Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:26

Hallo allemaal! :wave:
Ik ben door Pien op dit topic gewezen en zou graag met jullie mee praten!
Mijn man en ik eten sinds iets meer dan een jaar veganistisch (al zondigen we af en toe wel op de overheerlijke pizza van onze pizzeria) en het bevalt ons heel goed!
Wij wonen in Duitsland en het is soms toch erg moeilijk om goeie vervangers te vinden. Zo zijn we al lang op zoek naar een goede room om in de chocomousse te doen... Helpt wellicht ook niet dat we niet bij een grote stad wonen en we dus voor speciale dingen echt wel verder moeten rijden.

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:34

Welkom! Ik heb ook nog geen echt lekkere vegan chocolademousse gegeten. Dus ben benieuwd :)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:38

Dank je wel :)
Mijn man maakt er echt super lekkere, een tijd geleden was er namelijk wel een goede opklopbare room te vinden, maar die is uit het assortiment :roll: Hij maakt het met kikkererwtenvocht in plaats van eiwit, gaat perfect! En natuurlijk genoeg (en lekkere) chocolade. Wij gebruiken die donkere chocoladepellets van Callebaut.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 18:33

Ik heb geen recept voor mousse, maar wel voor heerlijke chocoladepudding/vla :9 Die maak ik met agar agar, sojamelk, maizena, cacao, chocolade, margarine en nog wat andere ingrediënten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:26

Hier heeft een tijdje geleden een heerlijk mousse recept gestaan zowel vegetarisch als de veganistische variant. Ik heb de niet veganistische variant gemaakt en die was super lekker. Als er interesse is zet ik het wel eventjes neer, maar het was niet van mij.

Vandaag wraps gegeten met chili concarno en voor het eerst zelf gemaakt van boekweit meel.
Afbeelding

Het was vreselijk lekker :9 :9 . Ik had boekweit gedaan, met een beetje noten olie en water (en een piep klein eitje dat te klein was om gewoon te eten→ jong kippetje dat net begonnen is met leggen bij Celine) .

Wat ik een nadeel vond was, dat het heel lastig was om de wraps heel te houden. En met bakken en omdraaien (ik ben kampioen pannenkoek bakker }> en normaliter gaat dit super gemakkelijk). Ook de wraps vanuit de over op de borden krijgen is niet heel gemakkelijk want e hebben de neiging om uit elkaar te vallen.

Dus eigenlijk was ik er een beetje klaar mee totdat ik de smaak proefde. Hmmmmmjammie, het is zo vreselijk lekker. In boekweit zit een beetje een notensmaak, die heel goed tot uiting komt als je alleen met water en wat zout je beslag maakt. Dat past ontzettend goed bij de frisse chili no carne zoals het recept van https://dagelijksekost.een.be/gerechten/chili-no-carne

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:11

Ziet er ook vreselijk lekker uit hoor mjammie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:36

*\o/* :evaw: naar Tessa. Leuk meid dat je mee komt uitwisselen. Bijna vergeten op te schrijven.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:25

Pien, wat ben je toch lekker bezig!

Ik kreeg vandaag een vers (kaas)brood en vegan mini quiches van een bakkersvriend. Ik heb er met geweekte cashews, tahin, olijfolie, edelgist, chilipeper, geroosterde bloemkool, knoflook en lente-ui een lekker prutje bij gemaakt wat heel goed smaakte met gedroogde tomaten en kappertjes :9

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:42

De Jumbo waar ik weleens heen ga, is super klein en ligt vlak naast een station. Maar deze week stond er opeens een hele koeling/schap met vegan zuivelvervangers en andere vegan producten! Met name kaas.
Ik twijfel erg of ik een pakje vegan kaas mee moet nemen. Heeft iemand hier ervaring met Nature & Moi?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:45

Ik denk dat ik daar al ervaringen over gelezen heb hier. Je kunt nature in de zoekbalk invullen en dan klikken op zoek in dit topic.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:46

Ik heb al een paar dagen helemaal vegan gegeten.. Voordeel van ziekig zijn. Eergister heb ik alleen twee droge crackers gegeten, gister een rijstwafel en kale maceroni en vandaag nog wat kale maceroni, een rijstwafel een klein beetje hutspot. Viel als een baksteen maar stuitert helaas na een uur nóg na.
Het komt door het afkicken van pijnmedicatie, al mijn zintuigen zijn overgevoelig. zelfs de rijstwafels vind ik te veel smaak hebben.
Ach, het gaat wel weer over :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:56

Ai beterschap!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:58

Nature&moi original en mozzarella vind ik sowieso heel erg lekker
Lekkerder dan violife nog
De rest van het n&m assortiment nog niet geprobeerd

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:10

N&M is echt heel lekker <3

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:20

Gaby schreef:
De Jumbo waar ik weleens heen ga, is super klein en ligt vlak naast een station. Maar deze week stond er opeens een hele koeling/schap met vegan zuivelvervangers en andere vegan producten! Met name kaas.
Ik twijfel erg of ik een pakje vegan kaas mee moet nemen. Heeft iemand hier ervaring met Nature & Moi?

