Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:49

O: Overnight oats met havermout, spelt-, roggevlokken, chia, yoghurt water en aardbeien
T: Honingmeloen
L: Gemengde salade met rauwkost en Feta, paar plakjes paardenrookvlees
T: Honingmeloen en 5 dadels
A: Mexicaanse maaltijdsoep met oa ui, knoflook, kidneybonen, mais, tomaat en paprika, beetje kwark na.
T: Misschien nog wat meloen en een plakje rookvlees
D: Groene thee, water, slimpie enAlpro vanilledrink

Sonja_vR

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:55

vandaag, twee sneetjes spelt desem brood met kaas,
tussendoor een appel
als diner zelfgemaakte frietjes met een kroket en wat yoghurt met chocozonnebloempitten er door.
dalijk even poging om met de fiets bij de appie te belanden...eens zien hoe dat gaat met gips.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:57

Mandy: Mijn favo snacks nu: snoeptomaatjes, meloen, waterijs, appel in stukjes met kaneel, handje rozijnen, bevroren mangostukjes. :P
Bhris: hoe ging het vandaag? :)
LisErm: haha ja klopt :P

Mijn lijstje uiteindelijk:
O: 20 gram havermout met amandelmelk, cacao en rozijntjes
T: appel
L: 1 wasa delicate cracker, havermoutpannenkoekje
B: 15 minute abs& cardioworkout + 3 workoutfilmpjes van 8 minuten. 1 cardio, 1 butt&thights, 1 standing abs (allemaal fitnessblender)
T: kwart galia meloen, handje ongezouten noten
A: 1,5 :') bb met cottage cheese, tomaat, champignon, lente ui en kipfiletstukjes
T: waterijsje, wsl nog wat fruit

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:18

Ik ga even snel-snel verslag uitbrengen voor de geïnteresseerden; sorry dat ik geen bijlees maak...

Ik moest wel een beetje duwen om die 110 g haver op te krijgen, maar nuja, het is toch gelukt :Y) Het lag helemaal niet zwaar op mijn maag, ik had het enkel heel warm, maar ja hoor... om 10.30 uur voelde ik me weer flauw en had ik zo'n honger :') De hoofdpijn is geminderd, de duizeligheid en verwardheid is weg, maar ik ben echt supermoe... Ik voel me weer zo ellendig als zes maand geleden; ik schrik er echt van dat ik me zo jarenlang heb gevoeld zonder er iets aan te doen. Wat hunker ik weer naar het hebben van meer energie!

Het afkickproces kan ik tot nu toe vergelijken met een kind dat zijn zin niet krijgt: gisteren leek het alsof mijn hele inwendige ik aan het stampvoeten en alles bij elkaar aan het krijsen was, en nu zou je het kunnen omschrijven als een kind dat er zich huilerig bij neerlegt dat het écht zijn zin niet krijgt, en nog een beetje na-zeurt en jengelt.

Ik heb een hele dag honger, maar heb echt nergens trek in - zelfs niet in zoetigheid. Maar ik eet wel, omdat ik me wel erg flauw voel en mijn buik continu rammelt.

O: 110 g haver, 200 ml rijstmelk, water, lijnzaad; glas sojamelk (ongezoete dinges)
B: 10 minuten fietsen, 1 uur drankenleverancier, 5 uur werken aan de kassa
T: 2 kleine bananen
L: 120 g prokorn brood met kaas, komkommer, tomaat en sla
T: 1 latte
B: naar de bib/paarden verzorgen/boodschappen
T: schaaltje ananas en 1 nectarine
A: Quorn-blokjes, champignons, ui, melk, water, scheutje room - frietjes - ijsbergsla, tomaat, azijn, dressing
T: Kop verse courgettesoep

Dit is redelijk netjes toch, als dag 2?
Het feit dat ik me zo ziek voel maakt wel dat ik heel goed besef wat voor een troep suiker is. Anders zou ik me zo ellendig niet voelen.

