Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evelienn28

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:08

hoihoi

Ik meld mij hier ook even ben zelf al bijna 6 jaar vegetariër, maar zit steeds meer te denken om toch ook een beetje richting de veganistische kant te gaan.
Wil in eerste instantie 3 tot 4 dagen veganistisch gaan eten, woon nog thuis wat het nog wel wat lastig maakt maar toch wil ik het wel proberen en onder vinden.
Heb helaas wel voedsel allergieën dus moet wel een beetje goed opletten.
Maar ook idd het gebruik van leer koop het eigenlijk nooit meer maar pony heeft wel gewoon leren spullen...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:50

Waar ben je o.a. allergisch voor evelienn?

Edit: welkom trouwens! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:22

Welkom Evelien! En Kelly, wat ben je goed bezig, wel moeilijk dat je vriend het onzin vindt. Ik zou zelf het niet leuk vinden als mijn vriend me niet zou steunen erin of het als 'onzin' zou beschrijven, maar goed dat je zelf wel het nut ervan in ziet en het nu al 3 weken volhoudt!

8nnemiek schreef:

Ik ben ook toen ik dit topic zag al gauw gestopt met lezen.. überhaupt vind ik het vooral al verbazingwekkend dat zoveel mensen aanraden om te liegen over de reden dat je vegetariër bent ('niet lekker' ipv 'ik vind het zielig voor de dieren')... zodat het kind niet beïnvloed kan worden en om te voorkomen dat ze straks ook geen vlees willen eten. Alsof het dus slécht is, als een kind die keuze bewust maakt? Alsof het dus beter is om een kind voor te liegen en dingen te verzwijgen, zodat ze ongewild en onbewust bij kunnen dragen aan de moord van dieren.

Het ligt vast aan mij, maar het ontgaat mij compleet waarom je graag zou willen dat je kind zonder ervan te weten aan dierenleed bijdraagt en hem of haar dan ook nog eens door te liegen/dingen te verzwijgen, de bewuste keuze zou willen ontnemen. De wereld is toch compleet doorgedraaid als je dat nou even tot je door laat dringen.. 8)7

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:49

Jij kunt het prachtig verwoorden, WW. :) Kan er niks anders over zeggen, ben het zo eens met jou en onze andere trouwe aanhangers hier haha.

Ik heb een half jaar iets gehad met een jongen, maar dat was gauw klaar. Hij deed veel fitnessen en moest veel vlees eten zei hij voor de proteïne. Nou, dan komt het stoom al uit mijn oren. Krijg ik ook nog herhaaldelijk snaps van hem met vlees en nog eens vlees. Toen ik vertelde dat hij echt geen tonijn moest eten, omdat ze dan de oceaan leeg visten zei hij: Is toch niet mijn probleem? Hallelujah, daaaaag jongen daar is de deur.

Mijn volgende crush hoeft echt geen vegan te zijn hoor, maar een luisterend oor, open mind, respect en intelligentie moeten toch echt echt echt wel aanwezig zijn deze keer :')

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:10

Gelukkig vindt mijn vriend het niet meer onzin voor mij hoor, alleen zelf vindt hij vlees te lekker om het te laten liggen. Gelukkig aten we al niet dagelijks vlees, maar ik heb ook aangegeven dat ik liever geen vlees meer koop en dat hij dan maar zelf die boodschappen moet doen :)

Kijken hoelang hij dat vol houd :):)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:14

Xmercury, walgelijk! Die dieren moeten maar extra lijden zodat hij z'n spierballen kan kweken. Toppunt van oppervlakkigheid. Bovendien zijn er heel makkelijk oplossingen voor in de vorm van shakes. De meeste zijn vega maar sommige zijn vegan. Dus kortzichtigheid ten top. Ik begrijp waarom je er klaar mee bent.

Mijn vriendje waardeert juist heel erg hoe ik ben. Hij is niet vega of vegan maar neemt me vaak genoeg mee naar een vega restaurant. Verder besteld hij buiten de deur sowieso geen kip of varken meer. In vliegtuigen besteld ie vega en hij doet heel bewust boodschappen. Daarom waardeer ik hem des te meer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:18

Ik eet na het sporten een lekker bakje sojayoghurt (perzikyoghurt van Alpro, mmm :Y) ) met een schepje Good Hemp, en dan heb ik weer een overdosis eiwit binnen. Lekker lekker. :D En goed voor de spieren.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:44

_Nelleke_ schreef:

Heb voornamelijk allergie voor verschillende soorten noten, maar ook voor soja gelukkig wel in een niet hele erge vorm kan het wel eten maar met mate
tomaten en kiwi ook wel maar ligt er ook aan in welke hoeveelheid.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:03

evelienn28 schreef:
_Nelleke_ schreef:

Heb voornamelijk allergie voor verschillende soorten noten, maar ook voor soja gelukkig wel in een niet hele erge vorm kan het wel eten maar met mate
tomaten en kiwi ook wel maar ligt er ook aan in welke hoeveelheid.

