Zo, dat is een hele lading haha. Hier staat het verdeeld over meerdere kamers lijkt het niet zoveel.
Welke manieren gebruiken jullie hier om de grond straks voor te bereiden? Vorig jaar gedaan met compost, maar grond is na 2 jaar wel wat terug gelopen, is ook maar gewoon "tuin". Misschien iemand een idee hier om mijn grond een flinke boost te geven voordat alles er straks in gaat? Overigens voed ik tussendoor wel bij naar gelang de plant, maar meer voor de start.
Ik heb vandaag mijn adjuma zaadjes in koffiefilters gedaan. Las dat capsicum chinese langzaam ontkiemen dus misschien ben ik nu zelfs al veel te laat haha. Maar ik wil ze vooral voor de sier dus we zullen wel zien of het lukt. Verder vandaag bij het tuincentrum een schattig mooi kweekbakje gekocht. Ik denk dat ik mijn tomaten begin maart pas ga doen want ik ben bang dat ze anders mijn huis uit groeien haha.
Meh ik kan mijn vorige bericht niet meer editten helaas. Ik zag dus net dat de tomaten zaadjes in één zakje best wel donker zijn, een beetje bruin grijzig. De andere tomaten zaadjes zijn allemaal gelig. Komt dit omdat het een andere soort is of zouden die zaadjes gewoon niet meer goed zijn?
Mijn tomatenzaden zijn ook allemaal beige/geel, maar ik heb er weinig verstand van verder. Gewoon zaaien en afwachten
Ik ga morgen ook weer wat meer zaaien. De prei sowieso, die groeide zoooo langzaam vorig jaar.. En komkommers en meloen probeer ik ook al voor te zaaien.
@Madeliefje: Zo, lekker bezig geweest! En wat lief die kat! Die van mij mogen er niet in de buurt komen... Mollen altijd van alles :p
Gaat al wel kriebelen hoor de tuin. Ieniemienie tuinklusje gedaan afgelopen woensdag en toen had ik echt zin om meer te gaan doen. Ook al heel even in het zonnetje gezeten op de drempel in de keuken met uitzicht op mijn zonnende konijn, bijna lente!
Nog best wat tuinplannen, alles moet in ieder geval een stuk netter en strakker in mijn achtertuintje. Er gaat een klein stukje border weg, want daar komen mijn konijnen in hun nieuwe villa, die moet ook nog geverfd. Mijn lievelingsklusje (!)
Maar als het af is...
Verder komen er wel weer potten met tomaatjes, paprikaatjes, paarse bonen enzo, maar die gaan denk ik maar de voortuin in, veilig weg van Famous (één van mijn katten die graag bonenplanten mishandeld). Ik ben geloof ik niet de enige met katten die de boel saboteren
Ja ik zag het idd! Bij de Lidl staan de zaadjes ook weer in de folder.
Was ik gisteren bij mijn schoonvader om om een stukje tuin te bedelen, was hij met mijn zwager wezen carnavallen. Dus zo blauw als een tientje Hij zou wss overal ja op hebben gezegd, maar daar heb je dan weer niks aan als hij de dag erna alles vergeten is... Ach, volgend weekend maar voor de herkansing
net even naar de actie van de albert heijn gekeken, inderdaad schattig. vooral leuk als je kinderen hebt.
Mijn nieuwe lading tomaten staan alweer vrolijk boven de aarde te kijken, maar mijn pepers willen maar niet
ik heb voor het eerst de peperzaden bij peperzaden besteld, maar dat doe ik niet meer denk ik, opkomst 0%. Terwijl ik vorig jaar bijna 100% kieming had.
Hoe lang staan ze al en wat voor soort pepers heb je? Sommige soorten kunnen er echt weken over doen namelijk. Wel vervelend als er uiteindelijk niks op wil komen zeg .
Wow, eergister alles besproeit, vandaag keek ik even en alles was al opgekomen, bonen zijn zelf als net zo groot. Zonnetje heeft er lekker op gestaan afgelopen dagen natuurlijk, maar binnen 2 dagen van niets tot wat ze nu zijn toch knap. Vind altijd zo leuk om te zien hoe iets groeit he, net een klein kind haha
Sjolvir
Geplaatst: 16-02-15 17:57
Ik meld me ook maar weer voor dit seizoen, vorig jaar overgeslagen, maar ga dit weekeind weer wat kweekbakjes vol stoppen. Dit keer ietsje minder tomaten.
Ik wil ook al veel zaaien . Maar het is denk ik beter als ik nog even wacht haha. Tomaten gaan begin maart. Vanaf wanneer kan courgette? Wortels had ik begrepen dat je elke week een nieuw rijtje kan zaaien zodat je door kan blijven oogsten, even kijken wanneer ik daarmee begin want die gaan natuurlijk meteen in de volle grond (toch?)
Hier komen de snoeptomaatjes ook boven de grond kijken! Zo leuk! Mijn dochter eet zo'n hele bak in één keer leeg als je niet oplet dus het zou heel leuk zijn als het lukt!
de eerst gezaaide pepers staan nu 8 weken geloof ik. Heb nu de potjes maar afgedekt op de verwarming gezet. Kijken of er wat gebeurd, anders zou ik heel teleurgesteld zijn geloof ik.
Heb je nog zaadjes over? De koffiefilter-manier werkt echt stukken beter. Zo zie je precies wat de zaden doen. En ze horen inderdaad wel lekker warm te staan. Ik laat al mijn zaden kiemen op het aquarium, dat blijft altijd redelijk warm
Geryon
Geplaatst: 16-02-15 21:07
NenaC schreef:
wat?
de eerst gezaaide pepers staan nu 8 weken geloof ik. Heb nu de potjes maar afgedekt op de verwarming gezet. Kijken of er wat gebeurd, anders zou ik heel teleurgesteld zijn geloof ik.
Goed blijken checken of het aarde niet te droog wordt op deze manier.