Ik begin niet te vroeg, anders zo'n gedoe met acclimatiseren van de plantjes enzo en inderdaad een 'jungle' in huis
Ik begin gewoon max. een week of 6 denk ik voor het allemaal naar buiten kan, vroeg zat. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik begin gewoon max. een week of 6 denk ik voor het allemaal naar buiten kan, vroeg zat. 

8nnemiek schreef:Wat voor soort bonen zoek je, NenaC?
Ik koop zelf vooral nog biologische zaden en bonen, dan is er meestal niet zo gek veel keus meer![]()
En ik zet de bonen achterdoor in de tuin, tegen een gaas-hekwerk aan, dus ik kies voor stokbonen.
Takkiemuis, leuk dat de de groentetuin van je ouders kan gebruiken![]()
Ik heb altijd plek te weinig, dus ik zou ze beide inzaaien
, alleen de katten gebruiken hem als kattenbak
. pmarena schreef:Oh lupine heb ik dit jaar een handje vol gekregen van iemand, zijn een soort grote witte platte bonen meen ik...?
Weet eigenlijk niet zo goed wat het is / wordt, begreep dat je er meel van kan maken en mee kan bakken geloof ik...?
die uit de winkel zijn heerlijk, maar enorm duur, dus ik zou ze graag zelf kunnen maken! Maar ze hebben ook mooie, grote bloemen en staan mooi in een siertuin. Vandaar dat ik ze graag bij ons naast het terras wil hebben. Dan heb ik mooie bloemen die ook nog eens eetbare bonen krijgen
Vorig jaar zijn ze bij mij mislukt, dus ik hoop dit jaar wel op een grote oogst. We kopen nu elke week een paar komkommers, en ik vind ze behoorlijk aan de prijs
En dan niet vergeten om volgend jaar uit elke soort weer nieuw zaad te winnen! 
ik ben nog te beginner , hoe verzamel je de zaden? Opeten alla maar net als wortel etc en sla , wat heb je voor speciaals besteld?
Ik heb ongeveer 50 zakjes met zaden besteld, vrijwel allemaal biologisch, dus dan zit je al rond de 2 euro/2,50 per zakje.. En nog wat zaaigrond, kunstmest, en een fles tegen krulziekte waar mijn perzikboom altijd last van heeft.
).. Komkommer, suikermais, pastinaken, prei, uien.. O, en een voorjaarsknoflook
paprika zie ik staan? En verder?