Vervelend zeg! Dat lijkt me heel lastig. Hoe merk je dat aan je lijf als ik vragen mag?

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:47

xMercury schreef:
Vervelend zeg! Dat lijkt me heel lastig. Hoe merk je dat aan je lijf als ik vragen mag?

Nou bepaalde noten hoef ik niet te proberen daar reageer ik meteen op keel gaat zwaar irriteren kan zelfs opzetten.
Aan m'n huid merk ik het ook al snel als ik allergisch ben.
Ook aan m'n maag merk ik het wel hoor als ik ergens te veel van binnen heb gekregen krijg ik vaak buikpijn van.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:23

Dat lijkt me inderdaad best lastig, geen soja en noten mogen eten, maar er komen gelukkig wel steeds meer nieuwe producten voor vleesvervangers zoals lupine, en je hebt natuurlijk ook de quorn producten.

Ik ben heel blij met mijn vriend. Voordat ik hem leerde kennen at hij elke dag vlees, maar hij lust alles en heeft vanaf het begin gezegd dat hij gewoon met mij mee wilde eten. Ik heb toen gezegd, kip koop ik niet voor je, vreselijke praktijken gaan daarin om, maar als je rundvlees wil eten dan wil ik je wel wat kopen en apart bakken.. Dus kocht ik af en toe wat biologische rundervinken, worstjes en rundergehakt met de 35% korting sticker van de AH. Maar toen hij er wat meer over na ging denken en een aantal documentaires heeft gekeken zoals forks over knives en fat, sick and nearly dead is hij helemaal om. We eten nu allebei zo goed als veganistisch, en hij is zelfs fanatieker dan ik :+ Hij is meestal degene die aan mensen die er naar vragen uitlegt waarom vlees zo ongezond is en zo slecht voor het milieu, en hij zegt regelmatig dat hij het vlees helemaal niet mist :D

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:28

8nnemiek schreef:
Dat lijkt me inderdaad best lastig, geen soja en noten mogen eten, maar er komen gelukkig wel steeds meer nieuwe producten voor vleesvervangers zoals lupine, en je hebt natuurlijk ook de quorn producten.

Ik ben heel blij met mijn vriend. Voordat ik hem leerde kennen at hij elke dag vlees, maar hij lust alles en heeft vanaf het begin gezegd dat hij gewoon met mij mee wilde eten. Ik heb toen gezegd, kip koop ik niet voor je, vreselijke praktijken gaan daarin om, maar als je rundvlees wil eten dan wil ik je wel wat kopen en apart bakken.. Dus kocht ik af en toe wat biologische rundervinken, worstjes en rundergehakt met de 35% korting sticker van de AH. Maar toen hij er wat meer over na ging denken en een aantal documentaires heeft gekeken zoals forks over knives en fat, sick and nearly dead is hij helemaal om. We eten nu allebei zo goed als veganistisch, en hij is zelfs fanatieker dan ik :+ Hij is meestal degene die aan mensen die er naar vragen uitlegt waarom vlees zo ongezond is en zo slecht voor het milieu, en hij zegt regelmatig dat hij het vlees helemaal niet mist :D

Wauw dat is wel heel erg fijn.

ik denk dat mijn vriend daar misschien nog wat ouderwets in is, maar hij eet ook vleesvervangers en die vindt hij ook erg lekker. Denk dat hij langzaamaan wel er in mee gaat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:53

Mijn vriend zal uit zichzelf geen vegetariër of veganist worden. Ik hoop hem ooit nog wel een beetje mee te krijgen. Wel is hij vanuit huis gewend om een paar keer per week geen vlees te eten bij de avondmaaltijd. Vis lust ie niet dus dat is makkelijk :D

Ik moet zeggen dat ik vis trouwens eigenlijk erger vind dan vlees. Dat beschadigt gewoon het hele ecosysteem in de oceanen, en niemand vindt het erg want vissen zijn niet schattig. :\ Zelfs zeeschilpadden, dolfijnen en orka's die wél schattig zijn lijden eronder maar dat snapt niemand. Want sushi. :\

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:08

Die bijvangst is inderdaad ook vreselijk.
Ik vond die docu cowspiracy enorm interessant wat dat betreft! Ongelofelijk dat er gewoon een organisatie is die claimt dat je méér vis moet eten om de vis in de zee te redden _-:(

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:46

Ik heb tegen beter weten in dat hele topic doorgelezen :+ Kan iemand me de hersenbleek aangeven?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:00

:')
Kunnen een aantal mensen uit dat topic ook wel gebruiken :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:11

Ik wil me graag melden.
Eet al ruim tien jaar vegetarisch en ga meedoen aan de Vegan Challenge.

