Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:53

Smoothers zijn een euro of 6, maar volgens mij heb je ze zelfs goedkoper. Scheelt toch echt wel heel veel in strakheid bij mij. Ik vind het een essentieel onderdeel voor een strakke taart, voorál als je met botercreme afsmeert :) .

Zoefff

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:55

Kom weer even binnenvallen, las namelijk vanavond in een (zeer) oude krant dat er in Veenendaal een winkel van De Leukste Taarten is geopend!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:56

Ik vind smoothers echt handig, heb er eentje. En ik ben niet zo van de zinloze accessoires, dus dat zegt ook al wat. Ik mishandel een taart dan weer niet zo erg als rinske doet :))

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:04

Heey dames!

Ik heb alle tijd mee gelezen, heb een heleboel práchtige taarten en cc langs zien komen. _/-\o_ Maar had weinig aanvullends te melden.

Ik heb wel mijn 2e marsepeintaartje gemaakt vandaag *\o/* is voor mijn eigen verjaardag. :D

Afbeelding

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:23

Mooie taart Tante Trien! :)
En nog een gelukkige verjaardag ;)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:07

leuk taartje,
ben op t&T achter gekomen dat bij mij in de buurt een groothandel zit waar je als particulier ook mag kopen!
heb daar fijne fondant gekocht, ook de kleuren in marshmallowsmaak...die vind ik dan toch wel redelijk lekker.
maar goed dat ik de meeste taarten en cc voor een ander maak :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:09

Een smoother is echt een absolute DO! Ik had er eerst ook geen, maar nadat ik die van imd een keer vast heb mogen houden heb ik die meteen besteld.

Vandaag trouwens weer een beetje onnodig geld uitgegeven. Ik kwam de nerderlandstalige versie van het cakepops boek van bakeralla tegen. Heb de originele al in de kast staan, maar omdat er een paar andere recepten in staan en ik op sommige punten niet goed uit de engelse vaktermen kwam wilde ik deze stiekum ook wel hebben.
En vervolgens heb ik mijn man er de rest van de dag mee laten sjouwen, omdat ik hem bijna een paar keer uit mijn handen liet vallen :=

@zoekend: er loopt hier een grijze hersencel te schreeuwen dat jij niet zo ver bij mij uit de buurt woont. Mag ik vragen om welke groothandel het gaat?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:14

ik ga een taart maken met varkens in de modder,
nu had ik gelezen dat als je chocolade smelt en dat met slagroom mixt, dan krijg je mooie "modder"
maar kan je dit zo doen??

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:28

Wat bedoel je met "zo doen'" :') ?
Gewoon even zoeken naar een ganache recept, daar staat het duidelijk in uitgelegd lijkt me :P .

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:29

Ja, dat heb ik gedaan. Slagroom warm maken tot aan kookpunt, chocolade erdoor doen. Egaal laten smelten. Ik heb het zelf even een uurtje in de diepvries gezet en toen opgeklopt.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:29

Rinske schreef:
Wat bedoel je met "zo doen'" :') ?
Gewoon even zoeken naar een ganache recept, daar staat het duidelijk in uitgelegd lijkt me :P .

oke dankjewel

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:39

zoekend76 schreef:
leuk taartje,
ben op t&T achter gekomen dat bij mij in de buurt een groothandel zit waar je als particulier ook mag kopen!
heb daar fijne fondant gekocht, ook de kleuren in marshmallowsmaak...die vind ik dan toch wel redelijk lekker.
maar goed dat ik de meeste taarten en cc voor een ander maak :)

En waar is die groothandel als ik vragen mag? Hoop een beetje aan mijn kant van brabant :D

TanteTrien: leuke taart zeg! Roosjes zijn goed gelukt!

Suuszels: leuk hoor! Ook dat je al geprobeerd hebt de puntjes van de bloemetjes omhoog te zetten. Pas maar op, het is echt verslavend!

Deze week weer een taartje gebakken. Een 2-laagstaartje (15+20) voor een achternichtje die 6 werd. Zal morgen of zo de foto eens uploaden :)

Ga deze week beginnen aan mijn verjaardagstaart en ik wil er een strik op.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:41

in Boekel
trenddecor heet het en de website ook

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:43

Oh dat is dicht bij mijn ouders. Ga ik dan is even langs. :))

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:03

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar mijn moeder schoof mij net een blaadje onder mijn neus van de welkoop:
http://www.boerenbond-welkoop.nl/Bakken_versieren
Wellicht een handige tip? :)
Al weet ik niet wat ze hebben. _O-
En of dat nuttige spulletjes zijn.

