[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:33

Lust ook geen melk, alleen chocomelk :P

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:40

mmm ik drink liters melk := ..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:41

benangelique schreef:
wat fijn dat je moeder zo reageert zeg! zo zie je maar, ouders kennen hun kinderen beter dan dat we soms denken...

Hihi dat is in sommige gevallen niet helemaal waar. Mijn ouders denken meestal dat het teveel voor mij wordt en dat ik het niet aan kan en zo maar het tegen deel is juist waar. Natuurlik wordt ik soms een beetje gek van alles, maar dat heb ik ook heel erg aan mij zelf te danken, zo chaotisch als ik ben.

Paulien, kan je ook niet contacten met je aober misschien dat zij of hij je ook verder kan helpen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:44

wist je dat melk helemaal niet zo goed is als gedacht? dat een mens er helemaal miet op gebouwd is melk te drinken anders dan moedermelk?

Jarenlang werd er campagne gevoerd voor de dagelijkse portie melk. Melk is goed voor elk, zo luidde de bekende slogan. Het voedingscentrum dat namens de overheid de bevolking adviseert over voeding, hanteert ook vandaag de dag nog het advies van 2-3 glazen melk per dag. Toch gaan er steeds meer geluiden op dat melk slecht zou zijn voor de gezondheid. Wetenschappers, onderzoekers en deskundigen trekken meer en meer in twijfel of zuivel wel zo goed voor ons is als altijd werd aangenomen.

Wie kent de reclamespotjes van vroeger niet? Onder het motto 'Melk, de witte motor' en 'Melk is goed voor elk' werd er bij jong en oud op aangedrongen genoeg melk te drinken omdat het een gezonde dorstlesser zou zijn. Dat wordt inmiddels in twijfel getrokken door verschillende medici. Het concumentenprogramma TrosRadar besteedde in april 2005 een groot deel van de uitzending aan melk. In het programma kwamen onderzoekers tot opzienbarende conclusies. Een van de onderzoekers is Colin Campbell, biochemicus aan de Cornell University. Hij drinkt uit principe helemaal geen melk meer omdat hij overtuigd is van de schadelijke gevolgen van het drinken van melk op volwassen leeftijd. "Ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat wij melk zijn blijven drinken na de zoogtijd. Kinderen krijgen tot hun eerste, tweede, misschien derde levensjaar moedermelk om te groeien. Maar wij zijn ook na die tijd melk blijven drinken en dan ook nog eens melk van een andere soort. Heel eigenaardig en onnatuurlijk."

Campbell doet zijn hele leven al onderzoek naar de effecten van melk op de gezondheid. In zijn belangrijkste studie, de China Study, concludeert hij dat dat mensen die een dierlijk en eiwitrijk dieet volgen, tot zeventien keer meer kans hebben op bepaalde vormen van kanker. De studie heeft deze naam gekregen omdat uit een vergelijking van zuivelconsumptie wereldwijd bleek dat onder Chinezen - die vooral groente en fruit eten - minder hart- en vaatziekten voorkwamen en ook waren er veel minder botbreuken door botontkalking in China.

Jarenlang is gewezen op de positieve eigenschappen van melk. Het zou veel calcium bevatten dat botontkalking tegengaat, het bevat veel vitamine D en ook de eiwitten zouden nuttig zijn voor ons lichaam. Prof. Walter Willet ontkent echter in de Radaruitzending dat we de calcium en de eiwitten perse uit melk moeten halen. "Natuurlijk is calcium een belangrijke voedingsstof die we nodig hebben. Maar het lijkt erop dat we genoeg binnen krijgen middels ons normale dieet, uit kleine hoeveelheden zuivelproducten. We hebben geen grote hoeveelheden zuivel nodig om het risico op botfracturen laag te houden. Wat we wel vonden is dat regelmatige fysieke inspanning heel belangrijk is om het risico op botfracturen te verkleinen. Wanneer je het risico op een botbreuk wilt verlagen is mijn advies: drink geen melk, maar neem de koe uit wandelen." Ook Willet denkt dat melkconsumptie het risico op bepaalde vormen van kanker verhoogt. "We hebben sterke aanwijzingen dat een hoge consumptie van zuivelproducten verband houdt met een verhoogd risico op het krijgen van prostaatkanker. Het verband tussen melkconsumptie en kanker is niet onomstotelijk bewezen, het is niet absoluut zeker en we begrijpen niet helemaal wat de redenen zijn waarom er een verhoogd risico op prostaatkanker en mogelijk andere soorten kanker bestaat."

