Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 11:05

Zo hadden wij het ook :j We hadden toen ook zelfgemaakte ragout in van die bladerdeeg achtige bakjes. Jammie :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:16

Zelfgemaakte ragout? Vertel :D

Ik eet vrijdag alleen, dit zijn dingen die mijn zoontje toch niet hoeft, dus de vrijdag is daar ideaal voor!

Zondag wil hij pizza eten, dus dan mag hij die zelf maken, ik eet dan roergebakken rijst met prei en cashewnoten :9

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:53

_Lisanne schreef:
Heb vandaag gebakken camembert gegeten :9.
...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je die dan klaarmaakt... leg je die gewoon in de pan of moet je hem eerst nog paneren ofzo? Lijkt mij ook wel lekker :9

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:56

Ik ben vanaf mijn 4de vegetarier dat is nu bijna 18 jaar.
Mijn ouders eten vlees maar mijn broer niet.
Mijn moeder kookte altijd het zelfde alleen dan voor ons met vegetarisch gehakt worst burgers tofu..

Maar toen ik net vegetarisch was, waren er haast geen burgers.
Ik kan me herinneren dat er maar 2 soorten burgers waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:07

picobello schreef:
Voor mij hoeft een vervanger helemaal niet op vlees te lijken, maar soms is het qua structuur wel handig ;)
Bijvoorbeeld de gehakt voor in de pastasaus of balletjes voor op de BBQ. Maar sommige producenten gaan er erg ver in om zo echt mogelijk nepvlees te maken.

Voor mij precies hetzelfde! Vooral omdat mijn ouders + zus wel vlees eten, dan is het bij sommige gerechten handig als er voor mij dan een vergelijkbaar iets gemaakt kan worden.

En daarnaast, er zullen ook genoeg mensen zijn die vlees echt lekker vinden maar niet mee willen werken aan de bioindustrie en slachthuizen e.d.. Voor deze mensen zal een wat meer op vlees lijkend iets wellicht een uitkomst zijn.

Sommige vleesproducten vond ik altijd ook echt lekker en op het moment dat plantaardige lookalikes gemaakt kunnen worden zou ik ze ook best willen eten hoor!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:08

Toess schreef:
Zelfgemaakte ragout? Vertel :D

Ik eet vrijdag alleen, dit zijn dingen die mijn zoontje toch niet hoeft, dus de vrijdag is daar ideaal voor!

Zondag wil hij pizza eten, dus dan mag hij die zelf maken, ik eet dan roergebakken rijst met prei en cashewnoten :9

Heel makkelijk: uitje fruiten + champignons opbakken in een koekepan tot het gaar is (hoeveelheden moet je zelf even kijken wat je lekker vindt). Dan een klont(je) boter in een steelpan oid opwarmen, en 2-3 eetlepels bloem. Goed doorroeren en mengen. Dan giet je er melk bij (weer afhankelijk van hoe dik je het wilt hebben), goed mengen met een garde. Verkruimel er ook een bouillonblokje in. Als het een mooie dikke prut is geworden (als het echt pudding is zegmaar moet je er meer melk bij doen, het moet wel min of meer vloeibaar zijn) doe je de champignons/ui erbij en laat je het nog even pruttelen.. En klaar :) Je kan het eten in zo'n pasteitje dat daar speciaal voor is, kan je kopen in de supermarkt, kost bijna niks. Kapje eruit snijden, ragout erin en kapje er weer op :)
Je kan dit ook heel goed in grote hoeveelheden klaarmaken en dan invriezen :)

Als je echt geen wijs kan uit de niet genoemde hoeveelheden :P moet je even googelen, de bovenste link is degene die ik gebruik. En het is lekkeerrrr :Y)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:10

Ben het met jullie eens Picobello & Nueve.
Wat denken jullie dan van vegetarische Filet American?
Ik kreeg dat op een verjaardag en ik kreeg het gewoon niet weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:12

Ieeeuwww nee inderdaad, niet te vreten haha! Ik verheugde me er heel erg op want ik vond filet americain zoooo lekker! Maar bah, droog korrelig smakeloos spul. Maar wij hadden dan ook altijd van die über verse bakjes, dus misschien was ik daar sowieso al verwend mee qua smaak :P

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:15

Renske_M schreef:
_Lisanne schreef:
Heb vandaag gebakken camembert gegeten :9.
...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je die dan klaarmaakt... leg je die gewoon in de pan of moet je hem eerst nog paneren ofzo? Lijkt mij ook wel lekker :9

Die ik heb is al gepaneerd en alles, gooi je zo in de pan. In het restaurant zelf worden ze gefrituurd geloof ik, maar in de pan gaat ook prima.

