[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

March

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:59

benangelique schreef:
kijk kenso, dat zijn nog eens fijne meevallers! lekker he, die aardbeitjes?

zo march, die is helemaal gaaf! ook die authentieke kleurstelling is briljant. Op het oog ziet ie er van buiten puntgaaf uit, bekleding lijkt me wat versleten. Zou wel een keurinkje bij een ANWB keuringsstation laten doen als je overweegt 'm te gaan kopen; de prijs is niet heel erg hoog.

Bekleding komt sowieso iets anders in als ik 'm koop. Liefst leren bekleding in een gaaf kleurtje wat erbij past maar goed, dat is voor later, dat is nu te duur Clown We bellen zaterdagochtend of 'ie er nog is en dan gaan we kijken. Die man wilde 'm niet langer vasthouden dan een paar uurtjes, niet een paar dagen dus we zien het wel!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:02

zo stom he Imre, ik stuur daar ook altijd een mail achteraan hoor dus ik vind je geen zeikerd!

march, spannend! ik zal voor je duimen.

ga nu maar even roerbakken, heb totaal geen honger maar omdat ik al zo achterlijk laag in kcal zit vandaag, kan ik het niet verantwoorden als ik nu alleen een schaal yoghurt met cruesli eet.

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:19

benangelique schreef:
ik had ze dit weekend meegenomen van de markt, maar goedkoop bleek duurkoop. heb zeker de helft weggekieperd en een zakje suiker bleek ook niet overbodig.

Die van ons zijn gewoon van de super! Clown Heeeerlijk zoet.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:22

Sizzy schreef:
Mijn dagplanning:
O: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: volkorenbeschuit met d'light jam
t: waterijsje
L: 2 geroosterde boterhammen met huttenkase/tomaat
t: waterijsje
t: volkoren beschuit met d'light jam
D: 2 gekookte eitjes, pesto aardappeltjes en gevulde salade met wat ketchup
t: magere yoghurt met aardbeien

Bew: heel de dag aan mn bachelor scriptie werken... Scheve mond

Avondeten was toch wat anders geworden Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:37

benangelique schreef:
ga nu maar even roerbakken, heb totaal geen honger maar omdat ik al zo achterlijk laag in kcal zit vandaag, kan ik het niet verantwoorden als ik nu alleen een schaal yoghurt met cruesli eet.

nou, het zit erin Clown was zo'n kant en klare schotel van de groentenboer. smaakte prima, maar omdat ik totaal geen honger had, heb ik de helft van mijn aardappels aan de kant laten liggen. straks eet ik nog wel yoghurt met een banaan er door.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:38

Doe daar ook nog lekker wat muesli doorheen dan Lachen Kom je iig aan je kcal vandaag.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:39

dat zal ik inderdaad nog even doen. thanx siz!
jouw dagen zien er trouwens goed uit momenteel zeg!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:42

Is pas de 2e op rij hoor Clown ik moest echt weer normaal doen, ben wel een aantal kilo aangekomen en dat zit me toch niet lekker Haha!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:45

@march kopen dat ding! Bloos!
is precies waar ik mezelf later in zie zitten Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:49

maakt niet uit dat het pas de 2e dag is, voor mij is het een voorbeeld.
ik ben trouwens opgehouden met schrijven in mijn dieetschrift. Ik werd er knettergek van en was alleen maar met eten bezig. Was ook niet de bedoeling volgens de dieetiste, dus mocht van haar stoppen. Soms vul ik de calorieenchecker in van het voedingscentrum, dan heb ik een beetje een houvast omdat ik anders geneigd ben veel te weinig te eten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:52

Ik wil dit najaar de basisinstructeursopleiding doen van de KHNS, moet nu ik die verplichte vakantie heb nog wel even bedenken hoe ik aan het geld kom, maar daarvoor moet ik lid zijn van een bij de KNHS aangesloten rijvereniging. Ik heb twee IJslanders en rij alleen in het bos... Nou mag het ook een recreatieve vereniging zijn, zal eens even googlen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:54

joh, lid zijn kan altijd! je meldt je gewoon aan als niet rijdend lid.
Zijn er geen eisen (ijsen haha) rondom je niveau?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:55

Ja, dat zou ik ook niet zo snel doen zo'n schriftje.
Ik hou het nu wel weer even bij in valtaf.nl om te kijken waar ik op uitkom, om voor mezelf weer beetje fatsoenlijke planningen te hebben. Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:00

Ja, heb al zitten denken om me aan te melden als niet rijdend lid bij mijn oude werkgever/manege, de manege waar de cursus wordt gegeven ben ik niet zo'n fan van, hoewel het misschien wel een goed idee is om me daar in te schrijven als ik dan daar in de winter de binnenbak af en toe kan huren... Lidmaatschap van de KNHS recreatiesportvereniging kost maar 14 euro per jaar, dus dat is sowieso het probleem niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:03

dan zou ik ervoor kiezen om je bij de manege van de cursus aan te melden. de bak gebruiken is wel prettig (al doe ik het nooit en is hij bij erg slecht weer gewoon vrij Clown)

handig he die kcal checkers sizz?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:11