O ja; ik heb een boek over een 'gezond leven' gekocht van Sonja Kimpen. Superboeiend! Het lijkt wel door Phor geschreven haha :P

En nu genoeg ego-post :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:19

okay, ik ga nu met gipspoot en krukken op de fiets naar de appie, hier een paar straten verderop...als ik nou met een uur niet terug ben komen jullie me vast wel zoeken := lol

Bhris, wel mooi dat je je gevoel etc zo mooi bij weet te omschrijven wat betreft het afkicken ...

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:24

Wat een mooie lijstjes komen er voor bij :)

O: 125 gr magere vruchtenyoghurt
T: Pakje sultana Yofruit
L: 1 pistoletje met filet (half) en krabsalade (half), bakje sla met tomaat, komkommer en 2 plakjes rauwe ham.
T: Nectarine, handje pistache noten
A: Biefstukje, spruitjes en paar ovenfrietjes
T: Yoghurtijsje

Hele dag kruidenthee en water gedronken
Hele dag gewerkt, op hond uitlaten na verder niet gesport / bewogen.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:28

Bhris: Wat vervelend dat je je zo k*t voelt! :( Hopen dat het snel beter gaat!

O: Havermout, banaan, kaneel en ongezoete sojamelk
L: Lasagnette met spinazie, tomaatjes, ricotta en zelfgemaakte pesto. Echt super lekker!
T: Kiwi, handvol noten, paar cherry tomaatjes.
A: Havermout uit de oven met blauwe bessen en banaan. Voor het eerst gemaakt, héél lekker!
T: Misschien nog wat tomaatjes of komkommer?

D: Water en thee. Vanavond uit dus dan nog drankjes. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:58

Mijn naam is stiekem Sonja :Y) Morgen nog een rotdagje en daarna is het over Bhris! Vind dat je het supergoed doet +:)+

Vandaag:
B: 12km fietsen, 5u lesgeven
O (15:00): pakje Sultana volkoren, 1 banaan, 2 meergranen boterhammen, 10gr geitensmeerkaas, 50gr Serranoham, puntje bananenbrood, 4 bakken zwarte koffie
B:12km fietsen
L: 30gr amaranth, 20gr proteinepoeder, 5gr cacao, 20gr eucalyptus honing, 40gr cruesli, 180ml Mars Refuel, 1 banaan
B: Killer Buns, level 3
A: 200gr krieltjes, 130gr tofu, 99gr fricandeau, halve avocado, 125gr verse spinazie, halve ui, 200gr komkommer, halve tomaat, 20ml truffelolie, 20gr aioli, verse kruiden, 1 punt red velvet cake

2800kcal

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:24

i made it, als je eenmaal op gang bent valt het mee...alleen dat op gang komen...vanavond doe ik niks meer behalve films en series kijken vanaf de bank.
en kwa eten komt er nog ene liter of twee thee bij...nja, das drinken, ik weet het
en ik heb wat nootjes gehaald en wat ander snaaivoer en ik heb nog gele mini pruimtomaatjes uit de tuin.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:31

Haha ik wist het wel, dat jij dat was :D En bedankt voor het compliment!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:45

Wat een mooie lijstjes vandaag zeg!

Bhris, wat kun jij dingen toch heerlijk beeldend omschrijven. Maar voor dag twee van het afkickproces zeg ik: chapeau! Nu volhouden :D

O: baked oatmeal met banaan, bosbessen en amandelen
T: wortels met hummus
L: maak je koelkast leeg-salade (ijsbergsla, rucola, groene paprika, tomaat, courgette, olijven, tofu, gekookt ei)
A: quiche met prei, paprika en cashewnoten
T: wilde perzik

B: 20 minuten fietsen :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:50

Thanks :) Ik denk maar: wie weet kan het iemand overhalen om ook af te kicken. Ik vond het zelf superboeiend om de belevenissen van Cheetah te lezen.
Je salade klinkt erg lekker btw.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:08

Bhris waarom ben je eigenlijk zo plotseling gaan 'afkicken'? Ik heb even in je berichten gekeken, maar kon er niet helemaal wijs uit worden...

