[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:06

Ik ga vanaf nu weer actief meedoen Vork
Ga me iets te hard richting de 70 kilo Bloos

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:07

BA, heb er wel van mad saus bijgegeten, maar daar zit minder kcal in dan gewoon mayo. Maar ja, idd genoeg bewogen vandaag dus zal er denk ik niet van aankomen opeens Knipoog En eet echt niet vaak patat. Bijna niet eigenlijk dus dat scheelt. Morgen weer maandag, weer gezond doen...

Kom op Paulien! Je bent echt wel op de goede weg, je bent al aardig wat afgevallen hoor! Het gaat echt wel lukken. Het heeft alleen wel wat tijd nodig... en zoals BA al zegt, er zijn ook een hoop veranderingen/nieuwe dingen...examens enz... Leuke dingen, maar ook spannende dingen... geeft toch wat stress/spanning, is het ook allemaal wat moeilijker... Je komt er wel meid! Ach gut

Planning morgen:

O: 2 vk boterhammen peperpate
T: 1 vk boterham theeworst
L: yoghurt, aardbeien, tarwezemelen, muesli
T: fruit of liga
D: nasi (met groentepakketje erin en kipfilet) met wat appelmoes
T: fruit

beweging: 35 min fietsen, 15 min wandelen (misschien nog wel meer), misschien nog sporten savonds..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:11

oh? zit in die madsaus minder dan in mayo? wij zijn tegenwoordig helemaal aan de lightmayo van calve (in zo'n knijpfles). daar zitten echt weinig kcal in (11 per eetlepel) en hij is lekker fris van smaak.

mijn planning van morgen:
o: yoghurt met fruit 'n fibre
t: appel, mandarijn
l: 3 vb aardbeien
t: radijsjes
a: aardappel anders ovenschotel

beweging: 20 min. fietsen, 30 min. dressuren, 4 boxen mesten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:13

@Pivanti: dankjewel Lovers JULLIE ZIJN LIEF! Haha!

Momenteel slik ik ook medicijnen (anti deprisivia enz.) maar ik denk als ik daarmee mag stoppen,
dat afvallen misschien ook beter gaat..??

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:16

wat gebruik je paulien? ik heb seroxat gebruikt en toen kwam ik ook alleen maar aan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:17

@BA: ik gebruik efexor, ken je dat? Ik gebruik 's morgens 75 ml en 's avonds 150 ml..

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:18

Flevogirly schreef:
@Pivanti: dankjewel Lovers JULLIE ZIJN LIEF! Haha!

Momenteel slik ik ook medicijnen (anti deprisivia enz.) maar ik denk als ik daarmee mag stoppen,
dat afvallen misschien ook beter gaat..??

Volgens mij hebben veel soorten anti depresivia inderdaad het effect dat je sneller aankomt. Niet dat ik er zelf ervaring mee heb, maar ik studeer social work en daar hebben we het net over dat soort dingen gehad.

Wel heftig dat je dat ook nog eens gebruikt. Maar je mag er binnekort mee stoppen of niet? Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:19

@kenso0wlover: ja, ik wil een afspraak maken bij mijn huisarts, en hopelijk mag ik verminderen (mag niet in 1x stoppen).

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:20

BA, ja zit wel minder in 285 kcal Staat ook kies bewust tekentje op... Dat vind ik persoonlijk wat overdreven wat zooo gezond is t nou ook weer niet maar ja...
Die light mayo zit idd heel weinig kcal in! hadden wij ook, maar was op...

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:22

Flevogirly schreef:
@kenso0wlover: ja, ik wil een afspraak maken bij mijn huisarts, en hopelijk mag ik verminderen (mag niet in 1x stoppen).

Nouja rustig afbouwen zou ook al fijn zijn. Ik duim voor je! Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:24

idd, met een antidepressivum mag je niet in 1x stoppen. lekker rustig afbouwen en daar ook echt te tijd voor nemen. anders krijg je enorme mood-swings kan ik je uit ervaring vertellen Clown
het middel dat jij gebruikt ken ik niet nee. ik heb alleen seroxat gebruikt en dat werkte bij mij erg goed (behalve dat ik een dik en sexloos wezen werd met afgevlakte emoties).

madsaus is wel lekker pivanti!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:26

@BA: mood-swings? Wat moet ik me daar bij voorstellen...?? Bloos

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:29

hele erge pieken in je emoties. je het ene moment wel oke voelen en het volgende moment diep, zeer diep in de put zitten. enorme jankbuien afgewisseld met het gevoel dat het allemaal wel goed komt. beetje manisch af en toe.

pff, ik barst van de dorst zeg. gaat ook niet weg en heb toch zeker 2 liter vocht vandaag op Boos!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:34

@BA: goh.. daar heb ik nu al last van Bloos! hoe erg zou het dan wel niet worden.. ??