Ik hoor heel veel goede verhalen over N&M! Die wil ik ook nog eens proberen, want de andere kazen (ik heb volgens mij zo ongeveer alles geprobeerd, vind ik niet lekker).

@Sintara: beterschap! Zo is vegan eten helemaal niet leuk natuurlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:02

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:41

Nu de verjaardagsvoorbereidingen zijn in volle gang. Tot nu lijkt het allemaal lekker en gelukt. Dus blijft over 2 pizza's maken en de tafel chique dekken. Dus gaat goed.
Om mensen in "the mood" te brengen en dus zin te geven in gezellig kokkerellen plaats ik nog wat foto's.
veganistische chocolade cake
Afbeelding

veganistische biologische groente tahoe quiche, die warm ik vanavond een beetje op, maar meer als 2 pizza's krijg ik niet in de oven ook al heb ik al een extra brede oven.
Afbeelding

pruimen taart van de pruimpjes uit onze tuin.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 14:09

Nu heb ik zin in chocoladecake -O-
Zo lukt dat afvallen niet hoor pien, als jij steeds van die heerlijke foto's blijft posten -O-

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:12

pien_2010 schreef:
Nu de verjaardagsvoorbereidingen zijn in volle gang. Tot nu lijkt het allemaal lekker en gelukt. Dus blijft over 2 pizza's maken en de tafel chique dekken. Dus gaat goed.
Om mensen in "the mood" te brengen en dus zin te geven in gezellig kokkerellen plaats ik nog wat foto's.
[ [url=m/gb9BCg.jpg]Afbeelding[/url] ]

veganistische biologische groente tahoe quiche, die warm ik vanavond een beetje op, maar meer als 2 pizza's krijg ik niet in de oven ook al heb ik al een extra brede oven.
[ [url=m/MAq2Kg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dq6Y4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit er ernstig over te denken jou op mijn foeilijst te zetten. :+ ;)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:27

pien_2010 schreef:
[ [url=m/gb9BCg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MAq2Kg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dq6Y4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die quiche <3.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:38

Wauw wat ziet dat er goed uit allemaal! Lekker zeg!

Ik ben op zoek naar wat snelle ideeën voor lunch (geen voorbereidingstijd, opeten in 10 minuten). Ik dacht onder andere aan het meenemen van (soja)yoghurt. Ik heb wel eens eerder van die bekertjes gehad waarin je yoghurt en bv muesli apart kon meenemen, maar degene die ik had waren erg lastig schoon te maken zodat ze gingen stinken en schimmelen in de randjes, of ze gingen lekken. Heeft iemand een goede tip voor zo'n beker?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:41

Anoniem schreef:
Ik zit er ernstig over te denken jou op mijn foeilijst te zetten.
_O- _O- Zo geestig. Nee joh, ik zelf word altijd heel enthousiast van jullie foto's want ik ben een beelddenker. Vandaar dat ik vooral foto's plaatst.

Wel een kleine domper, ook al is het niet erg...maar toch vind ik het jammer en wat teleurstellend. Mijn cholesterol waardes zijn ietwat verhoogd (ik kom van super hoog), maar paar tiende weer hoger als de vorige keer. Bij ons in de familie is het erfelijk en dat is zo moeilijk om dat onder controle te houden en ik doe er echt zo mijn best voor. Dus heel jammer en ik moet goed nadenken waar ik nog iets kan halen. Misschien toch iets vaker zalm eten zoals eerst toen ik dat 1x in de week deed, want die vetten ruimen de slechte vetten als het ware op.

Sheran, je zou inderdaad soja yoghurt kunnen doen en dan apart muesli en fruit meenemen die je dan erin doet. Ik nam zelf tijdens de verbouwing gewoon een aardewerk kom mee, die ik dan na gebruik omspoelde en dan thuis goed afwaste.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:51

Sheran schreef:
Wauw wat ziet dat er goed uit allemaal! Lekker zeg!

Ik ben op zoek naar wat snelle ideeën voor lunch (geen voorbereidingstijd, opeten in 10 minuten). Ik dacht onder andere aan het meenemen van (soja)yoghurt. Ik heb wel eens eerder van die bekertjes gehad waarin je yoghurt en bv muesli apart kon meenemen, maar degene die ik had waren erg lastig schoon te maken zodat ze gingen stinken en schimmelen in de randjes, of ze gingen lekken. Heeft iemand een goede tip voor zo'n beker?

Ik heb eentje van søstrene grene en dat gaat al heel lang goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:51

pien_2010 schreef:
Anoniem schreef:
Ik zit er ernstig over te denken jou op mijn foeilijst te zetten.
_O- _O- Zo geestig. Nee joh, ik zelf word altijd heel enthousiast van jullie foto's want ik ben een beelddenker. Vandaar dat ik vooral foto's plaatst.

:9 blijven doen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:46

Pien, weet niet hoe je Engels is ?
Maar misschien is de website van Dr. Esselstyn iets om op te zoeken
Amerikaanse arts (cardioloog geloof ik? )