Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:02

O: 2 bb met komijnekaas en hagelslag
T: 2 Bastogne koekjes
L: 2 bb met kaas en hagelslag, glas sinaasappelsap
T: appel, druiven
T: geboorte chocolaatje
D: Lasagnette

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:03

mandy358 schreef:
Wat een rot week zeg Sonja :(:)

nog even lekker genieten van de vakantie lijstje
O: veel watermeloen, volkoren beschuit met pindakaas
daarna gingen we varen dus niet echt geluncht, bij het varen: paar hapjes appeltaart met slagroom, 1 pakje lu time out granen (dus 2 koekjes), wat aardbeitjes, 1 appel, een ijsje bij de ijsalon (horentje 1 bolletje tiramisu ijs 1 bolletje citroen) 10 amandelen
En straks bbq bij vriendin :) (ik heb 1 vega burger mee 121 kcal, 2 balletjes 51 kcal per stuk. Er is brood met dip, eiersalade, champignons gevuld met kruidenkaas, verder nog geen idee

Sonja_vR

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:41

Phor, ook jij bent menselijk he ;) blijft balen... Schrok er zelf pas ook van toen ik zo een dag had .
Maar ja...nieuwe dag, nieuwe kansen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:35

Uiteindelijke lijstje. Was even de valtaf.nl lijst aan het invullen om inzicht te krijgen. Mijn Lunch was behoorlijk kcalrijk. 727 kcal. Is groter als ik dacht omdat het naar mijn idee allemaal gezonde dingen waren. Toch grappig om dan die site te hebben als leidraad. Maar ach, verder zit ik super netjes met de rest dus maakt ook niet uit.

O: hapje yoghurt/zemelen(kreeg 't niet weg), bruine muesli bol droog en 1 banaan
T: appel
L: 3BB met 100 gr gerookte zalm besmeerd met zuivel spread, 2 tomaatjes en cup a soup
T: 2 mandarijntjes
A: Valess kaas burger, 75 gr gevulde pasta met soort kaas? 1 tomaat, stukje komkommer, gebakken paprika, champignons, prei
T: magere yoghurt
B; uurtje fietsen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:51

De ene kcal is de andere niet Chantal. Zalm is kcal-rijk, maar bevat veel gezonde vetten. Als je daardoor een keer wat hoger zit dan is dat helemaal niet erg. :)
Ik vind die cup-a-soup heel wat slechter, dat is een ongezonde beker vol met zout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:52

KarinvdM schreef:
De ene kcal is de andere niet Chantal. Zalm is kcal-rijk, maar bevat veel gezonde vetten. Als je daardoor een keer wat hoger zit dan is dat helemaal niet erg. :)
Ik vind die cup-a-soup heel wat slechter, dat is een ongezonde beker vol met zout.

En suiker.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:57

O: Muesli met chia en yoghurt
T: Galia
L: paprikasoep, bakje rodebietenrauwkost en een vk cracker met honing
T: Aardbeien met een beetje slagroom, een nectarine en 2 dropjes
D: Sla met tomaat, paprika, komkommer, dressing, zalm en Feta, wat kwark en 4 dadels na
T: geen idee, ik denk een stuke extra pure chocolade
D: thee, water en slimpie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:57

Anoniem schreef:
O: 3 gekookte eieren op 4 amaranth/rogge-crackers
T: handje ongezouten noten (amandel, para, pecan)
L: 3 amaranth/rogge-crackers met pindakaas
T1: 2 peren en een banaan
T2: havermout met appel en havermelk
A: salade van veldsla, komkommer, paprika, tomaat, zwarte olijven, broccoli en feta

B: halfuur lopen, halfuur longeren. (Ik ben dus nu over naar een andere stal en mis daardoor een uur fietsen per dag. Benieuwd wat dat doet..)

Comments zijn welkom!

+ 10 paranoten en 4 blokjes 72% choc
Laatst bijgewerkt door FCSA op 05-08-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:04

Anoniem schreef:
KarinvdM schreef:

En suiker.

Ja dat is ook wel zo natuurlijk :j ik vind de rundvlees cup a soup zo lekker. Eet ze maar eens in de zoveel tijd. Probeer nu al een poos n.a.v. dit topic wel minder voorverpakte sauzen/soepen e.d. te eten maar verser/zelf dingen maken, maar voor zo nu en dan. In ieder geval bedankt voor de tip :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:06

Ach, voor een keer is het ook prima hoor.
Vroeger nam ik het elke dag... :D Ik dacht toen dat het een prima verantwoord soepje voor bij de boterham was.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:47

Sonja_vR schreef:
Phor, ook jij bent menselijk he ;) blijft balen... Schrok er zelf pas ook van toen ik zo een dag had .
Maar ja...nieuwe dag, nieuwe kansen

Je bent een schat <3

Chantal: Maakt idd niet zoveel uit voor een keer!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:49

Chantal: Als ik ongezonde 1700 kcal eet, ga ik vocht vast houden en (even) in gewicht bijkomen. Eet ik gezonde 2300 kcal zit er geen gram bij :)

Hihi ik had onlangs zoooo'n zin in een minuutsoepje! Tomaat velouté, mmmm... Hoewel; ik lust het vast niet meer, want het zal wel naar pekel smaken...

Phor: Deed je vader de melding dat hij langs kwam met goed nieuws én slecht nieuws, zonder te zeggen wat? Je zou voor minder een emo-vreetbui krijgen :(:) Je eet al weken onberispelijk, het doet je lijf vast een keertje goed!