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:53

Ik heb ook dorst, zit al aan de thee... Meestal helpt dat wel tegen de dorst maar... Ik ga ook slapen... morgen vroeg op dus... bedtijd Knipoog weltrusten!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 05:22

Ik ben vanaf komende zaterdag eigenaar van een mini! Haha! Een oudje, 1985 Haha! Rood, met wit dak en witte John Cooper strepen over de motorkap. Moet nog even wat gebeuren aan de remmen en dan hoop ik over vanaf nu ongeveer anderhalf tot twee weken te kunnen rijden Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:46

Leuk March! Stoere autootjes vind ik dat! Ja Heb je al een foto?

Ik heb ook een schandalig weekend gehad wat eten betreft. Donderdag in het tapas restaurant, maar daar heb ik niet veel gegeten en voor de gezondere dingen gekozen. Vrijdag chinees, zaterdag bbq en gister patat... Ik merk het ook aan mijn maag en andere ingewanden. Vandaag dus maar even balansen en gezond eten vanavond.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:31

Dames,

Go jij! Go jij! IK BEN 2 KG AFGEVALLEN IN DE AFGELOPEN 7 DAGEN!! Go jij! Go jij!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:35

nanne, dat is wel érg veel hoor en niet gezond. hoe komt dat?
irme, als je de dagen verder gezond hebt gehouden, heeft het 'slechte' avondeten vast niet heel veel invloed. kan me wel voorstellen dat je last van je darmen e.d. hebt, heb ik tegenwoordig ook als ik vet heb gegeten Clown
march, foto's!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:46

Van antidepressiva krijg je vnl honger, je komt daar op zich niet van bij in gewicht. Daarom wordt bij inname van AD ervoor gepleit om aan voedselbeperking te doen Knipoog. Echt bijkomen zou je er niet van mogen doen. Alles wat in de prozac-achtigen-categorie zit heeft o.a. deze bijwerkingen, op de laatste nieuwe generaltie na. Daar is die bijwerking veel minder uitgesproken. Zal strax eens kijken of ik die boekjes nog liggen heb ... Lessen farmaco waren toch nog ergens goed voor Lachen

Light mayo is meestal een suikerbom ... of zit toch vast met flauwe koolhydraten, wanneer je dat af en toe eet is dat geen punt. Wanneer je echter iets gezonds wil voor af en toe draai je dat gewoon zelf. 1 ei, lepeltje mosterd, oliesoortjes, et vwalle ... Blijft ongeveer 2 weken goed als je het goed afsluit.

Ik ben nu terug bijna 1 week koolhydraatvrij, honger is weg, zin is wel olé en de eerste 1.3 kilo is verdwenen, benieuwd wat het morgen geeft, dan is het effectief een week Haha! . Even vermelden wat ik op een dag zoal eet:

O: 250 kwark met vanille essence, suikervrije cacoa of oploskoffie, 1 ei of 2 ....
TD: wat minitomaatjes, 10 noten, 2 plakken ham
L: salade met blik zalm/tonijn/150 gram scampi's met kwak home made mayo
TD: kwarkmilkshake, wat tomaten
L: vlees (150 gram ongeveer, wel mager), groenten zonder sausjes tenzij met kruiden/azijn/mosterd
TD: nootjes, kaasplakje, tomaatje, paprika en selderstengels. Evenrtueel achteraf nog een fake ice-koffietje

Soms eet ik ook gewoon twee keer warm op een dag ... Oepz Clown
Vanaf volgende week terug fruitjes bijvoegen, maar van brood/pasta e.d. ga ik gewoon definitief afblijven. Deze week experimenteren met amandelcrackers waar ik een recept voor heb, en anders wordt het een ritje naar .nl, daar is massaar veel koolhydraatvrij brood te koop Haha!

Voor mij is dit gewoon een manier die als erg aangenaam ervaren wordt, ik val af en ik heb bovendien geen honger. Het enige nadeel is dat je aceton gaat suiken de eerste weken, wanneer je helemaal geen carbs eet. Maar dat gaat over zeker wanneer je wat fruit toevoegt.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:01

Ik meld me ook.
Was tot mijn 26 jaar echt mager(1.62m en nog geen 50 kg)
ben toen gestopt met roken en kreeg 30 kg jawel 30 kg kado.
Mijn spijsvertering bleek te zijn stilgevallen en kreeg men niet echt op gang,ook niet met medicatie.
Afslank pillen gaven resultaat dat ik ziek was en soms nog bijkwam ook.
Over 4 jaar was ik zwanger,en woog op het eind van mijn zwangerschap 1 kg meer dan ervoor.
Spijsvertering werkte dubbel,ik vrat en kwam niets bij,en kreeg naar mijn voeten van gynecoloog.

