Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:21

Ik ben 1 x geweest en vond het toen eigenlijk heel erg tegenvallen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 17:26

Ik wil graag naar de klimaatmars, en zou het wel leuk vinden om op te terugweg of juist de heenweg langs de beurs te gaan, maar ben bang dat ik dan wat weinig tijd heb om alles rustig te bekijken.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:49

Ik kan alleen de 9e, de 10e moet ik lesgeven. Dus ik twijfel, want de 9e heb ik eigenlijk ook training (maar die hoef ik dan niet te geven :P )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:11

Boeflover hoe waren je toetjes en hoe bevielen je gerechten? Hier je chocomousse gemaakt in een mooi glas en die was zo onwijs lekker :9 :9 Dank je voor het recept. Deze hebben we in de ordner gedaan.

En vandaag mijn eerste eigen gemaakte pizza gemaakt en dus ook zelf het pizza deeg en het was zo vreselijk lekker :9
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:21

Prima idd! De mouse vond ik zelf iets minder (ik verwachte chocolademousse maar banaan heeft de boventoon). Had hem uiteindelijk s middags rond een uur of 1 gemaakt en dan s avonds geserveerd. Nu een dag later had ik er nog 1 glaasje van over maar daar zit toch wel een ander smaakje aan dus heb ik weg moeten doen. Last minute maken dus!

De trifle was erg lekker en viel ook zeker in de smaak!

De appeltaart was eigenlijk vandaag op zn lekkerst, dus 2 dagen na het bakken. Vond hem gisteren nog een wat hardere korst hebben, vandaag zo zacht als waar ik van houd :) qua smaak echt top, ook van de rest geen klachten gehoord! Voor mij een mooie vervanger als een taart met melk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:35

Fijn boeflover dat het allemaal goed uitgepakt heeft.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:40

Ik moet vooral ElineS hier even uitgebreid bedanken! Ik kende wortelpeterselie niet. Van de week voor het eerst gebakken en wauw, weer een nieuwe favoriete groente erbij! Lekker joh! :9

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:16

Even een vraag tussendoor:

Hoe noem je iemand die geen dierlijke producten uit de bio-industrie eet, maar wel van eigen land?

Dus eieren komen van eigen kippen, vlees van eigen dieren enz. Dit om te garanderen dat het dier tijdens zn leven het goed heeft gehad en de slacht zo snel een stressloos mogelijk gebeurd.

Ik kom denk ik uit op een lastige flexitarier :=

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:15

Een veganist-tenzij..... ;) haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:17

Een kritische omnivoor denk ik. Met veganisme heeft het namelijk weinig te maken :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:19

Bewuste omnivoor :+

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:32

Vagetariër :+

Ik doe dit grotendeels (buiten kaas om) en dat resulteert in eens in de paar maanden een beetje kip, gans of aangereden wild. Maar hoe leg je dat uit... vagetariër klinkt zo vaag dat weinigen protesteren. Buitenshuis ben ik vegetariër en dat houd ik voor de meesten dus ook aan, geen zin in discussies met vleeseters dat ik hypocriet ben of dan maar een uitzondering moet maken :)
Laatst bijgewerkt door mar_fay op 19-02-19 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:32

Wipher schreef:
Een veganist-tenzij..... ;) haha

Hoe kan je zo iemand een veganist noemen? >;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:50

Omnivoor. De term zegt namelijk niets over de frequentie of het soort vlees dat je eet.
Dat je jezelf buitenshuis vegetarier noemt kan ik wel snappen, denk dat het altijd uitleggen/verantwoorden lastig is.

Flexitariër is in dat opzicht wel bedacht om een frequentie aan te geven, dus die zou je ook kunnen gebruiken. Al zie ik het verschil niet zo met omnivoor... Beide zijn eigenlijk hetzelfde.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:43

poes schreef:
Omnivoor. De term zegt namelijk niets over de frequentie of het soort vlees dat je eet.
Dat je jezelf buitenshuis vegetarier noemt kan ik wel snappen, denk dat het altijd uitleggen/verantwoorden lastig is.

Flexitariër is in dat opzicht wel bedacht om een frequentie aan te geven, dus die zou je ook kunnen gebruiken. Al zie ik het verschil niet zo met omnivoor... Beide zijn eigenlijk hetzelfde.

Grappig, ik zie een omnivoor juist als iemand die ALLES eet (bij elke maaltijd), dus ook vlees. En een flexitariër als iemand die afwisselt tussen vlees/vega/vegan

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:51

Buitenshuis noem ik mezelf idd vegetariër omdat het uitleggen zo lastig is.
Thuis eet ik wel regelmatig eieren en ongeveer 1x per week (eigen) vlees, al hangt dat van de voorraad af.

