Klinkt lekker met pompoen

Ik heb gisteren eens die Roosvicee Ferro meegenomen, ik was benieuwd of die net zo lekker is als de gewone roosvicee.. Maar

Wat een gore bloedsmaak heeft dat spul

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Roti moet ik ook nog eens maken, al heel lang niet meer gehad!
Klinkt lekker met pompoen![]()
Ik heb gisteren eens die Roosvicee Ferro meegenomen, ik was benieuwd of die net zo lekker is als de gewone roosvicee.. Maar![]()
![]()
![]()
Wat een gore bloedsmaak heeft dat spul
Magrathea schreef:Volgens mij was appelstroop goed juist omdat er ook wat vitamine C in zit
denice schreef:Hallo dames!
Wij eten vegetarisch, maar eigenlijk 80% van onze maaltijden veganistisch. Ik heb een zoontje van bijna 2 en hij wordt ook zo opgevoed, gelukkig eet hij fruit/groenten/noten en bonen erg goed. Ik maak me wel zorgen over B12. Iemand hier ervaring mee of ideeën over? Welk supplement is veganistisch?
Citaat:Als de serumwaarde rond of onder de 150 nmol/L ligt is er sprake van een potentieel gevaarlijk tekort. Veganisten die niet suppleren lopen een verhoogd risico op een B12-tekort. Een tekort aan vitamine B12 kan zich uiten zich in bloedarmoede, verwardheid en afwijkingen aan het zenuwstelsel en de slijmvliezen. Bovendien kan een tekort leiden tot ernstige en chronische gezondheidsproblemen, waarbij onder meer de hersenen schade oplopen
.Citaat:B12 tekort bij kinderen
Een B12 tekort kan leiden tot een achterstand van de groei maar ook tot een ontwikkelingsachterstand. Het kan eveneens leiden tot huidklachten, een zwak immuunsysteem, concentratieproblemen, gebrekkige motorische vaardigheden, etc.