Er zijn ook andere geluiden. Prof. M.B Katan, hoogleraar voedingsleer Wageningen Centre of Food Sciences, is niet overtuigd van de schadelijke invloed van melk op het menselijk lichaam. Zeker als het gaat om de relatie tussen melk en kanker, gaat hij twijfelen: "Er zijn inderdaad veel theorieën er is veel gespeculeerd maar er zijn maar heel weinig harde bewijzen", zo stelt hij. Wel geeft hij toe dat het vet in melk beter te vermijden is. Melk is heel rijk aan verzadigde vetzuren. Die verhogen je cholesterolgehalte en dat leidt tot aderverkalking en tot hartinfarcten. Magere melk, magere yoghurt en karnemelk zijn daarom volgens Katan mooie producten.

Er moet nog veel meer onderzoek gedaan worden voordat er met zekerheid vast te stellen is of melk een gevaar is voor de gezondheid. Tot die tijd kan het nooit kwaad eens kritisch te kijken naar je eigen zuivelconsumptie en die waar nodig aan te passen.

http://voeding.pilliewillie.nl/voeding- ... /melk1.php

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:46

Melk vind ik ook vies. Moest het vroeger altijd verplicht drinken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:49

bij ons lust het hele gezin het niet, dus ik hoefde het niet te drinken ook

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:51

Ik ben ook niet dol op melk. Alleen in combinatie met brinta ofzo. Mensen met astma word ook afgeraden om melk te drinken omdat melk veel slijmvorming geeft. Heb er zelf ook last van net zoals met chocolade maar toch laat ik dat laatste niet makkelijk staan.
Net nog 2 snee brood gehad. 1 met pindakaas en 1 met chocopasta, niet echt de bedoeling maar kreeg enorme trek. Ga morgen toch echt de 5 bth op een dag proberen en kijken hoe dat gaat.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:51

wat een tekst over die melk zeg!
Toch blijf ik het lekker vinden :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:19

He wat balen van je les BA! Maar goed, vechten heeft ook geen zin, raak je beide alleen maar gefrustreerd van. Ik had wonderbaarlijk nog geluk met het weer. Beetje miezer, maar vrijwel droog!
Dat 2e shirtje is erg leuk! :j

Fijn dat je ouders goed reageren madeira!

Net gezellig gegeten met vriendinnetje, we hebben besloten morgen collectief naar de kapper te gaan :)) haha moest ook weer nodig en nu heb ik een buddy

Mijn dag vandaag:
O: activia yoghurtje en een boterham smeerkaas 20+ en plakjes tomaat
t: zo'n btween mueslireep
L: bak magere yoghurt met appel en 2 kiwi's en lepel aardbeienjam
t: flinke kop tomatensoep
t: paar rauwe wortels :+ was op stal haha
D: gebakken aardappelpartjes met een tartaartje en een gevulde salade (ijsbergsla, paprika, komkommer, cherry tomaatjes, olijfjes, appel en honingdressing)
t: pruim

Bew: paardrijden en straks wat oefeningen

Planning morgen:
O: activia yoghurtje muesli/appel en een boterham smeerkaas 20+ en plakjes tomaat
t: pruim
L: salade die over was van het avondeten met een opkikker tomaat en evt een boterham
t: boterham smeerkaas 20+ en plakjes tomaat
t: magere yoghurt met een appel
t: paar rauwe wortels
D: ?
t: kiwi

Bew: paardrijden

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:33

wat ga je met je haar doen suus? ik wil ook wat anders, maar weet niet goed wat. ben blij dat het weer wat langer is, maar de verleiding van het opsteken en staartje is dan wel weer erg groot (lees; nooit meer los)

wf: ik snap die honger wel. je eet stelselmatig te weinig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:34

planning voor morgen:
o: 2 vb geitenkaas
t: 1 vb geitenkaas, bak yoghurt met banaan
l: 3 vb aardbeien
t: ?
a: ?
t:?

vanaf de middag is het een beetje wazig. ik ga naar het elysium (sauna en beautydagje) en ik eet daar.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:35

Oeh lekker geitenkaas :Y)

Gewoon stukkie eraf en weer wat in lagen knippen. Wil het lang houden :) niks bijzonders dus, maar onderste stukkie moet er ff af.
Ohh Elysium!! Lekker!! Veel plezier :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:46

ik zit te dubben of ik weer een schuine pony zal nemen...

elysium is heerlijk! eerst 's ochtends gewoon werken, daarna lekker weg.

