wil nog meer maar weet het even niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepanne schreef:Zou graag een pruim neerzetten maar weet niet waarMidden op mij grasveldje maait ook weer zo lastig! En mijn buren gaan uitbouwen dus durf niets aan 'hun' kant van onze tuin te zetten..
karuna schreef:Rabarber en de nachtschadefamilie zijn niet zo gezond voor kipjes. Net als buxus gouden regen ed. Normaal blijven ze er wel af maar kennelijk waren ze het niet eens zaterdag met de kleinere ruimte (nog steeds 50 m2 met zijn 7en hoor) die ze hadden en hebben ze zich ervan tegoed gedaan door het gaas heen. Maar gelukkig geen diarree alleen nu duidelijk minder eitjes de mutsen. De dames lopen hier wel los overdag. Een aantal stukjes zijn verboden terrein, rond de vijver waar kruiden en aardbeien staan en de moestuin. Slakken, onkruid, bladluizen, mieren alles schuift erin, scheelt een hoop onkruid trekken.
Alleen als we lang weg zijn of laat thuis s avonds worden ze verbannen naar het stuk naast het huis bij hun slaapplek in de garage. Dat is ongeveer 50 m2 met buiten nog een extra nachthok/ren/legplek. De dames hebben op een aantal plaatsen legnesten waar ze eigenlijk wel hun eitjes leggen. Heel af en toe heb ik van die slordige legsters die hun ei zo maar verliezen en bij de eerste paar eitjes willen ze nog wel eens slordig leggen. Maar zelfs de eerste lichting had eigenlijk wel door waar wij de eitjes wilden hebben. Stro en hooi neergelegd en een paar nepeitjes was genoeg. Hun eerste legnest was een officiele bak. Nu hebben ze keus uit 2 aangebouwde legnesten achter, 1 kattentransportkooi, 1 kleine hondenmand, 2 afwasteiltjes, een aardappelbak, een BBQgrillpanen 2 binnenkonijnenkooien op 4 verschillende plekken .Keus genoeg maar vaak is het filezeuren bij 1 legnest.
Pruim hebben we zelf ook over aan boompjes, dus niet nodig.
anneliesdj schreef:annepanne schreef:Zou graag een pruim neerzetten maar weet niet waarMidden op mij grasveldje maait ook weer zo lastig! En mijn buren gaan uitbouwen dus durf niets aan 'hun' kant van onze tuin te zetten..
Dat staat juist mooi, steek je een mooi rond gat uit en normaal gesproken heb je toch onderaan een mooie rechte stam dus daar kun je zo omheen met de grasmaaier.