Nadeel is dat ze lastig te vinden zijn, ben hier bij verschillende kaasboeren geweest maar geen van allen hadden het. Ze zeiden dat ze dat alleen met kerst enzo hadden.. Best vreemd vind ik persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:16

Ik ben heeeel benieuwd! Hoe maak je dat precies? Veel kazen lust ik niet, en somehow lust ik dan wel weer sterkere kazen zoals die en brie enzo :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:24

Geen kaas!? :\ Ik ben echt verslaafd aan kaas. Van de week ook, heb 5 plakjes kaas op ofzo, van die jong belegen :Y) Heeerlijk! gewoon uit de hand haha. En op tosti's natuurlijk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:27

I know, het is onhandig, zeker als je vegetariër bent! Nu lust ik jonge kaas nog wel (bijna geen smaak, kan er ook weinig mis gaan) maar oude kaas krijg ik de rillingen van.. Zeker gegratineerd, baahhhh! :7

(En dan vreet ik wel weer Zwitserse kaasfondue he :') Typisch)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:35

Oude kaas kan wel lekker zijn om te smelten op de lasagne ofzo :j of op een tosti. Wordt het net wat pittiger van. Maar op brood, nee :n

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:40

Ow kaas, praat me er niet van haha. Ik lust alleen 'milde' kazen (dus jong, jong belegen, graskaas, feta, mozzarella, soms brie en heeeeeeel soms geitenkaas).
Ik had pas geleden een griekse salade gemaakt met gewone veldsla, ijsbergsla, olijven, tomaat, ui en gebakken feta. Gewoon in de pan gebakken tot hij bruin werd, maar het is wel moeilijk. Volgende keer paneer ik hem ook denk ik, nu had de feta de neiging om in de pan te blijven plakken. :P Je zit er wel goed vol van, echt ideaal om te maken bij weinig tijd en als je toch iets warms bij je salade wilt. :)

Oh die gatenkaas van Leerdammer is ook heerlijk en er zit vegetarisch stremsel in las ik pas op de verpakking. :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:42

Thanks voor het recept, Magrathea!

Ik hou ook niet zo van kaas :n Gesmolten op zich wel (tosti, pizza of door een warme maaltijd) maar "zo" niet en het moet dan ook jonge kaas zijn!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:17

Hoe kan je niet van kaas houden!? :\

Ja die ragout is heeeel lekker :D je kan trouwens het beste de champignons in kleine stukjes snijden, net als de ui.

Linkje voor als je geen wijs kunt uit de hoeveelheden :P. Ik heb 1 bouillonblokje gebruikt, maakt het wat sterker van smaak :)

Als je er meer melk bij doet krijg je trouwens saus, meer water wordt champignonsoep :=

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:58

EllaBellaah schreef:
ohh je moet die groenteburger eens proberen! Heb ik gisteren nog op hihi :P Vind ik zo af en toe ook wel eens lekker en het is geen droge 'hamburger' die er op zit.

jaa klopt die heb ik vanavond volgensmij:)

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:01

wij hebben thuis bijna altijd van Valess , heel lekker:D ik vind tofu of soja echt heel erg smerig haha ..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:04

Ik vind valess echt smerig :')
Zo zie je maar dat smaken behoorlijk verschillen :))

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:06

jaa inderdaad haha , maar eten jullie wel vis? ik vind dat vies maar ik vind ze niet echt zielig opzich(A)

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:48

stippie
:Y)

Ik eet ook geen vis .

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:50

In principe eet ik ook geen vis. Maar ik werk in een viswinkel en af en toe duurt het erg lang voor in lunchpauze heb en dan wil ik nog wel eens een heel klein stukje kibbeling pakken, is dan bijna alleen maar beslag maar toch haha.

Mocht ik ooit weer vis ga eten, zal het wilde vis zijn en dus geen gekweekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:50

Ik eet ook geen vis.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:55

Mijn ideeën over vis zijn eigenlijk hetzelfde als mijn ideeën over vlees. Ik eet het af en toe (een keer per week of zo) en koop in principe alleen biologische of duurzaam gevangen vis. 'Zielig' is voor beide bij mij geen reden om het niet te doen, voor mij gaat het om de (bio)industrie, milieuvervuiling et cetera waar ik niet aan mee wil werken.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:45

Hier ook geen vis, omdat het vies is en omdat die beestjes meestal niet erg 'humaan' worden gevangen. Daarbij komt dat door de visserij de leefomgeving van de vissen ernstig wordt aangetast.
Geen vlees en geen vis dus.