Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:43

J508 schreef:
Phor, je kan het ook zien door in te loggen op de website van de AH en dan komt het bovenaan bij het bonus gedeelte te staan.

O: 60 gr havermout, 250 ml ongezoete amandelmelk, 1 banaan, 1 tl walnootolie.
L: omelet van 3 eieren met daarin een half uitje, 1 rode paprika, 100 gr krieltjes, 100 gr spinazie, 1 teentje knoflook, peper en zout. Gebakken in 9 gr grasboter.
t: 250 gr worteltjes met 30 gr hummus.
t: 40 gr gezouten pinda's
B: 1-1.5 uur wandelen met de hond.
A: salade van geroosterde asperges, aardappeltjes en rode ui met linzen. Dressing van mosterd, citroensap, water en beetje olijfolie. Denk dat ik het op een bedje van veldsla serveer.
t: kwark met appel.
t: beetje pure appelmoes (geen zoetstoffen erbij)

Vanaf de lunch is planning, maar ben er zo wel tevreden mee. Eindelijk weer eens genoeg groenten <3 . Comments zijn altijd welkom.

Uiteindelijk pinda's en appelmoes erbij gegeten om kcal een beetje op te krikken, ik zat zonder rond de 1500, uiteindelijk zijn het er 1900.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:45

Haha herkenbaar Karin :)

Vandaag een dagje met te weinig eten, maar ik had stage van 9:00 tot 21:00 in de sportschool en had te weinig eten mee genomen.

O: 60 gr havermout, 5 gr chia, blauwe bessen, 1 plak roggebrood met pindakaas
T: Appel
L: Rijstwafel, 2 plakken roggebrood met kipfilet
A: Pasta salade met paprika, zongedroogde tomaat, tomaat, 1 blikje tonijn
T: Magere kwark met whey, blokje chocolade
T: Misschien zo nog maar even een handje noten

B: Twee groepslessen (2uur), hele sportschool schoongemaakt, halfuur cardio (Klasgenootje waarmee ik stage loopt heeft geen ervaring met de sportschool en moest dus alle krachtapparaten en cardio apparaten met haar rondlopen en uitvoeren)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:45

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk/kaneel + aardbeitjes
T: Sinaasappel + rijstwafel met BBQ smaak
L: 50 gr havermout/melk/kaneel + paar rijstwafels (kaas, slankie, kipfilet en rookvlees)
T: Sinaasappel + rijstwafel met BBQ smaak
A: 120 gr. kapucijners, champignons, rode/gele/groene paprika, ui, kipfilet en tomatenpuree
T: 185 gr. magere kwark, el zemelen + aardbeitjes
B: 50 minuten fietsen + 50 minuten bootcamp

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:01

O: geitenyoghurt met 1 banaan, 1 peer en 8 aardbeien, el rozijntjes, tl chia, tl lijnzaad, el amandelschaafsel
T: 1 grote tomaat, stuk komkommer
L: speltboterham met pindakaas en komkommer, speltboterham met hummus en tomaat. Groot schaaltje rauwe worteltjes
T: twee quinoacrackertjes met roomboter en geitenkaas
T2: twee kleine milkareepjes
A: bospeen-ui-prei-zoete aardappel soep met dille, een beetje room en geraspte oude kaas
T: grote sinaasappel

B: paarden verzorgen, 30DS level 1, 20 min wandelen, 20 min fietsen
D: 1,5 l spa, veel brandnetelthee, 1 innocent smoothie

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:07

B: BR Workout 4 (yeah {:} )
O: 90 g haver, 250 ml rijstmelk, water, 5 g lijnzaad, 3 g haverzemelen, 15 g kokosschaafsel
B: 2 paarden rijden
T: 1 banaan
B: Alles in en uitpakken op kamers, stofzuigen, etc.
L: 300 g magere Griekse yoghurt met schaaltje aardbeien, 4 el speltmuesli, tl cacaonibs, tl chiazaad; schaaltje ananas; stukje chocolade toe chocoladen paasei
T: 1 speltpistolet4 volkoren roggecrackers met kruidenkaas, cherrytomaatjes en rucola
B: Half uurtje wandelen 2 uur door de stad wandelen
A: Salade (komkommermousse, dressing, sla, scheutjes, tomaat, komkommer, schepje linzen, stukjes papaya, witte kool); 1 schep couscous, 1 klein schepje zilvervliesrijst, 1 kleine punt groentenquiche, schepje broccoli in saus; twee dunne sneetjes bruin chocoladebrood toe
T: Half oranje meloentje

Wat vinden jullie van dit lijstje, nu het af is? Is dit nou veel of weinig, rekening houdend met mijn beweging?

