Juist in een topic waar iedereen welkom is die mindert of vega/pesco/vegan eet, denk ik dat dat iets is waar we wel rekening mee moeten houden, dat we mensen niet onbedoeld met onze goede bedoelingen overvoeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Dat deed ik vroeger ook, maar ik heb hier de bechamel maizena ontdekt en dat is een quilty pleasure, want dat is me toch een partij lekker en gemakkelijk klaar te makenMaizena in plaats van bloem gebruiken en voila: bechamelmaizena!
mar_fay schreef:Dank je wel mar-fay. Wij eten inderdaad al heel erg anders als 2 jaar geleden. Er komen heerlijke gerechten hier langs die ik allemaal zelf ook na maak en die ik echt heel lekker vind. Maar het is een heuse voedsel transitie, leuk en af en toe ook vermoeiend daar het bekende los gelaten wordt en het onbekende er nog niet helemaal is.Persoonlijk denk ik ook dat Pien (en anderen met haar) in korte tijd al een beste omslag heeft gemaakt en misschien hebben wij soms met z'n allen de neiging om mensen iets teveel te willen helpen om het nog sneller 'beter' te doen.
Sheran schreef:Dat doen we ook met mate (manlief houdt niet van noten) en hebben we langs elkaar heen gepraat. Ik dacht aan al die onbekende dingetjes in producten die uit de vlees industrie komen.Ik denk dat ze bedoelt dat je niet per se 'vervangers' hoeft te eten, maar ook bijvoorbeeld bonen, noten, peulvruchten etc kunt gebruiken.