Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:45

Haha, oké, ik zal het even veranderen. ;) En ik heb net nog 2 cupcakes geproefd en ik proef toch duidelijk de appel. :Y) Ik heb een halve appel gebruikt en deze in echt best wel kleine stukjes gesneden zodat er best wel veel in de cupcakes zelf eindigde. Vervolgens heb ik nog een kwart appel in kleine stukjes gesneden en deze over de topping gegooid, dus misschien dat daardoor de appelsmaak wat sterker is. :) Ben nog steeds super trots op mijn cupcakes, het zijn echt de eerste die er goed uitzien en echt hemels smaken, haha. :D

FuGeLiCu

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:46

Leuk idee SF! Helaas is Gouda voor mij te ver weg. Hoor graag hoe het gegaan is! :D

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:45

Die appel kaneel cupcakes lijken mij ook lekker!

Vanmiddag ga ik cupcakes maken voor mijn zusjes verjaardag.
Gewoon vanille en Oreo cupcakes

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:01

De koffiecake is gelukt, en inderdaad super lekker :)
Goed recept om te onthouden!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:05

Leuk topic! Hier staat nu een appel-kaneel-cake in taartvorm in de oven! Wilde eerst cupcakes gaan maken,maar iets teveel beslag;).

Maar bakken is leuk! Favorieten zijn kruidkoek, cake, kwarktaart en chocladbullar(zweedse chocoladebollen). Niet de moeilijkste dingen dus;)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:06

Afgelopen week uitgeprobeerd;

- caramel cupcakes
- Chocolade-caramel-cupcakes.

vielen goed in de smaak! *\o/*

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:16

Mag ik vragen welk recept je gebruikt voor de caramel cupcake?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:11

Mijn kamer ruikt nu helemaal naar kaneel en versgebakken cake :)
Wel bijna een uur in onze gasoven gehad;)tja, studentenafdeling. Thuis (bij m'n ouders) hebben we een topoven, die mis ik nu wel.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:49

Ik heb net mijn eerste boterkoek gebakken, alles gedaan wat moest. Helaas is hij wel wat donker hoop wel lekker!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:30

Dora88 schreef:
Mijn kamer ruikt nu helemaal naar kaneel en versgebakken cake :)
Wel bijna een uur in onze gasoven gehad;)tja, studentenafdeling. Thuis (bij m'n ouders) hebben we een topoven, die mis ik nu wel.

Hadden we nu maar geur-bokt.....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:58

Zou soms wel handig zijn hè :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:30

_Mara_ schreef:
Haha, oké, ik zal het even veranderen. ;) En ik heb net nog 2 cupcakes geproefd en ik proef toch duidelijk de appel. :Y) Ik heb een halve appel gebruikt en deze in echt best wel kleine stukjes gesneden zodat er best wel veel in de cupcakes zelf eindigde. Vervolgens heb ik nog een kwart appel in kleine stukjes gesneden en deze over de topping gegooid, dus misschien dat daardoor de appelsmaak wat sterker is. :) Ben nog steeds super trots op mijn cupcakes, het zijn echt de eerste die er goed uitzien en echt hemels smaken, haha. :D

Tnx! Vind de vermelding echt heel lief, maar voordat er straks allemaal verkeerde dingen worden verwacht haha. :P

Ojah, over de topping proef je dan wel goed. Ik ga de volgende keer een andere appel gebruiken.. en wat minder kaneel. :') Komt ook omdat ik verkouden was, proefde echt niets dus gooide er een hoop kaneel in. :')

Na de proeverij ga ik Cookies 'n Cream cupcakes maken :9

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:54

Girassol schreef:
lieniminnie schreef:
Hmm nee dat weet ik zo niet :n
ik weet wel dat sponscake een vrij vetvrije cake is!

