mijn pakje is vertraagd omdat niet alles leverbaar is.... terwijl op de site toch echt alles op beschikbaar stond.. grrrr... moet ik nog langer wachten en ik had me al zo verheugd
Oooh lekker, boerenkool!! Ik wist inderdaad ook niet wat je met boerenmoes bedoelde, dacht meer richting boerenkruid
Rytir
Geplaatst: 07-01-15 13:45
Ik kom ook weer eens meekletsen, is al een tijdje geleden . Heb het afgelopen jaar een topopbrengst tomaten gehad; heb drie maanden geen supermarkt tomaat gegeten . Ik denk dat ik van het weekend even wat ga rommelen, is altijd lastig omdat ik voor april ook een paar weken op vakantie ga en de huisoppas niet zo handig is met planten...
Vorig jaar had ik trouwens enorm veel luizen in de bonen, iemand daar nog tips tegen?
Antheman
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-15 13:48
Jolandaa_ schreef:
Antheman schreef:
Wat is boerenmoes Jolanda?
Moest echt even zoeken naar de hollandse benaming. Ik ken t alleen als boerenmoes. Gezien hier nogal veel Brabantse dialect gesproken word.
jammie boerenkool!! Alleen jammer dat die altijd de koolvlinders aantrekken
Lieveheersbeestjes helpen, of een heel klein beetje spiritus met water mengen en dat met een spuitbus op de plant spuiten (hielp bij ons trouwens niet), koffiedik aan de plantwortel leggen zou ook moeten helpen heb ik ook al eens gehoord.
Gaas heb ik vorig jaar geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes.. Had op n gegeven moment drie vlinders binnen het gaas die de weg naar buiten niet meer konden vinden Dit jaar maar gewoon regelmatig controleren op rupsen, en de kolen een tijdje in zout water leggen voor het klaarmaken..
Mijn tweede zadenpakket is ook binnen
Sonja_vR
Geplaatst: 07-01-15 21:21
Gaas moet ook wel fijn genoeg zijn en goed sluiten Ik heb in de gaten houden, eieren pletten en rupsen plukken geprobeerd, maar drie keer daags aan de gang zijn en nog alles opgevroten zien worden was ik snel beu