Lastig he Karin, de slechte gewoontes sluipen er sneller in dan de goede...

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:10

_Kiki_ schreef:
Hihi, vervelingseten Lois? :+ Ik heb dat ook als ik leer, dan kan ik gewoon blijven kauwen. Maar dat gaat gelukkig net zo goed met tomaatjes, komkommer en paprika als ik vind dat ik niet zoveel moet snoepen.

Ja precies haha! :D
Misschien morgen maar vervangen voor wat gezonders :')

nu af:

_Lois_ schreef:
O: 2 gebakken eieren op vk boterham, glas fruitontbijt
T: capucinno
L: pannenkoekjes van banaan + 2 eieren, met aardbeien erop, water
T: stukje melkchocola, biologische taai, 2 handjes ongezouten notenmix van pecans, macadamia's en cashews, later nog bakje paprika chips O:)
B: KB&T level 3
A: kiprollade met frietjes van zoete aardappel en salade
T: wordt denk ik een appel, anders wordt het wel erg veel gesnoep :Y) stukje chocola :')
D: in totaal denk ik ongeveer een liter water.

Hele dag leren/oefenexamens maken dus dan snoep ik wat meer :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:12

Bhri het lijkt me een heel mooi lijstje. Is haver te vergelijken met havermout? Je lunch lijkt niet heel vullend, maar je hebt wel weer je tussendoortje daarna netjes ter compensatie :j .

Tips op mijn lijstje zijn ook welkom trouwens.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:15

Met haver bedoel ik havervlokken; daar zitten meer vitamientjes in, maar qua kcal is het ongeveer hetzelfde. Ik vind het wel lekkerder! Bedankt voor de commentaar :) Het is inderdaad door mijn lunch dat ik onzeker was; mijn avondmaal was ook al geen grote portie.

Jouw lijstje is erg netjes hoor, qua kcal zelfs eerder laag gezien je sporten. En erg lekker!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:19

Havervlokken en dan hetzelfde bereiden in warme melk als havermout? Ik ben een beetje op zoek naar een alternatief voor door bv kwark als ontbijt/lunch voor de warmere dagen. Jij eet speltmuesli, welke pak jij? Ik vind het bij de supermarkt zo lastig waar niet al teveel rommel/toegevoegde suiker e.d. door

Wel wat laag he? Vind het lastig inschatten soms. afgelopen dagen meer frietjes/rijst e.d. gegeten. Vandaar nu even lekker wat bonen als vervanging voor mijn voedingsstoffen etc. Moet het dan wellicht eigenlijk compenseren nog met wat anders.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:23

O: 80 gram havermout, 5 gram lijnzaad, 5 gram hennepzaad, 5 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk & 1 appel mwr kaneel
L: (op stage) 1 lepel rijst, 2 stronken witlof, 1 vegaburger, peer na.
T: 2 crackers met ertussen 8 gram pindakaas, 2 mandarijnen
T: 15 gram whey, stuk komkommer, 2 mandarijnen
A: 2 eieren, 1 ui, 6 champignons, 1 tomaat, 1/4 bloemkool, snee vk brood, scheutje wokolie en kruiden
D: 1xkoffie, water en thee
B: 15 min fietsen, stagedienst, uur en kwartier krachttraining, 2000m roeiapparaat.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:27

Omdat ik even hetzelfde probleempje heb als bhriseis en ook gewoon teveel rommel eet sluit ik mij aan bij het lijstjestopic als jullie dat leuk vinden. *wat een zin, iedereen ademt nog? ;) *

O: Advocado en banaan met een handje noten, 2 koppen groene thee (verslapen en weinig tijd gehad voor ontbijt)
B: Paarden vrijgelaten en even paddock uitgemest.
T: 2 kopjes koffie en een klein koekje
L: 6 biologische wortels met zelfgemaakte hummusdip, banaan en 2 rijstwafels met ketjap en zeewier, 2 koppen groene thee
T: kopje koffie met een koekje, wortel, 2 chocolaatjes
B:Naar de paarden gefietst, uit lopen mesten en weer terug gefietst (totaal 18,8 kilometer)
A: spinazieomelet met knoflook, beetje kaas, komijn en natuurlijk spinazie, 2 grote bekers groene thee
T: kop thee(rooibos),minneola ,handje nootjes en glaasje rode wijn.

tussendoor nog wat water gedronken.

