Poedersuiker en roomboter kloppen tot het goed vermengd is. Verhouding verschilt maar ergens tussen 50-50 boter suiker en 1 deel boter op 2 delen suiker (dus bijv. 100 gr. boter, 200 gr. poedersuiker)
Drunten1999
Geplaatst: 23-12-11 23:40
Taartjes in glazen heet bij ons lepelgebak, bij de bakker te koop. Tiramisu, appelgebak, stroopwafel, aarbeien en zelfs mojito (of hoe schrijf je dat). Echt super lekker. Ik wil dat ooit ook eens gaan proberen.
Laurabram
Geplaatst: 23-12-11 23:45
Ik heb van Fun Cakes bakkerspoedersuiker en botercrème spul. Dat moet je mengen met water, minimaal een uur laten staan en dan mengen met romig geklopte boter. Verhouding 100 gr suiker - 100 gr mix - 200ml water en 250gr boter.
Die taartjes in glaasjes gaan steeds aantrekkelijker klinken .
Ik heb in Duitsland in een chocoladewinkel chocolade-tagliatelle gekocht, daar wil ik met kerst een toetje mee maken. En in het kerstpakket zaten chocolade bakjes en lepeltjes, daar wil ik pannacotta in maken. Maar dat zou ook lekker in zo'n glaasje passen.
Ik vraag me alleen af, wordt het dan ook in het glaasje gebakken? Zullen die niet stuk gaan in de oven?
Waar ik het had gegeten in het restaurant bakten ze eerst de taart en sneden ze die in de juiste grootte.
Ik heb bij de Xenos gekeken vandaag, kon niet de juiste glaasjes vinden en amusebakjes werd wat prijzig. Heb nu kunststof amuseglaasjes gekocht, 18 stuks voor 1,99 euro, dat vond ik een stuk leuker voor de portemonee Plus dat je die daarna gewoon weggooit, scheelt weer afwas
Laurabram
Geplaatst: 23-12-11 23:53
O, da's een mooie prijs .
Ik heb hele schattige scheve glaasjes. Ze staan in de keuken op het aanrecht, ik moet er steeds naar kijken .
Wij waren vorig jaar in Phantasialand en daar hadden ze in 't restaurant ook een buffet met van alles en nog wat in die kleine glaasjes, voorgerechten, bijgerechten, toetjes. Was om hebberig van te worden.
Klinkt wel logisch om eerst te bakken, ben bang dat de glaasjes niet tegen de oventemperatuur kunnen.
Oe leuke cupcakes komen er voorbij! (En andere ideeen trouwens) Ik ga morgenavond denk ik het appel notenbrood maken en ik ga nog samen met me stiefvader vlechtbrood bakken voor bij het ontbijt/brunch, jummie!
mag ik je recept vh appel-notenbrood _Mara_ ? dan wil ik die morgenavond nog ff maken voor het ontbijt 1e kerstdag (mits ik alles in huis heb anders bak ik stokbrood af;) )
FuGeLiCu
Geplaatst: 24-12-11 13:25
Hier staat de bakplaat met appel, rozijn, honing en nougatinenootjes in de oven voor morgen, jammie! Het begint al heerlijk te ruiken in huis, helaas moeten we nog tot morgen wachten met eten
Iedereen hier heeft leuke en lekkere dingen gemaakt of op de planning staan voor kerst zie ik!
Ik heb net een kwarktaart met perzik, een banketbakkers room met slagroom em rode vruchtentaart en 2 roombroodjes gemaakt. De 2 taarten voor morgen de roombroodjes voor straks
laatst heb ik ook muffins gebakken hen heb ik in elk bakje een bodempje gedaan van mix dan een stukje chocola en dan de rest van de mix was heerlijk vanille muffins met een choco gesmolten hart
Nou hier de hele middag bezig geweest met het maken van cupcakes en versieren (eerste keer) Gezien onze ervaring en beschikbare materialen best iets leuks van gemaakt. Zal er proberen aan te denken morgen even foto's te maken. Ook het beslag van het appel-notenbrood staat in de koelkast om morgen gebakken te worden voor de brunch van maandag
Fijne kerstdagen allemaal! En dat er lekker gesmikkeld en gesmult mag worden! Ik ga vanmiddag mijn appel/notenbrood maken, Gister een appeltaart gemaakt met de appeltaart mixen van Granny´s. Eerst zo mijn bedenkingen bij, een zachte, vloeibare substantie als bodem? Appels die de vorm niet mogen raken? Maar hij was/is echt héérlijk!
Fijne kerstdagen allemaal! Geniet van alle lekkere baksels!
Ik heb de red velvet cupcakes gebakken uit het Hummingbird boek gemaakt, mjam! Erg leuk, rode cakejes, witte topping, groene papiertjes, helemaal kerst! Dan nog confetti strooisel erover als "kerstballen", helemaal af!
Ik heb de brownie gemaakt (voor de 2e keer) zonder de twixen. Iets te lang in de oven dus had iets minder droog gemogen maar smaak was prima. Lekker met brokken pure choco erin.
En de tarte tatin was ook niet helemaal gelukt, daarvoor heb ik maar een Koopmans pak voor Appelkruimeltaart gebruikt, die was wel erg goed gelukt.
Oeh ziet er goed uit! De cupcakes vielen goed in de smaak en we hebben nog wat over voor de brunch morgen. Het appel-notenbrood beslag is gisteren gemaakt en hij staat nu in de oven. Het ruikt hier! Echt geweldig. Ben heel benieuwd hoe die morgen smaakt.