ik ga naar mijn bedje; de wekker gaat weer om half 7.

tot morgen meisjes!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:01

Dames, ivm de pil, ik zou toch even googlen, de informatie is recent veranderd(alleen nog niet op de bijsluiters verschenen) dus je moet soms heel wat andere dingen doen of juist niet als je een pil vergeten bent :)

Lana, bij mijn weten, als je de vergeten pil hebt ingenomen dat het écht geen probleem is ;)

Het advies dat vanaf nu gegeven wordt bij het vergeten van de combinatiepil, is als volgt:

--------------------------------------------------------------------------------

Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

Bij het vergeten van twee of meer pillen (beiden meer dan 12 uur te laat*) in:
week 1:
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen.
Gebruik de komende zeven dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt. Heb je binnen de afgelopen 72 uur geslachtsgemeenschap gehad, neem dan ook zo snel mogelijk een morningafterpil in!
Neem contact op met je huisarts, wanneer je meer dan 2 pillen bent vergeten.
week 2:
Bij het vergeten van 2 of 3 pillen: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Er is geen verminderde werking.
Bij het vergeten van 4 pillen of meer: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Gebruik daarnaast zeven dagen aansluitend op je vergeten pillen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt.
week 3:
Je hebt 2 mogelijke opties, waarbij de eerste optie alleen kan als je nog geen pil hebt genomen na je vergeten pillen:
- Houdt gelijk een stopweek van maximaal zeven dagen (inclusief de dagen waarop je de pillen bent vergeten). Tel je eerste vergeten pil dus als het begin van je stopweek. De werking van de pil is niet verminderd.
- Neem de laatst vergeten pil alsnog in en maak de strip vervolgen. Sla je stopweek over en ga aansluitend aan deze pilstrip gelijk verder met het slikken van de volgende pilstrip. Ook hier de werking van de pil niet verminderd.
Let op:
Wanneer je de laatste pil van week 3 én de eerste pil van week 1 vergeet, geldt dat als de eerste 2 pillen vergeten van week 1. Dit, omdat je laatste pil van week 3 vergeten gelijk staat aan het 1 dag eerder starten van je stopweek.
Als je pillen in twee opeenvolgende weken vergeet, heeft de pil in sommige gevallen ook een verminderde werking. De stopweek moet je hierbij niet mee tellen (dus een pil vergeten in week 1 van de nieuwe strip volgt op een vergeten pil in week 3 van de vorige strip). Stel je vraag op het forum, voor advies.

* Beide pillen moeten meer dan 12 uur te laat zijn ingenomen. Vergelijk hierbij ten opzichte van elke ingenomen pil.

Voorbeeld 1:
Normaal slik je je pil om 8.00 uur. Je hebt je 2e pil normaal ingenomen
pil 3 van je strip slik je per ongeluk pas om 22.00 uur ---> meer dan 12 uur te laat ---> vergeten pil 1.
pil 4 van je strip slik je de dag daarna per ongeluk pas om 23.00 uur ---> slechts 1 uur te laat (omdat de vorige pil om 22.00 uur is genomen - dus niet 15 uur te laat).
Conclusie: slechts 1 pil vergeten, dus geen aanvullende maatregelen nodig.

Voorbeeld 2:
Je neemt op woensdag op je normale tijdstip om 20.00 uur de pil.
De volgende pil van je strip (donderdag) slik je per ongeluk helemaal niet ---> vergeten pil 1.
De pil daarna (vrijdag) slik je pas op zaterdag om 10.00 uur ---> meer dan 12 uur te laat ---> vergeten pil 2.
Conclusie: kijk bij de juiste week in het schema wat je moet doen.

Voorbeeld 3:
Je bent een pil van week 2 vergeten en vergeet ook een pil van week 3.
Conclusie: de pil is mogelijk verminderd van werking. Vraag op het forum om advies over jouw specifieke situatie.

--------------------------------------------------------------------------------

De overige adviezen met betrekking tot de pil (wanneer starten, het overslaan van een extra stopweek, enz.) blijven zoals voorheen.
Meer informatie over het nieuwe advies is te vinden op de website van het Nederlands Huitsartsen Genootschap.