Anoniem

Mijn lijstje is toch wat anders geworden dan de planning, vrij veel voor mijn doen:

O: havermout met peer, scheutje kokosmelk en water
T: grote spelt/maandzaadcracker met hummus; stuk witbrood met hummus
L: 3 vk crackers met huttenkase, paprika en basilicum
T: 3 vk crackers met avocado, komkommer met hummus; paar amandelen, plak kaas met hummus
A: basmatirijst met gebakken uitjes en gewokte kip, paksoi en paprika, zelfgemaakte pindasaus en emping

B: 45 min spinning

Bhriseis

Jep! Ze moeten alleen iets langer koken, maar ik kook ze maar 5 minuutjes waardoor je een lekker papje krijgt, dat zacht is, maar niet zo kleverig en stevig als gewone havermout.
De speltmuesli die ik eet is deze: http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/s ... xtra-rijk/

Ik geloof dat er geen gekke dingen aan zijn toegevoegd :) En Phor had een site waar je je eigen muesli kon samenstellen.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:56

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en appel
T: banaan
L: 4 kleine sneetjes vk brood. 2x pindakaas, 1x kaas en tomaat en 1x appelstroop
T: twee kiwis en handje ongezouten noten
A: gekookte brocolli en aardappels met een cordon blue

B: 1 paardgereden, en vanavond 5uurtjes werken in de horeca.

Lijstje af! Ben er tevreden mee.
Laatste tussendoortje geschrapt want heb op werk nuets meer gegeten en kwam net pas thuis dus gelijk mijn bed ingedoken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:17

phormicola schreef:
O: 20gr haver, 25gr Bambix, 10gr 12granen ontbijt, 5gr lijnzaad, 10gr haverzemelen, 1 appel, 150ml halfvolle melk, 1 ei, kaneel, stevia
B: minstens 1u zwemmen 40 min fietsen
T: 30gr Turks brood, 15gr pindakaas
B: 30min KT (benen, billen en rug)

L: 150gr runderbiefstuk met 5gr kruidenboter, 50gr Turks brood, 50gr geitenkaas, ijsbergsla, komkommer, tomaat, ui, azijn, kruiden
T: 1 sinaasappel, 200ml halfvolle melk
A: chefgemaakte hummus (ongeveer 200gr), 100gr volkoren stokbrood, 100gr rauwe worteltjes, 1 rode paprika, 100gr geblancheerde broccoli
T: 1 ijslolly

2300kcal

Geen idee hoeveel kcal er in de hummus zat, maar gezien de chef het heeft gemaakt heb ik de meest kcalrijke versie gebruikt op valtaf :+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:24

Depende schreef:
Vandaag
O: Smoothie van 150 gram kwark, halve mango, 1 citroen, 1 banaan, 2 blokjes dv spinazie, el lijnzaad en een scheutje vanille essence.
T: 3 mandarijnen
L: 2 waldcorn beschuiten met oude kaas en 1 gekookt ei
T: wrap met light kruidenkaas, komkommer, paprika en een lenteuitje
A: Jamie Olivers Curry met vega balletjes, linzen, rijst, boontjes en dv erwtjes
T: appel, 2 mandarijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 01:37

Ik heb even een vraag:
afgelopen weekend ben ik met wat spoed opgenomen in het ziekenhuis, heb redelijk wat medicijnen in mn lichaam gepompt gekregen en moet nu nog een week medicijnen slikken.
Met wat voor eten en wat voor beweging kan ik er zo snel mogelijk weer bovenop komen?
Ik deed vrij veel krachttraining, maar ik denk dat het herstel van mn spieren heel langzaam zal gaan nu mn lichaam aan het herstellen is.
Heeft er iemand advies? Alvast veel dank!

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:39

O: Kwark
T: Time-out koekje, druiven
L: 2 bruine bollen met kaas, komkommer
T: Handje noten
A: Spaghetti
T: Groene Smoothie

B: 1 uur sporten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:50

Geen verstand van Rowdine, sorry.. Sterkte met herstellen! :)

O: 45gr havermout met ongezoete sojamelk, beetje honing, kaneel, eetlepel chiazaden
L: salade van groene linzen, bladspinazie, veldsla, paprika, 1 gekookt ei, groene kruiden en wat yoghurtdressing
T: 1 mango
A: gekookte broccoli en doperwtjes, paar aardappeltjes uit de oven, biologisch schouderkarbonaadje
B: milde stalwerkzaamheden
T: 2 mandarijnen of wat gedroogd fruit

