Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:33

Gaat wel, maar ze verkleuren. Blijven niet mooi rood. Aan de smaak verandert niks, lekker door yoghurt :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:39

aikon schreef:
Gaat wel, maar ze verkleuren. Blijven niet mooi rood. Aan de smaak verandert niks, lekker door yoghurt :j

en blijven ze stevig, of wordt het papperig ?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:20

Ligt aan de soort. Gewoon proberen :D

Met bloemkool weet ik zeker dat het per soort verschilt, het ene is lekker de ander bitter. (En ik weet nooit in de winkel welke wel of niet goed in te vriezen is :o )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:39

Hollandse bloemkool, andere eten we hier niet omdat wij ze niet lekker vinden.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:40

Ik vries wel de aardbeien in, eerst los van elkaar en als ze bevroren zijn samen in een bakje. Bij worden ze niet bruin, wel pappig na het ontdooien.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:20

wij eten hier nog wel speltbrood, gewoon uit praktische overwegingen, alleen vleeswaren kopen is een drama!! echt overal zit suiker en E nummers in.. Vlees dito.. Dan kun je wel naar de slager, maar wie zegt me dat het daar anders is??

K wordt er wel eens moedeloos van.. Gelukkig heb ik een moeder met een vishandel, dus we eten veel vis.
Lopen jullie hier ook zo tegen aan? Dat echt overal van alles in zit en dat je hierdoor erg beperkt wordt in je "eenvoudige" maaltijd met een stukje vlees?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:38

Vlees zit in principe geen smaakversterker in.. Behalve wanneer je gekruid/gemarineerd vlees koopt. qua vleeswaren heeft de lidl rookvlees zonder en de boni kipfilet zonder:-)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:43

Bij de slager kun je het toch gewoon navragen?
Ik haal mijn vleeswaren vaak op de markt. En sommige producten zijn maar 3 a 4 dagen houdbaar omdat ze dat dan allemaal zelf maken, zonder rotzooi erin

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:50

@ Phylos dat is waar.. Ik moet hier in de buurt eens een goede slager opzoeken, Helaas ben ik vaak te laat thuis van werk en zaterdags werk ik vaak ook waardoor de slager in het dorp al dicht is..
@ Rosita, kijk maar eens op de verpakking van vlees in een supermarkt.. daar kun je niets zonder smaakversterkers kopen.

Het is een zoektocht... ;-)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:55

Ik eet al jaren zonder enige vorm van smaakversterker en in gewone kip(filet), gehakt, tartaar, speklapjes etc bv zit écht geen smaakversterker. wel in alle burgers en gekruid of gemarineerd vlees

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:08

Mariska, misschien op zoek gaan naar een boer die eens in de zoveel tijd een koe laat slachten? Of een biologische slager? Zelf eet ik gewoon geen vlees meer :P Al kan ik me inderdaad ook niet voorstellen dat er in gewoon gehakt van de winkel smaakversterkers zitten...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:59

okvlees.nl is misschien een goeie voor de mensen die geen goeie slager in de buurt hebben
is wel alleen gewoon vlees, dus geen vleesbeleg oid
hier op bokt al wat goeie ervaringen gelezen...wil er zelf eerdaags ook bestellen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:19

het zal je verbazen wat er af en toe door het vlees zit, ook bij de AH. Daar zit gerust suiker of een e-nummer in.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:13

Suiker verbaasd me inderdaad niks en een e-nummer ook niet. Maar echt E621 ben ik in gewoon gehakt/kip ofzo niet tegen gekomen in de tijd dat ik vlees at.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:36

Mee eens Tara... smaakversterker zit er in de gewine standaard vleessoorten echt niet. suiker en af en toe ern enummer zou kunnen al valt dat in het standaaard vlees ook.mee

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:58

Ik koop wel eens een homp naturel vlees (rund, paard of varken) Kruid deze zelf en braad het in olie. Daar snij ik plakjes af, zo dun mogelijk, en doe dat op brood. Erg lekker :j

Ik heb gister groente tosti's gehad, heerlijk. Met ui, knoflook, paprika, olijf, tomaat, dille. Dat ga ik vaker doen.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:33

Ik heb nu tartaatjes gehaald, dat viel mee met de toevoegingen geloof ik... Weet niet uit mijn hoofd waar wat in zit, maar het valt me vies tegen nu ik erop let. Ik ga zeker vanavond eens kijken op okvlees.nl.

Aikon, dat is inderdaad ook een idee.. :)*

Tara, eet jij dan vleesvervangers of gewoon helemaal niets meer?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:36

Door mijn allergieën verzin ik nog wel eens vreemde dingen :D Som heel lekker en soms niet te pruimen :r Al doende leert men ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:49

Kanonne hé...
Ik eet nu een aantal weken geen brood meer en smoothies van fruit en groente als ontbijt, geen geraffineerde suikers of heel weinig.
Gluten en melk at ik al niet en ook geen soja.
Vandaag doosjes dummy's gegeten, en een glas orangina vanmorgen.
Vanmorgen al beroerd, en nu hoofdpijn niet te harden! -O-
Mijn huid reageert ook enorm als ik me te buiten ben gegaan. -O-

Troep troep troep... -O-

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:34

Ik herken het heel erg! Vooral suiker is een reden van hoofdpijn heb ik gemerkt. Ik ben ook vrij strikt in ( bijna) geen suiker, en als ik mij dan toch een dagje te buiten ga heb ik onmiddellijk last van hoofdpijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:37

Een beetje suiker in amandelmelk is geen probleem.
Maar echt snoep ofzo is dus drama.
Vanmorgen frisdrank genomen, daarna hyperactief en daarna zo'n dip dat ik mijn bed weer in gegaan ben. :roll:
Meteen twee uur geslapen ofzo, far away.
Nooit gehad, maar ik had hetzelfde met gluten, nooit wat van gemerkt maar na 2 weken glutenvrij een fout ben ik toch ziek geweest!

Goede reden om het heel streng door te zetten dit, ben genoeg ziek geweest afgelopen jaren.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:59

Hmmmm, dat heb ik helemaal niet. Zou beter zijn als het wel zo was haha! Ik neem normaal geen suiker, maar als ik het wel doe heb ik nergens last van en is het gewoon toch lekker.... Dat wil ik dus niet!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:05

Ruilen? :')

God straft onmiddellijk is goed voor het volhouden, maar zou leuk zijn als ik soms kan smokkelen. O:)
En ik vind het ook wel lekker hoor, merk dat ik dingen al zoeter vind als normaal maar toch vind ik het lekker.
Enige is dat hoofdpijn minder lekker is.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:33

Bizar he! ik ben vorige week sushi wezen eten.. nu at ik sl jaren nauwelijks smaalversterker..hooguit alleen iets waar wat gistextract in zat heel af en toe, nu dus 2 maanden echt 0,0 en ik heb me toch een migraine aanval gehad.. ongelofelijk! wat ben ik beroerd geweest van due zooi zeg..
idd.. troep troep troep

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:38

Woeps.
Je lijkt wel gevoeliger te worden voor die zaken als je het een tijd niet eet ofzo.
Dit heb ik nooit zo gehad.. -O-