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:09

hihi kwam hier dood luclu mijn vriendin , super luek topic :)

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:22

vandaag ook naar t & t beurs geweest.
We zijn echt de hele dag geweest. Met daarbij 1 demo van wendy bijgewoond en deze was erg interesant. toen weer wat kramen bekeken en daarna hadden we nog een workshop. En toen nog in de rij voor de rest van de boodschappen.

we hebben spul gekocht om zelf siliconen mallen van te maken. ( had ik nog niet eerder gezien) en heb een tas gekocht met spullen erin om cakepops te gaan maken. En nog veeeel meer.
ik vond dat satin fondant wel lekker, had de chocolade smaak geproefd maar zou hem dan wel echt dun uitrollen want is ook wel echt chocolade. Maar ieders smaken verschillen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:21

@PriscaZ; die roosjes heb ik niet zelf gemaakt, die had mijn moeder ooit voor me gekocht. O:) Was het maar waar dat ik ze zelf had gemaakt haha. :D

@Daisye; thnx :)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:23

Sani schreef:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar mijn moeder schoof mij net een blaadje onder mijn neus van de welkoop:
http://www.boerenbond-welkoop.nl/Bakken_versieren
Wellicht een handige tip? :)
Al weet ik niet wat ze hebben. _O-
En of dat nuttige spulletjes zijn.

Mmm, ziet er uit als wat ze hier (in België) bij Aveve hebben.
Afbeeldingen van de cc zijn hetzelfde.
http://www.avevewinkels.be/cakenparty

Voor mij als beginner hadden ze er veel!
Marcepein, fondant, kleurstoffen (wilton), materialen, uitstekers, douwels, bakmixen, ...
Ze geven zelfs workshops!
Dus best nuttig! Zou kunnen dat Welkoop dat nu ook gaat doen :)

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:25

Ik ben gisteren ook op de T&T beurs geweest. Heerlijk vanalles gesjopt :D We hebben ook zo'n bakvorm met ministapeltaartjes gekocht. Weet niet meer van welk bedrijf deze was. M'n vriendin heeft hem nu thuis dus kan niet kijken. Maar enorm leuk om te doen.
Was wel heel druk, en sommige dames konden werkelijk niet op hun beurt wachtten en gooiden hun gewicht heerlijk in de strijd. Beetje aso eigenlijk, maar goed, die mensen zijn er ook...

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:33

Haha die mensen kom je met dat soort dingen als beurzen genoeg tegen :=
Ik kan daar dan ook echt niet tegen.....

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:42

Heb de tijd niet gehad om naar t&t tegaan helaas, volgend jaar dan maar :D . Al weet ik niet of ik veel zin heb nu ik hoor dat het zó druk is daar :n .
Ben alvast de marsepein en fondant gaan kleuren voor de taarten aankomende week. Heb m'n handen ook meteen een kleurtje gegeven _O- .
Had wel handschoenen aangedaan, maar moest sommige nog een beetje meer kleur geven en dacht, dat kan makkelijk even
zonder handschoenen := , komt écht niet aan m'n handen :D . Heb nu dus groen met blauwe handen :o
Zit in de schoonmaak, dus zal er van de week echt wel afgaan := hahaha

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:55

ooohh ik heb even hulp nodig..... ik heb laatst een startersset met marsepein besteld, beviel prima. Maar nou zijn we laatst getrouwd en hadden we een heerlijk taart met fondant lekker zoet.... nou is alles op en wil ik graag weer aan de slag, maar ja wat moet ik nou bestellen.... marsepein of fondant... wat gebruiken jullie??

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:57

Nou, ik heb een hoop mensen blij gemaakt met de cupcakes. Voor de eerste keer frosting met cacao gemaakt. Ze waren zooooo lekker.

Afbeelding
Kaal

Afbeelding
Versierd.

Heb de omhulsels nog kunnen aandrukken dat het niet zo opviel dat ze los zaten ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:13

Mrisss schreef:
ooohh ik heb even hulp nodig..... ik heb laatst een startersset met marsepein besteld, beviel prima. Maar nou zijn we laatst getrouwd en hadden we een heerlijk taart met fondant lekker zoet.... nou is alles op en wil ik graag weer aan de slag, maar ja wat moet ik nou bestellen.... marsepein of fondant... wat gebruiken jullie??

Net wat jij wil :D . Wij kunnen dat niet voor jou beslissen :) . Er zijn hier dames die met fondant werken en dames die met marsepein werken. Ikzelf werk met fondant, vind ik fijner werken :) .