Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:56

Ik heb ook heerlijk vega gegeten dit weekend: pannekoeken gebakken met appel en kaneel, met kaneelroomijs erbij en slagroom _O- *\%/*

Veel te lekker gewoon. En ja, dat was mijn avondeten :Y)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:33

Jeetje dames wat word ik vrolijk van de vorige pagina!

pien_2010 die pizza ziet er echt geweldig uit!

Maddox ziet er ook goed uit !

Deksel ook echt toppie gedaan!

_/-\o_

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:07

Deksel heb je recept van je mie?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:30

poes schreef:
Deksel heb je recept van je mie?

Eigenlijk is het mijn moeders recept. Ik ga het straks eens even vragen :).

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:44

Wij hebben gisteren de bosh chilli met chocolade gegeten. Die is echt goddelijk <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:53

Ah die is echt lekker ja :) heb ik standaard in de vriezer zitten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:54

Bonna dat klinkt twijfelachtig, chocolade met bosh chili. Of is dit een nagerecht, mag ik het recept?
Die Mie lijkt me heel lekker.

Vandaag heel eenvoudig gedaan. Boekweit pannenkoekjes gebakken met amandelmelk en een beetje gewone melk (ik had niet genoeg amandel melk) en wel eieren van celine (buuf) haar kippetjes er door gedaan.
Dat is echt wel gezond. Ik doe dan door het beslag wel wat olie en bio honing, zodat de notensmaak van de boekweit niet te overheersend is. Wat ook gezond is, dat is de lekkere eigengemaakt mango chutney erover (nog maar één potje over, snik). Ongezond maar erg lekker is de rietsuikerstroop die we ook weer eens gebruikt hadden. Ik vond het vooral heel fijn, dat ik in een vloek en een zucht een eenvoudige maar voedzame maaltijd had, niet al te ongezond.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:27

Wij hebben vandaag restjes opgebruikt.

Daaruit kwam:
Met risotto en asperges gevulde portebello, met rozemarijn en tijm gebakken zoete aardappel en een salade van komkommer en soja yoghurt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:32

Pien, stukje pure Chocolade door de chili is een erg fijne toevoeging
Geeft een mooie diepte qua smaak

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:34

Ik voeg dat aan veel dingen toe. Sowieso aan stoof’vlees’.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:46

Ok. We hebben hier 85% chocolade dus ga dat wel eens proberen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 07:04

Wat eten jullie als ontbijt? Ik heb weleens gehoord dat teveel soya, dus bvb de yoghurt, borstvorming kan stimuleren bij jongens.

En dan bedoel ik echt een goed voedzaam em gezond ontbijt .

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:20

- scrambled tofu met spinazie en tomaat
- smoothiebowl met amandelmelk en zelfgemaakte granola
- 2 boterhammen met groenten
- 200 gram alpro go on met blauwe bessen :)

Ik weet niet of dat van soja waar is, lijkt me sterk gezien je dan aan de hormonen gaat zitten voor de secundaire geslachtskenmerken...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:06

Tja. Dat is iets dat volgens mij vooral wordt aangevoerd door mannen die willen verantwoorden dat ze direct hun mannelijkheid verliezen als ze ook maar 1 dag vleesloos zouden eten :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:10

Magrathea schreef:
Tja. Dat is iets dat volgens mij vooral wordt aangevoerd door mannen die willen verantwoorden dat ze direct hun mannelijkheid verliezen als ze ook maar 1 dag vleesloos zouden eten :')

Zoiets ja.

Je hebt trouwens ook kokosyoghurt!

En daarnaast: melk zit ook vol met hormonen en dierenleed. Dus ik zou toch gewoon voor de soja yoghurt gaan.