Geen al te beste dag vandaag, nu al geen energie en tot 21.00 onder de pannen, dus ik betwijfel of ik nog kans zie om wat te bewegen, behalve na 21.00 wanneer ik helemaal kapot op de bank lig. ;( Gelukkig gaat het de rest van de week beter.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:11

Dit wordt m vandaag;

O: Schaaltje magere kwark met kokosrasp, banaan
T: Trosje witte pitloze druiven
L: Havermout, volle melk, twee handjes studentenhaver
T: Handje dadels (voor t eerst, ben benieuwd)
A: Kipfilet met broccoli (misschien nog een aardappel?)
T: Handje gedroogde pruimen

B: 30 DS lv. 3, zwemmen 30 min, fietsen 7 km, killer abs lv.1 ? -> alleen als ik moe ben van t reizen.

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:18

Kan het me voorstellen VogeltjeM, is ook aan de weinige kant, maar zo'n dag hebben we allemaal wel eens, komt goed!
Veel mooie lijstjes weer!

Vandaag:

O: 2 paleo chunky monkey muffins (met oa banaan/dadel/ cacao/ noten)
T: appel met zonnebloempastadip
L: salade met zelf 2 gebakken lijnzaad/hennepcrackers en een klein stukje bio rookworst
T: 1 paleo chunky monkey muffin
D: grote kom verse tomatensoep + 2 vega burgers
T: 2 kleine stukjes 92% chocolade met een beetje notenpasta erop.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:22

Die aardappel lijkt me verstandig Emily, aangezien je zo veel beweegt :) Lekker he, kwark met kokos!
Heel de dag les, dus ik zie wel wat ik op kan pikken qua lunch.

O: 100 g haver, 270 ml rijstmelk, water, el chiazaad; glas soja ongezoet; Nespresso met wolkje soja
B: 30 min. wandelen
B: 30 min. wandelen tijdens lunchpauze
L: ?
B: 30 min. wandelen
T: 250 g halfvolle kwark met 4 el speltmuesli
B: 2 x 20 min. wandelen, 1 uur balletles
A: Bord pasta met tomatensaus met paprika, selder en andere groenten, beetje kaas; 2 sneetjes bruin chocoladebrood toe
T: Half meloentje

Die chunky monkey muffins klinken lekker!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 08:27

Je wandelt vandaag heel wat af Bhris :)) Die muffins klinken inderdaad goed, heb je een receptje Horse?

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad en chia; appel
T: banaan
L: halve broccoli en wat aardappeltjes (beide geroosterd) met 50gr puy linzen (ongekookt gewogen) en honingmosterddressing
T: handje noten, sinaasappel
A: ratatouille van courgette, pompoen en tomaat met witte bonen
T: warme choco (cacao, honing, rijstmelk)

B: 12 km fietsen, drie kwartier paardrijden

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:42

Zo na een heel weekend mega ongezond + (te := )veel alcohol weer netjes op de rit! Had 3 dagen geen havermout gegeten, het water liep me gisterochtend gewoon in de mond toen ik het klaar stond te maken _O- hoezo verslaafd :=

Vandaag:

O: 60 gr havermout, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, 1 hele banaan (kleintje), 150 ml sojamelk ongezoet + water, klein schepje suiker (bij gebrek aan agavesiroop)
T: halve eiwitshake
L: pasta: 35 gr speltpasta (ongekookt), ruim 200 gr italiaanse roerbakmix, 100 gr sugo pastasaus (zonder E-nrs e.d.) 50 gr quorn, verse kruiden, paar olijfjes, beetje pesto, klein beetje geraspte kaas
T: 2 kleine sneetjes vruchten/notenspeltbrood met boter + halve eiwitshake
A: rodebieten salade: 200 gr rode bieten, 50 gr zoete aardappel, 1 gekookt eitje, halve appel, paar schijfjes augurk
T: weet ik nog niet, misschien iets van een handje noten met dadels voor de goede vetten want daar zit ik nog wat laag in denk ik.

D: water en thee
B: 30 min work-out buik, kont, rugspieren, 10 km fietsen, 8 uur in de bakkerij/winkel werken, veeeel met de oppashond wandelen (jonge hyperactieve labrador :') )

Ga als ik tijd heb het weer eens goed invullen op valtaf of myfitnesspal. Even een idee van de kcal krijgen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:49

Ik word al moe als ik er aan denk Many :')