[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:55

Hoi :wave:

Ik kwam weer even snel lags wippen..
Ik ben vandaag behoorlijk druk.. dus denk dat et morgen wordt voordat ik er weer ben!!

Paulien: Ik ga ook mee met Anqelique! Je kunt het kom op!!
En de PB box staat altijd open voor je dat weet je he ;)

Ik heb net als ontbijt 2 vk boterhammen, 1 vk cracker en een kop thee gehad.
Ik kon eerst ook heel slecht ontbijten, maar ik heb nu niet meer genoeg aan 2 vk boterhammen :n.
Wat is echt het maximaal wat je aan ontbijt mag hebben??

Misschien dat ik vanavond nog even langs kom, maar reken er maar niet te hard op ;)

:evaw:

Katja

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:57

Dat kan wel als het voornamelijk uit geur- en smaakstoffen bestaat.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:58

Ellen, dankjewel lieve meid :+:
Ik denk dat het verschild per persoon, ik kan écht niet meer dan 2 beschuitjes (volkoren) eten (ik heb ook een maagband dus denk niet dat ik mezelf hierin kan vergelijken, al ken ik mensen die echt amper wat kunnen eten 's morgens).. de andere eet makkelijk 3 boterhammen op..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:59

Met een maagband heb je natuurlijk weer een hele andere situatie maar zonder is het echt een kwestie van leren eten.
Alleen dat is moeilijk en vereist net zoveel discipline als bepaalde dingen niet eten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:00

Ja precies, ik had mijn bericht al aangepast, ik ben natuurlijk ietsje anders omdat ik een hulpmiddel heb. Al ken ik wel mensen die weinig eten en als ze ietsje meer eten gelijk 's morgens beroerd zijn.. Ik weet dus niet wat hier een regeling voor is, ik denk dat het ook af hangt van wat je op een dag doet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:02

Hmm jammer, je hebt of niveau 3 van MBO dat je leert met dieren om te gaan, en daarna moet je niveau 4 volgen, maar dat is niet haalbaar, want ik zou nooit hechtingen kunnen verwijderen.. Nog maar even verder zoeken, ik heb nog wel paar ideeën dat mij echt ontzettend leuk lijkt om te doen (heb gister even alles op een rijtje -papier- gezet). Maar ik ga gewoon rondsnuffelen. :)

Ga er in elkgeval ook goed over nadenken, en niet weer te snel een beslissing maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:13

paulien is goed bezig deze ochtend! topper!
noor, ben je de nacht een beetje doorgekomen of heb je alleen maar zitten piekeren over school?
katia, heldere tomatensoep bestaat uit niets anders dan sterk verdunde tomaten(sap). die kcal zouden dus wel kunnen kloppen.
ingrid, balen van je autootje! is er een mogelijkheid om de auto van een collega te lenen op het moment dat je niet kan vertrekken richting je gesprek? heel veel succes trouwens vanmiddag.

pff, ik ga maar eens een poging doen tot studeren. altijd als ik vakantie heb ben ik volledig uit mijn ritme. dan lukt het sporten niet, het eten niet en het studeren niet...

vandaag qua eten:
o/t: 4 wb aardbeien
l: ?
t: appel, peer
a: macaronischotel
t: 250 gr. magere kwark

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:14

Hoi, Ik val weer even binnen.

@ Madeira_ ik heb je verhaal een beetje gevolgd. Lastig voor je. Sowieso keuzes maken en uitzoeken wat wel en niet mogelijk is, is lastig maar luister inderdaad naar jezelf maar ga voor datgene waar je echt voor wilt gaan en dan kom er je er ook echt wel.
"nothing in the world has ever been accomplished without passion"

tekst die boven mijn bed hangt en ik heb inmiddels al 3 studie's gestart en gestopt. De laatste ga ik nog wel weer oppakken want dat was wel de studie die ik wil doen maar het duurde bij mij ook ff voordat ik daar uitkwam.

Voor de rest heb ik vanochtend geen brood gehad maar schaaltje mgr yoghurt met beetje vla en 1 el meusli en 2 el All-bran vezels.
Heb de laatste tijd veel last van slijm achterin mijn keel dus ben een beetje aan het testen over het erger is als ik een melkproduct heb gehad en dat lijkt tot nu toe wel echt het geval. Ga vanmiddag wat soja dingen inslaan en goed volkoren brood.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:19

hoi margriet trouwens! fijn je weer even te zien.

waar is onze patricia eigenlijk?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:21

Angelique, dankjewel :)

Wildflower, nogmaals welkom hier :D
Het is erg moeilijk, ik weet niet precies wat ik wil (nouja een beetje) maar merk nu dat ik daarvoor dingen moet doen wat ik denk ik niet kan (bijna blind) allemaal zo lastig. Ik ga gewoon rustig vanmorgen rondsnuffelen op sites, en ik probeer in elkgeval geen overhaastige beslissingen te nemen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:23

Verdorie een heel stuk getypt is het te druk om te plaatsen zegt mijn comp. Nog maar een poging.
Madeira vind het knap hoe je met je beperking omgaat. ik vind een beperking erg moeilijk om te accepteren ook al weet ik dat die van mij ws tijdelijk is. Ook knap hoe je omgaat om een opleiding te zoeken die je kunt en ook leuk vind. Tenslotte is dat laate ook erg belangrijk. ik verdien leiver wat minder en veel plezier in mijn werk dan veel verdienen en met tegenzin naar mijn werk gaan

