okee nouw wij gaan heel soms naar germany nouw wel mooi daar
Peerke_
Geplaatst: 11-01-11 16:59
Misschien kunnen jullie Bart wat tips geven Hij bakt namelijk ook heel graag
Chernique
Geplaatst: 11-01-11 18:00
Hmm cake met kokos lijkt me wel lekker!
Ik ben vandaag ook weer aan het bakken geslagen... Net een taartbodem gemaakt, naja die staat nu in de oven Ik ga een soort missisipi mud pie maken! Maarja er zijn zoveel recepten van, dus heb dingen uit verschillende recepten gecombineerd en ben benieuwd wat het wordt
okee ben al even naar de winkel geweest om chocola te haln, 3 repen dus hoop genoeg te hebben 2 voor er door en 1 voor er op. En had nog een kant en klaar pak staat van citroen cake en die maak ik dan voor m;n moeder
tesseke
Geplaatst: 11-01-11 20:19
Bij een chocoladecake doe ik int het vervolg ook enkel nog maar brokjes erdoor (wel meer dan in het recept staat aangegeven )
Heb eens chocoladecake gemaakt met gesmolten chocolade door het cakebeslag, persoonlijk vond ik deze niet zo lekker (ik houd wel van chocolade, maar hij mag niet te puur smaken)
De "brokjes-cake" deed het overigens zeer goed op m'n werk
Mijn citroencake was een pound cake, dus zwaaaaaar... haha. Daarom gewoon bloem gebruikt en geen bakpoeder of zelfrijzend bakmeel. Verder zit er 1/2 tbs citroensap en 1/2 tbs oranjebloesemwater in voor de smaak. De icing is 1 cup poedersuiker en citroensap toegevoegd tot het de goeie 'consistency' was. Mijn vriend vindt de icing iets te 'citroenig', ik hou daar zelf wel van... dus ik zou even proeven en als je het citroenig genoeg vindt gewoon de rest water toevoegen tot dat het er goed uit ziet.
Ik ben bezig met de koekiemonster cupcakes Vind zo zo leuk, moest ze gewoon een keertje proberen.
tesseke
Geplaatst: 12-01-11 17:04
Leo schreef:
Ik ben bezig met de koekiemonster cupcakes Vind zo zo leuk, moest ze gewoon een keertje proberen.
foto's als ze af zijn, kunnen we vergelijken
mag er binnenkort nog gaan maken voor men vriend zen verjaardag (om op het werk uit te delen) wou ook nog een rainbowcake maken, maar vind enkel engelse recepten, dus ga het alleen bij cupcakes houden en erg veel verschillende maken
Yasmine
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-11 17:06
Voor rainbow cake heb je alleen een gewone cakedeeg nodig en kleurstof. Dan verdeel je het deeg in kommetjes, doe bij ieder deeltje deeg een ander kleurtje en giet ze zo over elkaar in de cakevorm.