Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:51

Wauw Milatje, wat een mijlpaal!!

Siamsmeesje wat naar zeg :(:) zo'n ziekenhuisperiode is slopend, zeker als het lang duurt en er slecht nieuws komt etc, weet ik helaas uit ervaring. Ook ik ben een emo eter, en ik herken wat je zegt.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:20

Siamsmeesje: dikke knuffel! :(:).

Milatje: wat ontzettend goed bezig! +:)+

Irene: Sorry, ik kan je daar nog niet mee helpen. Daarvoor weet ik er zelf nog te weinig vanaf.

Mijn lijstje vandaag:
O: 150 gram biogarde stand yoghurt, 25 gram cashewnoten.
T: 1 glas water, 1 kop koffie met volle koffiemelk, 1 rookkaas-cracker met verse roomkaas en plak schouderham, 1 plak rookkaas.
L: 250 gram tv-sticks (kippenvlees), 150 gram gemengde sla, 20 gram geraspte oude kaas en 40 gram gerookte spekblokjes.
T: 1 plak schouderham met verse roomkaas (ca 15 gram) en 1 kopje koffie met volle koffiemelk. 1 la vache quirit cheese triangles. 1 glas water.
A: ??
T: ?? in ieder geval 3 glazen water.
Beweging 7km fietsen.

Volgens MFP zit ik op 26 gram koolhydraten 116 gram vet en 129 gram eiwit

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:28

Siamsmeesje schreef:
Dank je, het duurt inmiddels al ruim 2 maanden, dus ja, wij hopen even goed dat het snel beter mag gaan.

Milatje, die rest gaat je ook nog lukken, wacht maar tot je de laatste 10 kg moet gaan doen 8-)
Ik ben nu aan die laatste 10 dus begonnen. Alles wat er daarna meer vanaf gaat is mooi meegenomen, maar dan zit ik tenminste weer op een redelijk normaal gewicht voor mijn lengte. Ik zal op mijn zwaarst meer dan 125 kg gewogen hebben, dus ik weet hoe jij je moet voelen :j *\o/*
Hier is het alleen niet zo snel gegaan, maar ik ben tevreden met dit tempo zolang er maar niets meer terug aankomt :D

De laatste 10 kilo zullen inderdaad pittig zijn. Mijn 'geluk' is misschien wel dat ik nu een revalidatie traject volg en tegen die tijd het thema sporten ook weer aangepakt gaat worden. Ik hoop er dan lekekr hard tegen aan te kunnen.

Ik kom van bijna 120 kilo af, dus inderdaad vergelijkbaar. Ik wil naar 63 kilo toe, omdat ik maar een klein persoon ben. :P

Irene2 schreef:
Wat ontzettend rot, siamsmeesje.. sterkte!!

Ik heb even gekeken naar koolhydraatarme crackers en brood.. wat is jullie mening hierover? Bijvoorbeeld:
https://www.lowcarbclub.nl/atkins-nl-cr ... duct-tabs2

Is dit echt goed, of zitten er alsnog best veel koolhydraten in?

Deze crackers eet ik zelf ook weleens. Ik eet er maximaal 2 per dag. Heerlijk met zalm of een dun laagje pindakaas. Ik eet ze gewoon als tussendoortje en niet als maaltijd vervanger. Er zit 1,8 koolhydraat per cracker in... Op de 100 gram zit er wel veel in, maar goed. Je eet er geen 100 gram van.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:27

Kimmes

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:47

siamsmeesje; sterkte met je moeder.

Goed bezig allemaal!

Oeh, dat ziet er lekker uit, die bonbons :9

Vandaag:
O lijnzaadpap
M forel met ijsbergsla en citroenmayo
A witlof met kaas uit de oven en een gebakken kipfiletje
Toe slagroom, griekse yoghurt en aarbeiden. Mjam :9

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:21

Goed bezig!

Hier iets minder goed bezig...
Vannacht buikgriep gekregen en dus als de hele ochtend en middag aan het spoken.

Mijn lijstje tot nu toe is dan ook niet zo goed.

O: niets
T: 4 champignons
M: een bolletje mozzarella
T: niets
A: 4 stukjes stokbrood, 4 mini bladerdeeg hapjes en een hapje loempia.
D: 1,5 liter munt water.

Het avond eten was op aanraden van mijn vriend, als hij buikgriep heeft helpt het altijd om dit soort dingen te eten. Weet niet of ik er nou zelf zo enthousiast over ben :o

Weet niet hoe ik in koolhydraten zit, iig tot het avond eten geen punten gescoord.
Niet zo goed dus.

Hopelijk voel ik mij morgen weer fit :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:17

Iedereen bedankt voor jullie wensen, helaas hebben we vanmiddag het slechtste nieuws gekregen wat we hadden kunnen krijgen. En is de kans dat mijn moeder zal herstellen nu bijzonder klein geworden, het wordt nu dus vooral afwachten en genieten van ieder moment dat we nog hebben met haar <helaas is er geen smiley die mijn gevoel nu kan weergeven>

En wat betreft het eten vandaag..... Nou dat is niets geen regelmaat geworden, laat staan kha vandaag... -O-
Nou ja, morgen weer een dag, we gaan gewoon vol goede moed op alle fronten verder.