Jammer, maar in ieder geval bedankt voor je reactie :) Ik heb meteen even gekeken naar sponscake, klopt het dat het een beetje doet denken aan spekkoek?

klopt zeker :j Sponscake is een indische cake, met pandanpasta en cocosmelk, daardoor is het al meteen heel zoet :9 en groen :D

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:33

lieniminnie schreef:
Girassol schreef:

Jammer, maar in ieder geval bedankt voor je reactie :) Ik heb meteen even gekeken naar sponscake, klopt het dat het een beetje doet denken aan spekkoek?

klopt zeker :j Sponscake is een indische cake, met pandanpasta en cocosmelk, daardoor is het al meteen heel zoet :9 en groen :D

Dat klinkt goed! Die ga ik zeker eens maken :j

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:38

Heb hier nog steeds geen brownies gemaakt! Heb de spullen al 2 weken in huis, maar tijd, ho maar.. :+ Woensdag maar een poging wagen dus!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:27

Mijn taartjes heb ik gemaakt en gaan in de vreizer. Vrijdag ga ik ze vullen en bekleden! :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:33

SpikkelFire schreef:
_Mara_ schreef:

Tnx! Vind de vermelding echt heel lief, maar voordat er straks allemaal verkeerde dingen worden verwacht haha. :P

Ojah, over de topping proef je dan wel goed. Ik ga de volgende keer een andere appel gebruiken.. en wat minder kaneel. :') Komt ook omdat ik verkouden was, proefde echt niets dus gooide er een hoop kaneel in. :')

Na de proeverij ga ik Cookies 'n Cream cupcakes maken :9

Haha nee ik begrijp het! En op de gok bakken qua smaak omdat je verkouden bent, mwah, niet echt een topidee denk ik. :P Ik wil dan ook helemaal niks bakken want dan proef ik er niks van! Ik vind het echt verschrikkelijk om verkouden te zijn en niks te kunnen proeven, eten is dan echt niet leuk meer. En kan je die cookies 'n cream ook niet VOOR de proeverij maken? :+ Klinken echt goed!

Iedereen is heerlijk aan het bakken, soms zou een geur functie wel erg fijn zijn ja, haha. :D

Ik ben woensdag weer aan de beurt, dan staan er 2 taarten op het programma. Een worteltjestaart voor mijn jaarclub en een kleine citroen/limoenmonchou taart voor mijn werk. Ik had mijn bazen een taart beloofd als ze mijn contract zouden verhogen, nu is die dus verhoogt en nu bleven ze maar vragen naar die taart. :P Heb vandaag wel gevraagd of een kleine taart ook goed was, omdat de grote springvorm in gebruik zal zijn voor de worteltjestaart. Maar dat was geen probleem. }:0

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:44

Haha ik had eigenlijk andere smaken in gedachten, ik ga er nog even over nadenken. :+

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:13

Ik kom even binnenvallen met een vraag als dat goed is :+
Ik wil straks minimuffuns en "gewone" muffins bakken met een cakebeslag, maar omdat de baktijd van beide verschillend is, kan ik het cakebeslag voor de "gewone" muffins wel een 10-20 minuutjes bewaren? Ik vind weggooien ook een beetje zonde en het is wel de bedoeling dat het luchtig blijft :+

Had ook met Google gezocht, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden, dus misschien weten jullie het :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:34

Lijkt me wel hoor, zou het alleen even afdekken :j

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:44

Ik ben een stille meelezer, maar heb nu toch een paar vragen. Bakpoeder is dat het zelfde als backin (?)van dr. oetker? Ik had laatst hartige muffins gemaakt maar daar moest 100 ml olie in. Ik vond dit vrij vet. Kan ik dit ook anders op lossen. Alvast bedankt voor de raad.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:48

Nerwen, ik ben bijna altijd gedwongen dat te doen, mjin oven is heel klein. Gaat altijd prima.
Bora, ja zeker, backin' is bakpoeker :j
voor de olie weet ik geen oplossing, hoe veel bloem etc ging er in het recept?

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:50

er ging ong 250 gr bloem in het recept. en 250 ml karnemelk

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:52

Persoonlijk vind ik muffins met olie ook niet lekker, doe er zelf altijd gesmolten boter in.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:56

vind boter lekkerder :j maar dat vind ik zeker niet veel vet voor op 250 bloem.