oliebol is mijn chocolade voor de toplaag mislukt. Ik wilde glazuur maken voor de toping met chocolade en slagroom maar tot 2x toe mislukt. Is snap er niets van waarom het nou mislukt is. Nou maar morgen nieuwe chocolade halen. Je koek en karamellaag lijken wel gelukt.
Ik zat ondertussen van de karamel te snoepen, maar ik vond het nog wel veel naar die gecondenceerde melk smaken. Hebben meer mensen hier last van? Hopelijk is het in combinatie met de koek en chocolade wel lekker. De koek was trouwens ook nog steeds wel wat zacht, terwijl hij wel goudbruin uit de oven kwam. Nou ja zo maar eens even proeven en foto's maken
ik gebruik altijd 200 gram melk chocola ( soms 100 gram puur en 100 gram melk. ) en daarbij dan nog 50 gram witte chocolade.
Met het smelten daarvan heb ik nooit geen problemen, een wat groter pannetje met water opzetten en dan een klein pannetje boven het water houden. bij melk of puur maakt het niet uit of het pannetje het water raakt, maar bij de witte gaat hij dan klonten mijn witte chocola is altijd net zo romig als de puur of melk wanneer ik die smelt
Ik heb hem gisteren gemaakt en vandaag geserveerd op een verjaardag en gelijk het recept regelmatig uit kunnen delen Was ook de eerste keer dat ik hem op had, hij is echt heerlijk! Ik mag hem deze maand voor 3 andere verjaardagen maken
Nee, helemaal niet. Gewoon een cupcakes bakblik gebruiken. Ik heb wel een siliconen versie gebruikt hiervoor. Denk dat ze er dan een stuk gemakkelijker uitgaan Ik had op de bodem voor de zekerheid rondjes bakpapier gelegd.
Zou je dit ook kunnen maken in muffin vormpjes?Die silicone met meerdere muffinvormpjes erin of zou het eruit drukken van het geheel de bodem loslaten?
OKey super om te weten...morgen verjaardag dus mag niet mislukken.
Anoniem
Geplaatst: 12-05-12 12:53
Kinke schreef:
Nee, helemaal niet. Gewoon een cupcakes bakblik gebruiken. Ik heb wel een siliconen versie gebruikt hiervoor. Denk dat ze er dan een stuk gemakkelijker uitgaan Ik had op de bodem voor de zekerheid rondjes bakpapier gelegd.
Ik ga ze vandaag maken ben heel benieuwd of het lukt...
williejanne
Geplaatst: 16-11-12 14:49
Ik ben er weer 1 aan het maken voor morgen. Zoooo lekker.