O: 95 g haver, rijstmelk light, scheutje vanillesojalight, glas soja intens, lijnzaad
B: 10 minuten fietsen, 4 uur uitladen en rekken vullen
T: 2 koekjes (van die heel kleine die je bij de koffie krijgt)
B: paarden verzorgen
L: 1 wit bolletje en 1 bruin bolletje (zacht) met kaas, sla en tomaat
B: 5 uur werken
T: 2 bananen
B: boodschappen doen
T: peer
A: véél rauwe witlof, rucola, bieslook, 150 g aardappelen, sojaschnitzel
T: blokje chocolade, 2 wilde perziken

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:52

Ik had geen idee wat ie ging vertellen :n Mijn vaders bezoeken zijn sowieso al stressvol, omdat hij gewoon een stressvol persoon is en dit maakte het nog erger :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:56

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
O: 3 gekookte eieren op 4 amaranth/rogge-crackers
T: handje ongezouten noten (amandel, para, pecan)
L: 3 amaranth/rogge-crackers met pindakaas
T1: 2 peren en een banaan
T2: havermout met appel en havermelk
A: salade van veldsla, komkommer, paprika, tomaat, zwarte olijven, broccoli en feta

B: halfuur lopen, halfuur longeren. (Ik ben dus nu over naar een andere stal en mis daardoor een uur fietsen per dag. Benieuwd wat dat doet..)

Comments zijn welkom!

+ 10 paranoten en 4 blokjes 72% choc

+ 4 rogge/pompoenpit-crackers met pindakaas. Oh, oh, oh...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:58

Heh bah daar heb ik ook zo'n hekel aan. Mijn moeder is erg dramatisch (nouja, haar hele leven...) en wanneer ik een bericht krijg 'Kan ik bellen? Nu?', ren ik spontaan naar de wc van de stress.
Van zo berichten (of gewoon van de hele sfeer rond zo'n contacten) voel je je gewoon abnormaal naar :n Dan hoef je je echt niet schuldig te voelen dat je gaat emo-eten hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:03

Ik voelde me wel erg schuldig :o Het was echt dramatisch namelijk. Na 3 punten taart en 10 koekjes ben ik opgehouden met bijhouden wat ik naar binnen werkte, was echt schaamtevol :n

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:12

Hee wat naar dat je je zo ellendig hebt gevoeld -O- Maar je weet wel, onze peptalk, goed voor de verbanding enzo. De boog kan niet altijd gespannen staan! Ik blijf er bij dat je er niets aan kan doen; ik zou ook schaamteloos gaan vreten wanneer er 'goed nieuws slecht nieuws spanningen' in de lucht hangen :(:) Wees maar vooral lekker lief voor jezelf! Dat verdien je!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:17

Jijbent ook al zo lief :* Nou, klopt ook wel, ik zie er gewoon hetzelfde uit als voorheen, alhoewel ik me aan het inbeelden was dat m'n buik dikker was geworden, de cm's spreken me tegen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:22

Ahja, Imaginaire Olifantitis :j Je ziet je lijf zo opzwellen... maar dat kan helemaal niet, gekke Phor! 2 daagjes een net eetpatroon en je voelt je weer als herboren, en je ziet al die ingebeelde zwel-toestanden helemaal weggaan! Het is ook nog eens een supergoede motivatie om morgen en overmorgen weer netjes te eten :)

Mijn erewoord dat je lichaam er geen greintje van zal veranderen :(:)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:40

O: Banaan
B: 4,5km hardlopen
O2: 150ml halfvolle yoghurt met aardbeien, chiazaad en lijnzaad
L: 3vk crackers tomatentapenade, pruim
T: 1vk bth kaas
T2: Festini
A: Vk spaghetti met verse groentensaus, festini toe
B: 1u bodybalance
T: Toastje met tapenade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:42

Kan vast geen kwaad Phor! Zou me meer zorgen maken over de reactie op stress dan op het een keer binnenkrijgen van wat meer eten...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:57

Gast7391, Eagle staat bij Karmie op stal:) Ze traint hem niet, maar ik zou gaan lessen bij haar:) Zij heeft hem nog wel een keer gereden een half jaar geleden ofzo, voor de echte ellende begon. Grappig!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:03

danoesje schreef:
Ik begonnen met een afval shake met wel een lekker smaakje: nutella! Ben eigenlijk helemaal niet van de maaltijdvervangers maar het geeft me even een duwtje in de goede richting, namelijk de 70 kg haha. 69,9 zou al goed zijn dus dat is 'maar' ruim drie kilo, moet te doen zijn toch! Maatje 36 ga ik niet halen en dat hoeft ook niet, past niet bij me denk ik.
Ben alleen mijn thuis in elkaar gedraaide bonen/gehaktprutje a la chili-van-Danusia vergeten mee te nemen naar werk. Ga meteen door voor een lesje rechtrichten dus dat wordt een latertje!

L: 150 gram geitenyoghurt met wat stevia, aardbeien en pompoenpitten. Daarbij 2 wilde perziken.
T: bakje kersen (van die hele dikke zwarte!!)
T plak roggebrood met kaas
A: 2 runderhamburgers gebakken in cocosolie (sorry, had echt onwijs honger om 21:45!) met ketchup en 200 gram spinazie met 1 rondje zachte geitenkaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:11

Mooi lijstje!

En wat leuk dat je bij Karmie staat. Ik heb vorig jaar en dit jaar de driedaagse gedaan en mijn paard is een weekje in training geweest toen ik met vakantie was.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:15

Anoniem schreef:
Kan vast geen kwaad Phor! Zou me meer zorgen maken over de reactie op stress dan op het een keer binnenkrijgen van wat meer eten...

Ben ik het helemaal mee eens!