Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:17

O: Schaaltje yoghurt met ananas, minibanaantje en muesli. Twee sneetjes toast met ham, kaas, komkommer en tomaat
T: Suikervrije granenreep
L: Pad thai (noodles met garnalen en vanalles), kleine ceasarsalad
T: Halve appel (toen kreeg ik het tweede tussendoortje aangeboden :Y) )
T: Drie mini pastries: bananenmuffin, cashewnotentaartje en worstenbroodje
A: Witte rijst met kip, basilicum en een eitje, kleine salade
T: Vast nog wel iets als ik zin heb

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:45

Hebben jullie leuke paasdagen gehad? :)

O: 50 gram havermout, 10 gr strawberry whey, blauwe bessen, plak roggebrood met 15 gr pindakaas, 1 eiwit gekookt
T: -
L: Plak roggebrood met 13 gr kipfilet, 40 gr hutenkase, veldsla, overnight oats van 50 gr kwark, 150 gr yoghurt, 30 gr havermout, diepvries mango, 10 gr strawberry whey, stukje speltbrood
T: rijstwafel met gesmolten 76% chocolade
T2: appel en plakje runderrookvlees
A: Geen idee iets met aubergine en garnalen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:15

Wie kan mij helpen.. Ik baal er nogal van dat ik na al die weken gezond (oke, echt niet altijd zo als onderstaand lijstje hoor) eten, nog steeds niks strakker ben geworden. Vandaag weer bewust gegeten, kan iemand mij nu een tip geven of en wat ik nog kan toevoegen? Het is lager in kcal dan ik normaal eet, maar heb nog een avond te gaan.. Of is dit genoeg?

O: 180g kwark, 40g cruesli volvezel
T: 2 beschuitjes met 25g appelstroop, koffie met melk
B: 20 min hardlopen, paar squats en abs
L: 400ml zelfgemaakte courgettesoep, gekookt ei
T: 130g druiven, plak roggebrood met tl agavesiroop
A: quinoa met komkommer, tofu en feta
T: 135g vanille yoghurt

Kcal 1760
Vet 66
Koolh 202
Eiwit 83

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:39

Je zou kunnen proberen om je kcal juist op te voeren. Misschien heeft jou lichaam het juist wel nodig!
Ook zie ik in je lijstje cruesli staan, wat eigenlijk bijna uit alleen suiker bestaat. Ik zou dat vervangen voor muesli.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:43

O - 6 pannekoekjes van 2 eieren, 1 banaan, handje havermout, scheutje sojamelk, lepel cacao en kaneel. Met blauwe bessen, frambozen en agavesiroop
T - 2 rijstwafels met pesto, kaas en tomaat en 1 met pindakaas met honing
L - twee zonnebloempit broodjes met hummus, katenspek, 1 plakje kipfilet, komkommer en tomaat
A - Brocolli dagschotel met ui, tomaat en een maggi sausje. Met wat stukjes gehakt
T - Griekse yoghurt met meloen

Moeilijk Eline ik kan je daar niet mee helpen helaas.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:45

Ja klopt, het is de cruesli met de minste suikers voor zover ik kon vinden, 5 gram per 100 gram. Ontbijt kan ik echt onwijs van genieten dus die suikers zijn het me wel waard, de rest van de dag eet ik zo goed als mogelijk suikervrij.
Ik heb beide al geprobeerd, weinig of veel.. Meestal zit ik rond de 2000. Geen idee waar nu het probleem ligt dat het niet wil helaas!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:47

O: pannenkoekjes van 1 banaan en 1 ei, met een topping van magere kwark en wat frambozen
T- :
L: salade van ijsbergsla, tonijn, huttenkase en paprika; waldkorncracker roomboter/appelstroop
T: roggebrood met geitenkaas; 2 rijstwafels
A: bio runderburger van de grill met broccoli en krieltjes
T: peer, misschien nog wat olijven
B: 30 dat shred level 1, straks misschien nog even wandelen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:48

Eline, ik weet hier verder helaas ook niet veel van, want voor de rest ziet je lijstje er hartstikke goed uit!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:53

Niet gewoon meer sporten? Dat is toch vooral waar je strakker van wordt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:56

Strak worden is geen kwestie van diëten of zo min mogelijk eten, daarvan wordt je in het beste geval een kleinere versie van je huidige ik.
Strak worden is een combi van hard trainen/sporten en je spieren voeden. Van 20min hardlopen en wat losse oefeningen ga je niet strak in je vel zitten en al helemaal niet als veel te weinig eet daarbij.

Ik adviseer eigenlijk altijd meer krachttraining (zo zwaar als mogelijk voor 8-10 reps) en daarbij maximaal 10% onder behoefte eten. Stel dat je rond de 2300kcal per dag verbrand, dan eet je 2070kcal per dag, waarvan een flinke dosis eiwitten en een gezonde portie vet.