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:09

Sonja: Mmmm lekker! En thee vind ik ook altijd heerlijk. :P
Many: quiche :9
Bhris: mijn belevenissen? :')

Ik denk dat ik binnenkort eens granola ga maken. :) Vind crunchy eigenlijk wel erg lekker. :o Nu grijp ik naar bran cornflakes maar zelf maken van havermout is denk ik lekkerder/gezonder. :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:14

mandy358 schreef:
Ja als ik eenmaal wat lekkers heb gehad wil ik meer :')
En hoe gaat het nu met je Bhriseis? :(:)

O/L (heel laat uit bed, rond half 1 pas) 1 pannekoekje van 1 ei en 1/2 banaan heel klein beetje appelstroop, 1 vk bschuit met pindakaas, schaaltje magere yoghurt met aardbeitjes erdoor
T: met vriendinnen afgesproken ergens wat te drinken: 1 cola (0,2 ml flesje) 4 bittergarnituur hapjes (2 kaashapjes, mini loempia, en nog een soort mini loempia)
A: bloemkool met een sausje, aardappelen, vleesvervanger. Wat fruit toe ( ongeveer 1/6 banaan, 6 aardbeitjes, 2 druiven)
T: ? Iemand nog een leuk gezond idee? :)

D: water (thee)
B: 18 km fietsen, 4,5 km hardlopen (met na 3 km even een pauze, er moest een kitten uit de boom gehaald worden zie zelf niet meer terug durfde :(:) )

Bedankt Cheetahfan! :D Is jouw lijsje voor je hoeveelheid beweging niet aan de weinige kant? Kleine lunch en avond eten?
T is geworden: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor <3

Jeetje, goed bezig Bhriseis!! Hopelijk gaat het morgen weer een stapje makkelijker :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:19

Uhu, jij was toch drie dagen gestopt met suiker eten, Cheetah?

Laura: Een tijdje geleden werd mij de opmerking gemaakt dat ik ondanks mijn redelijk nette eetpatroon vast nog wel suikerverslaafd ben. Gast7391 heeft een aantal maal geopperd dat suiker aan de basis ligt van vermoeidheid en allerlei vervelende klachten. Ik merk aan mijn lichaam dat ik sinds een tijdje beter met voedsel om kan gaan en niet meer om de haverklap een suikerdip heb, maar er zijn toch nog akkefietjes die me een beetje storen. Zoals toch nog (een beetje) honger krijgen na het eten van fruit, af en toe een beetje futloos zijn, etc. Al die klachten zijn al verminderd, maar mocht 'clean' worden inhouden dat ik me nog beter voel, dan test ik het graag uit.

Sowieso zou ik graag mijn suikerspiegel zo stabiel mogelijk krijgen, aangezien ik erg bang ben van diabetes. En nou ja, wat mij betreft zijn er niet genoeg uren in een dag, dus hoe meer energie ik heb, hoe gelukkiger ik ben :Y)

Ik stelde me ook de vraag of ik elke dag zin heb in 'iets lekkers' doordat ik het gewoon lekker vind... of door de suiker die er in zit. Op het werk at ik gisteren 'per ongeluk' een hele dag geen suiker, en in plaats van naar een koek te grijpen stelde ik mezelf even op de proef. Toen ik vapeurs kreeg en mezelf wel heel naar voelde, wist ik hoe laat het was :')

Ik wil niet nooit meer suiker eten, maar zoals Gast7391 het omschrijft vind ik het wel mooi. Je kan er dan meer met mate van genieten, en als dat dan ook nog eens bijdraagt tot mijn algemene gezondheid, test ik het graag een keertje uit :) Zint het me niet, dan kan ik altijd makkelijk terug naar mijn eetpatroon van '1 x lekkers per dag'.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:26

Na de uitvaart vanmiddag luxe broodjes gegeten. Als avond eten was het net wat vroeg en heb best veel beweging gehad dus vandaar dat ik toch nog net wat groente/kip gewokt. Verder geen pasta/rijst meer erbij. Leek me wel voldoende verder vandaag.