@Milatje, bij 120 kg stond ik voor het laatst als zwaargewicht op de weegschaal, en ik weet dat ik daarna nog ben aangekomen 8-) Tja, die 63 kg zou ik ook graag halen, maar ik weet ook dat ik met de pil er 5 kg extra bij kreeg, dus vandaar mijn grens voor nu bij 70 kg. Alles daaronder is bonus, want ik ben met 1.59 m ook niet de grootste O:)

@Irene2, kha eten is zo slecht nog niet hoor ;)
Zelf zou ik de Atkinsrepen niet nemen, 35gram kh/100 gram is voor mij veel te veel. Dan neem ik liever een kaiserbroodje die maar 18 gr kh per 100 gram heeft...
En als je graag crackers wilt, het merk Ford crackers zijn minder dan 10 gram kh/100 gram. Vroeger waren ze zelfs onder de 5 gram, maar tegenwoordig rond de 8 gram geloof ik. Dan lijkt Atkins zo goed, maar het is vooral duur en als je het vergelijkt met andere merken dus helemaal niet zo kha. Al weet ik ook dat ze er een aparte berekening op na houden die ik nooit helemaal begrepen heb :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:48

Ahh nee siamsmeesje, wat een rotnieuws ;( :(:)

Atkins trekt de polyolen van het totaal aantal koolhydraten af, omdat die nauwelijks invloed hebben op het bloedsuiker. Of dat echt zo is geen idee, maar dat is het verhaal (toevallig gisteren over zitten lezen :') )

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt om maar weer te gaan starten, liet me een beetje tegenhouden door angst (vorige keer veel aangekomen en voor mn gevoel lastig met de kinderen), maar heb mezelf een schop onder mn kont gegeven. Zo even boodschappen doen, had nog eieren in huis dus kon vanochtend meteen starten :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:26

Siamsmeesje: wat een ***nieuws. Heel veel sterkte. :(:)

Ik ben nog zoekende naar koolhydraatarme tussendoortjes. Verder het ontbijt, lunch en avondeten is geen probleem om wat te bedenken.

Hebben jullie nog tips voor tussendoortjes? Ook eens iets anders als groente :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:45

Plakje kaas, plakje worst, gevuld eitje, euhhh...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:45

Siamsmeesje, wat een slecht nieuws. Heel veel sterkte :(:)

Tussendoortjes:
Blokjes 30+ kaas met plakjes komkommer
Ongebrande ongezouten noten gemixt
Tomaten gevuld met hüttenkäse (en wat peper)
Paar plakjes gerookte zalm met rucola.
1 bolletje Mozzarella gesneden met plakjes tomaat en peper
Mini mozzarella met cherrytomaatje en pesto
Parmaham met kaas en rucola opgerold
Augurken omwikkeld met een plakje rookvlees of ham
Hüttenkäse met geprakte noten
Rookvlees met ei
Rauwe ham gevuld met hüttenkäse en radijs of komkommer
Kipfiletplakjes gevuld met plakjes avocado
Een haring met uitjes
Forel
Olijven met amandelen
Sla wrap met zalm of kipfilet

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:50

Kijk, dat is een mooi lijstje :9

Wat ik vorige keer ook wel deed was blaadjes witlof met wat philadelphia, lekker!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:51

Siamsmeesje :(:)

Van Duyvis heb je oven roasted amandelen. Die zijn lekker en laag in kha.

Je zou ook nog zelf pindarotsjes kunnen maken (chocola smelten in een pannetje, nootjes er door en met een lepel ze op een bakpapier scheppen. In de koelkast laten uitharden et voila)!

Kha chocolade mousse is ook erg lekker. Aardbeitjes met slagroom.
Een paar blauwe besjes.

Ik ben echt een zoetekauw :')

@Laura, is het echt zo lastig met de kids? Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar ik zou voor hen aardappelen, rijst of pasta er apart bij klaar maken. Dan hoef je dat voor jezelf niet op te scheppen. :-)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:02

Misschien valt het mee hoor, en zie ik beren op de weg. Maar ze zijn vooral gek op gerechten als macaroni, nasi, bami. Dat is wat lastig om de koolhydraten apart te serveren. Maar daar pas ik wel een mouw aan, een roerbak is zo gemaakt. Ze zijn trouwens 1,5 en 3, en houden niet van veranderingen en nieuwe dingen :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:07

Laura82 schreef:
Misschien valt het mee hoor, en zie ik beren op de weg. Maar ze zijn vooral gek op gerechten als macaroni, nasi, bami. Dat is wat lastig om de koolhydraten apart te serveren. Maar daar pas ik wel een mouw aan, een roerbak is zo gemaakt. Ze zijn trouwens 1,5 en 3, en houden niet van veranderingen en nieuwe dingen :')

Ik zou zeggen: alles apart klaar maken. Je kan er voor kiezen het apart te serveren of je haalt er voor jezelf een portie groenten en vlees uit voordat je alles bij elkaar gooit :D In dat laatste geval veranderd er niets voor de kids en heb jij toch je kha maaltijd :-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:46

Siamsmeesje wat een oliebol nieuws! Veel sterkte :(:)

Waar vind je KHA chocolademousse?

