Zou eigenlijk lasagne maken, maar had plots heel erg veel zin in pizza, dus...
Saar4 schreef:
Exitium schreef:
Jambalaya
[ [url=m/oWwiSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oeh, recept alsjeblieft!!
Is wel op de wat meer Nederlandse manier, omdat je hier niet makkelijk aan andouille komt en ik dit keer ook geen roux gebruikt heb. Als je wel een roux wil gebruiken, moet je beginnen met in een apart pannetje een roux te maken en die op heel laag vuur onder regelmatig roeren bruin te laten worden. Het moet echt een bruine koffie/chocoladekleur krijgen, dat kan zomaar een half uur duren.
Verder: blokjes kipfilet en plakjes chorizo aanbakken met cajunkruiden (en eventueel wat cayennepeper voor wat meer pit) erover en een uitje erbij. Na een paar minuten bleekselderij en groene paprika toevoegen en een paar minuutjes laten gaan. Dan wat knoflook erbij en een minuutje laten bakken.
Voeg vervolgens gezeefde tomaten (ik heb voor twee porties zo'n pakje tomato frito gebruikt), een beetje kippenbouillon en rijst toe, en eventueel je gemaakte roux. Roer goed door, doe het deksel op de pan en laat 15-20 minuutjes pruttelen tot je rijst gaar is. Roer halverwege wel even door en kijk of het niet te droog wordt. Als de rijst gaar is, kun je opscheppen.
Exitium, is dat lasangne op de laatst geposte foto?
Hier een aantal maaltijden van de afgelopen 2 weken.
Witlof uit de oven met daaronder aardappelpuree:
Gekookte aardappelen, Hollandse groenteschotel en een snitzel met brie:
Aardappelpuree,roomprei en zalm:
Loempia met zelf gemaakte babi pangang:
Boterhammen dun besmeerd met mayonaise, rucola,tomaat,komkommer en mozzarella met badia kruiden:
Pantosti met brie,gebakken ui en kastanje champignons:
Hapjes bij de film, oa komkommer met mozzarella en zongedroogde tomaatjes, gevulde eieren, wraps oa met filet american. Heksenkaas met kipfilet en komkommer. Ham met kaas,tomaat en komkommer en honigmosterd. Gevulde hamrolletjes met monchou. Gevulde cherrytomataatjes met oude kaas salade:
Exitium
Geplaatst: 10-02-19 13:40
Lay_D schreef:
Exitium, is dat lasangne op de laatst geposte foto?
Yes En witlof, goed idee om binnenkort weer eens te eten
moonsparkle
Geplaatst: 11-02-19 00:23
Ik was dit topic kwijt geraakt, maar ik heb net zo'n 10 pagina's bekeken ik volg weer mee