Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:16

Ik raak heel erg in de war, ik probeer overal knoflook in te gooien :+

Raja: hoe je het beschrijft doet het wel spannend klinken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:30

Ach zulke dingen doen we vooral weer denken aan die uitspraak (van wie was die ook al weer? ) 'Pas op! Leven is dodelijk!'
Misschien wat overdreven, maar je kan nu eenmaal niet perfect leven. Je kan wel proberen te doen wat jij denkt dat goed voor je is. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:32

Judith_ schreef:
Ach zulke dingen doen we vooral weer denken aan die uitspraak (van wie was die ook al weer? ) 'Pas op! Leven is dodelijk!'
Misschien wat overdreven, maar je kan nu eenmaal niet perfect leven. Je kan wel proberen te doen wat jij denkt dat goed voor je is. :j

Herman Finkers?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:33

Raja schreef:
Het werd idd een beetje een gel achtig iets :j
Leek wel kikkerdril :=

Maar smaakte niet echt ergens naar...

nee, dat niet, maar hou in gedachten dat het waarschijnlijk o zo gezond is.
Op zich vind ik ze wel een beetje een extra bite geven, ik wissel het af met lijnzaad, die heeft dat minder

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:11

Daar heb je gelijk in Judith. Als zelfs water gevaarlijk kan zijn :')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:21

Vond het ook niet vies hoor Knakker :)
En dat gel achtige was wel een soort lekker :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:19

Je kunt jezelf wel helemaal gek maken met het tot op de bodem uitzoeken wat wel en wat vooral niet gezond is. Iedereen beweert weer wat anders en waar de een wel tegen kan, daarvan kan een ander wel hondsberoerd worden. Zo reageren mijn darmen ontzettend heftig op vlees, terwijl mijn zusje helemaal lamlendig wordt als ze volledig vegetarisch zou eten. Je moet gewoon uitzoeken waar jij je goed bij voelt en een goede middenweg zien te vinden tussen gezond eten (en leven in het algemeen) en een verwennerijtje zo nu en dan. ;)
(Zo, dat waren wel weer genoeg wijze woorden voor vandaag.) :P

Vanmorgen heb ik mijn tomorroats voor de verandering eens met vanilleyoghurt (slecht!) gegeten, omdat ik vanilleyoghurt vroeger zo ontzettend lekker vond, maar ik was er niet echt van ondersteboven. Volgende keer gewoon weer met melk of naturel yoghurt.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:26

Ik heb vannochtend aardbeien een stukje banaan, yoghurt, water en havermout in de blender gedaan. Dat was ook heel erg lekker!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:17

Horse_xx schreef:
Ik heb vannochtend aardbeien een stukje banaan, yoghurt, water en havermout in de blender gedaan. Dat was ook heel erg lekker!

Jaaa mijn favo ontbijt, alleen doe ik dan zonder water en er een klein beetje honing bij! Jum :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:24

Wie heeft het perfecte recept voor de havermoutpannenkoekjes? Wil ze morgen gaan maken :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:26

Toad schreef:
Wie heeft het perfecte recept voor de havermoutpannenkoekjes? Wil ze morgen gaan maken :)

Jaa, daar ben ik ook benieuwd naar ! :j

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:47

Ik doe ongeveer 300/350 ml melk, 2 eieren en 200 gram havermout. Daarbij nog een snufje zout en kaneel. Daar kan ik 3/4 dagen van eten.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:29

Sushilla88 schreef:
Ik doe ongeveer 300/350 ml melk, 2 eieren en 200 gram havermout. Daarbij nog een snufje zout en kaneel. Daar kan ik 3/4 dagen van eten.

En hoe bewaar je die pannenkoeken dan en hoe warm je ze op ?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:38

Ik bewaar ze afgedekt in de koelkast, maar warm ze naderhand niet meer op. Ik eet ze met Griekse yoghurt en een beetje stroop.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:11

Omdat ik elke keer tussen 10 en 11 's ochtends al hoopvol naar de klok zit te kijken of het al bijna 12 uur is heb ik eens rond zitten kijken naar een ander ontbijt en kwam ik hier terecht :D . At vaak een boerenbeschuit, boterham en banaan, soms wat yoghurt (met/zonder muesli) maar in de loop vd ochtend krijg ik echt snaaibuien... Had nu nog brinta in huis, als dat op is ga ik havermout proberen :j! Wat ik nu sinds een week doe is een halve bak magere kwark (citroen/perzik/aardbei of vanille, 250g), 25-35g brinta en om het wat vloeibaarder te maken wat vruchtensap/dubbelfris en dan de staafmixer erdoor! Wordt echt een hele lekkere drink yoghurt :9 ! En, ik zing het met gemak uit tot de lunch nu, met een banaantje tussendoor! Voel me daardoor veel 'rustiger', als ik trek krijg word ik er niet gezelliger op ook }:0

Heb vandaag een zakje gebroken lijnzaad mee genomen, zag ik toevallig liggen en ga daar morgen maar iets van toevoegen, ben benieuwd!