O: Havermoutpannekoek van ik gok 30 gr havermout/150 ml melk en half ei (restje van gister met wat extra melk) en 2 beschuiten met houmous
L: Druiven + 2 BB + kontje met kipfilet/boter en tomaatje
15.30: 2,5 luxe broodje met brie en filet american (zeer dik belegd) na de uitvaart.
T: 2 mandarijntjes
21.15: 100 gr kipfilet, halve bak champignons, half stuk prei en halve gele paprika
B: 2 x 50 minuten fietsen, 30 minuten abs les en uurtje spinning

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:27

Duidelijk Bhris! Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan en hoe je je erna voelt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:34

Bhri ik snap heel goed je argumenten om clean te worden. I kdenk alleen dat ik het echt onmogelijk vol zou kunnen houden. óveral zit suiker in, ik zou dan echt teveel moeten laten staan denk ik. Tenminste ik ga er vanuit dat als je dan ook maar iets tussendoor neemt met suiker het al voor niets is geweest?

Many quiche, lekker! Die staat ook nog steeds op mijn lijstje om te maken. Ik dacht alleen dat quiche redelijk ongezond is met het bladerdeeg etc. ?

Sonja, leuk om je naam erachter te weten! Maakt het toch een stukje persoonlijker :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:38

Geen idee Chantal, daar zou ik ook graag achterkomen :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:42

Suikervrij is eten is makkelijk, gewoon natuurvoedsel eten :) Ik doe het ook afentoe en heb het zelfs jaren volgehouden, maar momenteel geniet ik wel van afentoe een suikerhapje :j

Heb net m'n enkel bezeerd tijdens het sporten, de zijkant. Het voelde alsof ie ging breken tijdens de rockstar jumps and cannonballs := Doet nu onwijs veel pijn, maar gelukkig heb ik morgen een rustdagje. En nu maar hopen dat dit niet lang gaat duren |o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:47

Natuurvoedsel doe ik eigenlijk al redelijk nu ik bewust op mijn eten let. Ik eet veel groente en fruit, op brood nauwelijks zoet beleg, koekjes/snoep eigenlijk nauwelijks. Als ik bv yoghurt neem is het mager, geen suiker in koffie/thee. Maar suiker zit ook verstopt in simpele dingen zoals bijvoorbeeld woksausjes /slasaus e.d. toch?

Hmmm sonja rustig aan! Hopen dat het snel beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:56

MightyJoe schreef:
ik neem altijd 35 gr havermout en dan nog banaan erdoor en soms wat noten. Dan zit ik goed vol!

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
L: 3 volkoren boterhammen 1 jam 1 appelstroop 1 philadelphia
T: appel evergreen koekje + fruit
D: tomatensoep met runderballetjes, vegaburger, doperwten en aardappels met wat appelmoes
T: yoghurt + druiven

B: T25 workout

Wat is T25?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:57

Oei klinkt ernstig Phor, hopelijk herstelt het snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:01

Wat goed dat je volhoudt Bhri! Je zult zien dat je je straks beter voelt. Ik ben eigenlijk nooit meer moe sinds ik zo gezond eet.

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met peer, chia, kokossnippers en havermelk
T: banaan, glas appel/perzik/framboos-sap (sv)
L (uit): bruine sesam-bagel met hummus, ui en kappertjes
A (uit): paprika gevuld met quinoa; spies met gegrilde courgette, tomaat en mozzarella
T: paar ongezouten noten, 3 roggecrackers met pindakaas, 4 stukjes 72% choc

B: hele dag on the go geweest (van de ene naar de andere afspraak); halfuur paardrijden
Laatst bijgewerkt door FCSA op 07-08-13 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt