Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:48

Valina schreef:
Nou DramaQueen, kom maar eens op met de foto van je eerste spontane taart/cake!!

heb alleen nog een blackberry foto want heb hem bij mijn ouders gemaakt: (nog met wat restjes poedersuiker)
Afbeelding

mmm biesje die zien er lekker uit!

en een hele mooie taart hierboven :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:59

Ziet er leuk uit DramaQueen :j

Ook een erg leuke bierdop taart :j

ZIjn ondertussen thuis van vakantie, dus ben meteen begonnen met m'n bloemen te maken.

Nou heb ik van die 'meeldraden' , maar hoe zet ik die nou vast?
Heb een bloem en daarin een gaatje gemaakt en zo de meeldraden erdoor gehaald. Moet ik nou de fondant wat aandrukken
aan de onderkant zodat de meedraden vast bijven zitten? Of is daar een andere oplossing voor?
Ik had net dat de fondant erg ging plakken aan m'n handen toen ik het wat vast wou drukken en dus de draden
echt niet vast bleven zitten.
Zag deze draden in een hobbywinkeltje dus had ze meegenomen. Staan wel erg leuk in een bloempje :j

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:22

Kun je niet een bolletje in het midden maken en ze daar insteken, als een soort speldenkussentje zeg maar? :)

Hier bezig met de Aliëntaart; een rechthoek die ik nu gevuld en afgesmeerd heb en staat op te stijven in de koelkast. Het wordt zo'n klassieke aliën: met van die grote zwarte ogen, jukbeenderen en een klein neusje en mondje. Heb nu in witte marsepein de vormen van ogen, neus, jukbeenderen en mondje al op de taart gelegd. Daarna komt het groen er overheen zodat het reliëf van het gezicht er dan al in/onder zit zeg maar.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:00

Beide taarten hier boven zien er leuk uit!

Ik heb net tóch cc's gemaakt met banketbakkersroom als vulling. Nou, dat viel wel in de smaak hier ;)
Ik had ook wat glazuur gemaakt, met wat vanille aroma/extract er doorheen maar dit vond ik toch écht te zoet. :o Heb een paar cc's ermee versierd maar de rest weg gedaan.
Ik zal maar geen foto plaatsen want ze zien er niet uit, maar ik kan wel zeggen dat een cc met banketbakkersroom erg lekker is.

De cc's waren wel een beetje ingezakt, iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:06

Hallo allemaal!

Heb hier ook af en toe meegekletst, maar ben niet zo'n actieve taartendecoreerder, dus ik hoop dat jullie 't niet erg vinden dat ik even binnen kom vallen..
Ik ben op zoek naar wat voorbeelden van "andere" naughty cakes. Dus niet de standaard tieten of billentaart, maar iets anders leuks.. 't Is voor een jongen die 22 wordt. Ik heb al behoorlijk wat afgezocht, ook in jullie websites enzo, maar ik wil graag veel voorbeelden hebben voordat ik beslis wat ik ga maken ;)

Dus als jullie nog foto's hebben van leuke taarten die jullie gemaakt hebben (of natuurlijk van internet andere foto's. misschie heeft iemand voorbeelden van de taarten uit naughty cakes en extra naughty cakes? dat boek zou het aanschaffen misschien wel waard zijn..), graag!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:11

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:18

Ik heb al behoorlijk wat afzocht, dus naughty cakes op google heb ik al helemaal gehad. Maar ik was benieuwd of jullie nog andere originele ideeën hebben die ik nog niet had gezien. Ook het DLT forum heb ik al een behoorlijk aantal pagina's gehad, maar daar zie ik tussen de boobies het bos niet meer... (saucy cakes had ik nog niet gezien trouwens, maar daar zit niet echt iets tussen wat ik zoek..)

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:26

ik lees al een tijdje mee en vind dat jullie geweldige creaties maken! zelf ben ik sinds kort begonnen met cupcakes maken. Nu wil ik graag een keer toeven spuiten op de cupcakes, waarmee doen jullie dat?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:27

Met een spuitzak. Kun je bij veel winkels krijgen, ik geloof dat action ze ook heeft/had..

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:35

hoihoi, ik lees al een tijdje mee en heel heel heel soms post ik wat, maar morgen ga ik met een vriendin een taart bakken, en ze wil die taart graag vullen met jam en slagroom, maar slagroom is veel te slap, hoeveel klopfix moet er dan ongeveer door of kan je er beter iets anders doordoen zodat het stevig blijft? alvast bedankt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:39

Slagroom goed opkloppen en er 1 zakje klopfix doorheen doen. Dat is bij mij meestal genoeg, naar de slagroom mot wel goed geklopt zijn. (en weer niet te ver want dan is het ook niet goed :P )

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:43

okee bedankt :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:11

MamaMiesje schreef:
Kun je niet een bolletje in het midden maken en ze daar insteken, als een soort speldenkussentje zeg maar? :)

Hier bezig met de Aliëntaart; een rechthoek die ik nu gevuld en afgesmeerd heb en staat op te stijven in de koelkast. Het wordt zo'n klassieke aliën: met van die grote zwarte ogen, jukbeenderen en een klein neusje en mondje. Heb nu in witte marsepein de vormen van ogen, neus, jukbeenderen en mondje al op de taart gelegd. Daarna komt het groen er overheen zodat het reliëf van het gezicht er dan al in/onder zit zeg maar.

Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht := . Eigenlijk zo simpel, maar ik wou het weer moeilijk doen _O-
Bedankt voor de tip +:)+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:20

De Aliëntaart
Afbeelding
Geen tekst, geen versiersels o.i.d. op verzoek van de klant.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:55

Leuke cake met die bloemen!
Die aliëntaart is echt cool :)) .

ilovetessa: als je je taart wil bekleden met marsepein of fondant, dan moet je wel een dijkje botercreme spuiten op de rand van je taart (waar je je vulling tussen doet), zodat de vulling er niet uitloopt cq. de fondant/marsepein niet gaat smelten van de slagroom.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:15

MM, gave alientaart!

Mooie taarten voorbij zien komen. Ik zit altijd in dit topic te neuzen voor inspiratie :)

Ik heb een vraagje over het maken van een stapeltaart: Waarom moet je de douwels afknippen op de hoogte van de onderste taart? Kun je niet een lange douwel door allebei de taarten steken (bij 2 taarten op elkaar)? Dan stut je hem toch beter?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:17

Correct me if I'm wrong, maar als het goed is doe je onder de tweede taart nog een taartbord. Zo wordt het gewicht beter verdeeld, als je er geen bord op doet zakt ie er alsnog doorheen dnek ik?

Leuke Alientaart!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:18

Nee, het enige wat je dan doet is verticale houvast bieden. Handig voor als je bijvoorbeeld veel lagen hebt en je hem moet vervoeren. Als je tússen de lagen steun wil hebben, dan moet er een kartonnetje tussen en dús moeten de douwels dan op taarthoogte afgeknipt worden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:22

Ah ok!
En een kartonnetje ertussen geeft steun zodat de bovenste taart de onderste niet kan pletten zeg maar?
Als ik een niet zo'n zware vulling pak, zou het ook zonder kartonnetje kunnen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:25

Ik zou het niet er op gokken ;)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:34

Ok haha, dan ga ik voor het kartonnetje, dank je! :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:37

scary taart MM!!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:51

Heb nog foto s van de cupcakes die mijn dochter op stal getrakteerd heeft, de cappucino love cc`s en 2 vaianten met de topping, de roosjes gespoten met cappucino botercreme,
de onderste witte chocolade en de bruine is chocobotercreme.
Afbeelding

Afbeelding

en de taart voor vrienden waarvan de zaak morgen 4 jaar bestaat!
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:00

Oehhh.... :9 Ik krijg spontaan lekkere trek zeg :9

Ik krijg het trouwens nog STEEDS NIET voor elkaar dat mijn cc papiertjes netjes blijven zitten.
Of ik ze nou meteen uit de oven haal of niet, of ik ze nou ín of uít de vorm laat afkoelen. Altijd raken die dingen los van het cakeje ^)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:06

Die alientaart is scary :)
Mooie cc's TT, die roosjes zijn ook supergoed gelukt!