Brinta als pap, en helemaal als t warm is, vind ik echt verschrikkelijk := , ga er vanuit dat ik dat van havermout ook zal vinden. Dus ik blijf t wel lekker mixen met kwark en wat sap!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 22:13

Ik heb niet echt een recept voor de havermoutpannenkoekjes.
Ik doe gewoon een ei wat havermout, melk/water in de blender en daarna in de pan en het is elke keer nog gelukt :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 22:14

Remember schreef:
Omdat ik elke keer tussen 10 en 11 's ochtends al hoopvol naar de klok zit te kijken of het al bijna 12 uur is heb ik eens rond zitten kijken naar een ander ontbijt en kwam ik hier terecht :D . At vaak een boerenbeschuit, boterham en banaan, soms wat yoghurt (met/zonder muesli) maar in de loop vd ochtend krijg ik echt snaaibuien... Had nu nog brinta in huis, als dat op is ga ik havermout proberen :j! Wat ik nu sinds een week doe is een halve bak magere kwark (citroen/perzik/aardbei of vanille, 250g), 25-35g brinta en om het wat vloeibaarder te maken wat vruchtensap/dubbelfris en dan de staafmixer erdoor! Wordt echt een hele lekkere drink yoghurt :9 ! En, ik zing het met gemak uit tot de lunch nu, met een banaantje tussendoor! Voel me daardoor veel 'rustiger', als ik trek krijg word ik er niet gezelliger op ook }:0

Heb vandaag een zakje gebroken lijnzaad mee genomen, zag ik toevallig liggen en ga daar morgen maar iets van toevoegen, ben benieuwd!

Brinta als pap, en helemaal als t warm is, vind ik echt verschrikkelijk := , ga er vanuit dat ik dat van havermout ook zal vinden. Dus ik blijf t wel lekker mixen met kwark en wat sap!

Ik vond havermout eerst ook heel erg vies als pap, maar nu vind ik het heerlijk :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:19

Misschien toch weer een keer proberen, lust inmiddels wel meer dingen die ik vroeger niet at maar dat gaat meer om de smaken. En van brinta als pap vind ik de structuur echt niet lekker en dat is voor mij heel bepalend!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:37

Neem je dan geen tussendoortje, tussen je ontbijt en lunch Remember?
Ik doe dat wel, ook na m'n havermout.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:56

Jawel, ik heb eigenlijk altijd fruit mee maar als ik brood heb gegeten lijkt het wel alsof ik gewoon moet blijven eten. En we hebben ook bijna altijd wel iets van koekjes liggen enzo, dus dan begin ik daar maar aan.... Afgelopen week met de brinta (paar dagen ook wat aardbeien erdoor gemixt) heb ik met een banaan/appel tussendoor prima door gekund tot de lunch :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:22

Fruit tussendoor is toch meer dan prima? Laat die koekjes maar thuis in de kast, of nog beter, in de winkel...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:42

Remember schreef:

Lijnzaad er door is lekker!!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:00

Ik heb net de havermoutpannenkoekjes gemaakt !

mmm, echt lekker!

Ik heb wel rozijnen door het beslag gedaan en dat maakt er wel smaak aan en het vult wel zeg :j

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:03

KarinvdM schreef:
Fruit tussendoor is toch meer dan prima? Laat die koekjes maar thuis in de kast, of nog beter, in de winkel...

Mensen uit het hele pand weten dat er bij ons altijd wel wat te halen valt :')!

Pannenkoekjes ga ik ook eens maken, klinkt goed! De lijnzaad erdoor vanmorgen was prima, heb er niet zo veel van geproefd eerlijk gezegd.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:40

foei waarom heb ik dit topic niet eerder ondekt :9 :9 :9 :9 :9 :9