Ik heb een nieuwe liefde.
Skyr ijslandse yoghurt met bosbes <3

Als tussendoortjes hou ik het vaak op kaas of worst of nootjes. Ik ben een lastige eter dus veel andere dingen vind ik vaak gewoon niet lekker :o

Mijn lijstje tot nu toe:
O: Skyre bosbes 50 gram + handje nootjes
T: stukje worst.
L: (al vast klaar gemaakt) sla met zalm, danablue, pijnboompit en yoghurt dressing.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:08

Goed punt milatje, kan natuurlijk ook al voor het kruiden of saus maken groenten en vlees eruit halen, thnx!

Vandaag wordt t:

O: 2 gebakken eitjes, 100 gram komkommer
T: 5 witte asperges
L: gebakken kipfilet met gegrilde groenten
A: broccoli met wat parmezaanse kaas, merquez worstje

Zal ergens nog wel een tussendoortje bij komen, maar dat moet ik nog verzinnen

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:55

O: lijnzaadpap
L: zalmsalade
A: preitaart

Preitaart met gehakt

Voor ongeveer 4 personen
Ingrediënten
800 gram gesneden en gewassen prei
350 gram (runder) gehakt
150 gram spekjes
8 dunne plakjes brie of geraspte kaas
4 grote eieren
vers gemalen peper
zout (snufje)
1 teentje knoflook
2 eetlepels Parmezaanse kaas (of andere pittige kaas)
50 ml room
Bereiding
Begin met het uitbakken van de spekjes. Als die goed knapperig en uitgebakken zijn kan het gehakt eraan toegevoegd worden. Rul het met wat peper en een uitgeperst teentje knoflook. Daarna voeg je de prei toe en laat je die even slinken /gaar worden bij het gehakt en de spekjes. Klop de eieren luchtig met de room. Ook wat peper toevoegen en een heel klein snufje zout. De Parmezaanse kaas kan er ook doorheen. Schep het prei mengsel in een ovenschaal en giet het mengsel erover/doorheen. Garneer met de plakjes brie, want die smelten dan zo lekker. Of de geraspte kaas erover.
20 minuten op 200 graden (normale oven)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:57

Oei die klinkt goed!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:07

Juist pasta, nasi etc is makkelijk
Saus maken of groente/vlees/kruidenmengsel. En dan deel apart voor jou en de rest verder maken
Voor jezelf courgette spaghetti of macaroni erdoor of bloemkoolrijst oid en gaan

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:50

Oh dat klinkt wel heel erg goed!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:01

Kimmes: de prei-taart gaan we hier ook een keer proberen! Ziet er goed uit!

Hier vandaag wel iets hoger in de koolhydraten dan gisteren, maar altijd nog onder de 60 gram voor de hele dag planning! :)
Ik wil gewoon niet wegen voor aankomende zondag.. maar ik ben zo nieuwsgierig of ik ben afgevallen of juist aangekomen..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:20

M_D_H schreef:

Als tussendoortjes hou ik het vaak op kaas of worst of nootjes. Ik ben een lastige eter dus veel andere dingen vind ik vaak gewoon niet lekker :o

Mijn lijstje tot nu toe:
L: (al vast klaar gemaakt) sla met zalm, danablue, pijnboompit en yoghurt dressing.

Die bosbes was ook even mijn favoriet, tot ik zag hoeveel suiker er in zat :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:28

Ik vind skyr nog veij hoog zitten qua koolhydraten, ik neem dan liever kwark.

Bloemkoolrijst, dat moet ik eens opzoeken :)* moet alleen even die kruidenmengsels bekijken, begreep dat die vaak ook niet bepaald koolhydraatarm zijn?

Ik weet nog van vorige keer de eerste tijd dat je wat hoofdpijn kon hebben en weinig energie, maar heb er nu ook lichte koorts bij. Kan dat er ook bij horen? Of word ik gewoon ziek...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:12

gribaldi schreef:
M_D_H schreef:

Mijn lijstje tot nu toe:

Die bosbes was ook even mijn favoriet, tot ik zag hoeveel suiker er in zat :')

Ik neem ook maar 50 gram.
Vond het nog wel mee vallen met de koolhydraten en de suikers. Geloof 8,8 gram koolhydraten op 100 gram.

Njaa 50 gram is dan 4,4.

Vind de Griekse yoghurt zo vies :o
Dit is wel een goed alternatief :)

Kwark zit misschien wel lager in de koolhydraten, maar ook lager in vet en eiwit vertelde mijn diëtiste. Hierdoor ervaar je eerder een gevoel van honger.

Lijstje verder aangevuld:
T: stukje worst
L: sla me zalm, danablue, pijnboompit en yoghurt dressing
T: paar blokjes kaas
A: pizza :+