Maar ik zeg je alleen maar wat ik op internet vindt, maar daarom hoef je dit ook niet te volgen ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:05

Mijn dokter vertelde dat het wel effect had als ik ze bv 8 uur te laat innam. Voel het zelf ook als ik zelfs vier uur te laat ben een keer krijg ik men maandstonden in men stopweek serieus onregelmatig en heb ik tijdns het nemen van de pil al hormonale problemen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:14

Dat geloof ik gerust :) Ik zeg dit alleen als achtergrondinformatie. Dat je na een tijd niet voor verrassingen komt te staan als je bijsluiter blijkt veranderd te zijn ;)

Ik ga slapen. Morgen weer lekker leren, heb er zin in :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:25

Girls, ik ga ook lekker tukkie doen :wave:

Veel plezier morgen BA! Geniet ervan, lekker relaxen. Dat heb je verdiend :j

Leer ze alvast morgen Armaris. Heb er de avond van tevoren ook altijd wel zin in, maar de dag zelf wat minder :+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 06:50

Goedemorgen dames,

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:21

Armaris schreef:
Dat geloof ik gerust :) Ik zeg dit alleen als achtergrondinformatie. Dat je na een tijd niet voor verrassingen komt te staan als je bijsluiter blijkt veranderd te zijn ;)

Ik ga slapen. Morgen weer lekker leren, heb er zin in :D

Misschien meer aan de soort pil, want een vriendin haar dokter zegt wat dat jij schreef.
Ik had lichte en zij zware

anyway zo een uur rijden naar gasthuisberg universiteit ziekenhuis in leuven om een interview te doen op de kinderpsychiatrische dienst afdeling liaisontherapie. Misschien interessant maar vind zotjes dat ze ons heel het land doorsturen.

En dan wisc 3 afnemen bah heb er veel zin in niet!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:38

Da is keileuk met die klein mannen! Zit de rode prop wol er nog in? :')

Of is dat een andere weet dat we een kleuter, een 7-jarige en een volwassen persoon hebben moeten doen maar wat wat was ... :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:51

Het is de zeven tot zestien jarige.

De kleintjes heb ik al gedaan, en antwoorden dat je daar krijgt.

Wat doe je als een vriend of vriendinnetje weent?
Naar de juf gaan?
Kan je me daar nog meer over vertellen.
Ik kan handstand

Wat is een kasteel?
Daar woon je als je geld niet meer in je huis geraakt :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:16

Goedemorgen, deze week weer een halve kilo eraf dus ik ben heel tevreden.
Had gisteren al gemeten en met de centimeters gaat het ook heel goed. Mijn kuiten zijn nu weer even dik in tegenstelling tot 5 maanden geleden toen er ruim 6cm verschil tussen zat.

Goed begin van deze regenachtige dag.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:21

Netjes dan, Katja :j

Goedemorgen :O
Lag echt in een soort coma vannacht, kon mezelf er slecht toe zetten om op te staan!
Maar eht is gelukt :+

Straks maar even werk bellen of ik nog moet werken dit weekend of dat ik andere plannen kan gaan maken :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:52

Goedemorgen *\o/* Ben weer aan het werk en dat doe ik net zo lief als thuis zitten merk ik :D :D

Nog schokkende dingen hier, heb namelijk echt evengeen tijd om bij te lezen ben veel te druk. Kortom het is vreselijk :D Hoop vandaag alles af te krijgen want ik wil vrijdag middag eigenlijk ook nog lekker vrij zijn :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:34

Dames!!! :wave:

Ik wil jullie mijn excusses aanbieden dat ik er de laatste tijd niet meer zoveel was.
Ik was even helemaal klaar met het afvallen, en had even geen zin meer in dit topic ( sorry!!)

Nu ik sinds gisteren weer lekker fanatiek ben, merk ik toch dat ik het gezellig vind om jullie weer even bij te kletsen in dit topic.
Hoe gaat het hier met het afvallen??

Hier zijn een aantal dingen gebeurd, ik heb mijn paardje verhuisd naar een stal waarbij hij nu lekker op het land staat :D
Vanavond ook mijn 2de springles na 1.5 jaar 8-) helemaal leuk gewoon.
Ook staan we op nummer 1 voor een huisje bij de woningbouw sluitings datum is 17 mei dan als het zo blijft krijgen wij de eerste bezichtiging.. van het weekend maar even langsrijden of we het van buiten al wat vinden ( buurt enzo ) anders vinden we het zonde om onze kansen te verspelen!!

Mijn schema voor vandaag:
O: 2 broodjes kipfilet
T: Banaan
M: ( warmeten) kaasburger en wokgroente
T: niks
A: 2 broodjes.

vanavond springles vandaar mijn warm eten naar de middag geschoven, ik moet namelijk haaaaasten !

nogmaals mijn excusses :o