Na zwangerschap woog ik 78kg,nu 80 en ik ben het beu,mijn spijsvertering werkt nu beter,ik kom dus gelukkig niet maandelijks meer bij zoals dat eerst het geval was,maar met mijn voedings patroon val ik niet af.
Ik geef toe het ligt aan mijn eigen.
Ik was echt moe gedieet,om vast te stellen dat ik dus niets afviel door de rot spijsvertering.

Nu werkt deze weer beter en heb ik besloten weer gezonder te gaan eten,want dat deed ik niet zo meer,en toch kwam ik niet echt meer bij,zelf met driemaal patat op een week kwam ik niet bij.
Nu is het genoeg heb ik gezegt en ga verstandig lijnen.
dwz gezonder eten.
want ik ben geen extreem veel eter,maar eerder ongezond eter.

Aan allen die hier op het topic zijn:Petje af dat jullie zo eerlijk alles schrijven ; Ik ga het ook doen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:10

benangelique schreef:
nanne, dat is wel érg veel hoor en niet gezond. hoe komt dat?irme, als je de dagen verder gezond hebt gehouden, heeft het 'slechte' avondeten vast niet heel veel invloed. kan me wel voorstellen dat je last van je darmen e.d. hebt, heb ik tegenwoordig ook als ik vet heb gegeten Clown
march, foto's!

BA : Ik weet niet hoe het komt. Ik eet alleen nog maar gezonde dingen en ben wat meer aan het sporten gegaan. Maar niks raars verder. Eet genoeg tussendoortjes en brood enzovoorts.

Miss dat het straks weer minder snel gaat, maar ik voel me ook niet slecht ofzo.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:11

Voor je eerste week is 2 kilo niet abnormaal, dan verliezen de meeste nl. ook een aardige portie vocht!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:26

Doei!

Dames, hoe gaat het hier dan?! Heb niet zo goed bijgelezen, maar zag al wat nieuwelingen voorbij komen en ook gezellig nog wat bekenden Knipoog

4 weken geleden van m'n paard gedonderd en sindsdien niet veel kunnen doen ivm verrekte schouderbanden (AC gewricht) en een hersenschudding. Doordat ik te snel weer aan het werk ging, iets langer mee gelopen dan de bedoeling was Nagelbijten / Gniffelen

Vanaf vandaag weer full time aan het werk, hoop ik en ik hoop snel ook weer te kunnen gaan sporten. Chubby staat nog bij Baggio, is vermoedelijk wel drachtig maar ze heeft het zo naar haar zin dat ik haar nog een maandje langer daar laat. Wel jammer dat ik daardoor minder kan rijden, maar hoop dat vanaf later deze week te compenseren op de sportschool..

Wil vanaf vandaag wél weer netjes gaan letten op wat ik eet! Ben in de afgelopen 4 weken niks afgevallen, maar gelukkig ook niks aangekomen Knipoog

Mijn planning voor vandaag:
O. 2 bb boterhamworst, kom thee met zoetje
T. worstenbroodje, kom thee met zoetje
L. 2 bb boterhamworst, glas halfvolle melk
T. schaaltje aardbeien, glas cola light
T. 2 bb paturain walnoot, glas cola light
D. aardappelgratin, doperwtjes, hamlapje
T. schaaltje Optimel karamelvla

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:51

Belsje schreef:
Soms eet ik ook gewoon twee keer warm op een dag ... Oepz Clown
Vanaf volgende week terug fruitjes bijvoegen, maar van brood/pasta e.d. ga ik gewoon definitief afblijven. Deze week experimenteren met amandelcrackers waar ik een recept voor heb, en anders wordt het een ritje naar .nl, daar is massaar veel koolhydraatvrij brood te koop Haha!

Voor mij is dit gewoon een manier die als erg aangenaam ervaren wordt, ik val af en ik heb bovendien geen honger. Het enige nadeel is dat je aceton gaat suiken de eerste weken, wanneer je helemaal geen carbs eet. Maar dat gaat over zeker wanneer je wat fruit toevoegt.

Poe knap zeg. Ik zou echt niet zonder brood/pasta en dat soort dingen kunnen. Haha!