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:25

plezier in je werk is super belangrijk! wanneer je dit niet hebt hou je het niet vol, ook niet als er bergen geld tegenover staan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:26

Magriet, ik merk dat ik (met werk/opleiding zoeken) dat ik het erg moeilijk vind en beetje boos opmezelf wordt van: ja jij kan het niet, jij ziet het niet. Grrr. Maar nu ik weet dat er wel werk voor mij is, maar dat ik gewoon wat harder moet zoeken, ga ik er gewoon voor! Ik verdien inderdaad ook liever minder en dat ik met plezier naar mijn werk ga :j

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:30

Angelique, ik heb wel het eea geregeld :) alle telefoonnr’s opgeschreven (van het bedrijf, ANWB en lidmaatschapsnr etc) en mn vader staat om 12 uur op (heeft nachtdienst, dus slaapt ‘s ochtends) zodat ik hem kan bellen als ik stil kom te staan en hij me tegemoet kan komen met andere auto :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:31

Jij redt het echt wel paulien. Ik merk gewoon aan je dat je een echte doorzetter bent.

Ik zal even hout halen voor de kachel en mijn afwas van gister moet ook nog aangezien we gister op verjaardag moesten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:32

Ik snap wat je meemaakt paulien, heb ook verkeerde studiekeuze gemaakt meermaals.

Diergeneeskunde was op zich niet verkeerd maar ik was er helemaal niet klaar voor psychisch, en daarom ben ik gestopt. Heb er best spijt van want wat ik nu doe vind ik helemaal niet zo leuk. Ben echt een wetenschappen anatomie mens. Maar goed nu moet ik gewoon doorslikken en dit diploma halen en dan ga ik aan geneeskunde beginnen wil het gewoon zo graag.

Maar weet dus hoe hatelijk het is om iets te doen wat je niet graag doet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:43

Ingrid, goed dat je dat allemaal hebt geregeld voor je auto.

Margriet, ik ga er gewoon voor.

Katia, ik zie nu dat MBO 4 verzorgen van dieren is (dus onderandere ook hechtingen eruit halen, ben bang dat ik dat niet kan?) en HBO is fysio volgens mij voor paarden (daar ben ik nog niet helemaal achter). Maar ik heb geen HAVO gedaan (kan ik ook niet, want ik heb nooit vreemde talen of geschiedenis gedaan, en het schijnt dat je 1 van die twee erbij moet nemen). Dus ik moet eerst MBO 4 doen, dat maakt het wel lastig..

Maar ik weet het niet.. zie opeens zoveel leuke dingen voorbij komen.. wouw maakt het echt moeilijk! :oo

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:44

haha, super voorbereiding ingrid!

hier staat de kachel ook aan margriet. het is niet bepaald warm!

katia, een verkeerde keuze is toch altijd mogelijk? als je geneeskunde wil gaan doen moet je dat doen, anders heb je eeuwig spijt (hans van mij is nu 36, heeft spijt als haren op zijn hoofd dat hij niet voor geneeskunde gegaan is).

ik heb zelf nooit getwijfeld over de opleiding. wel zou ik ook nog eens verloskunde willen studeren, maar omdat dat alleen maar voltijds kan, houdt het voor mij al op.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:49

Op zich heb ik geen spijt van opleiding, ben er alleen wel achter gekomen dat neit alle takken vand e communicatie mij liggen en dat ik ze ook niet allemaal leuk vind om te doen :+
Probeer daarom beetje combinatiejob te vinden :)

Aan de voorbereiding ligt het ook niet, Angelique :) ben wel bloednerveus, zou het zoo vervelend vinden als auto er halverwege mee ophield en ik telaat zou komen enzo :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:49

Angelique, phoe ik snap wat je bedoelt. Maar hier bijvoorbeeld staat ook iets over gewichtsconsulente, en kun je daarna voedingsleer doen, bij elkaar duurt dit 2 tot 3 jaar (zijn cursussen je hebt hier geen opleiding voor staat er?) en kun je eigen parktijkje beginnen enzo.. lijkt mij ook fantastisch! Maar dieren trekt mij ook.. ik blijf natuurlijk vrijwilligerswerk doen met dieren. Maar zo'n fysio/masseur voor paarden lijkt mij ook geweldig werk.. (dit vind ik niet bij loi.nl, alleen voor mensen, maar kijk wel verder via google) moeilijk moeilijk. Dus ik ga van beide een bronchure aanvragen, en moet dan maar zien uit te vogelen wat mij leuker lijkt :j
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 05-05-09 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:50

kan me voorstellen dat je bloedjenerveus bent ingrid :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:58

kan iemand me een schop geven, weer een uur genikst en dus niet gestudeerd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:00

En nou als de donder aan je studiewerk! Anders mag je niet op kraambezoek komen. :n

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:01

Ik heb ook een schop nodig. Ik heb een giga vreetui en heb al 2 stukjes kaas, een lolly en 3 fruittella's op. Dit nast mijn normale tussendoortjes van 2 biscuitjes

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:01

*schopt*

En trekt meteen Eva aan dr haren wanneer we op kraambezoek kunnen komen? :D