Ik eet eigenlijk elke ochtend als ontbijt een paar broodjes met een stuk fruit erbij.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:39

Magrathea schreef:

Dit was ook mijn gedachte toen ik het las, ik wist alleen niet zo goed hoe ik het moest verwoorden. :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:56

's Ochtend eten wij (7 granen stok) brood met jammetje (eigengemaakt), 's middags bio yoghurt met fruit en bio muesli, 's avonds warm. De soja joghurt vond ik echt niet lekker (ook niet een beetje na paar weken proberen).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:58

Ik ontbijt niet :)) Als ik het wel doe gewoon met een paar boterhammetjes met vegan beleg (hummus of vegavlees ofzo, of een tosti met vegan kaas). Heb ook en havermout-periode gehad maar tegenwoordig trek ik dat slecht 's morgens, word er misselijk van. Is wel heel lekker! Mijn favoriet was pindakaas en bruine suiker :~ even de avond van tevoren laten weken in <plantaardige melk naar keuze> of water, opwarmen in de magnetron, yum :Y)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:15

Ik ontbijt met soja yoghurt, fruit en muesli. Je hebt ook andere soorten plantaardige yoghurt als je geen soja wilt eten. Heb stimuleren van borstgroei schijnt trouwens niet waar te zijn. Soja heeft wel eigenschappen die op oestrogeen lijken, maar niet hetzelfde zijn.

pien_2010: dit is het recept: inderdaad stukjes chocolade toevoegen aan de chilli.
https://www.bosh.tv/recipes/total-chilli

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:22

Ik ontbijt met amandelmelk en Brinta, een smoothie, geroosterd brood, afbakbroodjes, beschuiten, crackers of rijstwafels. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:27

Ik ontbijt niet altijd maar anders gewoon met brood. Heb veel andere dingen geprobeerd maar dit is makkelijkst en ik eet graag brood.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:32

Bonna schreef:
pien_2010: dit is het recept: inderdaad stukjes chocolade toevoegen aan de chilli.
:9 google translation geeft me niet het antwoord, maar wat zijn 2 Squares Dark Chocolate. Zijn dat 2 eetlepels zwarte chocolade (het gaat me om het woord squares, dat ik ken als vierkant, plein). Vanwege mijn dyslexie (kost echt veel inspanning in een andere taal ook al kan ik het wel) lees ik alleen in het Nederlands ook al lees en schrijf ik vrij redelijk Engels en Frans (praten is geen probleem).

Ja ik hou ook van brood Poes. en ik doe het er goed op. Ook al hebben we vorig jaar één broodmaaltijd vervangen door joghurt met granen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:41

Pien, ik neem aan dat dit "blokjes" van zo'n chocolade reep zijn.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:35

Magrathea schreef:

Vaak zijn dat ook de mannen die hun eigen borstvorming al hebben geregeld :+

Pien, dat zijn inderdaad van die blokjes/vierkantjes van zo'n reep. Pure chocolade verdiept dit soort hartige recepten echt heerlijk, je kunt eventueel ook twee theelepels cacaopoeder toevoegen.

Wat gaan jullie lekker hard! Ik lees wel mee, maar kwam niet echt aan reageren toe. Ik heb een paar heerlijke recepten geprobeerd en bedacht. O.a. Surinaams georiënteerd (dus een mix van Hindoestaans en Javaans, eigenlijk) geëxperimenteerd samen met mijn sjefke nadat we een toko in een ander deel van Nijmegen hadden bezocht. Dus lekkere bakbanana met verse pindasaus (volledig zelfgemaakt van pinda's, recept ooit geleerd van een straatverkoopster op Java), bara's van oerdi besan (gemalen oerdi erwten), urap urap (een Javaans kokos gerecht met kousenband) en Ecuadoriaanse platanos fritos met wat zout.

Afgelopen week hadden we goede redenen voor feest, dus ik heb een heerlijke vegan sinaasappelroomtaart met caramel en chocolade en een dadel/hazelnoot bodem gemaakt - die ontstond toen ik de ingrediënten voor wat ik eigenlijk wilde maken helemaal niet in huis bleek te hebben :') .
En een serie heerlijke pizza's. Calzone's met spinazie/champignon/blauwe kaas/ei en sojabrokken/tomaat/champignon/ananas/paprika, pizza met veel soorten kaas en olijven en pizza met pompoensaus, salie, rozemarijn, geitenkaas en gerookte mozarella.

Deze week hebben we nog meer goede redenen voor feest (eigenlijk weet ik die altijd wel) dus mag ik donderdag losgaan op een heerlijke rijsttafel voor 10 man :))

De recepten voor taart, pindasaus en pizzadeeg kan ik delen, de rest kun je met de namen op internet zo recepten voor vinden :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:40

Ik zou voor twee squares iets van 10g nemen. Dat is voor de meeste recepten genoeg.