Je hoeft niet je cruesli te verbannen, maar ik zou 'm wel na het sporten eten, dan benut je de suikers en kun je er nog voordeel uithalen :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:03

Oke dat na het sporten is een fijne tip, thanks!
Ik heb zaterdag 12km gelopen, daarna hele middag en avond bardienst gedraaid. Gisteren paardgereden en toen de hele middag en avond op een festival gedanst. Vond die 20 minuten vanochtend dus wel genoeg := Helaas haal je die info dan weer niet uit een lijstje haha!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:57

phormicola schreef:
Strak worden is geen kwestie van diëten of zo min mogelijk eten, daarvan wordt je in het beste geval een kleinere versie van je huidige ik.
Strak worden is een combi van hard trainen/sporten en je spieren voeden. Van 20min hardlopen en wat losse oefeningen ga je niet strak in je vel zitten en al helemaal niet als veel te weinig eet daarbij.

Ik adviseer eigenlijk altijd meer krachttraining (zo zwaar als mogelijk voor 8-10 reps) en daarbij maximaal 10% onder behoefte eten. Stel dat je rond de 2300kcal per dag verbrand, dan eet je 2070kcal per dag, waarvan een flinke dosis eiwitten en een gezonde portie vet.

Je hoeft niet je cruesli te verbannen, maar ik zou 'm wel na het sporten eten, dan benut je de suikers en kun je er nog voordeel uithalen :)

Wat is een gezonde portie vet ?

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:10

O: 1 banaan ei pannenkoekje, stukje bananenbrood, kopje thee
T: -
L: 1 banaan ei pannenkoekje, 1 hapje bananenbrood
T: appel, bananenbrood, kopje thee, glas zeven-up
A: loempia van Chinees, klein beetje kroepoek, glas Spa fruit, schaaltje magere kwark
T: cappuccino (koffie met 100ml halfvolle melk) stukje cote dor chocola
T: glas Spa fruit, paasei?

B: huis gestofzuigd, op concours met 1 paard

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:14

O: Grutten met cacao
T: aardbeien en 2 plakjes rookvlees met sla, paprika en rode pesto, paar dropjes
L: paprikasoep en een vk-roggecracker met heks'nkaas, sla, kalkoenfilet en paprika
T: Zelfgemaakte warme choco mét, paar aardbeien, galia, paar dropjes
A: Gourmetten, paar stukjes stokbrood met satésaus, beetje rundvleessalade, wat stukjes biefstuk, kipfilet, garnalen en kip/kalkoenburgertjes en veel prei, paprika en champignons paar cherrytomaatjes en wat stukjes feta
T: handje gemengde noten
D: Thee en water
B: uur wandelen met de hond
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 21-04-14 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:26

@bhri: we gingen paaseieren zoeken bij mijn ouders met de kinderen van mijn zus :)

O: speltvlokken met peer en speltmelk
T: 1 paaseitje (puur)
L: omelet van 1,5 ei met kaas op 2 vk crackers; 3 vk crackers met pindakaas
T: hard wit broodje met kaas, appel, peer
A: basmatirijst met gewokte groenten (wortel, champignon, chinese kool, prei, paprika) en walnoten
T: grapefruit

B: stukjes lopen, 15 min NTC

Comments welkom :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:53

Vandaag
07.00 kopje koffie met koffiemelk
B: 10 stallen mesten + kleine stal werkzaamheden
O 09.00: (Honger!!) 2 speltboterhammen met slankie smeerkaas, 1 speltboterham met kip-kerrie salade (dun besmeerd) en 1 kapje speltbrood met pindapasta + kopje koffie met koffiemelk
B: 1 paard gereden + boodschappen gedaan
L: 2 tosties van 4 speltboterhammen met pesto, kaas en puntpaprika + kopje koffie met koffiemelk
T: pakje liga milkbreak, 2 ice tea, 1 droge witte wijn
A: vissticks (5), gebakken aardappeltjes, schaaltje sla met dressing, 2 ol witte bonen in tomatensaus + glas dubbeldrank
T: bakje creme brulee (van de ah)

oke mega lijstje als ik het zo terug zie.. wel amper groente en geen fruit. Gaat nog niet echt lekker dus.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:59

Amira_ schreef:
phormicola schreef:

Wat is een gezonde portie vet ?