Ik heb het vorige winter al eens gevraagd, maar ze doen heul moeilijk over het huren van de bak. Er wordt erg veel les gegeven (twee bakken overigens, maar grote manege) en als er geen les is staan er vaak paarden in de bak in de winter, bijvoorbeeld als er wordt uitgemest. Ik zal ze morgen even bellen, als het lid zijn van de vereniging het mogelijk maakt om daar de bak te huren is dat zeker een goed idee. Dan heb ik het altijd achter de hand, de manege is 10 minuten stappen vanaf onze stal.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:12

altijd makkelijk!
bij ons is de manege ook 10 minuten stappen van stal, maar wij moeten met de trailer omdat noob natuurlijk niet over de weg kan Boos!

ik ga even de blafjes uitlaten. tot zo!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:15

Jij gaat echt in een hele andere wereld terechtkomen als je op Jónas mee gaat. Nagelbijten / Gniffelen Zelfs mijn jonkie stapt zonder op of om te kijken langs rijdende bussen, vrachtwagens en tractors. Heerlijk! Hij is vandaag anderhalf uur meegeweest. Hij was moe, maar vond het super! Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:21

Is noob zo druk op de weg BA? Of is het ook gewoon een rotweg waar je overheen moet?

Shancet is ook vrij braaf buiten, hij is echt alleen als de dood (maar dan ook echt als de dood Haha! ) voor paard & wagen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:24

beide siz. In oudewater zijn geen uitrijmogelijkheden en we zitten aan een drukke en onoverzichtelijke 1baans weg.
Noob laat zich wel sturen hoor, maar alleen als er een ander paard bij is. Volgende maand willen we met hem en een heul braaf paard naar het bos. Probleem is dat hij van alles schrikt. Een sprongetje opzij kan ik wel hebben, een stukje rennen ook, maar hij gaat steil overeind.

Dat wordt zeker een andere wereld Imre! heb er zin an!

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:42

Sizzy schreef:
Is noob zo druk op de weg BA? Of is het ook gewoon een rotweg waar je overheen moet?

Shancet is ook vrij braaf buiten, hij is echt alleen als de dood (maar dan ook echt als de dood Haha! ) voor paard & wagen.

Bizar. Clown

De pony van mijn zus is dan weer bang van kinderwagens. Voor de rest kijkt ze nergens naar, maar kinderwagens, o jee. Koe

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:45

Mijn bomvaste Jónas heeft het niet zo op ballen, zeker niet als mensen er tegenaan schoppen. Verder kan hij net doen alsof hij bruggetjes, witte vlakken op de weg en het spoor vreselijk eng vindt, maar dat is onzin. Dan heeft hij gewoon een rare bui. Komt een paar keer per jaar voor. Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:47

Paard & wagen kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen, is best wel een heel gevaarte wat er op je afkomt. Kinderwagens zijn idd best apart Clown

Ik heb een keer echt zoveel geluk gehad. Ik kwam terug van een wedstrijd en hoorde wat vaags aankomen, komt er een tweespan paarden aan met een marathonwagen erachter.

Ik gebaren dat ze moesten stappen, want Shancet begon al te dribbelen en te draaikonten. Man schelden dat ik aan de kant moest (sloot in of zo??), hij kon z'n paarden niet houden, kwam echt in volle draf aanracen.

Ik ben er meteen afgesprongen en geprobeerd Shancet te kalmeren, maar hij was echt doodsbang. Sprong recht omhoog, ik vloog gewoon mee aan de teugel, zo hard trok hij. Kon hem nog maar net vasthouden.
Toen denderde het hele gevaarte voorbij, tegen MIJ scheldend dat ik maar gewoon aan de kant moest gaan Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Ik ben echt nog nooit zo boos geweest, heb echt als een malle staan schelden. Als hij voor me had gestaan had ik hem echt geslagen denk ik Bloos!
Arme Shan, was helemaal over z'n toeren heen. Waren gelukig bijna thuis maar pffff, moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als hij los was getrokken (op een B-weg, naast snelweg)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:49

je zou toch verwachten dat menners zich (extra) bewust zijn van de mogelijke gevaren van paarden op de weg.
Ben je ze later nog eens tegengekomen?

Gek is dat waarom paarden dan in ene dat welbekende hekje eng vinden of op de rem gaan voor een witte streep op de weg Clown

met 1 van 'mijn' vorige paarden deed ik niets anders dan buiten rijden. In alphen lopen kilometers aan prachtige ruiterpaden namelijk.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:52

Dat leek mij ook BA, levensgevaarlijk. Hij zal maar MOETEN stoppen, omdat er file staat oid of een groep met fietsende kinderen voor hem... Ik moet er niet aan denken
Ben hem daarna nooit meer tegengekomen gelukkig.

Ja grappig he, of een schaduw op het asfalt Clown