Jullie recepten zijn dan ook heel prettig, daar heb ik veel aan!
Laatst zag ik een recept van pulled "pork" gemaakt van Jackfruit. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:30

Aight schreef:
poes schreef:

Grappig, ik zie een omnivoor juist als iemand die ALLES eet (bij elke maaltijd), dus ook vlees. En een flexitariër als iemand die afwisselt tussen vlees/vega/vegan

Maar wie eet er bij Elke maaltijd Vlees?
Toen ik niet Vega of plantaardig at deed ik dat ook niet
Toen ik opgroeide in een standaard omnivoor gezin gebeurde dat ook niet

Mijn omnivore vrienden en hun eventuele gezinnen ook niet en degenen waar ik het nu over heb zijn mensen die totaal niet Met Vega, Flexi of wat dan ook bezig Zijn en zichzelf ook als omnivoor zouden bestempelen als ze Er al mee bezig zouden zijn

Flexitarier vind ik persoonlijk ook een ontzettende onzin term , leuk bedacht door vega producten producenten... en goed bedacht want hij is blijven plakken

Maar voor mij valt het voorbeeld van zelf gekweekte eieren en vlees idd onder kritische omnivoor

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:34

Aight schreef:
poes schreef:

Dan is haast iedereen flexitarier. De definitie van omnivoor omvat echt niet ‘bij elke maaltijd’.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:52

Ja, die standaard is lastig. 'Carnivoor geef het door' zouden veel mensen een voorstander van zijn - als je geen vegetariër/veganist bent betekent dat echt niet altijd dat je alleen maar vlees wil eten.
De jaarlijkse verenigingsbbq bij ons biedt sinds een aantal jaar de 'half-half'-optie aan, voor mensen die wel iets van vlees willen maar ook groentenspiesjes :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:59

Sonja_vR schreef:
Aight schreef:

Maar wie eet er bij Elke maaltijd Vlees?
Toen ik niet Vega of plantaardig at deed ik dat ook niet
Toen ik opgroeide in een standaard omnivoor gezin gebeurde dat ook niet

Mijn omnivore vrienden en hun eventuele gezinnen ook niet en degenen waar ik het nu over heb zijn mensen die totaal niet Met Vega, Flexi of wat dan ook bezig Zijn en zichzelf ook als omnivoor zouden bestempelen als ze Er al mee bezig zouden zijn

Flexitarier vind ik persoonlijk ook een ontzettende onzin term , leuk bedacht door vega producten producenten... en goed bedacht want hij is blijven plakken

Maar voor mij valt het voorbeeld van zelf gekweekte eieren en vlees idd onder kritische omnivoor[/quote]

Nou zeg, het was niet aanvallend bedoeld hoor. Maar zoals vermeld was dat MIJN beleving. Aangezien mensen geen 100% carnivoor zijn (louter vlees) is dus iedereen een omnivoor. Mensen die vegetarisch eten, kunnen dan weer onder herbivoor vallen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:10

Heel simpel wat dat betreft; de term omnivoor slaat op alle mensen. We zijn er simpelweg naar gebouwd. Als je veganistisch eet ben je niet opeens een herbivoor. Het zijn termen voor de biologie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:26

:+
in deze context bedoelen we het niet als biologische aanduiding Maar als dieet aanduiding
Leek me vrij duidelijk
En ook handiger tiepen en een makkelijk omschrijving
En tot nog toe snapt iedereen wat Er mee bedoeld word

Hoewel ik carnivoor weet niet toepasbaar vind in dieet context op het wel of niet Vega etc
(Als in puur vlees )

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:55

J0anieke schreef:
Ik moet vooral ElineS hier even uitgebreid bedanken! Ik kende wortelpeterselie niet. Van de week voor het eerst gebakken en wauw, weer een nieuwe favoriete groente erbij! Lekker joh! :9

Haha *\o/* Ik kende het eerst ook niet maar de buren hadden het in een voedselpakket zitten, dus toen maar googelen wat je ermee kon doen. Gebakken is echt heerlijk, maar wel goed door gebakt dan.

Ik heb het ook in de oven geprobeerd, als chips en als frietstengeltjes in de frituur. Dat vond ik toch wat minder.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:41

Malenka schreef:
Heel simpel wat dat betreft; de term omnivoor slaat op alle mensen. We zijn er simpelweg naar gebouwd. Als je veganistisch eet ben je niet opeens een herbivoor. Het zijn termen voor de biologie.

Oei dan doen we het hier allemaal verkeerd _/-\o_ :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:16

poes schreef:
Oei dan doen we het hier allemaal verkeerd _/-\o_ :')

Nee hoor.. De evolutie staat niet stil en kunnen we gewoon bijsturen.

Daarbij, biologisch zijn we op wel meer zaken gebouwd waarvan ik als individu denk.. Neuh, hoef ik niet