Ongeveer je eigen lichaamsgewicht in grammen. Als je 60kg weegt, eet je 60gr vet, dat is een goede vuistregel :) Denk er wel aan dat dit minimaal is.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:46

Afgelopen weekend 2x14 uur gewerkt en dus gevoerd door de baas. Veel chocolade en slechte koolhydraten en zoveel Door elkaar dat ik het niet eens heb kunnen onthouden haha.
Sla het weekend dus over en hier mijn lijstje van vandaag:

O: 350 gr magere kwark/yoghurt met 25gr whey, superfoods en krokante muesli
L: roerei van 3 eieren, vezelrijk cracker met kwart avocado en klein handje ongezouten cashewnoten
T: 25gr post workout (heb een nieuwe met whey, koolhydraten, creatine, vitaminen en aminozuren etc)
A: uit eten; wat stokbrood met smeerseltjes, 4 kleine spinazie kroketten, geitenkaas salade
En een glas ijsthee

B: 1,5 uur kracht training, 20 min cross trainer

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:17

phormicola schreef:
O: Bambix en 12granenontbijt, 10gr lijnzaad, 1 ei, 150ml halfvolle melk, 1 banaan
B: 30min sportschool, weet nog niet wat
L: 4 volkoren boterhammen, 4el tzatztiki, lamspaté, rookvlees en rookkaas, komkommer, sla
T: 150gr Turkse yoghurt, stukje ananas, 1 appel
A: 300gr bloemkool, 60gr linzen, 1el olijfolie, 1 slavink, kruiden 60gr zwarte bonen, 1 paprika, 1 tomaat, 100gr champignons en 1 tartaartje, kruiden (olijfolie vergeten toe te voegen := )
T: 1 ijslolly

2100kcal 1900kcal

Werd na het ontbijt ziekig, vandaar geen workout.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:23

[quote="NeverGiveUp"]
O - 6 pannekoekjes van 2 eieren, 1 banaan, handje havermout, scheutje sojamelk, lepel cacao en kaneel. Met blauwe bessen, frambozen en agavesiroop
T - 2 rijstwafels met pesto, kaas en tomaat en 1 met pindakaas met honing
L - twee zonnebloempit broodjes met hummus, katenspek, 1 plakje kipfilet, komkommer en tomaat
A - Brocolli dagschotel met ui, tomaat en een maggi sausje. Met wat stukjes gehakt
T - Kreeg echt weer mega honger. 1 rijstwafel hagelslag, 1 cracker met kipfilet en tomaat, 1 cracker jam

B - ong. 8 km gewandeld

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:01

En wat als je niet aan die 1 gr per kg lichaamsgewicht komt, Phor? Ik denk dat de meesten lager zitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:19

KarinvdM schreef:
En wat als je niet aan die 1 gr per kg lichaamsgewicht komt, Phor? Ik denk dat de meesten lager zitten.

Dan krijg je als vrouw waarschijnlijk niet genoeg bouwstoffen binnen, wat weer allerlei gevolgen kan hebben, vooral hormonaal. Ik krijg bijvoorbeeld een puisten kop als ik te weinig vet eet :)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 06:29

Idd phormicola, het belang van genoeg goede vetten eten word vaak onderschat (mede dankzij de goede voorlichting van het voedingscentrum..... Wanneer ik dreig niet genoeg vet binnen te krijgen probeer ik wat te smokkelen dmv een extra lepel kokosolie zo op te eten en bijv een tussendoor een lepel zaden of notenpasta eten.

lijstje vandaag:

O: paleo pancakes met gekarameliseerde appel
T: plakje paleo bananencake
L: restje huzarensalade (gepureerde bloemkool/erwt/augurk/wortel/ui/tonijn/paleo mayo) + rauwkost (komkommer/tomaat/wortel/pompoenpit)
T: 2 wortel met zonnebloempasta
D: brocollisoep + 2 vegaburgers
T: 2 kleine blokjes 92% chocolade met beetje notenpasta erop

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:03

Ik heb geen idee of ik aan mijn benodigde vetten kom, ik probeer er wel op te letten en hoop dat ik een beetje goed zit...

Gisteren:

O: havermoutpap met havervlokken, kokosmelk, water, banaan, kaneel, rozijnen, kokosrasp, chiazaad, gebroken lijnzaad en kokosolie
T: appel met kaneel uit de oven
L: dubbele glutenvrij boterham met avocadosalade (avocado, ei, citroensap, paprikapoeder, p en z)
T: paar garnaaltjes
T2: blokje 85% chocolade
A: pizza van bloemkoolbodem met champignons, tomaat, sla etc

B: 22 km fietsen, paardrijden, paarden verzorgen
D: water, gemberthee

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:35

Planning vandaag
07.00: 2 kopjes koffie met koffiemelk
O (09.00/09.30): 1 speltboterham met hüttenkäse, 1 speltboterham met pindapasta
T: cappuccino, appel
L: 1 speltboterham met hüttenkäse, 1 speltboterham met pindapasta
T: 200 g worteltjes
T: pakje liga milkbreak
A: gnocchi met paddenstoelen, roomsaus en artisjokharten uit de oven
T: schaaltje vanille vla

B: 100 squats en 40 sec. planken verder niks (tot half 6 op school)