindakaas en een paar hageltjes :o
D: Nog geen idee, HEEEL veel groenten iig.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:37

Ik dacht ook altijd dat Ontbijtkoek goed was en zeker die complete start vezels die nu zo in opspraak is. Maar ben er al een paar weken achter dat ontbijtkoek vol zit met suikers en nu blijken die vezels ook nog eens nep te zijn in die complete start. :n

Waar heb jij dat brood gekocht Nien? Jij woont toch ook in Groningen?

En Vogeltje, mijn moeder draaide ook vroeger nachtdiensten en haar hele ritme was ook overhoop. Dus het is niet raar dat je nu anders eet en slaapt.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 broodjes met hagelslag en water
L: 1 boterham met bio stroop, een bord pasta van gister en melk,banaan en wat tarwevezels in een blender.
T: 1 appel
A: geen idee, clubavond bij iemand anders en waarschijnlijk wat biertjes op de kroeg.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:39

Nien: havermout is ook smakeloos :') Je kan het lekker eten met stukjes fruit erdoor! Bijv. appel-kaneelhavermout :D Of havermout blenden met fruit, wat water en een ei, dan heb je pannenkoekenbeslag :D Of koekjes! Ik ben fan van havermout :D Maar ik eet het zelden gewoon gekookt eigenlijk.

Ik heb nu een apple crumble van havermout in de oven!

Mara: hm ja :) Gelukkig zijn het geen volledige nachtdiensten die ik draai, maar word ik geacht te slapen. Alleen is er wel eens (vaak) gedonder 's nachts, waardoor ik van elk geluidje overeind schiet. En geluidjes zijn er in zo'n oud gebouw :') Het ligt dus eigenlijk aan mezelf dat ik niet heb geslapen, ben vannacht bijv. niet gestoord geweest, maar heb toch wakker gelegen.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 04-04-12 16:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:42

_Mara_ schreef:
Ik dacht ook altijd dat Ontbijtkoek goed was en zeker die complete start vezels die nu zo in opspraak is. Maar ben er al een paar weken achter dat ontbijtkoek vol zit met suikers en nu blijken die vezels ook nog eens nep te zijn in die complete start. :n

L: 1 boterham met bio stroop, een bord pasta van gister en melk,banaan en wat tarwevezels in een blender.

Heb je die lunch in 1x allemaal in de blender gedaan?

Ik heb dat brood in het overdekte winkelcentrum van Paddepoel gekocht bij het bakkertje op het pleintje. Ze hadden ingevroren op voorraad en op donderdag bakten ze altijd vers!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:44

VogeltjeM schreef:
Nien: havermout is ook smakeloos :') Je kan het lekker eten met stukjes fruit erdoor! Bijv. appel-kaneelhavermout :D Of havermout blenden met fruit, wat water en een ei, dan heb je pannenkoekenbeslag :D Of koekjes! Ik ben fan van havermout :D Maar ik eet het zelden gewoon gekookt eigenlijk.

Ik heb nu een apple crumble van havermout in de oven!

Pfew, gelukkig! Ik dach al even dat ik gewoon weer een zeikerd was ;) Ehm, als je er mee ontbijt doe je er fruit door bijv? Ik ben nu wel fan van mijn Mango/kwark/zaden ontbijt maar dat zou ik kunnen vervangen door 60 gram havermout gekookt in water/melk met mangostukjes of andere fruitjes? Waarom eigenlijk water en geen melk?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:47

Oh bij paddepoel kom ik ook nog wel eens..is het puur spelt, heb je dat gevraagd? Je ziet vaak dat het deels spelt en deels tarwe is bijvoorbeeld

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:48

Nien1984 schreef:
_Mara_ schreef:

Heb je die lunch in 1x allemaal in de blender gedaan?

Ik heb dat brood in het overdekte winkelcentrum van Paddepoel gekocht bij het bakkertje op het pleintje. Ze hadden ingevroren op voorraad en op donderdag bakten ze altijd vers!

:') Nee, alleen de melk, banaan en tarwevezels. Anders wordt het wel een hele smerige combi. En Paddepoel, hmm daar ben ik maandag nog geweest. Mag ik vragen hoeveel je kwijt was voor dat brood?

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:50

Phylos schreef:
Oh bij paddepoel kom ik ook nog wel eens..is het puur spelt, heb je dat gevraagd? Je ziet vaak dat het deels spelt en deels tarwe is bijvoorbeeld

Ik gok puur spelt. Ik vroeg naar speltbrood, toen haalde ze het uit de vriezer. Er stonden ook foldertjes over speltbrood op de toonbank. Zal de volgende keer specifiek vragen of het echt alleen spelt is. Het oogt een beetje geliger dan tarwebrood en is super vers en zacht. Ik had wat droger zuurder brood verwacht, weet ook niet waarom!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:51

Ik heb speltbrood ook wel eens gekocht bij de bakker in de buurt van de A-weg, weet even niet meer hoe die heet..Daar betaalde ik 2,09 voor een heel brood. Maar toen had ik nog niet zoveel kennis als nu en heb dan ook niet gevraagd of het zuiver spelt was

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:52

_Mara_ schreef:
:') Nee, alleen de melk, banaan en tarwevezels. Anders wordt het wel een hele smerige combi. En Paddepoel, hmm daar ben ik maandag nog geweest. Mag ik vragen hoeveel je kwijt was voor dat brood?

Ja tuurlijk mag je dat vragen. 1,50 euro voor een halfje en een hele kostte 3 euro.

Is dat redelijk of is dat relatief duur voor spelt?