Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MaartPaard schreef:Hoe smaakt zo'n boerenkool smoothie trouwens colway? Ik ben nog een beetje huiverig hha
Toess schreef:Rebecca, misschien kan je iets op http://www.foodwatch.nl vinden.
Rebeccaa schreef:Hi! Ik heb een vraagje. Na inspiratie gekregen te hebben door dit topic, heb ik besloten mijn Nederlandse toets morgen (3 uur, oh mijn god) te schrijven over voeding.. dus bijv. over brood en over liga's, hoe gezond iedereen denkt dat ze zijn maar dat dat vies tegenvalt.. Het mag dus over alles gaan waarvan mensen denken/verwachten dat het gezond is. Hebben jullie misschien links/site's/.. waar ik informatie van af kan halen?
Silence schreef:Over de kwaliteit van de C1000 gesproken... Ik vroeg laatst om zuurdesembrood...nou ze keken me aan alsof ik ze ter plekke vroeg om zichzelf op te hangen.
Colway schreef:@ mrijn, doe jij het in een blender of gebruik je een staafmixer?
Phylos schreef:Bedankt! Ahornsiroop heb ik niet, waar zou ik dat door kunnen vervangen, een beetje honing? En eventueel zal gewone melk ook wel kunnen denk ik?
En ik ga het eens proberen met een staafmixer, want een blender heb ik niet
Nien1984 schreef:Dus dan kook je eerst water en doe je de havermoutvlokken erdoor en dan wordt het na een tijdje koken pap...? Sorry, voel me echt een dom blondje
Karin_Mylo schreef:Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere bio yoghurt met 3 schepjes muesli en een glas koud water.
L: 2 meergranen boterhammen, 1 met ei en 1 met kaas en komkommer.
T: Smoothie, weet nog niet wat ik er door gooi
T: Volkoren ckracker met zuivelspread bieslook light
D: Wat mijn papa gaat koken
(en ik hoop dat mijn lijstje nu wel wat gezonder is!)
Karin_Mylo schreef:Jeej !!
Het is me gelukt, haha.
Nou ik wou in eerste instantie dus Volkoren brood kopen of spelt. Maar ik was aan het eind van de middag,dus tegen de avond en er lag alleen nog maar witbrood of deze meergranen. Dusja dan maar meergranen. Ik dacht dat is vast ook wel een stuk gezonder dan wit.
Heb verder nog wat rond gekeken in de winkel en deze biologische yoghurt was iets van 5 cent duurder dan de vanille yoghurt of de gewone volle yoghurt. Heb voor 5 euro een best aantal boodschappen kunnen doen.
Colway schreef:Heb net een kwarktaartje gehad, grrr wordt gek van die jarige hier, dat kan ik echt niet weerstaan haha
Nien1984 schreef:Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark met mango, kiwi en chiazaadjes
T: 2 roggebroodjes met eigengemaakte honing
L: salade met van alles óf als ik straks speltbrood op de kop kan tikken dan neem ik dat!
T: handje ongebrande nootjes met gedroogde pruimen
D: Nog geen idee, veel groenten iig.Colway schreef:Heb net een kwarktaartje gehad, grrr wordt gek van die jarige hier, dat kan ik echt niet weerstaan haha
Snap ik! Maar af en toe is heus niet erg en je compenseerd het vast weer ergens.
Dank VogeltjeM voor je havermout adviezen. Ik ga het straks halen met de rest van de boodschappen. Je lunch klinkt lekker! Als je maar genoten hebt!
Volgens mij zit die swiss noir die iemand hier at vol suikers, maar ik kan me vergissen.
Deau schreef:Buikvet is ook nog een het gevaarlijkste vet omdat het rondom te organen zit.