Mijn vriend is geen vegetariër en ik bak voor hem ook gewoon een stukje vlees als ik kook.
Ik vind dat een ieder het voor zichzelf moet bepalen, ik laat hem in zijn waarde als hij dat bij mij ook doet. Al zou ik natuurlijk liever wel hebben dat 'ie meedeed met mij.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:19

Speltmelk schuimt redelijk op voor een cappuccino, probeer vanavond of het toevoegen van speltroom het schuim wat steviger maakt. Het was iig erg lekker :9

Ik begin ook morgen met de vegan challenge, heb er zin in!

Misschien nog een leuke tip voor Amsterdammers.. Bij de overkapping naast het Bijlmerstation zitten naast elkaar een Turks falafel bar en een Hindoestaanse toko. De toko heeft waanzinnig lekkere roti ingrediënten; linzen, kikkererwten, aardappel en boontjes
. Voor 4 euro zit je echt helemaal vol. Daarnaast hebben ze falafel met een waanzinnige saladebar waar ik helemaal hebberig van werd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:23

Ik ga vanavond uit eten bij een all you can eat restaruant, boven elk gerecht staat ook of het vegetarisch ect. is, dus dat is echt heel fijn. :j Genoeg keuze voor mij in ieder geval.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:32

He, vorige week nog in amsterdam geweest. Maar we hebben toch lekker vega gegeten bij la place :)

Veel plezier vanavond, linda! Fijn dat ze ook genoeg vegetarisch hebben!

Ik ben nog steeds van plan om bij het nieuwe indonesische restaurant hier in de buurt te gaan eten. Die hadden ook een grote vegan menukaart :9

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:57

Hier in Leeuwarden is ook een geweldig vega restaurant. Je kunt niet kiezen wat je eet, elke week is er een ander menu. Voor 20 euro heb je gewoon een 6 gangen menu, en lekker dat het is! Ook heel vriendelijk personeel. Echt een aanrader :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:03

Hmm morgen begint de vegan challende. Ik heb besloten dat ik vlees/vis een maand niet eet, ik ga melk vervangers gebruiken voor mijn havermout. Wil niet helemaal drastisch gaan met de vegan kant dus af en toe kwark, honing etc. maar ik ga het wel minderen. Ben wel al op zoek naar lekkere recepten dus me vast aan het oriënteren. Voor morgen werd ik al meteen op de proef gesteld doordat ik bij vriendinnen zou eten. Besloten dat ik voor nu zelf wat eten mee neem. Wil anderen er niet mee belasten met de keus die ik maak.

Hebben jullie écht lekkere recepten die ik andere mensen sowieso voor kan schotelen zonder dat ze vlees/vis missen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:07

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie de grens trekken.

Mijn huisgenoot is volledig vegan en zij is erachter gekomen dat ze 99% van de frisdranken niet mag omdat dit gefilterd wordt door een goedje waar varkensbotten in zitten (of zoiets). Hetzelfde geldt voor veel douchegels en shampoos, alles waar honing in zit zou bijvoorbeeld al niet mogen.

Kijken jullie nou ook naar dit soort dingen of zijn het alleen de directe dierlijke producten waar jullie mee stoppen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:20

Chantal, leuk dat je mee doet!
Wat ik zelf graag maak voor mee-eters is lasagne. Er zijn veel vega-recepten te vinden, maar je kan ook prima het gehakt gewoon weg laten uit een standaard recept. En dan lekker wat paddestoelen enzo erdoor :9

Emma, zo streng ben ik zeker niet. Mijn grens ligt ergens rond de gelatine. Af en toe een dropje met gelatine vind ik niet erg, maar de bamiblokken laat ik daarom meestal liggen. Ik was ook blij toen ik de Katja-verpakkingen zag waarop stond '100% vegan' of iets dergelijks.
Ik koop geen leer meer, geen bont uiteraard, geen angora wol, geen dons..
Maar honing dan weer wel, van een eerlijke imker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:21

Interessant :j Kan het me voorstellen dat het erg lastig kan zijn. Ik kijk er nu nog totaal niet naar omdat ik nog bezig ben met het aanpassen van mijn voeding, maar zou er stiekem toch wel erg moedeloos van worden als ik elke douchegel en elk flesje frisdrank zou moeten checken :o